Kategorie
Producent
- APN Promise (3)
- APN PROMISE Sp.z o.o. W-wa / Microsoft Press/ (2)
- BTC -Korporacja Paweł Zbysiński (4)
- Helion Gliwice (757)
- inny (2)
- ITstart sc Marek Smyczek, Marcin Kaim (2)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (7)
- One Press (6)
- Politechnika Śląska (2)
- Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych (1)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (5)
- Septem (3)
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (1)
- WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (3)
- Wydawnictwo A.G.H.im.Stanisława Staszica (1)
- Wydawnictwo Egmont (1)
- Wydawnictwo Karakter Kraków (1)
- Wydawnictwo NAKOM (1)
- Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej (2)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (1)
- Wydawnictwo RM (3)
Dostępność
Cena
-
od
do
User Friendly. Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę
Bez względu na to, czy mówimy o smartfonach, szczoteczkach do zębów czy autonomicznych samochodach, projektowanie wymaga szacunku dla oczekiwań użytkowników i zrozumienia niuansów ich życia. Najważniejsze jednak wydaje się odrzucenie przekonania o ludzkiej doskonałości.
Historia dizajnu zorientowanego na użytkownika obfituje w fascynujące opowieści i nieoczekiwane zwroty akcji. Autorzy książki opowiadają o wpływie, jaki na wzornictwo wywarły globalne kryzysy, wojny światowe i awaria pewnej elektrowni jądrowej. Pokazują, jak projektowanie dla osób ze specjalnymi potrzebami utorowało drogę wynalazkom, bez których nikt z nas nie wyobraża już sobie życia. Sporo też piszą o tajnikach projektowania najnowszych technologii – od pojazdów autonomicznych, poprzez media społecznościowe, po sztuczną inteligencję. Analizują nasze oczekiwania wobec urządzeń oraz sposób, w jaki nawiązujemy z nimi relacje.
Jak przyznają autorzy, ich zamiarem jest nie tylko nakreślenie najnowszej historii dizajnu, ale przede wszystkim wyposażenie czytelników i czytelniczek w narzędzia niezbędne do krytycznego spojrzenia na wszechobecne dziś w naszym życiu projektowanie doświadczeń użytkownika. Nie uciekają więc od pytań o rzeczywiste skutki innowacji wprowadzanych przez cyfrowych gigantów ani o to, dlaczego kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju technologii nie będzie wynalezienie nowego modelu telefonu czy aplikacji, lecz – nowej metafory.
Książkę uzupełnia krótki opis procesu projektowania zorientowanego na użytkownika oraz lista kamieni milowych w historii projektowania – od fotela Ludwika XV po przepisy o RODO.
Cliff Kuang – dziennikarz i projektant. Robert Fabricant – były wicedyrektor kreatywny legendarnego studia Frog Design."
Dostępność: brak towaru