Kategorie
Producent
- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego (2)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (24)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (3)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (2)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (6)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (2)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (22)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Kategoria Drogownictwo i Mosty to miejsce dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, budową i utrzymaniem dróg, mostów oraz innych obiektów drogowych. Znajdziesz tu publikacje poruszające różne zagadnienia związane z infrastrukturą drogową, takie jak: materiały budowlane, projektowanie dróg, systemy oznakowania, bezpieczeństwo na drodze, czy eksploatacja dróg. Dzięki naszej ofercie poszerzysz swoją wiedzę i znajdziesz rozwiązania na każdy problem związany z drogami i mostami.
Bezpieczeństwo budowli mostowych.
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 24-26 listopada 2021 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W ostatnich latach zdarzyło się na świecie kilka głośnych katastrof mostów eksploatowanych często od kilkudziesięciu lat. W wyniku tych katastrof zginęło kilkadziesiąt osób. Te tragiczne zdarzenia zwróciły uwagę wielu rządów na problem właściwego utrzymania bądź jego braku, istniejącej infrastruktury komunikacyjnej. Problem ten dotyczy również naszego kraju, gdyż w ostatnich latach zanotowaliśmy kilka spektakularnych awarii mostów, które miały miejsce już po kilku latach od oddania obiektu do użytku. Jest to niepokojący sygnał, gdyż świadczy on o niewystarczającej kontroli projektów kierowanych do realizacji oraz niedostatecznej jakości wykonywanych prac budowlanych.
Problem utrzymania i bezpiecznej eksploatacji obiektów mostowych będzie w Polsce narastał, albowiem na sieci linii kolejowych są użytkowane liczne mosty będące w eksploatacji już ponad 100 lat. Również na sieci drogowej liczba mostów o znacznym zużyciu jest liczna. Na przykład we Wrocławiu prawie wszystkie mosty położone w centrum miasta mają ponad 100 lat.
Dlatego 16. edycję Seminarium Wrocławskie Dni Mostowe poświęciliśmy problematyce poprawy bezpieczeństwa eksploatacji obiektów mostowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.
Ta monografi a jest znacznie rozszerzoną i w wielu fragmentach napisaną od nowa wersją referatu o tym samym tytule, który został przygotowany na tradycyjne już Wrocławskie Dni Mostowe, planowane na listopad 2020 roku. Niestety, wobec znanych ograniczeń związanych z pandemią, zostały one przełożone na rok 2021. Wtedy – tradycyjnie już – niniejsza pozycja wydawnicza trafi zapewne do rąk uczestników tego spotkania. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Niezależnie jednak od tego, czy okoliczności na to pozwolą, czy też nie, będzie ona i tak dostępna na polskim rynku księgarskim dla zainteresowanych tematyką mostową i stanie się – tak pozwolę sobie przypuszczać – lekturą wielu zainteresowanych jej tematem czytelników.
A tematyka katastrof mostowych jest ważna i pouczająca przed wszystkim dlatego, że mimo ich często tragicznych skutków w postaci ofiar śmiertelnych i rannych, oraz szkód materialnych, paradoksalnie katastrofy te służą rozwojowi wiedzy mostowej. Ich analiza umożliwia bowiem eliminację błędnych rozwiązań materiałowych lub konstrukcyjnych oraz uczy ogromnej odpowiedzialności projektantów, budowniczych, służby utrzymaniowe i użytkowników obiektów mostowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ większość tych nieszczęśliwych zdarzeń ma swoje źródła w błędach ludzkich.
Monografia jest pierwszą tak obszerną krajową pozycją poświęconą różnym aspektom katastrof mostowych – historycznym i współczesnym. Mimo iż autor starał się zachować jak najwięcej staranności w jej opracowaniu, to jednak ma ona pewne luki, które wynikają głównie z niedostępności dostatecznie szczegółowych danych lub nieumiejętności dotarcia do nich. Autor liczy w tym zakresie na pomoc czytelników, których prosi o nadsyłanie bezpośrednio do niego lub do Dolnośląskiego Wydawnictwa Edukacyjnego ewentualnych uzupełnień lub sprostowań.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
Konstrukcje gruntowo-powłokowe jako obiekty komunikacyjne w wyglądzie i sposobie użytkowania są podobne do klasycznych mostów sklepionych. W przypadku powłok z blach falistych o kształcie skrzynkowym obiekty te nawiązują zasadami pracy do mostów zintegrowanych. Jednak statyka tych obiektów różni się od klasycznych mostów z uwagi na zasadniczy element konstrukcyjny - zasypkę gruntową i jej oddziaływanie
na wiotką powłokę. Zasadnicza część książki poświęcona jest powłokom z blach falistych, ale w wielu przykładach pokazano analogię ich budowy i statyki do obiektów wykonanych z prefabrykatów betonowych. W pracy analizuje się problem monitoringu i analizy deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowych o dużych rozpiętościach jako obiektów komunikacyjnych.
W monografi i przedstawiono wiele wyników badań obiektów o przeznaczeniu komunikacyjnym, a przede wszystkim technik przetwarzania danych stosowanych w mechanice budowli. Podano zatem sposoby określania sił wewnętrznych na podstawie pomiarów geodezyjnych. W odwrotnym ujęciu na podstawie pomiarów tensometrycznych można analizować deformację powłoki, a więc określać jej przemieszczenia. W konstrukcjach tego rodzaju ważne jest modelowanie oddziaływania kontaktowego pomiędzy powłoką a zasypką gruntową. Wyniki tych analiz mogą być przydatne do tworzenia numerycznych modeli 3D z implementacją programów MES. W monografi i wskazano na możliwości znacznego upraszczania odwzorowania obiektu, czyli geometrii 3D, do modelu 2D, ale z wykorzystaniem danych pomiarowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mosty podwieszone i wiszące DWE
Wrocławskie Dni Mostowe
Mosty podwieszone i wiszące
Seminarium pod patronatem JM Rektora Politechniki Wrocławskiej prof. dr hab. inż. Tadeusza Lutego, Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mgr inż. Edwarda Gajerskiego, Przewodniczacego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej prof. dr hab. inż. Wojciecvha Radomskiego.
Dostępność: Dostęny
Kierunki rozwojowe mostownictwa. Świat i Polska
brak opisu
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.
Metodę betonowania wspornikowego zastosował po raz pierwszy, w roku 1930, brazylijski inżynier Emilio H. Baumgart podczas budowy żelbetowego mostu nad Rio de Peixe. Intensywny rozwój tej metody nastąpił w Europie po II wojnie światowej.
Pierwsze zastosowanie montażu wspornikowego segmentów betonowych miało miejsce podczas budowy mostu Choisy-le-Roi pod Paryżem w roku 1965. Pierwsze polskie zastosowanie tej nowatorskiej technologii było dziełem Maksymiliana Wolfa i Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
W latach dziewięćdziesiątych XX wieku w Polsce mosty z betonu sprężonego wznoszone metodą betonowania wspornikowego stały się konkurencyjne w stosunku do konstrukcji stalowych i zaczęły być szeroko stosowane. Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej współpracował przy projektowaniu i budowie mostu autostradowego przez Wisłę w Toruniu (1998), przez Odrę w Opolu (1999) i przez Wełtawę w ciągu autostrady D8 w Czechach (1996) oraz przy niektórych późniejszych realizacjach. Zdobyte doświadczenia zawarto w niniejszej pracy, która może stanowić pomoc dla studentów i inżynierów pragnących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą projektowania i budowy mostów metodami wspornikowymi.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mosty. Przemiany w projektowaniui technologiach budowy
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 28-29 listopada 2017 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Aktualne realizacje mostowe
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mosty łukowe dzieła kultury, projektowanie, budowa, utrzymanie
Dostępność: brak towaru
Mosty łukowe w Polsce, historia, współczesność, przyszłość. DWE.
Polska, w wyniku prowadzonych na naszym terytorium wojen, doznała niepowetowanych strat demografi cznych i zniszczeń w obszarze infrastruktury technicznej. Większość polskich zamków unicestwił potop szwedzki. Infrastruk...
Dostępność: brak towaru
Współczesne technologie budowy mostów
Słowo wstępne
Jan Biliszczuk
Wrocławskie Dni Mostowe 2005 -2014
Krzysztof Żółtowski
Henryk Żółtowski 1923-2004 - mostowiec
Interesujące realizacje m...
Dostępność: brak towaru
Podwieszony most przez Wisłę w Płocku
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie sprężenia mostów
Od Autora:
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny