Kategorie
Producent
- A2 Polska (1)
- ATUT-BM (1)
- AUTO-WYDAWNICTWO Jan Kijewski (21)
- Grupa Image Spółka z.o.o. (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (2)
- Instalator Polski Sp. z o.o. (47)
- Instytut Transportu Samochodowego (2)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (5)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (11)
- Matu (2)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (5)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (5)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (4)
- PROMOTOR (1)
- Przybylski Robert (1)
- REA (1)
- Septem (1)
- Sowa (1)
- SPATIUM Instytut Naukowo-wydawniczy (1)
- Stowarzyszenie Rzeczoz.Tech.Samoch.i Ruchu Drogowego (1)
- Wiedza Powszechna (2)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (305)
- WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (2)
- Wyd.Pol.Poznańskiej (2)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (2)
- Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (2)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (3)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Wydawnictwo RM (1)
- Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (7)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (11)
- ZP (9)
Dostępność
Cena
-
od
do
Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..
Polskie skutery WFM Osa M50, M52
Okres, w którym po II wojnie światowej w Polsce zajęto się konstrukcją i wytwarzaniem jednośladów zwanych z angielska skuterami (scooter) był dość krótki (przypadał na lata 1955-1967), jednak bardzo ciekawy i bogaty w wiele wydarzeń, w tym również sportowych, zapisując się trwale w historii powojennej motoryzacji. Jedyną fabryką, gdzie produkowano seryjnie polskie skutery była Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), gdzie już w połowie lat pięćdziesiątych powstały prototypowe pojazdy o owadzich nazwach: Żuk, Bąk i Osa, z których jedynie Osa została skierowana do seryjnej produkcji. Produkcję skuterów próbowano również podjąć w zakładach podległych Centralnemu Zarządowi Przemysłu Wyrobów Precyzyjnych, czego wyrazem była prezentacja w 1957 roku prototypów dwóch lekkich skuterów o nazwach Odra 1 i Odra 2.
Po przejęciu Warszawskiej Fabryki Motocykli przez Polskie Zakłady Optyczne (1964) prace nad następcą Osy, którym miał być skuter miejski noszący robocze oznaczenie M55, przejęła Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie skoncentrowano produkcję motocykli klasy 125 cm.
W wyniku prac konstrukcyjnych powstały wersje M56 i M57, na bazie których w 1967 roku wykonano przed prototyp o nazwie Montana, wykorzystując zawieszenia obu kół i zespół napędowy z włoskiego skutera Lambretta 125. Pomimo, że Montana prezentowała się doskonale, oceniono, że małe zainteresowanie skuterami nie gwarantuje opłacalności produkcji, i dalsze prace decyzją Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego przerwano. Tym samym zakończyła się historia polskich skuterów, przypadająca na wiek XX. Podobnie, choć nieco później, odeszły do historii ostatnie marki polskich motocykli.
Dostępność: brak towaru
Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P
Samochód z nadwoziem trzy-bryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako modernizacja progowa początkująca również powstanie nowocześniejszych odmian podstawowego modelu pojazdu. Wzrosło też zainteresowanie zmodernizowanymi Warszawami odzwierciedlone wzrostem produkcji. Pojawienie się zmodernizowanej Warszawy 203/204 pozwoliło na bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i technologicznie opracowanie odmian pochodnych tego samochodu. W 1964 r., a więc równolegle z modelem podstawowym pojawiła się odmiana 203P/204P (Pick-up), rok później 203K/204K (Kombi) i 203T/204T (Taxi), a w 1967 r. sanitarka Warszawa 203A będąca pochodną samochodu 203K (Kombi).
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Benzynowa Eskapada
Benzynowa Eskapada
Autor: Zdzisław Kleszczyński
„Benzynowa eskapada” to niezwykle barwny i dowcipny opis podróży po Polsce, w 1928 roku czyli zaledwie 10 lat od uzyskania niepodległości. Jej autor Zdzisław Kleszczyński (ur. 14.07.1889, zm. 6.04.1938) odbył ją samochodem Austro – Daimler po drogach, a częściej po bezdrożach II Rzeczypospolitej pozostawiając nam unikatową pamiątkę tamtych czasów. Lekkość języka i przenikliwość obserwacji nie była przypadkowa. Był poetą, pisarzem, felietonistą i autorem komedii. Szczególnie umiłował sobie nasze Tatry co znalazło swoje odbicie także w „Benzynowej eskapadzie”. Posiadał spore doświadczenie życiowe, walczył między innymi jako ochotnik w wojnie polsko–bolszewickiej, był redaktorem naczelnym miesięcznika „RAdjo”, felietonistą pisującym przez lata do „Kuriera Warszawskiego” pod pseudonimem „Sęk” i współpracownikiem „Tygodnika Ilustrowanego”. Wznawiając „Benzynową eskapadę” wydawca był w nie lada kłopocie, gdyż została ona napisana zgodnie z gramatyką polską sprzed reformy 1936 roku. Aby jednak nie utracić nic z soczystości opisów, pisownia pozostała w zgodzie z oryginałem. Dodane zostały jedynie zdjęcia o tematyce motoryzacyjnej, których w oryginale nie było, w celu przybliżenia czytelnikom samochodów jakie poruszały się w końcu lat 20. po naszych drogach. Większość zdjęć została udostępniona przez pana Tadeusza Huberta Jakubowskiego – siostrzeńca Euzebiusza Dzierlińskiego, mechanika i kierowcy wymienionego w treści „Eskapady”. Osiemdziesiąt lat po pierwszym wydaniu książka, a właściwie reportaż, napisana w najlepszym stylu, potrafi wywołać nie tylko szczery śmiech, ale i chwile refleksji nad życiem w młodym państwie polskim. ISBN: 978-83-926606-0-6
Dostępność: brak towaru
Poczet twórców motoryzacji.
POCZET TWÓRCÓW MOTORYZACJI
Autor: Aleksander Marian Rostocki
Dzisiaj samochody tak mocno wrosły w naszą rzeczywistość i w otaczający nas krajobraz, że trudno byłoby sobie wyobrazić świat bez zmotoryzowanych wehikułów. Kształt motoryzacji na obecnym etapie rozwoju naszej cywilizacji uformowali ludzie, którzy zajmowali się budową samochodów, ich udoskonalaniem, organizacją produkcji, propagowaniem motoryzacji i walką ze wstecznictwem w rozwoju postępu technicznego, wypróbowywaniem pojazdów poprzez wyścigi i wyczyny sportowe. Wśród tych ludzi było wielu genialnych wynalazców, odkrywców, nowatorów. Byli też ludzie zwyczajni, szukający pracy, przygody lub rozrywki w użytkowaniu czy badaniu samochodów. Spośród wielu ludzi wybrałem ponad 150, którzy wydają się być godni nazwy „twórcy motoryzacji”. ISBN: 978-83-61529-18-7
A. M. Rostocki
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Polski Fiat 125p/FSO 125p
W powojennym polskim przemyśle motoryzacyjnym kilka modeli samochodów zasługuje na uwagę, a dwa z nich na uwagę szczególną. One przyczyniły się do rozwoju motoryzacji w naszym kraju. Oba były wytwarzane według licencji zakupionej od ...
Dostępność: brak towaru
Samochody ciężarowe URSUS lata 1928-1930
Dla większości interesujących się historią polskiego przemysłu, marka „Ursus” jednoznacznie kojarzy się z wieloma typami produkowanych od roku 1947 ciągników rolniczych i metalurgią. Mało kto jednak pamięta, że tak nazywały si...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Katalog części zamiennych FSO Syrena 104 Powstanie i rozwój konstrukcji samochodu Syrena
Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu wprowadziła wcześniej już zapowiadany nowy model samochodu małolitrażowego „Syrena 104". Zasadnicze zmiany w porównaniu z poprzednim modelem „103" to nowy silnik i zmodernizowany układ przeni...
Dostępność: brak towaru
Samochód Polski Fiat. Łazik 508 III W
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny