
Kategorie
Producent
-
A2 Polska (1)
-
AUTO-WYDAWNICTWO Jan Kijewski (11)
-
FORE Communication Poland Sp. z o.o. (1)
-
Grupa Image Spółka z.o.o. (1)
-
Historyczna Katarzyna Lech (1)
-
Instalator Polski Sp. z o.o. (38)
-
Instytut Transportu Samochodowego (1)
-
KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (5)
-
KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (6)
-
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (3)
-
Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
-
Pol.Krakowska (4)
-
Politechnika Śląska (3)
-
PROMOTOR (1)
-
Przybylski Robert (1)
-
PWN Wydawnictwo Naukowe (1)
-
Sowa (1)
-
Stowarzyszenie Rzeczoz.Tech.Samoch.i Ruchu Drogowego (1)
-
WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (170)
-
WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (2)
-
Wydawnictwo EUROSPRINTER (1)
-
Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (3)
-
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (9)
-
ZP (5)
Dostępność
Cena
-
od
do
Pojazdy samochodowe. Podstawy budowy silników. Wydanie 3 uaktualnione.

Podręcznik opisujący ogólną budowę głównych zespołów i układów silników pojazdów samochodowych
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Samochody osobowe i dostawcze Śkoda 1929-1991.

Pierwsza część bardzo bogato ilustrowanej dwutomowej monografii poświęconej samochodom osobowym i dostawczym marki Škoda produkowanym w latach 1929-1991.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jeżdżę motocyklem MZ. Wydanie 11

Podstawowe wiadomości o technice jazdy, budowie i prawidłowym użytkowaniu motocykli MZ: TS 125/150, TS 250/1, ETZ 125/150 i ETZ 250/251. Wskazówki umożliwiające samodzielną naprawę i prawidłową obsługę.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Czechosłowackie samochody osobowe i ciężarowe w latach 1945-1992.

Bogato udokumentowana i zilustrowana faktograficzna monografia prezentująca dzieje rozwoju czechosłowackich samochodów osobowych i ciężarowych w latach 1945–1992.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Bosch. ESP. Układ stabilizacjitoru jazdy

Informator zawiera wiadomości z podstaw mechaniki ruchu pojazdu, a w szczególności o zachowaniu się samochodu podczas hamowania i w ruchu krzywoliniowym. Podano opisy budowy i działania układu ESP oraz przedstawiono sposoby regulacji i kontroli stosowane w elektronicznym układzie stabilizacji toru jazdy firmy Bosch.
- Bezpieczeństwo ruchu samochodu (Układy bezpieczeństwa; Teoria ruchu samochodu)
- Podstawy mechaniki ruchu samochodu (Siły działające na samochód; Układ "kierowca-pojazd-otoczenie"; Opony; Przyczepność opon do jezdni; Zależności między siłami)
- Układy wspomagające bezpieczeństwo ruchu (Układ przeciwblokujący ABS; Układ przeciwpoślizgowy ASR)
- Układ stabilizacji toru jazdy ESP (Zakresy działania; Przetwarzanie danych; Transmisja danych do innych układów; Obwód regulacji i sygnały regulacyjne; Elementy składowe układu stabilizacje toru jazdy; Kontrola i diagnostyka; Słownik terminów mechaniki ruchu samochodu)
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mechatroniczne systemy pojazdów samochodowych.

Jest napisanym od nowa znacznie rozszerzonym odpowiednikiem wielokrotnie wznawianej przez WKŁ (15 wydań) książki tych samych autorów pt. „Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych”, wzbogaconym m.in. o pokładowe sieci elektryczne i zarządzanie energią elektryczną, napędy elektryczne i zelektryfikowane, zintegrowane układy informacyjne i wspomagające kierowcę oraz jazdę autonomiczną.
Odbiorcy: studenci wyższych uczelni o kierunku samochodowym, uczniowie techników i szkół branżowych I i II stopnia o profilu samochodowym i pokrewnych oraz wszyscy zainteresowani elektrycznymi i elektronicznymi układami współczesnych pojazdów samochodowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW GOLF IV i BORA wyd.7./WKŁ/.

Bogato ilustrowany poradnik opisujący samochody Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant, produkowane od września 1997 roku do września 2003 roku (Bora - od września 1998 roku do maja 2005 roku) z silnikami benzynowymi: 1,4 dm3 (55 kW/75 KM); 1,6 dm3 (74 kW/100 KM, 77 kW/105 KM)); 1,8 dm3 (92 kW/125 KM); 1,8 dm3 (110 kW/150 KM); 2,0 dm3 (85 kW/115 KM); 2,3 dm3 (110 kW/150 KM); 2,8 dm3 (150 kW/204 KM) oraz z silnikami wysokoprężnymi 1,9 dm3 TDI (66 kW/90 KM); 1,9 dm3 TDI (81 kW/110 KM); 1,9 dm3 SDI (50 kW/68 KM); 1,9 dm3 TDI PD 74 kW/100 KM); 1,9 dm3 TDI PD (85 kW/115 KM), 1,9 dm3 TDI PD (96 kW/130 KM), 1,9 dm3 TDI PD (110 kW/150 KM), wyposażonymi w mechaniczne skrzynki przekładniowe pięcio- lub sześciobiegowe albo automatyczne cztero- lub pięciobiegowe.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Motocykle. Poradnik obsługi i naprawy. Haynes.

Bogato ilustrowany, praktyczny poradnik poświęcony obsłudze i naprawie motocykli i skuterów różnych marek.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Samochody z Lublina 1951-2014r. WKŁ (dodruk)

Bogato ilustrowana książka poświęcona pojazdom produkowanym w lubelskiej fabryce samochodów od 1951 do 2014 roku.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)

Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Skutery OSA. WKŁ.

W książce opisano budowę, dane techniczne, zasady eksploatacji, sposób wykonywania czynności obsługowych i prostych napraw skuterów WFM Osa: M50 (silnik o pojemności 150 cm3), M52 (silnik o pojemności 175 cm3), produkowanych w latach 1959-1965.
Zamieszczono także katalog części zamiennych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Kafer i Transporter. WKŁ.dodruk

Volkswagen Käfer (VW typ 1) i Transporter (VW typ 2) od modeli 1968
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jelcz lata 1984-1989. Pojazdy samochodowe i przyczepy.

Przed Państwem trzecia część publikacji traktującej o pojazdach marki Jelcz. Omówiony w niej blisko sześcioletni okres działalności kończy się w roku 1989. Roku przełomowym dla naszego kraju. Przemiany społeczno-ekonomiczno-gospodarcze, które wówczas zaistniały spowodowały, iż wiele przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej, w tym oczywiście JZS, zweryfikowało swoje pierwotne plany rozwojowe. Jest to więc publikacja opisująca konstrukcje samochodowe powstałe u schyłku Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Utworzone w marcu 1952 roku przedsiębiorstwo, w małej wiosce o nazwie Jelcz pod Wrocławiem, z upływem lat stało się jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce, produkującym tabor najcięższy: wielkopojemne autobusy i samochody ciężarowe dużej ładowności. Trzecią dziedziną produkcji fabryki stały się samochody specjalistyczne: warsztaty naprawcze i samochody pożarnicze, których zakłady w Jelczu, przez wiele lat były największym producentem. Mijające lata sprawiły, że JZS rozrosły się do bardzo dużych rozmiarów, z własnym zapleczem szkoleniowym, transportowym, mieszkalnym, żywieniowym itp. Nade wszystko jednak potencjał tej fabryki stanowili wspaniali ludzie: inżynierowie, konstruktorzy, technolodzy i zwykli pracownicy, o których nie mówi się często, a którzy urzeczywistniali pracą własnych rąk projekty stworzone m.in. w Ośrodku Badawczo-Konstrukcyjnym JZS „Jelcz”. Przez wiele lat działalności przedsiębiorstwa, jego produkcja oraz rozwój były określane z jednej strony gospodarką centralnego planowania, z drugiej zaś ówczesnymi warunkami i możliwościami, które stwarzali kooperanci. Mimo tych ograniczeń starano się rozwijać konstrukcję produkowanych pojazdów. Głównie z tego powodu jelczańskie samochody ciężarowe dwukrotnie uczestniczyły w maratonie Paryż – Dakar. Także dwukrotnie samochody z Jelcza stawały na linii startu wyścigów rozgrywanych na węgierskim torze Hungaroring. To, czego nie udało się osiągnąć podczas wymienionych startów (ukończenia rajdów i zwycięstwa), jelczańskie załogi fabryczne osiągały wielokrotnie podczas ponad dziesięciu zorganizowanych edycji, rozgrywanego w kraju rajdu samochodów ciężarowych „Jelcz-Rally”. Organizowany od 1986 roku rajd był jedyną tego typu imprezą w krajach RWPG, gromadzącą z czasem na listach startowych znane międzynarodowe załogi.
Opisując historię fabryki nie sposób jest nie wspomnieć o jej udziale w rozbudowie Oławy, Laskowic Oławskich i Jelcza. Warto także wspomnieć o znaczącym udziale „jelczan” w procesie miastotwórczym, dzięki któremu w 1987 roku Polska wzbogaciła się o kolejne miasto: Jelcz-Laskowice. Dziś, według wielu potocznie wyrażanych opinii, jest to „najtrwalszy produkt Jelczańskich Zakładów Samochodowych”.
Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku objawił się w naszym kraju wieloma przemianami społeczno-gospodarczymi. Początek lat dziewięćdziesiątych na zawsze będzie się kojarzył jelczanom z pojęciami: restrukturyzacja, prywatyzacja, inwestor strategiczny oraz zwolnienia grupowe. Znacząco spadła wówczas produkcja, zamówienia, skurczył się rynek zbytu, do Polski masowo sprowadzano używane pojazdy z zagranicy, przyczyniając się tym samym do spadku zainteresowania potencjalnych klientów wyrobami rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Według wielu powtarzanych dziś opinii, największy rozwój pojazdów produkowanych w JZS miał miejsce w latach osiemdziesiątych XX wieku. Konstrukcje wówczas opracowane, szczególnie w drugiej połowie tego dziesięciolecia, z powodzeniem były wprowadzane do produkcji w początkach lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Były to już pojazdy konstrukcyjnie i jakościowo dostosowane do panujących wówczas realiów ekonomiczno-gospodarczych oraz wymagań indywidualnych użytkowników.
Jelcz-Laskowice, luty 2013
Wojciech Połomski
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie i diagnozowanie za pomocą oscyloskopu.

Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie i diagnozowanie za pomocą oscyloskopu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych. Podstawa programowa 2019. MOT.06.

Odbiorcy: uczniowie techników i szkół branżowych II stopnia kształcący się w zawodzie technik pojazdów samochodowych oraz uczestnicy kursów zawodowych w zakresie kwalifikacji MOT.06. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych.
Numer ewidencyjny pierwowzoru tego podręcznika w wykazie podręczników MEN: 20/2016
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Opel Corsa C i Meriva

Bogato ilustrowany poradnik dotyczący samochodów osobowych Opel Corsa C (wersje 3- i 5 drzwiowe oraz Combo i Combo Tour), produkowanych od września 2000 do września 2006, oraz minivanów Opel Meriva, produkowanych od maja 2003 do kwietnia 2010, wyposażonych w silniki benzynowe 1,0 dm3 typu Z10XE (58 KM), 1,0 dm3 typu Z10 XEP (60 KM), 1,2 dm3 typu Z12XE (75 KM), 1,4 dm3 typu Z14XE i Z14XEP (90 KM), 1,6 dm3 typu Z16SE (87 KM), 1,6 dm3 typu Z16XE (100 KM), 1,8 dm3 typu Z18XE (125 KM), a także w silniki wysokoprężne 1,3 dm3 CDTI typu Z13DT (70 KM), 1,7 dm3 DT typu Y17DTL (65 KM), 1,7 dm3 DTI typu Y17DT (75 KM) oraz 1,7 dm3 CDTI typu Z17DTH (100 KM) z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi.
Podano m.in. plan obsługi, opis czynności obsługowo-naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie oraz schematy instalacji elektrycznej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
