Studium modelowania i optymalizacji współpracy silnika trakcyjnego o zapłonie samoczynnym z turbosprężarkami pracującymi w układzie doładowania zakresowego

Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Analiza procesu hamowania w rekonstrukcji zdarzeń drogowych

Autor opracowania od wielu lat zajmuje się rekonstrukcją zdarzeń drogowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Poradnik serwisowy Nr 06/13 cz.2 Zasobnikowe układy zasilające silników

Zasobnikowe układy zasilające silników cz.2
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)

Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Skutery OSA. WKŁ.

W książce opisano budowę, dane techniczne, zasady eksploatacji, sposób wykonywania czynności obsługowych i prostych napraw skuterów WFM Osa: M50 (silnik o pojemności 150 cm3), M52 (silnik o pojemności 175 cm3), produkowanych w latach 1959-1965.
Zamieszczono także katalog części zamiennych.
Dostępność: brak towaru
Czujniki. Mechatronika samochodowa.

Podręcznik akademicki z cyklu Mechatronika samochodowa,
opisujący zasadę działania, budowę i rodzaje czujników
stosowanych w pojazdach samochodowych. Zawiera
podstawowe informacje o pomiarach (pojęcia i definicje,
sygnały pomiarowe, elementy toru pomiarowego, przetwarzanie
analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe) oraz o czujnikach
(indukcyjnych, hallotronowych, potencjometrycznych,
termistorowych, termoelektrycznych, masowego natężenia
przepływu, tensometrycznych, pojemnościowych,
piezoelektrycznych, ultradźwiękowych, radarowych, lidarowych,
fotoelektrycznych i elektrolityczno-rezystancyjnych).
Opisy bogato zilustrowano w celu ułatwienia zrozumienia treści.
Uwzględniono najnowsze rozwiązania konstrukcyjne.
Dostępność: brak towaru
VW Kafer i Transporter. WKŁ.dodruk

Volkswagen Käfer (VW typ 1) i Transporter (VW typ 2) od modeli 1968
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jelcz lata 1984-1989. Pojazdy samochodowe i przyczepy.

Przed Państwem trzecia część publikacji traktującej o pojazdach marki Jelcz. Omówiony w niej blisko sześcioletni okres działalności kończy się w roku 1989. Roku przełomowym dla naszego kraju. Przemiany społeczno-ekonomiczno-gospodarcze, które wówczas zaistniały spowodowały, iż wiele przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej, w tym oczywiście JZS, zweryfikowało swoje pierwotne plany rozwojowe. Jest to więc publikacja opisująca konstrukcje samochodowe powstałe u schyłku Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Utworzone w marcu 1952 roku przedsiębiorstwo, w małej wiosce o nazwie Jelcz pod Wrocławiem, z upływem lat stało się jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce, produkującym tabor najcięższy: wielkopojemne autobusy i samochody ciężarowe dużej ładowności. Trzecią dziedziną produkcji fabryki stały się samochody specjalistyczne: warsztaty naprawcze i samochody pożarnicze, których zakłady w Jelczu, przez wiele lat były największym producentem. Mijające lata sprawiły, że JZS rozrosły się do bardzo dużych rozmiarów, z własnym zapleczem szkoleniowym, transportowym, mieszkalnym, żywieniowym itp. Nade wszystko jednak potencjał tej fabryki stanowili wspaniali ludzie: inżynierowie, konstruktorzy, technolodzy i zwykli pracownicy, o których nie mówi się często, a którzy urzeczywistniali pracą własnych rąk projekty stworzone m.in. w Ośrodku Badawczo-Konstrukcyjnym JZS „Jelcz”. Przez wiele lat działalności przedsiębiorstwa, jego produkcja oraz rozwój były określane z jednej strony gospodarką centralnego planowania, z drugiej zaś ówczesnymi warunkami i możliwościami, które stwarzali kooperanci. Mimo tych ograniczeń starano się rozwijać konstrukcję produkowanych pojazdów. Głównie z tego powodu jelczańskie samochody ciężarowe dwukrotnie uczestniczyły w maratonie Paryż – Dakar. Także dwukrotnie samochody z Jelcza stawały na linii startu wyścigów rozgrywanych na węgierskim torze Hungaroring. To, czego nie udało się osiągnąć podczas wymienionych startów (ukończenia rajdów i zwycięstwa), jelczańskie załogi fabryczne osiągały wielokrotnie podczas ponad dziesięciu zorganizowanych edycji, rozgrywanego w kraju rajdu samochodów ciężarowych „Jelcz-Rally”. Organizowany od 1986 roku rajd był jedyną tego typu imprezą w krajach RWPG, gromadzącą z czasem na listach startowych znane międzynarodowe załogi.
Opisując historię fabryki nie sposób jest nie wspomnieć o jej udziale w rozbudowie Oławy, Laskowic Oławskich i Jelcza. Warto także wspomnieć o znaczącym udziale „jelczan” w procesie miastotwórczym, dzięki któremu w 1987 roku Polska wzbogaciła się o kolejne miasto: Jelcz-Laskowice. Dziś, według wielu potocznie wyrażanych opinii, jest to „najtrwalszy produkt Jelczańskich Zakładów Samochodowych”.
Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku objawił się w naszym kraju wieloma przemianami społeczno-gospodarczymi. Początek lat dziewięćdziesiątych na zawsze będzie się kojarzył jelczanom z pojęciami: restrukturyzacja, prywatyzacja, inwestor strategiczny oraz zwolnienia grupowe. Znacząco spadła wówczas produkcja, zamówienia, skurczył się rynek zbytu, do Polski masowo sprowadzano używane pojazdy z zagranicy, przyczyniając się tym samym do spadku zainteresowania potencjalnych klientów wyrobami rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Według wielu powtarzanych dziś opinii, największy rozwój pojazdów produkowanych w JZS miał miejsce w latach osiemdziesiątych XX wieku. Konstrukcje wówczas opracowane, szczególnie w drugiej połowie tego dziesięciolecia, z powodzeniem były wprowadzane do produkcji w początkach lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Były to już pojazdy konstrukcyjnie i jakościowo dostosowane do panujących wówczas realiów ekonomiczno-gospodarczych oraz wymagań indywidualnych użytkowników.
Jelcz-Laskowice, luty 2013
Wojciech Połomski
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jeżdżę motocyklem MZ. w.10. dodruk WKŁ.

Podstawowe wiadomości o technice jazdy, budowie i prawidłowym użytkowaniu motocykli MZ: TS 125/150, TS 250/1, ETZ 125/150 i ETZ 250/251. Wskazówki umożliwiające samodzielną naprawę i prawidłową obsługę.
Dostępność: brak towaru
Seat Toledo. Obsługa i naprawa. AUTO

W książce opisano obsługę i naprawę zespołów samochodów osobowych Seat Toledo produkowanych w latach 1991 - 98 wyposażonych w:
silniki benzynowe 1,6 dm3 , o zasilaniu gaźnikowym (EZ oraz ABN);
silniki benzynowe 1,6 dm3 , o zasilaniu wtryskowym Mono-Jetronic (1F) oraz Simos (AEK/AFT);
silniki benzynowe 1,8 dm3 , o zasilaniu wtryskowym Mono-Jetronoic (RP) oraz Mono-Motronic (ABS/ADZ);
silniki benzynowe 1,8 dm3 , (16 - zaworowe), o zasilaniu wtryskowym K-Jetronic (KR) oraz KE-Jetronic (PL);
silniki benzynowe 2,0 dm3 , o zasilaniu wtryskowym Digifant (2E) oraz Simos (AGG);
silniki benzynowe 2,0 dm3 , (16 - zaworowe), o zasilaniu Digifant/Simos (ABF);
silniki wysokoprężne 1.9 D, o wtrysku pośrednim bez turbodoładowania (1Y), z turbodoładowaniem (AAZ) oraz o wtrysku bezpośrednim z turbodoładowaniem.
Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania oraz schematami elektrycznymi.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie i diagnozowanie za pomocą oscyloskopu.

Czujniki układu sterowania silnika w praktyce warsztatowej. Budowa, działanie i diagnozowanie za pomocą oscyloskopu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Tworzenie się i oddziaływanie kondensatu w układzie wylotowym silnika spalinowego.

Tworzenie się i oddziaływanie kondensatu w układzie wylotowym silnika spalinowego.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wykorzystanie DME do napędu środków transportu.

Monografia została poświęcona przedstawieniu możliwości zastosowania eteru dwumetylowego (DME) do zasilania silnika ZI. Zaprezentowane w publikacji rozważania opisują nie tylko fizyczne wprowadzenie paliwa do silnika spalinowego, ale także modyfikację infrastruktury pojazdu (zbiornika i jego osprzętu) oraz infrastruktury zewnętrznej (stacje tankowania).
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych. Podstawa programowa 2019. MOT.06.

Odbiorcy: uczniowie techników i szkół branżowych II stopnia kształcący się w zawodzie technik pojazdów samochodowych oraz uczestnicy kursów zawodowych w zakresie kwalifikacji MOT.06. Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych.
Numer ewidencyjny pierwowzoru tego podręcznika w wykazie podręczników MEN: 20/2016
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Czujniki. Mechatronika samochodowa. dodruk 2021

Podręcznik akademicki z cyklu Mechatronika samochodowa,
opisujący zasadę działania, budowę i rodzaje czujników
stosowanych w pojazdach samochodowych. Zawiera
podstawowe informacje o pomiarach (pojęcia i definicje,
sygnały pomiarowe, elementy toru pomiarowego, przetwarzanie
analogowo-cyfrowe i cyfrowo-analogowe) oraz o czujnikach
(indukcyjnych, hallotronowych, potencjometrycznych,
termistorowych, termoelektrycznych, masowego natężenia
przepływu, tensometrycznych, pojemnościowych,
piezoelektrycznych, ultradźwiękowych, radarowych, lidarowych,
fotoelektrycznych i elektrolityczno-rezystancyjnych).
Opisy bogato zilustrowano w celu ułatwienia zrozumienia treści.
Uwzględniono najnowsze rozwiązania konstrukcyjne.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów wydziałów mechanicznych politechnik, szczególnie o specjalności samochodowej, uczniów techników samochodowych oraz pracowników serwisów samochodowych, diagnostów i pracowników ośrodków badawczych. Informacje zawarte w podręczniku mogą być również przydatne dla studentów o specjalności "automatyka i robotyka".
Dostępność: brak towaru
Samochody użytkowe krajów RWPG

Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
