Opcje przeglądania
Producent
Cena
  • od
    do

Kategoria Technologia i Inżynieria to świat pełen nowych możliwości i wyzwań, gdzie nauka i praktyka spotykają się w jednym miejscu.
W naszej księgarni internetowej znajdziesz bogaty wybór publikacji, które pomogą Ci zgłębić tajniki technologii i inżynierii. W ofercie znajdują się książki dotyczące różnych dziedzin technologii, takie jak informatyka, elektronika, robotyka, sztuczna inteligencja, a także książki poświęcone inżynierii, takie jak budowa maszyn, inżynieria materiałowa czy energetyka. Nasze publikacje są adresowane zarówno do studentów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, jak i do praktyków, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia. Wszystkie publikacje są napisane przez doświadczonych specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w danej dziedzinie. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i wybrania publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki technologii i inżynierii.

Technologia I Inżynieria

Mechanika ciała stałego w ujęciu komputerowym.Wybrane zagad.

Mechanika ciała stałego w ujęciu komputerowym.Wybrane zagad.
Mechanika ciała stałego w ujęciu komputerowym.Wybrane zagad.

Książka jest oparta na nowej koncepcji wykładania mechaniki ciała stałego (sztywnego i odkształcalnego) – ma stanowić pomost pomiędzy tradycyjną wiedzą z tego zakresu a możliwościami, jakie stwarza komputer. Opisano w niej podstawy przygotowywania programów oraz podano ich „listy” (wydruki) w języku Fortran dla kilkunastu prostych problemów obliczeniowych. Nie wyczerpują one wszystkich podstawowych problemów występujących w mechanice ciała stałego, gdyż celem skryptu jest nauczenie studenta samodzielnego ich przygotowania. Ponieważ pożądana jest również podstawowa znajomość metod numerycznych, autorzy wprowadzili w możliwie prosty sposób niezbędne elementy tych metod.

Dostępność: brak towaru

Cena:

27,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,19 zł

Przewodnik do laboratorium komputerowego z mechaniki i biomechaniki płynów

Przewodnik do laboratorium komputerowego z mechaniki i biomechaniki płynów
Przewodnik do laboratorium komputerowego z mechaniki i biomechaniki płynów

Książka jest poświęcona zagadnieniom automatyki układów napędowych. Jest przeznaczona głównie dla studentów kierunków automatyka i robotyka oraz elektrotechnika, ale może być także przydatna dla studentów innych kierunków, np. mechatroniki. W opisie zautomatyzowanych układów napędowych (ZUN) wyróżniono dwie podstawowe części: mechaniczną i elektryczną. Na początku omówiono wspólną dla wszystkich ZUN część mechaniczną, zagadnienia regulacji położenia i prędkości kątowej, metodę wstępnego doboru regulatorów, w której obiekt regulacji jest upraszczany do członu całkującego z opóźnieniem. Uwzględniono tylko proste algorytmy typu proporcjonalno-całkującego, ale z cechami regulatora o dwóch stopniach swobody. Następnie zaprezentowano szczegółowe rozwiązania ZUN, specyficzne dla stosowanego silnika. Opisano takie typy ZUN, jak tyrystorowe i tranzystorowe prądu stałego; regulowane częstotliwościowo z silnikiem indukcyjnym klatkowym i układy łagodnego rozruchu; z silnikiem indukcyjnym pierścieniowym o podwójnym zasilaniu i układy kaskadowe; regulowane częstotliwościowo z silnikiem synchronicznym o magnesach trwałych; z silnikiem synchronicznym o wzbudzeniu elektromagnetycznym z bezpośrednim przemiennikiem częstotliwości oraz z silnikiem przekształtnikowym; z bezszczotkowym silnikiem prądu stałego; z silnikiem reluktancyjnym przełączalnym. W bardzo syntetycznej formie przedstawiono wybrane układy sterowania bezczujnikowego i odtwarzanie zmiennych stanu dla niektórych wcześniej opisanych układów napędowych.

 

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

25,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 24,29 zł

EGZ.

Modelowanie matematyczne siedmiowarstwowych belek i płyt pros

Modelowanie matematyczne siedmiowarstwowych belek i płyt pros
Modelowanie matematyczne siedmiowarstwowych belek i płyt pros

Teoria belek i płyt warstwowych jest przedmiotem współczesnych badań. Oryginalność modelowania takich konstrukcji polegała na rezygnacji z klasycznej hipotezy Kirchhoffa–Love’a i wprowadzeniu hipotezy „linii łamanej”. Bardzo wnikliwie zbadano właściwości trójwarstwowych konstrukcji (sandwiczowych) o budowie złożonej z lekkiego rdzenia i dwóch cienkich okładzin. Charakteryzuje je ścinanie występujące w rdzeniu i brak tego efektu w okładzinach. Przedmiotowe belki (pasma płytowe) i siedmiowarstwowe płyty stanowią uogólnienie klasycznych konstrukcji trójwarstwowych. Składają się również z rdzenia i dwóch okładzin, przy czym każda z okładzin jest trójwarstwowa. Przedmiotowe konstrukcje wykazują efekt ścinania zarówno w głównym rdzeniu, jak i w okładzinach. W publikacji opisano m.in. różnice właściwości tych konstrukcji w porównaniu z klasycznymi trójwarstwowymi – zwiększenie odporności na działanie obciążeń w zakresie wytrzymałości i stateczności. Warstwowe konstrukcje o cienkościennej strukturze z trzema pofałdowanymi trapezowo rdzeniami są nowatorskimi konstrukcjami ortotropowymi.

Opisano szczegółowo wyprowadzenie równań równowagi statycznej przedmiotowych konstrukcji i ich analityczne rozwiązania, w tym teoretyczne badania zginania i wyboczenia. Uogólniono klasyczną teorię belek i płyt warstwowych. Przedmiotowe konstrukcje o cienkościennej strukturze z pofałdowanymi trapezowo rdzeniami, ułożonymi prostopadle względem siebie, stanowią nowe konstrukcje, których modele matematyczne szczegółowo przedstawiono w kolejnych rozdziałach. Modele te mogą być podstawą do za-projektowania belek i płyt o oczekiwanych właściwościach w zakresie wytrzymałości i stateczności.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

24,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,71 zł

EGZ.

Optyczne metody diagnostyki wtrysku i spalania benzyny

Optyczne metody diagnostyki wtrysku i spalania benzyny
Optyczne metody diagnostyki wtrysku i spalania benzyny

Praca stanowi syntetyczne ujęcie zagadnień dotyczących diagnostyki bezpośredniego wtrysku benzyny i jego rozpylenia, z uwzględnieniem przygotowania ładunku, a także jego spalania, w aspekcie zmiany wybranych wskaźników określających możliwości sterowania procesami silnikowymi.

Dostępność: brak towaru

Cena:

39,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 37,62 zł

Płyny eksploatacyjne do środków transportu drogowego.

Płyny eksploatacyjne do środków transportu drogowego.
Płyny eksploatacyjne do środków transportu drogowego.

Dwie pierwsze części książki są poświęcone charakterystyce funkcjonalnej płynów eksploatacyjnych, a części trzecia i czwarta problemom ekologicznym. Na początku zamieszczono podstawowe wiadomości o tarciu, zużywaniu i smarowaniu oraz z zakresu materiałoznawstwa środków smarowych, po czym przedstawiono charakterystykę funkcjonalną samochodowych płynów eksploatacyjnych, czyli olejów silnikowych i przekładniowych, smarów plastycznych, płynów hamulcowych, płynów do układów chłodzenia, płynów do mycia szyb, środków antykorozyjnych, oraz czynników i olejów sprężarkowych stosowanych w transportowych agregatach chłodniczych. Następnie omówiono ważniejsze problemy związane z zanieczyszczaniem środowiska naturalnego przez szeroko rozumianą sferę wytwarzania, obrotu i eksploatacji produktów naftowych.
Dużo miejsca poświęcono paliwom silnikowym: ich podstawowej charakterystyce funkcjonalnej, spalaniu i innym wpływom antropogenicznym na atmosferę ziemską, sposobom zmniejszania zanieczyszczenia atmosfery przez sferę transportu samochodowego. Przedstawiono także inne problemy ekologiczne (i ich rozwiązania) występujące w fazie produkcji, transportu i magazynowania, a także użytkowania produktów naftowych. Ostatni rozdział jest poświęcony paliwom (i napędom) ekologicznym.

Dostępność: brak towaru

Cena:

46,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 44,29 zł

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta
Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

W niniejszym studium podjęto problematykę zjawisk nieliniowych występujących w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową podczas hamowania. Szczególnie zwrócono uwagę na zjawiska o charakterze ciernym, termicznym oraz wibroakustycznym generowane przez parę cierną hamulca w ocenie procesu hamowania rozumianego jako zmiany współczynnika tarcia, a w konsekwencji drogi hamowania. Ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów i zabezpieczenia przed wykolejeniem pojazdu szynowego. W monografii przedstawiono przegląd literatury z zakresu zjawisk występujących w parze ciernej hamulca. Zwrócono uwagę na publikacje dotyczące zjawisk ciernomechanicznych, drgań i hałasu generowanych przez hamulce cierne oraz zjawisk termicznych występujących w parze ciernej hamulca tarczowego. Szczególnie podkreślono wpływ tych zjawisk na zmiany w przebiegu procesu hamowania. Na tej podstawie sformułowano własną problematykę badawczą. Określono zakres badań eksperymentalnych oraz założenia do opracowania modeli dla wybranych zjawisk nieliniowych występujących w hamulcu tarczowym podczas hamowania. Przedstawiono również i omówiono wyniki z kilkuletnich badań na certyfikowanym stanowisku do badań hamulców klockowych i tarczowych. Badania te skoncentrowane były na ocenie zmienności współczynnika tarcia w badaniach ciernych, generowanych drgań w czasie hamowania oraz zmian w rozkładzie temperatury elementów hamulca tarczowego. Na podstawie tych badań stanowiskowych opracowano modele opisujące takie parametry procesu hamowania, jak średni współczynnik tarcia, wartość skuteczna i średnia przyspieszeń drgań oraz średnia temperatura tarczy i okładzin ciernych hamulca. Ponadto zamodelowano zmienność współczynnika emisyjności, tj. parametru najistotniej wpływającego na poprawność badania termowizyjnego przede wszystkim obiektów cechujących się dużą refleksyjnością oraz na model identyfikacji gorących obszarów na tarczy hamulcowej

Dostępność: brak towaru

Cena:

170,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 161,90 zł

Nowoczesne metody sterowania urządzeniami mechatronicznymi z napędami elektrohydraulicznymi.

Nowoczesne metody sterowania urządzeniami mechatronicznymi z napędami elektrohydraulicznymi.
Nowoczesne metody sterowania urządzeniami mechatronicznymi z napędami elektrohydraulicznymi.

Praca jest przeznaczona dla studentów, inżynierów oraz naukowców zajmujących się projektowaniem i badaniem zastosowania nowoczesnych metod sterowania urządzeniami mechatronicznymi. Zaprezentowano w niej zarówno liniowe, jak i nieliniowe modele serwonapędów elektrohydraulicznych oraz elektrycznych. Przedstawiono wybrane wyniki badań symulacyjnych i doświadczalnych, opisy i schematy stosowanych układów, podstawowe informacje niezbędne przy modelowaniu i projektowaniu komputerowych systemów sterowania manipulatorami z serwonapędami elektrohydraulicznymi, najważniejsze zagadnienia związane z teorią sterowania tego typu urządzeniami oraz strukturę układów sterowania. Sporo uwagi poświęcono także modnym obecnie zagadnieniom zastosowania materiałów inteligentnych do sterowania urządzenia-mi mechatronicznymi z serwonapędami elektrohydraulicznymi. Pokazano, w jaki sposób, korzystając między innymi z technik modelowania i symulacji, można wspomagać proces projektowania urządzeń mechatronicznych i ich sterowania. Podjęto też temat bezkontaktowej interakcji człowiek–maszyna z wykorzystaniem systemu wizyjnego oraz oprogramowania do sterowania wybranym urządzeniem mechatronicznym.

Dostępność: brak towaru

Cena:

27,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,71 zł

Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.

Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.
Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych, które mogą stanowić kryterium modelowania ruchu pojazdu i umożliwić analizę zdarzeń drogowych. Przyjęta metodyka testów drogowych stanowi uniwersalne narzędzie umożliwiające analizę porównawczą wyników badań uzyskanych przy użyciu różnych urządzeń pomiarowych. Zawarta w opracowaniu baza wartości parametrów ruchu samochodu, w zmiennych warunkach nawierzchni, może posłużyć do ilościowej i jakościowej oceny zachowania się pojazdu na drodze.

Dostępność: brak towaru

Cena:

50,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,62 zł

Ciepłownictwo projektowanie kotłowni i ciepłowni.

Ciepłownictwo projektowanie kotłowni i ciepłowni.
Ciepłownictwo projektowanie kotłowni i ciepłowni.

Podręcznik Ciepłownictwo. Projektowanie kotłowni i ciepłowni jest skierowany przede wszystkim do studentów, którzy w ramach kierunku inżynieria środowiska uczestniczą w wykładach, ćwiczeniach i zajęciach projektowych z zakresu ciepłownictwa i central cieplnych, ale może być przydatny również wszystkim, którzy w swojej praktyce zawodowej zajmują się zagadnieniami ogrzewnictwa, ciepłownictwa lub energetyki cieplnej. Przedstawione treści odwołują się do podstawowej wiedzy z zakresu techniki cieplnej i mechaniki płynów. Opisowy sposób prezentacji zagadnień, liczne rysunki, przykłady i pogłębione komentarze umożliwiają poprawne przeprowadzenie obliczeń oraz lepsze zrozumienie założeń, zalet i ograniczeń stosowanej metodyki projektowania.

Dostępność: brak towaru

Cena:

78,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 74,29 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl