Opcje przeglądania
Producent
Cena
  • od
    do

Kategoria Technologia i Inżynieria to świat pełen nowych możliwości i wyzwań, gdzie nauka i praktyka spotykają się w jednym miejscu.
W naszej księgarni internetowej znajdziesz bogaty wybór publikacji, które pomogą Ci zgłębić tajniki technologii i inżynierii. W ofercie znajdują się książki dotyczące różnych dziedzin technologii, takie jak informatyka, elektronika, robotyka, sztuczna inteligencja, a także książki poświęcone inżynierii, takie jak budowa maszyn, inżynieria materiałowa czy energetyka. Nasze publikacje są adresowane zarówno do studentów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, jak i do praktyków, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia. Wszystkie publikacje są napisane przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w danej dziedzinie. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i wybrania publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki technologii i inżynierii.

Technologia I Inżynieria

Strukturalne uwarunkowania wybranych właściwości użytkowych stopów żelaza.

Strukturalne uwarunkowania wybranych właściwości użytkowych stopów żelaza.
Strukturalne uwarunkowania wybranych właściwości użytkowych stopów żelaza.

Optymalizacja właściwości użytkowych materiałów wymaga przede wszystkim znajomości wzajemnych zależności ilościowych w relacji: mikrostruktura materiału ujęta w syntetycznych kategoriach stereologicznych, a jego właściwości. W celu programowanego kształtowania mikrostruktury w wyniku stosowania różnego rodzaju procesów wytwarzania, niezbędne jest dokonywanie kompleksowego opisu tej mikrostruktury. Z drugiej strony, w celu uzyskania materiałów o określonych optymalnych właściwościach użytkowych konieczne jest również sporządzanie możliwie pełnych charakterystyk użytkowych w zależności od przeznaczenia badanych materiałów. Niniejsza praca, poprzez przedstawione metodyki badawcze w zakresie charakterystyk mechanicznych, korozyjnych i strukturalnych, a także w oparciu o metody metalografii ilościowej z wykorzystaniem metody kombinatorycznej opartej o teorię kwantów fazowych , stanowi syntetyczne ujęcie zagadnienia strukturalnych uwarunkowań wybranych właściwości użytkowych niektórych stopów żelaza. Przedmiotem badań były: żeliwo o osnowie perlitycznej i zróżnicowanej postaci grafitu, stale niestopowe zwykłej jakości o zróżnicowanej zawartości węgla, stal niestopowa C45E o różnej dyspersji perlitu, stal łożyskowa (100Cr6) o różnej dyspersji węglików oraz stal narzędziowa X210Cr12, po obróbce plastycznej, o zróżnicowanej pasmowości. Podstawowe cele pracy zostały osiągnięte poprzez sformułowanie określonych istotnych zależności ilościowych między syntetycznym parametrem stereologicznym mikrostruktury w przypadku żeliwa, jednolitym syntetycznym parametrem stereologicznym  dla stali o różnej zawartości węgla (C10E, C15E, C25E, C45E oraz C55E) i różnej dyspersji perlitu (C45E), a także różnej dyspersji węglików (100Cr6) a szeregiem charakterystyk mechanicznych i korozyjnych. Opracowane syntetyczne parametry stereologiczne jednoznacznie identyfikują te mikrostruktury pod względem zawartości i morfologii, występujących w nich, poszczególnych faz/składników. Wyznaczono również graniczny rozmiar węglików w stali narzędziowej po obróbce plastycznej (X210Cr12) istotnie zmieniający jej podstawowe charakterystyki mechaniczne. Z naukowego punktu widzenia praca stanowi kompleksowe opracowanie zawierające elementy poznawcze uwidocznione w nowym syntetycznym podejściu do analiz mikrostrukturalnych metodami metalografii ilościowej, połączonym z interpretacją fenomenologii niektórych zjawisk mechanicznych i korozyjnych, jakie zachodzą w przebadanych materiałach w zależności od ich mikrostruktury. Ponadto, w oparciu o dane materiałowe zawarte w niniejszej pracy można prognozować optymalne rozwiązania technologiczne ze względu na wybrane właściwości użytkowe uzyskiwane między innymi przez programowane kształtowanie mikrostruktury, a zatem można realizować również cele utylitarne.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

36,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 34,29 zł

EGZ.

Functionally Graded Material, prcessing and Modeling.

Functionally Graded Material, prcessing and Modeling.
Functionally Graded Material, prcessing and Modeling.

Celem książki jest w miarę wszechstronny przegląd podstawowych technik wytwarzania funkcjonalnych materiałów gradientowych. Specjalną uwagę poświęcono metodom ilościowego oszacowania głównych parametrów struktury i właściwości tych materiałów. Zamieszczono zwięzły opis doświadczalnych metod i analizy rodzaju wytwarzanych struktur. Aby ułatwić czytelnikowi percepcję zawartości poświęconej modelowaniu matematycznemu struktur gradientowych, typowych dla metalowych materiałów kompozytowych, stosowne opisy zamieszczono w załącznikach w postaci oddzielnych bloków tematycznych. Opis ruchu cząsteczek w cieczy w polu grawitacyjnym i odśrodkowym poddano analizie odpowiednio w aneksie AiB. Podstawowe równania, opisujące zachowanie się cząstek w przypadku poddania ich wpływowi siły Lorentza w przypadku jej wykorzystania do kreacji funkcjonalnej struktury gradientowej umieszczono w aneksie C. Kompleksowy model zjawisk fizycznych, występujących w praktyce wytwarzania gazarów Czytelnik może znaleźć w aneksie D. Publikacja powstała w ramach realizacji projektu badawczego zamawianego PBZ/KBN/114/T08/2004 ,,Nowoczesne tworzywa i procesy technologiczne w odlewnictwie".

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.

Tłoki kompozytowe do silników spalinowych

Tłoki kompozytowe do silników spalinowych
Tłoki kompozytowe do silników spalinowych

W części ogólnej publikacji omówiono specyfikę pracy tłoka silnika spalinowego ze sprecyzowaniem wymagań konstrukcyjno-materiałowych, współczesnych tendencji i wymagań technicznych. Związane są one przede wszystkim z aspektami ekologicznymi jakie powinny być uwzględniane przy wprowadzaniu, na skalę przemysłową, nowych materiałów i technologii. z technicznego punktu widzenia występuje ścisły związek między skutkami wynikającymi z pracy tłoka i potrzebą zabezpieczenia potencjalnego użytkownika pojazdu przed toksycznością emitowanych do środowiska spalin. Równocześnie pojazd powinien spełniać wszystkie wymagania związane z bezpieczeństwem oraz komfortem jazdy a także z technicznymi osiągami w tym jak najniższym zużyciem paliwa oraz możliwie najwyższymi parametrami trakcyjnymi. Przedstawiono podstawowe problemy, związane z możliwościami technologicznymi w zakresie wytwarzania nowych materiałów - kompozytów metalowych na bazie stopów aluminium - jako nowatorskiego rozwiązania alternatywnego względem dotychczas stosowanych materiałów tradycyjnych. Po wniesieniu odpowiednich zmian konstrukcyjno-technologicznych, metodą prasowania w stanie ciekłym (squeeze casting) wytworzono aluminiowe tłoki kompozytowe do badań, zbrojone zarówno lokalnie preformą włóknistą na bazie włókien krótkich z tlenku glinu, jak i zbrojone w całej objętości (dyspersyjnie) cząsteczkami węglika krzemu (F3S.20S), grafitu niklowanego (AK12/grafit) i popiołem lotnym (kompozyty ALFA®). Kompleksowym badaniom poddano kompozyt na bazie stopu AK12, zawierający 22 obj. % włókien tlenku glinu (AK12/Al2O3). Badania pozostałych materiałów kompozytowych potraktowano w sposób uzupełniający i weryfikujący. Wyznaczono szereg charakterystyk fizycznych (gęstość, przewodność elektryczna, rozszerzalność cieplna), dokonując wstępnego oszacowania przewodności cieplnej z zastosowaniem zasady mieszania (rule of mixture). Testy odporności materiałów na szoki cieplne prowadzono na prototypowym, zautomatyzowanym urządzeniu pomiarowym, stosując oryginalną metodykę pomiarową. Przeprowadzono analizę wpływu zbrojenia na zjawisko pękania kompozytów wskutek zmiennego pola temperaturowo-czasowego, teoretycznie szacując ich odporność na szoki cieplne. Przeprowadzone badania właściwości wytrzymałościowych, zarówno w temperaturze otoczenia, jak i podwyższonej, badania twardości i udarności pozwoliły na potwierdzenie umacniającego wpływu fazy zbrojącej na osnowę kompozytu. Uproszczone badania tribologiczne, przeprowadzone na przykładzie kompozytów AK12/Al2O3 i AK12/grafit wykazały korzystny wpływ zbrojenia na zużycie ścierne osnowy metalowej. Przeprowadzono badania strukturalne metodą mikroskopii optycznej z analizą ilościową i mikroskopii skaningowej w celu wyjawienia wpływu struktury materiału kompozytowego na właściwości użytkowe tłoka silnika spalinowego. Sprecyzowano stosowne wnioski, dotyczące kierunków zmian konstrukcyjnych tłoka, wygenerowanych uzyskiwanym poziomem jego właściwości użytkowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

78,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 74,29 zł

EGZ.

Atlas struktur kompozytów metalowych.

Atlas struktur kompozytów metalowych.
Atlas struktur kompozytów metalowych.

Publikacja przedstawia atlas struktur metalowych materiałów kompozytowych o osnowie metali nieżelaznych, w znakomitej większości wytworzonych i badanych w przeciągu ostatniej dekady przez zespół autorów niniejszej pracy, zarówno w kraju - Instytucie Odlewnictwa w Krakowie i Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie, jak i za granicą, zwłaszcza w Centrum Kompozytowym Uniwersytetu Stanu Wisconsin w Milwaukee, USA. w porównaniu z materiałem monolitycznym (metalem, stopem), struktura materiału heterogenicznego, w szczególności materiału kompozytowego, wzbogaca się i komplikuje obecnością drugiego - obok osnowy - komponentu: fazy zbrojącej. Stopień złożoności oceny takich obrazów strukturalnych wzrasta, co może wywołać utratę wymaganego stopnia adekwatności relacji pomiędzy składem chemicznym osnowy, rodzajem oraz udziałem zbrojenia, parametrami technologicznymi procesu syntezy kompozytu, jego właściwościami i strukturą. Stąd tak ważna jest odpowiednio wiarygodna wysoka podaż informacji z zakresu struktur badanych materiałów w powiązaniu z początkowymi atrybutami ich kreacji oraz szczegółowym określeniem warunków ich wytworzenia. Atlas zawiera struktury metalowych materiałów kompozytowych na bazie aluminium, miedzi, cynku, ołowiu i częściowo niklu oraz magnezu, wytworzone głównie w warunkach krajowych. Kompozyty były zbrojone cząsteczkami (popiołu lotnego, grafitu, węglika krzemu, tlenku glinu), włóknem krótkim (na bazie tlenku glinu i filcem węglowym) i węglowym włóknem długim. Przedstawiono również obrazy strukturalne gazarów (nowej grupy kompozytów z gazową fazą zbrojącą) oraz po raz pierwszy w kraju otrzymanych nano-kompozytów aluminiowych. Analizę specyfiki strukturalnej każdego rodzaju kompozytu uzupełniono opisem typu komponentów, sposobu wytworzenia oraz właściwości użytkowych, zarówno potwierdzonych eksperymentalnie jak i potencjalnych. Szczegółowo opisano typowe wady strukturalne odlewanych kompozytów metalowych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

78,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 74,29 zł

Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.

Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.
Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.

Bogato ilustrowana, faktograficzna książka, która na podstawie kwerendy archiwalnej szczegółowo analizuje dzieje polskiego transportu pod kątem rozwoju rodzimych środków transportu samochodowego w latach 1945–1990. W monografii zaprezentowano i opisano dorobek polskiego przemysłu motoryzacyjnego, z uwzględnieniem najważniejszych prototypów i pojazdów produkowanych seryjnie. Przedstawiono strukturę polskiego taboru samochodowego oraz dorobek polskich fabryk motoryzacyjnych z podziałem na samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i motocykle. Książka przeznaczona jest dla historyków transportu, studentów, miłośników polskiej motoryzacji, pasjonatów transportowych, hobbystów i kolekcjonerów motoryzacyjnych oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem polskiego transportu samochodowego w latach 1945–1990.

Dostępność: brak towaru

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl