Kategorie
Producent
- HERA Drukarnia Offsetowa (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (1)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (1)
- KOLPRESS (9)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (30)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (3)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (2)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Śląska (1)
- PolskaKsiegarnia (2)
- Świat Kolei (3)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (12)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (25)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.
Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.
W monografii omówiono zagadnienia związane z oceną oddziaływania hałasu generowanego przez pojazd kolejowe zwiększonych prędkości na otoczenie. Zidentyfikowano główne źródła hałasu w pojeździe kolejowym zwiększonych prędkości w oparciu o rzeczywiste wyniki pomiarów akustycznych. Określono dominujące źródła emisji hałasu oraz ich charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych.
W dalszej części pracy przedstawiono autorski model propagacji hałasu wraz ze zbudowaną bazą danych, zawierającą rzeczywiste przebiegi w dziedzinie czasu i częstotliwości. Dodatkowo, na podstawie przeprowadzonych badań eksperymentalnych zweryfikowano zachowanie wybranych modeli propagacji hałasu, w tym autorskiego modelu, opisujących zmianę poziomu dźwięku z podziałem częstotliwości na pasma tercjowe, w funkcji zmiennej odległości obserwatora od linii kolejowej, na której eksploatowany jest badany pojazd kolejowy zwiększonych prędkości.
W monografii zaproponowano rozwiązanie problemu związanego z interpretacją wyników opierających się na porównaniu wartości zmierzonych do wartości dopuszczalnych. W tym celu zaproponowano autorski wskaźnik obciążenia hałasem, określający trzy przedziały wartości hałasu: akceptowalne, niepokojące oraz niedopuszczalne.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Budowa i eksploatacja wagonów cystern
Budowa i eksploatacja wagonów cystern.
Autorzy podręcznika: dr hab. inż. Janusz Ćwiek, prof. uczelni, dr hab. inż. Jarosław Konieczny, prof. uczelni oraz dr hab. inż. Krzysztof Labisz, prof. uczelni są pracownikami Katedry Transportu Kolejowego Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej. Z kolei mgr inż. Jarosław Konowalczyk jest pracownikiem fabryki CHEMET S.A. w Tarnowskich Górach, która jest producentem m.in. wagonów cystern, zbiorników LPG, stacji autogazu, cystern drogowych, aparatury procesowej i zbiorników kriogenicznych.
Podręcznik jest efektem współpracy między Uczelnią a przemysłem. Ponieważ jednym z kierunków studiów inżynierskich na Politechnice Śląskiej jest transport kolejowy, więc podręcznik jest dedykowany przede wszystkim studentom tego kierunku.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
OK22 - POLSKA P8.
OK22 - POLSKA P8.
Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni HANOMAG miało również tender od parowozu P 8 — późniejsze egzemplarze, budowane w Polsce, w nowej fabryce w Chrzanowie, miały już nowy polski tender. Lokomotywa została oznaczona serią Ok22 i stała się najbardziej reprezentacyjnym pojazdem trakcyjnym polskich kolei w okresie międzywojennym. II wojnę światową przetrwała zaledwie połowa zbudowanych maszyn. Skoncentrowane w dwóch rejonach kraju — na Śląsku i na Pomorzu — przetrwały w służbie do końca lat 70. XX wieku. Po kilku latach stania w Muzeum Kolejnictwa jeden z dwóch zachowanych egzemplarzy — z numerem 31 — odbudowano do ruchu i przez kilkanaście kolejnych lat mogliśmy cieszyć oczy widokiem czynnej maszyny tej serii, stacjonującej w muzealnej parowozowni w Wolsztynie. Monografia serii Ok22 jest uzupełnieniem dziejów serii Ok1 i tradycyjnie będzie prezentować najwyższy poziom edytorski zarówno pod względem treści, jak też zamieszczonego materiału ilustracyjnego.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.
Jedną z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce międzywojennej była przebudowa węzła kolejowego w Warszawie, polegająca na wykonaniu częściowo przebiegającej w tunelu linii średnicowej wraz z dworcem Warszawa Główna oraz zelektryfikowaniu dla potrzeb ruchu podmiejskiego trzech najważniejszych w tym zakresie linii kolejowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolejka MARECKA. Nasze koleje.
Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.
Spis treści
- Literatura 105
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje wąskotorowe PKP. Nasze Koleje.
Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.
Spis treści
- Literatura 56
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.
Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.
Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.
Książka Kolej Transandyjska – Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego autorstwa Przemysława Dominasa jest opowieścią o jednej z najbardziej zaawansowanych, w momencie budowy, technicznie i najwyżej położonych kolei na świecie. W publikacji została opisana historia budowy tej kolei, zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego. Na linii zastosowano unikatowe rozwiązania trasowania szlaku w postaci zakosów (zygzaków), umożliwiających wznoszenie szlaku wzdłuż stromych ścian skalnych Andów, w terenie, gdzie brakowało miejsca na poprowadzenie torowiska w łuku. Wybudowano ponad 60 tuneli kolejowych, z których tunel szczytowy Galera jest najwyżej położonym tunelem na świecie (4774 m n.p.m.) oraz zrealizowano kilkanaście dużych mostów, z których most Verrugas po wybudowaniu był najwyższym tego typu obiektem na świecie (76 m wysokości).
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.
O książce
Najnowsza monografia autorstwa Bogdana Witolda Motyla i Marka Gosztyły Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic dokumentuje przemiany architektury i infrastruktury związane z rozwojem kolejnictwa na tych terenach w XIX i na początku XX w. Na podstawie zmieniających się formacji społeczno-politycznych, uwarunkowań gospodarczych i kulturowych Autorzy omówili przekształcenia zachodzące w krajobrazie przestrzennym, jakie niosło ze sobą kolejnictwo. W publikacji oddano tło okresu historycznego, w którym przystąpiono do budowy tras kolejowych wraz z ich dworcami pasażerskimi i transportowymi. Naszkicowano wydarzenia historyczne, które zmieniły krajobraz wielokulturowy miasta i okolicznych miejscowości. Praca charakteryzuje obiekty architektury i budownictwa, historię budowy, omawia ich funkcje, formy, detale i dekoracje architektoniczne oraz sceny malarskie, w których zawarto również przedstawienia alegoryczne. W pracy skupiono się nie tylko na problematyce architektonicznej, ale także na roli kolejarzy w okresie I wojny światowej oraz międzywojennym. Wizualną stronę publikacji dopełniają liczne fotografie i materiały archiwalne, które dodatkowo zachęcają do sięgnięcia po tę książkę.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD
Lokomotywa Ty2 to najbardziej popularny parowóz Europy. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ta maksymalnie uproszczona, a zarazem sprawna konstrukcja powstała z myślą o transportach wojskowych w czasie II wojny światowej i miała pomóc w zwycięstwie III Rzeszy. Budowana była przez wiele fabryk — w tym polskich — na terenie wielu krajów okupowanej Europy, w ogromnej liczbie ponad 6000 egzemplarzy. Po wojnie znalazła się w eksploatacji zarządów kolejowych wielu państw europejskich. I zamiast przewidywanych maksymalnie pięciu lat eksploatacji, na niektórych kolejach pozostała w służbie przez lat pięćdziesiąt! Sprawiła łatwość w eksploatacji i niezawodność. Na sieci Polskich Kolei Państwowych pracowało 1407 tych parowozów oznaczonych serią Ty2. Tuż po zakończeniu wojny polskie fabryki kontynuowały jeszcze produkcję tych maszyn. 150 wykonanych po wyzwoleniu lokomotyw oznaczono serią Ty42. Polskie koleje oficjalnie zakończyły ich eksploatację w 1991 roku. Przez 50 lat służby na ziemiach polskich parowozy te prowadziły nie tylko składy towarowe, ale bardzo często lokalne pociągi osobowe, a nawet dalekobieżne i pośpieszne! Niniejsza monografia szczegółowo opisuje dzieje „lokomotywy wojennej” serii 52, później Ty2 i Ty42, w pracy na naszych kolejach. Całość jest niezwykle bogato ilustrowana zdjęciami, rysunkami i reprodukcjami dokumentów.
Spis treści
Wstęp 6
- Geneza powstania lokomotyw serii 52 (Ty2 PKP) (R. Stankiewicz) 7
- Produkcja parowozów serii 52 (R. Stankiewicz) 10
III. Parowozy serii 52 na kolejach DR (R. Stankiewicz) 21
- Opis techniczny parowozów BR 52/Ty2 (R. Stankiewicz) 31
- Ty2 — BR 52 w służbie Polskich Kolei Państwowych (R. Stankiewicz) 50
- Parowozy Ty2 PKP opalane mazutem (R. Garbacik) 138
VII. Parowozy Ty2 dla przemysłu (PMP PW) (R. Stankiewicz) 152
VIII. Parowozy Ty42 PKP (R. Stankiewicz) 160
- Tendry stosowane na PKP do parowozów Ty2 i Ty42 (R. Stankiewicz) 182
- Udział parowozów Ty2 i Ty42 we współzawodnictwie pracy (R. Garbacik) 196
- Wypadki z udziałem parowozów Ty2 i Ty42 (R. Garbacik, R. Stankiewicz) 208
XII. Parowozy BR 52 na innych kolejach (R. Stankiewicz) 224
Wykaz materiałów źródłowych 249
Skróty nazw kolei 250
„Kriegslok” w kolorze — galeria 252
Materiały zamieszczone na płycie CD (dla wersji publikacji z dołączoną płytą)
Wykaz parowozów serii 52 na kolei DR
Wykaz parowozów serii Ty2
Przydziały parowozów Ty2 do lokomotywowni
Wykaz parowozów serii Ty42
Przydziały parowozów Ty42 do lokomotywowni
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Trambusowa mundurologia.
Mundur jest istotnym wyróżnikiem osób zatrudnionych zarówno w komunikacji kolejowej, jak i w komunikacji miejskiej. Jest on codziennie obecny w naszym otoczeniu, ale (być może dlatego) często nie zauważamy zmian jakie w nim zachodzą. Lukę tę uzupełnia najnowsza pozycja, w której autor, p. Włodzimierz Winiek bardzo szczegółowo opisał umundurowanie służbowe pracowników warszawskiego publicznego transportu zbiorowego. Książka podzielona jest na czytelne rozdziały, poświęcone poszczególnym częściom umundurowania. Dla wielu ciekawostką może być też opis jakim podlegał warszawski herb, znana wszystkim Syrenka. Dużą wartość stanowią wydobyte z archiwów niezrealizowane wzory mundurowe. Nie zabrakło też rozdziału omawiającego repliki mundurów, tworzone nie tylko w Warszawie, ale w Łodzi i Krakowie. Ostatni rozdział poświęcony jest niuansom związanym z doborem tkanin.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Warszawskie Trolejbusy.
Częściową odpowiedz na powyższe pytanie próbuje dać w swojej najnowszej książce „Warszawskie trolejbusy”, polecanej m. in. przez Tor – Wydawnictwo i portal internetowy – Transport Publiczny, będącej kompleksowym przeglądem tematu na bazie rozlicznych źródeł historycznych, znawca historii warszawskiej komunikacji – Włodzimierz Winek. Bodajże pierwszej na polskim rynku publikacji łączącej w sobie nie tylko spojrzenie w przeszłość, ale i w przyszłość trakcji trolejbusowej. Dzisiaj rozwijanej przez super-trolejbusy z użyciem bardzo rozwojowego systemu IMC (In Motion Charging – dosłownie ładowanie w ruchu), także w Polsce, m. in. w Gdyni czy Tychach.
Swoją opowieść rozpoczyna od przedstawienia początków tego środka transportu w Europie na przełomie XIX i XX wieku. Na kolejnych stronach ukazuje rozwój trakcji trolejbusowej w Polsce, a szczególnie w Warszawie, która na dobrą sprawę mogła zacząć funkcjonować jeszcze… w latach 30-tych XX wieku.
Interesującą, w przystępny sposób napisaną także dla nie znającego zbyt dokładnie tematu opowieść, kończy na dniu dzisiejszym trakcji i pewnym spojrzeniu w nieodległą jej przyszłość. Co ciekawe, rysującej się w jasnych kolorach, a to dzięki intensywnemu rozwojowi systemów pobierania i magazynowania energii elektrycznej, nowych napędów. Zapowiadającej prawdziwy renesans komunikacji trolejbusowej, która kto wie, być może rozpocznie prawdziwą rewolucję w systemach transportowych większą i co ważne tańszą, niż preferowany dzisiaj rozwój autobusów elektrycznych czy wodorowych. Być może ową rewolucję zapoczątkują „EVolution Road” – elektryczne drogi, dzisiaj z sukcesem testowane w Szwecji, w dodatku z użyciem polskich super-trolejbusów z podpoznańskiego Bolechowa.
„Warszawskie trolejbusy”, to nie tylko suche, chronologiczne zestawienie faktów, choć jednym z celów opracowania było uporządkowanie pewnych wydarzeń w czasie. W publikacji znalazło się miejsce na mało lub wcale nieznane historyczne „smaczki”, mające ukazać codzienność warszawskich trolejbusów. Zarówno widzianych oczyma obsługi (kierowców, konduktorów), jak i pasażerów, które w pewnym sensie znakomicie uzupełniają obraz nieobecnego w Warszawie systemu transportowego. Obraz, który winien być zachowany dla przyszłych pokoleń, nie tylko badaczy miejskiego transportu publicznego, ale przede wszystkim dla warszawskiej publiczności – pasażerów.
Innym ciekawym, rzadko spotykanym we współczesnych książkach o tematyce historycznej walorem jest zaproszenie czytelnika do wspólnego z autorem poszukiwania odpowiedzi na wiele pytań związanych z trolejbusami. Zarówno ich przeszłością jak i przyszłością. Na wiele z nich są w tekście gotowe odpowiedzi, jednak na inne tylko pewne podpowiedzi, aby czytający mógł sam w oparciu o fakty dochodzić do ciekawych wniosków i spostrzeżeń, co niewątpliwie przyniesie mu nieskrywaną satysfakcję badacza historii publicznego transportu publicznego.
Niewątpliwą wartością dodaną książki, szczególnie dla miłośników komunikacji miejskiej są zamieszczone różnego rodzaju statystyki ukazujące tzw. pracę taboru na przestrzeni lat, czyli m. in. ilości pasażerów, wozokilometrów, stopień wykorzystania, itd. Zebrane dane liczbowe w postaci kolumn, tabel znakomicie ilustrują „złote” lata trakcji trolejbusowej i niestety te gorsze, gdy zapadały różne decyzje o likwidacji sieci, połączeń. Pewnym uzupełnieniem „statystyki” są opisy techniczne taboru, jego parametry, które ukazują rozwój techniczny pojazdów na przestrzeni lat, a bogata ikonografia przedstawiająca wozy poszczególnych marek, typów znakomicie kompletuje i rozszerza zestawienia.
Autor w swojej publikacji poświecił także sporo miejsca na opisy zajezdni trolejbusowych, co znakomicie uzupełnia niemal kompleksową informację o trakcji trolejbusowej w Warszawie.
Mimo, że publikacja zawiera w sobie pokaźną porcję wiadomości historycznych, często mało znanych warszawiakom, to zapewne wielu po jej przeczytaniu odczuje pewien niedosyt i sięgnie, być może po inne opracowania, aby zaspokoić swój „głód” wiedzy komunikacyjnej.
A kończąc i zachęcając do zapoznania się z publikacją warto zacytować pewne Résumé autora zamieszczone w rozdziale o przyszłości trolejbusów w Warszawie: Czy w tych powrotach, odradzaniu się trakcji trolejbusowej będzie dla niej miejsce i w Warszawie?
Wiele zależy nie tylko od woli, wiedzy decydentów, włodarzy miasta, ale i od samych pasażerów, którzy będą chcieli korzystać z super-trolejbusów.
Ich świadomości i swego rodzaju dumy, że odbywają podróż niemal całkowicie wykonanym w Polsce pojazdem, gdzie napęd, baterie, karoseria, itd., pochodzą z krajowych, innowacyjnych, nie tylko na europejskim poziomie – przedsiębiorstw.
Konkludując, – gdyby najbliższe lata, przyczyniłyby się do odrodzenia trolejbusów, to nie tylko zyskalibyśmy w Warszawie jeszcze jeden, ekologiczny, tani środek publicznego transportu zbiorowego, ale również spełniłyby się marzenia Jana i Romana Podoskich, architektów i urbanistów m. in. Jana Karżewskiego z lat 30-tych XX wieku o auto-trolejbusach w Warszawie. Wówczas, będących raczej wizjami nowoczesnych rozwiązań transportu miejskiego. Jednak dzisiaj, patrząc z perspektywy prawie stu lat, widać, że nie były to tylko nierealne marzenia. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Podoscy, Karżewski, Kubalski i wielu innych byli jakby „praojcami” systemu „In-Motion-Charging”, gdyż w swych pierwszych teoretycznych pracach zakładali przemienny ruch pojazdów częściowo pod siecią i poza nią. Widzieli również, w warszawskiej trakcji trolejbusowej, polskie, wyprodukowane w całości w kraju, pojazdy.
Aby zrealizować w stu procentach ich marzenia potrzeba nam niewiele, bo mamy już nie tylko krajowej produkcji tabor, elementy nowoczesnej infrastruktury, ale i sporą świadomość i wiedzę o tym czym jest i czym powinien być ekologiczny transport miejski.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny