Lotnictwo

ABC lotniczych modeli zdalnie sterowanych.

ABC lotniczych modeli zdalnie sterowanych.
ABC lotniczych modeli zdalnie sterowanych.

ABC lotniczych modeli zdalnie sterowanych

Na modelarskich lotniskach bardzo często spotkać można przypadkowych widzów, którzy, zobaczywszy w powietrzu model, podchodzą do nas i zaczynają go oglądać. Spotkania takie zawsze kończą się rozmową i mnóstwem pytań – od czego zacząć, czym ten model jest napędzany, czy jest to trudne itd.? Początkujący modelarze również mają problem z dotarciem do usystematyzowanej wiedzy dotyczącej napędów, akumulatorów, regulatorów, regulacji silników spalinowych, czy programowania nadajników.

Dostępność: brak towaru

Cena:

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 56,19 zł

  • nowość

Lotnicy POLSCY w bitwie o WIELKĄ BRYTANIĘ.

Lotnicy POLSCY w bitwie o WIELKĄ BRYTANIĘ.
Lotnicy POLSCY w bitwie o WIELKĄ BRYTANIĘ.

Bitwa o Wielką Brytanię" - to całość intensywnych przygotowań obronnych oraz bezpośrednich walk lotnictwa brytyjskiego z hitlerowską Luftwaffe od 10 lipca do 31 października 1940 r. Działania Luftwaffe wynikały z dyrektywy nr 16, podpisanej 16 lipca 1940 r. przez Adolfa Hitlera, a szczegółowo sprecyzowane zostały w dyrektywie z l sierpnia 1940 r., pod nazwą "Wytyczne nr 17 do prowadzenia wojny lotniczej i morskiej przeciwko Anglii". Ich treść była następująca: "W celu stworzenia warunków do ostatecznego pokonania Anglii zamierzam kontynuować wojnę w powietrzu i na morzu przeciwko metropolii angielskiej w ostrzejszej formie niż dotychczas. W związku z tym rozkazuję: 1. Jednostki lotnictwa niemieckiego zwalczą możliwie szybko wszystkimi będącymi w ich dyspozycji siłami lotnictwo angielskie. Naloty należy kierować przede wszystkim przeciwko jednostkom latającym, lotniskom i ich urządzeniom naziemnym, organom zaopatrzenia, poza tym przeciwko przemysłowi lotniczemu, łącznie z przemysłem wytwarzającym sprzęt przeciwlotniczy. 2. Po uzyskaniu pewnej czasowej, względnie lokalnej przewagi powietrznej należy wojnę powietrzną kontynuować przeciwko portom, ze szczególnym uwzględnieniem magazynów z zapasami w głębi kraju. Naloty na porty południowego wybrzeża należy prowadzić w ograniczonych rozmiarach...". Do realizacji powyższych działań, określonych kryptonimem "Adier", strona niemiecka wydzieliła siły trzech flot powietrznych: * 2 Floty Powietrznej, pod dowództwem feldmarszałka Alberta Kesseiringa, rozmieszczonej na lotniskach w północno-wschodniej Francji, Belgii i Holandii; - 3 Floty Powietrznej, pod dowództwem feldmarszałka Hugona von Sperriego, rozmieszczonej na lotniskach w północno-zachodniej Francji; - 5 Floty Powietrznej, pod dowództwem generała Hansa Stumpffa, rozmieszczonej na lotniskach w Danii i Norwegii. Wyznaczone floty powietrzne dysponowały łącznie 1937 samolotami. Strona brytyjska plan obrony opierała na założeniu, że "... dopóki Niemcom nie uda się zniszczyć lotnictwa myśliwskiego RAF, dopóty ich lądowanie od strony morza ma nikłe szansę powodzenia". Szczególną uwagę zwrócono więc na organizację obrony powietrznej, składającej się z: - lotnictwa myśliwskiego, liczącego w lecie 1940 r. okoto 700 samolotów; - artylerii przeciwlotniczej, liczącej 2000 dział różnego kalibru: - 1500 balonów zaporowych; - służby obserwacyjno-meldunkowej, która posiadała 80 stacji radiolokacyjnych rozmieszczonych na wybrzeżu oraz 1000 posterunków obserwacyjnych. Przebieg działań w czasie "Bitwy", korzystny dla strony brytyjskiej, historyk Jerzy B. Cynk dzieli na pięć faz: * l faza -10 lipca-7 sierpnia: ataki na żeglugę, intensywne rozpoznanie i sondaż zaczepny obrony; * 2 faza - 8-23 sierpnia: rozszerzone działania przeciwko lotnictwu oraz żegludze morskiej i portom; * 3 faza - 24 sierpnia-6 września: wzmocnione działania o wywalczenie panowania w powietrzu (przeciwko lotnictwu i przemysłowi); * 4 faza - 7-30 września; dzienne ataki bombowe na Londyn; * 5 faza - 1-31 października: działania na wyniszczenie z zastosowaniem lotnictwa myśliwsko-bombowego. Straty lotnictwa niemieckiego, realizującego operację "Adier" wyniosły 1733 samoloty, przy czym lotnictwo myśliwskie zestrzeliło 1437, artyleria przeciwlotnicza - 273 a przeciwlotnicze karabiny maszynowe - 23 samoloty Luftwaffe. Odgrywając główną rolę w "Bitwie", brtyjskie lotnictwo poniosło również duże straty: 915 samolotów zniszczonych i 634 uszkodzone, poległo 515 pilotów. W sukcesach tych, ale również bolesnych stratach, miało swój udział Lotnictwo Polskie. Tworzone od pierwszych miesięcy 1940 r. na Wyspach Brytyjskich, w okresie "Bitwy o Wielką Brytanię" liczyło 4 dywizjony: 300 Dywizjon Bombowy "Ziemi Mazowieckiej", 301 Dywizjon Bombowy "Ziemi Pomorskiej", 302 Dywizjon Myśliwski "Poznański", 303 Dywizjon Myśliwski im. T. Kościuszki. Dywizjony te wchodziły sukcesywnie do walki: 15 sierpnia 1940 r. - dywizjon 302; 31 sierpnia 1940 r. - dywizjon 303, a w nocy z 14 na 15 września 1940 r. - dywizjony 300 i 301 (w tak zwanej bitwie o barki). W czasie "Bitwy o Wielką Brytanię" walczyło 145 polskich pilotów w składzie brytyjskich dywizjonów myśliwskich, w 302 Dywizjonie Myśliwskim "Poznańskim" oraz 303 Dywizjonie Myśliwskim im. T. Kościuszki. Pierwszymi Polakami przydzielonymi do dywizjonów brytyjskich, byli kpi. pil. inż. Wilhelm Pankratz i por. pil. Antoni Ostowicz. 16 lipca 1940 r. zostali oni skierowani do 145 Dywizjonu Myśliwskiego RAF, stacjonującego na lotnisku w Tangmere. Najmłodsi polscy lotnicy: Tadeusz Andruszków, Michał Brzozowski, Paweł Gallus, Eugeniusz Nowakiewicz, Jan Rogowski i Antoni Seredyn - wszyscy urodzeni w roku 1920. Najstarszym polskim pilotem był ppłk Mieczysław Mumler, dowódca 302 Dywizjonu Myśliwskiego "Poznańskiego", urodzony 10 grudnia 1899 roku. Pierwsze zwycięstwo powietrzne odniósł por. pil. Antoni Ostowicz, zestrzeliwując 19 lipca 1940 r. samolot Hę lii. On również zginął jako pierwszy polski pilot; został zestrzelony 11 sierpnia 1940 r. około godziny 10.45 przez Bf109 w rejonie Swanage. W okresie największego nasilenia niemieckich nalotów, Polacy stanowili 13% liczby pilotów myśliwskich pierwszej linii, a w październiku, wskutek wielkich strat poniesionych przez RAF, 20%. Dedykując tę książkę wszystkim 145 polskim pilotom "Bitwy o Wielką Brytanię" pragnę oddać im hołd i zapewnić wieczną pamięć.

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

EGZ.
  • nowość

Suwaki nawigacyjne w standardowych zastosowaniach lotniczych i operacyjnych działaniach bezzałogowych systemów.

Suwaki nawigacyjne w standardowych zastosowaniach lotniczych i operacyjnych działaniach bezzałogowych systemów.
Suwaki nawigacyjne w standardowych zastosowaniach lotniczych i operacyjnych działaniach bezzałogowych systemów.

Podręcznik stanowi syntezę wiedzy niezbędnej podczas wstępnego i bezpośredniego przygotowania nawigatorskiego dla personelu naziemnego i latającego oraz pilotów/operatorów bezzałogowych systemów latających.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,99 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,61 zł

EGZ.

Zagadnienia wytrzymałości konstrukcji lotniczych.

Zagadnienia wytrzymałości konstrukcji lotniczych.
Zagadnienia wytrzymałości konstrukcji lotniczych.

Zagadnienia wytrzymałości konstrukcji lotniczych.

Zaistniała możliwość korzystania z materiałów konstrukcyjnych o programowanych właściwościach fizycznych.

Rozwinęły się badania eksperymentalne wspomagane osiągnięciami współczesnej elektroniki, optoelektroniki, chemii tworzyw i dziedzin pokrewnych.

Publikacja prezentuje problematykę z zakresu struktur lotniczych obejmujących zagadnienia statyki, stateczności oraz stanów deformacji zakrytycznych,

dopuszczalnych w warunkach eksploatacji statków powietrznych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Teoria maszyn przepływowych lotniczych silników turbinowych.

Teoria maszyn przepływowych lotniczych silników turbinowych.
Teoria maszyn przepływowych lotniczych silników turbinowych.

Teoria maszyn przepływowych lotniczych silników turbinowych

Dostępność: brak towaru

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

LOT z Okęcia. Komunikacja lotnicza na ziemiach polskich 1913-1939.

LOT z Okęcia. Komunikacja lotnicza na ziemiach polskich 1913-1939.
LOT z Okęcia. Komunikacja lotnicza na ziemiach polskich 1913-1939.

W grudniu 1903 roku bracia Orville i Wilbur Wright w Kitty Hawk, w Karolinie Północnej w USA, dokonali pionierskiego przelotu skonstruowanym własnoręcznie płatowcem, napędzanym silnikiem spalinowym.

Zaledwie dziesięć lat później, w czerwcu 1913 roku, na warszawskim Polu Mokotowskim wylądował samolot, który dostarczył kilkanaście egzemplarzy porannego wydania paryskiego dziennika „Le Matin”. Był to pierwszy odnotowany lot komercyjny na ziemiach polskich.
W odrodzonej Rzeczypospolitej, pomimo wielu problemów technicznych, organizacyjnych i finansowych, już w 1921 roku w Poznaniu powstał Aero-Targ, który uznaje się za pierwszą polską linię lotniczą. W kolejnych latach prywatne firmy podejmowały, z różnym skutkiem, próby organizowania regularnej komunikacji pasażerskiej i towarowej.
 
Przełom nastąpił na początku 1929 roku. W lutym rozpoczęły działalność państwowo-samorządowe Polskie Linie Lotnicze LOT, jeden z pierwszych przewoźników w Europie. Przed wybuchem II wojny światowej nowoczesnymi lockheedami, z wizerunkiem stylizowanego żurawia na ogonie, można było podróżować od Helsinek przez Warszawę aż po Bejrut. Połączenie z Ameryką Północną i Południową także było już w zasięgu ręki.
Choć historia lotnictwa liczy sobie tylko 120 lat, warto przypomnieć, jak wielki skok cywilizacyjny dokonał się w tym czasie. Mieli w nim swój udział także polscy wizjonerzy, zajmujący wysokie stanowiska we władzach wojskowych oraz administracji państwowej, przedsiębiorcy, inżynierowie, a także piloci, którzy konsekwentnie i skutecznie, na miarę ówczesnych możliwości, realizowali marzenia o podniebnych podróżach. To właśnie im i efektom ich pracy poświęcone zostało niniejsze wydawnictwo.
 
Aby jak najpełniej zaprezentować te dokonania, książka została podzielona na trzy uzupełniające się rozdziały. W pierwszym poznajemy historię tworzenia polskiej komunikacji powietrznej i linii lotniczych, w drugim – powstanie i rozwój regionalnych portów lotniczych, w trzecim – inwestycje cywilne i wojskowe zrealizowane wokół lotniska na warszawskim Okęciu. Publikację wzbogaca ponad 360 ilustracji, z których część jest mało znana lub nigdy nie była publikowana. Całość tworzy kompendium wiedzy o cywilnym transporcie lotniczym na ziemiach polskich w czasach II Rzeczypospolitej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

89,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 85,62 zł

EGZ.

Modelowanie procesów ruchu i obsługi statków powietrznych.

Modelowanie procesów ruchu i obsługi statków powietrznych.
Modelowanie procesów ruchu i obsługi statków powietrznych.

W części wstępnej opracowania scharakteryzowano ruch lotniczy, jego elementy składowe oraz rolę i zadania służb ruchu lotniczego. Następnie przedstawiono organizację ruchu dolotowego w przestrzeni powietrznej oraz na lotnisku. Omówiono różne sposoby organizacji ruchu odlotowego z uwzględnieniem nowych rozwiązań stosowanych w ruchu lotniczym. Ważną rolę przypisano procesom obsługi statków powietrznych odbywających się na lotniskach, z uwagi na znaczący wpływ prawidłowej ich realizacji na przepustowość operacyjną lotniska. W kolejnych częściach pracy przedstawiono teoretyczną wiedzę dotyczącą metod analizy procesów w ruchu lotniczym. Omówiono również wybrane narzędzia symulacyjne w odniesieniu do analizy wybranych procesów obsługi ruchu lotniczego. Przegląd istniejących metod i narzędzi służących do analizy procesów obsługi statków powietrznych, powiązano ze stwierdzeniem potrzeby poszukiwania nowych rozwiązań i zastosowań. Omawiane metody wzbogacono o przykłady zastosowane do analizowanych procesów obsługi statków powietrznych. Zasadniczą częścią pracy było modelowanie ruchu dolotowego statków powietrznych oraz procesów w ruchu naziemnym. Przedstawiono autorską metodologię postępowania przy analizie ruchu dolotowego statków powietrznych. Zastosowane sieci Petriego oraz narzędzie symulacyjne pozwoliły na określenie autorskiego wskaźnika oceny organizacji ruchu dolotowego. Procesy w ruchu naziemnym, w tym również obsługa naziemna statków powietrznych, zostały opisane autorskim sposobem postępowania przy sekwencjonowaniu przedstartowym statków powietrznych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

40,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,10 zł

EGZ.

Samolot bombowy PZL.37 ŁOŚ

Samolot bombowy PZL.37 ŁOŚ
Samolot bombowy PZL.37 ŁOŚ

TBiU-5 Samolot bombowy PZL 37 ŁOŚ

w 1934 r. zapadła decyzja wyposażenia polskiego lotnictwa w nowoczesne dwusilnikowe samoloty bombowe. Używane od 1930 r. samoloty Fokker VIIIB/3m nadawały się tylko do szkolenia. Projekt dwupłatowego samolotu bombowego Lublin R-XVIII został odrzucony.
Jesienią 1934 r. inż. Jerzy Dąbrowski opracował w PZL projekt wstępny całkowicie metalowego dwusilnikowego bombowca PZL 37, o prędkości lotu 400 km/k, choć wojsko wymagało tylko 360 km/h.

Dostępność: brak towaru

Cena:

29,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 27,62 zł

Lotnicze modelarstwo redukcyjne. Reprint.

Lotnicze modelarstwo redukcyjne. Reprint.
Lotnicze modelarstwo redukcyjne. Reprint.

Modelarstwo lotnicze obejmuje budowę modeli latających i redukcyjnych.

W książce omówiono zasady ich konstrukcji i wykonania.

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,67 zł

EGZ.

The History of 506th Fighter Group,IwomJima 1945 + wkł.Polska

The History of 506th Fighter Group,IwomJima 1945 + wkł.Polska
The History of 506th Fighter Group,IwomJima 1945 + wkł.Polska

506th Fighter Group. Iwo Jima 1945

 Publikacja w języku angielskim; po polsku wkładka w języku polskim, cały tekst i podpisy do ilustracji, na załączonym zdjęciu.

Arkusz kalkomanii na załączonym zdjęciu. 

Książka skierowana głównie modelarzom, ale nie tylko - miłośnicy historii poszczególnych jednostek będą mogli znaleźć wiele informacji w tekście,

także zobaczyć dużo niepublikowanych zdjęć.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

88,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 83,81 zł

EGZ.

Gwiazdy nad Afganistanem.Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojsk.

Gwiazdy nad Afganistanem.Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojsk.
Gwiazdy nad Afganistanem.Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojsk.

Gwiazdy nad Afganistanem. Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojskowego.

Dostępność: brak towaru

Cena:

39,99 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,09 zł

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych. wyd.2

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych. wyd.2
Projektowanie lotnisk i portów lotniczych. wyd.2

Bogato ilustrowany podręcznik poświęcony projektowaniu lotnisk i portów lotniczych uwzględniający najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie. Zawarto w nim podstawowe wiadomości z zakresu transportu lotniczego i teorii lotu statku powietrznego. Opisano generalny plan lotniska, przepustowość portów lotniczych, elementy linii lotniczej, zadania portów lotniczych i warunki ich lokalizacji, klasyfikacje portów lotniczych i charakterystykę techniczną ich elementów składowych (drogi startowe, drogi kołowania, płyty lotniskowe, drogi wewnętrzne i dojazdowe), ograniczenia w ruchu lotniczym, wizualne pomoce nawigacyjne, terminale lotnicze oraz świetlne pomoce nawigacyjne. Uwzględniono również bezpieczeństwo lotnisk i portów lotniczych. Przedstawiono także urządzenia zmniejszające skutki oddziaływania statków powietrznych na otoczenie oraz system certyfikacji lotnisk. Zamieszczono również przykłady wybranych współczesnych lotnisk i portów lotniczych na świecie o szczególnie trudnym położeniu.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

egz.

Wykonywanie lotów IFR według PBN z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Wykonywanie lotów IFR według PBN z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.
Wykonywanie lotów IFR według PBN z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Wykonywanie lotów IFR według PBN z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

52,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 50,00 zł

EGZ.

Prawo i procedury lotnicze z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Prawo i procedury lotnicze z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.
Prawo i procedury lotnicze z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Prawo i procedury lotnicze z uwzględnieniem systemów bezzałogowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

52,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 50,00 zł

EGZ.

Czerwone gwiazdy sojusznik czarnych krzyży nad Polską

Czerwone gwiazdy sojusznik czarnych krzyży nad Polską
Czerwone gwiazdy sojusznik czarnych krzyży nad Polską

Pierwsza polska monografia działań lotnictwa sowieckiego i polskiego podczas wojny polsko-sowieckiej, rozpoczętej agresją ZSRR na Polskę 17 IX 1939 roku.

Dostępność: brak towaru

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

Najsłynniejsze polskie samoloty wyczynowe.

Najsłynniejsze polskie samoloty wyczynowe.
Najsłynniejsze polskie samoloty wyczynowe.

Rekonstrukcja samolotów
RWD-5 bis, RWD-6, RWD-9, PZL-26
W książce przedstawiono cztery najsłynniejsze sportowe samoloty wyczynowe polskiej konstrukcji: RWD-5 bis (samolot, na którym w maju 1933 roku Stanisław Skarżyński przeleciał samotnie nad Atlantykiem), RWD-6 (zwycięski samolot Żwirki i Wigury na międzynarodowych zawodach lotniczych Challenge w 1932 roku), RWD-9 (samolot, który zajął dwa pierwsze miejsca na zawodach Challenge w 1934 roku) i PZL-26 (uczestniczący w Challenge’u w 1934 roku, do dzisiaj najszybszy samolot turystyczny, jaki produkowano seryjnie w Polsce). Na podstawie archiwalnych fotografii, szczątkowych informacji prasowych oraz niezbyt dokładnych materiałów reklamowych i katalogowych, Autor odtworzył wygląd tych samolotów oraz szczegóły konstrukcji i wyposażenia w stopniu budzącym podziw. Książka zawiera, oprócz szczegółowych rysunków, archiwalne fotografie, dokładne opisy techniczne prezentowanych konstrukcji oraz fragmenty publikacji prasowych.
 

Dostępność: brak towaru

Cena:

40,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,10 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl