W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.
Modelarstwo kolejowe. Planowanie układów torowych makiet. Ruch kolejowy na makiecie. Układy torowe przestrzenne.

Każdy, kto pierwszy raz ma do czynienia z modelarstwem kolejowym przekona się, że prawie żadne inne hobby nie oferuje takiej różnorodności. Rozpieszczany możliwością wyboru kolejarz-modelarz, musi jednak zdecydować się na jedną z kilku alternatyw, zaczynając od kwestii idealnego wymiaru, kształtu i skali własnego kolejowego świata, aż po dobór układu torowego, itp. Ulgę przynosi dopiero ukończenie szczegółowego projektu układu przestrzennego i funkcyjnego makiety. Istnieje wiele sposobów i możliwości, aby osiągnąć cel, aby stworzyć swoją własną, indywidualną i niepowtarzalną makietę kolejową. Ta książka ma w tym pomóc.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Lokomotywy dwuczłonowe PKP serii ET40, ET41, ET42.

Lokomotywy dwuczłonowe PKP serii ET40, ET41, ET42.
Dostępność: brak towaru
Parowozy pośpieszne PKP serii Pu29, Pt31, Pt47, Pm36.

Parowozy pośpieszne PKP serii Pu29, Pt31, Pt47, Pm36.
Dostępność: brak towaru
Śląski Okręg Kolejowy na fotografiach + CD z mapą.

Wreszcie jest album o Śląskim Okręgu Kolejowym... Ale jaki?! Czy widzieliście kiedykolwiek książkę o kolei mającą 544 stron i 1096 zdjęć? Nie mogliście bo dopiero się taka ukazała! To album o Śląskim Okręgu Kolejowym - swoisty dokument epoki który prezentuje dzień powszedni na najbardziej zurbanizowanym i uprzemysłowionym regionie kraju od lat 60. do 90. XX stulecia. Nieprzypadkowo — był to okres nadzwyczaj intensywnej działalności górnośląskiego przemysłu ciężkiego i ściśle współpracującej z nim kolei. Prezentowane zdjęcia ukazują: infrastrukturę (której często już nie ma), stacje i linie kolejowe, wydarzenia, wielkie inwestycje, pojazdy szynowe i kolejarzy. Może ktoś na zdjęciu znajdzie swoje ulubione miejsce, a może ktoś swojego dziadka lub mamę - kolejarzy? Modelarze znajdą na wielu fotografiach inspiracje dla swoich miniatur: budynków, wagonów, mostów itd. Cennym atrybutem odróżniającym ten album PREMIUM od innych naszych wspaniałych książek jest eleganckie pudełko zabezpieczające książkę przed kurzem i uszkodzeniami. Do książki dołączona jest cenna płyta CD z dokładną mapą Śląskiego Okręgu Kolejowego w największej fazie eksploatacyjnej w formacie PDF i alfabetycznym spisem fotografii według miejscowości bardzo ułatwiającym dotarcie do poszukiwanej fotografii.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wspomagana komputerowo analiza dynamiczna pojazdów szynowych.

Wspomagana komputerowo analiza dynamiczna pojazdów szynowych
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Rozwój kolejnictwa w województwie śląskim i jego znaczenie dla Polski. Reprint wydania 1939 roku.

Reprint wydania z 1939 roku.
Książka opisuje rozwój kolei żelaznych na Śląsku Cieszyńskim pod panowaniem Austrii i Czechosłowacji.
Na Górnym Śląsku za czasów niemieckich.
Kończąc na województwie śląskim w odrodzonej Rzeczypospolitej do roku 1939.
Zawiera wkładki z czterema mapami;
* sieć kolei wąskotorowych Dyrekcji Kolei państwowych w Katowicach, stan styczeń 1939 roku.
* Mapa schematyczna przemysłowego Górnego Śląska, stan styczeń 1939 roku.
* Sieć kolei normalnotorowych województwa śląskiego, stan styczeń 1939 roku.
* Sieć kolei normalnotorowych Śląska Cieszyńskiego, stan styczeń 1939 roku.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Komunikacja Miejska w Gorzowie Wielkopolskim.

Gdy pod koniec XIX wieku mały i prowincjonalny Landsberg a. Warthe (dziś Gorzów Wielkopolski) zmieniał swoje oblicze w tętniące życiem centrum gospodarczo-polityczne regionu, jednym z tego wyraźnych znaków było pojawienie się wewnętrznej komunikacji miejskiej. Niczym krwioobieg w organizmie miejskim umożliwiła ona bowiem jego harmonijny i stabilny rozwój.
Małe i powolne omnibusy konne zostały jeszcze w XIX wieku wyparte i zastąpione tramwajami elektrycznymi, którym w dotarciu na rozrastające się na wzgórzach przedmieścia i nowe zakłady produkcyjne pomogły od 1937 roku autobusy miejskie. Krótki epizod wojenny z trolejbusami, choć potwierdził celowość ich eksploatacji w górzystym, miejskim terenie, zakończył się wraz z przyłączeniem miasta do Polski. Podjęta wówczas decyzja o postawieniu na komunikację tramwajową, jako filar komunikacji miejskiej, rzutuje do dziś na przewozową mapę miasta. W jej wyniku bowiem, to właśnie tramwaje pozostały głównym środkiem transportu wewnątrzmiejskiego, wspierane przez autobusy na rozchodzących się promieniście z centrum trasach. Obraz ten zmieniło dopiero rozpoczęcie budowy wielkich osiedli mieszkaniowych na Górczynie, dla których autobus pozostał jedynym środkiem komunikacji z centrum. Planowana już od lat siedemdziesiątych XX wieku budowa linii tramwajowej wzdłuż ulicy Piłsudskiego, mimo pozostawienia rezerwy terenowej pod przyszłe torowisko, jest wciąż odwlekana w czasie.
Przez wszystkie lata istnienia, diametralnie zmienił się eksploatowany w mieście tabor. Skromne, dwuosiowe wagony, z otwartymi peronami i drewnianymi ławkami w przedziale pasażerskim, zostały w latach siedemdziesiątych zastąpione wagonami szybkobieżnymi, te zaś w XXI wieku ustąpiły na rzecz nowoczesnych, przegubowych wagonów niskopodłogowych, wyposażonych zgodnie z najnowszymi, ówczesnymi możliwościami techniki. Analogiczną metamorfozę przeszedł tabor autobusowy. Zaznaczyć to jednak warto, że w przypadku tej trakcji, znacznej modyfikacji uległ w ostatnich latach również system napędu. Konieczność rezygnacji z oleju napędowego sprawiła, że coraz więcej autobusów we flocie napędzanych było hybrydowo, bądź też już całkowicie elektrycznie.
Przyszłość komunikacji miejskiej w Gorzowie rysuje się w stabilnych barwach. Zmodernizowana sieć tramwajowa, z wyremontowanymi torowiskami i nowym taborem jest optymistyczną odpowiedzią na zmieniające się potrzeby przewozowe mieszkańców centrum. Dla rozbudowujących się przedmieść nowoczesną ofertę mają natomiast klimatyzowane i w pełni niskopodłogowe autobusy, zarówno miejskiego przewoźnika, jak i innych firm, realizujących z powodzeniem od wielu lat uzupełniający transport podmiejski. Otrzymywane od wielu lat również certyfikaty i nagrody pozwalają mieć nadzieję, że Miejski Zakład Komunikacji, nie zapominając o swoich korzeniach, pozostanie nadal na dynamicznej i nowoczesnej drodze rozwoju w przyszłości.
Dostępność: brak towaru
Atlas parowozów. 2024

Pierwsze, mające format kieszonkowy, wydanie „Atlasu parowozów” ukazało się w 2003 roku i już od dawna nie jest dostępne w sprzedaży. Od paru lat nowe wydania tematycznych opracowań, poświęconych między innymi pojazdom trakcji spalinowej i elektrycznej, ukazują się w zwiększonej objętości i w większym formacie, co dało autorom możliwości zamieszczenia bogatszych opisów i lepszych jakościowo ilustracji. Niniejszym przekazujemy do rąk Czytelników wydawnictwo poświęcone lokomotywom parowym, opracowane według tych samych standardów. Podobnie, jak wydanie kieszonkowe, tema
Pierwsze, mające format kieszonkowy, wydanie „Atlasu parowozów” ukazało się w 2003 roku i już od dawna nie jest dostępne w sprzedaży. Od paru lat nowe wydania tematycznych opracowań, poświęconych między innymi pojazdom trakcji spalinowej i elektrycznej, ukazują się w zwiększonej objętości i w większym formacie, co dało autorom możliwości zamieszczenia bogatszych opisów i lepszych jakościowo ilustracji. Niniejszym przekazujemy do rąk Czytelników wydawnictwo poświęcone lokomotywom parowym, opracowane według tych samych standardów. Podobnie, jak wydanie kieszonkowe, tematyka niniejszej pozycji została ograniczona do taboru pracującego na torach o normalnej szerokości, z uwagi na odrębność funkcjonalną kolei dojazdowych, którym ponadto poświęcono wydany w 2019 roku „Atlas kolei wąskotorowych”. Nieliczne konstrukcje wagonów silnikowych napędzanych silnikami parowymi, eksploatowanych na torach PKP, opisane zostały w „Atlasie lokomotyw spalinowych” z uwagi na wspólny dla obu trakcji ówczesnej doby charakter ich wykorzystania jako pociągi motorowe.
Portrety poszczególnych parowozów podzielone zostały – zgodnie z zasadami ich klasyfikacji i oznakowania – na pięć części: pospieszne, osobowe, osobowe tendrzaki, towarowe oraz towarowe tendrzaki. W zestawieniach lokomotyw określonych rodzajów ujęte zostały wszystkie serie, które po 1946 roku otrzymały nowe oznakowanie, stosownie do przepisów obowiązujących na PKP. W oddzielnym rozdziale przedstawione zostały również sylwetki parowozów zbudowanych przez krajowe wytwórnie dla kolei przemysłowych.
W porównaniu z poprzednim wydaniem, liczba opisanych typów parowozów została zwiększona o około 30 pozycji, obejmując także serie wykreślone z inwentarza w latach 50., a więc w praktyce wszystkie typy lokomotyw jakie były w tym czasie w eksploatacji w przedsiębiorstwie PKP. Gwoli ścisłości należy jednak podkreślić, że po ostatniej wojnie polskie koleje odziedziczyły znacznie bogatszą mozaikę typów lokomotyw rozmaitego pochodzenia, które jednak bądź podlegały zwrotom do macierzystych zarządów kolejowych, bądź też trafiły na złom i częstokroć w ogóle nie były uruchamiane po wojennych zniszczeniach. Podana liczba lokomotyw odpowiada stanowi ewidencyjnemu, oddzielnie w latach przedwojennych – do 1939 roku (PKP-A) i powojennych – od roku 1946 (PKP-B), również w przypadkach, gdy do konkretnej serii błędnie zaliczone zostały parowozy innych typów.
Pewną trudność stanowiło ustalenie danych technicznych niektórych typów lokomotyw, ze względu na stosowane różne sposoby obliczania powierzchni ogrzewalnej kotła, modyfikacje wprowadzane w trakcie produkcji bądź braki w materiałach źródłowych. W wątpliwych sytuacjach z reguły przytaczano dane z literatury niemieckiej, która jest w tym względzie najdokładniejsza.
„Atlas parowozów” nie wyczerpuje, rzecz jasna, zagadnień związanych z historią trakcji parowej na polskich kolejach. Stanowić będzie natomiast wprowadzenie do tematu, zwłaszcza dla szerokiego grona Czytelników, którzy parowozy spotykali już tylko w roli pojazdów historycznych, nie mając również dostępu do fachowej literatury.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Hala peronowa w architekturze dworców. Tom 1i2 +CD.

Hala peronowa w architekturze dworców. Historia - konstrukcja - współczesność – architektura
Liczba publikacji na temat architektury dworców kolejowych jest znaczna, ale większość z nich dotyczy przede wszystkim budynków dworcowych. Natomiast w niniejszej monografii autor zajmuje się halami peronowymi, w przekonaniu, że wpłynęły one na ukształtowanie się architektury dworcowej równie mocno, jeśli nie bardziej. W globalnej perspektywie nie można bowiem mówić o historii architektury dworców bez hal peronowych, chociaż istnieją bardzo wybitne przykłady dworców, które ich nigdy nie miały.Autor ma ambicję nie tylko określić typowe formy hal, ale też wskazać na rozwiązania nietypowe. Liczba obiektów, o których jest mowa w dwóch tomach jest znaczna (około1400), często są to obiekty mało znane albo obiekty o skomplikowanej genezie.Na załączonej płycie CD zawarty jest katalog wymienionych obiektów wraz z ilustracjami w formie numerycznej,informacje o autorstwie dworców i hal,zestaw map poszczególnych regionów świata z zaznaczeniem lokalizacji hal i "całościowych zadaszeń" peronów, których istnienie udało się ustalić w toku wieloletnich studiów tematu oraz szczegółowa bibliografia.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Obiekty kolejowe. Wrocławskie dni mostowe.

Wrocławskie Dni Mostowe:
- Mosty podwieszone i wiszące
- Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
- Kładki dla pieszych - architektura, projektowanie, realizacja, badania
- Mosty Stalowe. Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie
- Obiekty mostowe na autostradach i drogach ekspresowych
- Prefabrykacja w budownictwie
- Aktualne realizacje mostowe
- Trwałość obiektów mostowych
- Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej
- Współczesne technologie budowy mostów
- Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie
- Duże mosty wieloprzęsłowe
- Mosty. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy
- Mosty hybrydowe
- Mosty a środowisko
- Bezpieczeństwo budowli mostowych
- Wyzwania współczesnego mostownictwa
- Obiekty kolejowe
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.

W monografii omówiono zagadnienia związane z oceną oddziaływania hałasu generowanego przez pojazd kolejowe zwiększonych prędkości na otoczenie. Zidentyfikowano główne źródła hałasu w pojeździe kolejowym zwiększonych prędkości w oparciu o rzeczywiste wyniki pomiarów akustycznych. Określono dominujące źródła emisji hałasu oraz ich charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych.
W dalszej części pracy przedstawiono autorski model propagacji hałasu wraz ze zbudowaną bazą danych, zawierającą rzeczywiste przebiegi w dziedzinie czasu i częstotliwości. Dodatkowo, na podstawie przeprowadzonych badań eksperymentalnych zweryfikowano zachowanie wybranych modeli propagacji hałasu, w tym autorskiego modelu, opisujących zmianę poziomu dźwięku z podziałem częstotliwości na pasma tercjowe, w funkcji zmiennej odległości obserwatora od linii kolejowej, na której eksploatowany jest badany pojazd kolejowy zwiększonych prędkości.
W monografii zaproponowano rozwiązanie problemu związanego z interpretacją wyników opierających się na porównaniu wartości zmierzonych do wartości dopuszczalnych. W tym celu zaproponowano autorski wskaźnik obciążenia hałasem, określający trzy przedziały wartości hałasu: akceptowalne, niepokojące oraz niedopuszczalne.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Budowa i eksploatacja wagonów cystern

Budowa i eksploatacja wagonów cystern.
Autorzy podręcznika: dr hab. inż. Janusz Ćwiek, prof. uczelni, dr hab. inż. Jarosław Konieczny, prof. uczelni oraz dr hab. inż. Krzysztof Labisz, prof. uczelni są pracownikami Katedry Transportu Kolejowego Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej. Z kolei mgr inż. Jarosław Konowalczyk jest pracownikiem fabryki CHEMET S.A. w Tarnowskich Górach, która jest producentem m.in. wagonów cystern, zbiorników LPG, stacji autogazu, cystern drogowych, aparatury procesowej i zbiorników kriogenicznych.
Podręcznik jest efektem współpracy między Uczelnią a przemysłem. Ponieważ jednym z kierunków studiów inżynierskich na Politechnice Śląskiej jest transport kolejowy, więc podręcznik jest dedykowany przede wszystkim studentom tego kierunku.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
OK22 - POLSKA P8.

OK22 - POLSKA P8.
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni HANOMAG miało również tender od parowozu P 8 — późniejsze egzemplarze, budowane w Polsce, w nowej fabryce w Chrzanowie, miały już nowy polski tender. Lokomotywa została oznaczona serią Ok22 i stała się najbardziej reprezentacyjnym pojazdem trakcyjnym polskich kolei w okresie międzywojennym. II wojnę światową przetrwała zaledwie połowa zbudowanych maszyn. Skoncentrowane w dwóch rejonach kraju — na Śląsku i na Pomorzu — przetrwały w służbie do końca lat 70. XX wieku. Po kilku latach stania w Muzeum Kolejnictwa jeden z dwóch zachowanych egzemplarzy — z numerem 31 — odbudowano do ruchu i przez kilkanaście kolejnych lat mogliśmy cieszyć oczy widokiem czynnej maszyny tej serii, stacjonującej w muzealnej parowozowni w Wolsztynie. Monografia serii Ok22 jest uzupełnieniem dziejów serii Ok1 i tradycyjnie będzie prezentować najwyższy poziom edytorski zarówno pod względem treści, jak też zamieszczonego materiału ilustracyjnego.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Jedną z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce międzywojennej była przebudowa węzła kolejowego w Warszawie, polegająca na wykonaniu częściowo przebiegającej w tunelu linii średnicowej wraz z dworcem Warszawa Główna oraz zelektryfikowaniu dla potrzeb ruchu podmiejskiego trzech najważniejszych w tym zakresie linii kolejowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolejka MARECKA. Nasze koleje.

Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.
Spis treści
- Literatura 105
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje wąskotorowe PKP. Nasze Koleje.

Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.
Spis treści
- Literatura 56
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
