Opcje przeglądania
Producent
Cena
  • od
    do

Biznes, Ekonomia, Finanse

Sztuka przywództwa. Rozwijanie umiejętności kierowniczych.

Sztuka przywództwa. Rozwijanie umiejętności kierowniczych.
Sztuka przywództwa. Rozwijanie umiejętności kierowniczych.

Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.

Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.

W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:

  • kierowników zespołów
  • menedżerów średniego szczebla
  • dyrektorów wykonawczych

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

EGZ.

Kierunek jakość. Jak unikać błędów w projekcie.

Kierunek jakość. Jak unikać błędów w projekcie.
Kierunek jakość. Jak unikać błędów w projekcie.

Jakość została zdefiniowana już w starożytności. Platon określał ją jako pewien stopień doskonałości. I tu nic się nie zmieniło ― im bliższy ideału produkt, tym wyższa jego jakość. Problem w tym, że każdy postrzega ów ideał nieco inaczej. Na gruncie programistycznym wysoka jakość może oznaczać co innego dla project managera, a co innego dla developera odpowiedzialnego za warstwę frontendu. Jeszcze inaczej do tematu podejdzie klient. W dużym projekcie, nad którym pracuje wiele osób, podejście do tej kwestii bywa kompletnie różne od tego w niewielkim projekcie, za który odpowiedzialny jest zespół trzyosobowy. Do tego dochodzą zmieniające się trendy. Wzorce projektowe, które były słuszne dwa, trzy lata temu i gwarantowały wówczas wysoką jakość uzyskanego oprogramowania, dziś mogą się okazać nieprzydatne.

Czy zatem nie istnieją uniwersalne wzorce ani normy jakości projektów w IT? Oczywiście, że istnieją. Aleksandra Kunysz, dla której propagowanie wiedzy na temat jakości stanowi życiową pasję, dzieli się nimi w tej książce. Przygląda się w niej wszystkim czynnikom, które mają wpływ na ostateczny produkt, czyli zamówione oprogramowanie. Zwraca oczywiście uwagę na sprawy techniczne, ale przede wszystkim podkreśla rolę czynnika ludzkiego: cechy osobowe klienta, przedstawicieli firm negocjujących warunki, członków zespołów projektowych itd. Ponieważ wyjściowo wygląda to zwykle tak, że ile osób, tyle pomysłów na jakość. A rzecz w tym, by uwspólnić oczekiwania i ― co za tym idzie ― uzyskany rezultat.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

44,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 42,76 zł

EGZ.

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach.

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach.
Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach.

Inteligencja finansowa. Co przedsiębiorca musi wiedzieć o liczbach

Dostępność: brak towaru

Cena:

77,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 73,33 zł

Problem Solving jest dla ludzi. Skuteczne rozwiązywanie problemów w każdym biznesie.

Problem Solving jest dla ludzi. Skuteczne rozwiązywanie problemów w każdym biznesie.
Problem Solving jest dla ludzi. Skuteczne rozwiązywanie problemów w każdym biznesie.

Problem Solving jest dla ludzi. Skuteczne rozwiązywanie problemów w każdym biznesie

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

EGZ.

Bezpieczeństwo eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci w energetyce cieplnej

Bezpieczeństwo eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci w energetyce cieplnej
Bezpieczeństwo eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci w energetyce cieplnej

Książka dotyczy bezpieczeństwa technicznego urządzeń wytwarzających, przetwarzających, przesyłających i zużywających ciepło zwanych urządzeniami cieplno-mechanicznymi.

Opisane zostały m.in. zakres instrukcji eksploatacji oraz bezpieczna obsługa urządzeń cieplno-mechanicznych, wymagania budowlane i techniczne odnośnie kotłowni, zakresy odpowiedzialności przy eksploatacji i remontach urządzeń, zasady prowadzenia prac na polecenie pisemne oraz zasady przygotowania miejsca pracy.

Książka przeznaczona jest dla pracowników służb BHP, jak również dla osób prowadzących eksploatację i sprawujących nadzór nad eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (uprawnienia do eksploatacji) oraz pracowników kierujących czynnościami osób wykonujących prace w zakresie eksploatacji (uprawnienia dozoru).

Książka została wzbogacona o pytania kontrolne wraz z odpowiedziami.

AutorJan Krupa.

Wydanie VIII, 2021 r. Stron 80. Oprawa miękka foliowana.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

egz.

Skuteczna reklama na Linkedlnie

Skuteczna reklama na Linkedlnie
Skuteczna reklama na Linkedlnie

W zamyśle LinkedIn powstał jako miejsce nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Nie jest tak popularny jak Facebook, nie ma takiej siły rażenia jak Twitter, a jednak - konta na LinkedInie ma dziś 700 milionów osób, a 40% z nich wędruje po stronach serwisu kilka razy dziennie. Mimo to LinkedIn wciąż jest niedoceniany przez reklamodawców. Panuje opinia, że reklama na nim jest droga, trudna do ustawienia i nieskuteczna, a sam serwis nie jest przyjazny firmom, które chciałyby powierzyć mu swój budżet promocyjny.

Nic bardziej mylnego!

Jeśli chcesz dotrzeć z informacją o swoich produktach lub usługach do konkretnych biznesowych odbiorców, czyli właścicieli firm i kadry zarządzającej przedsiębiorstw - LinkedIn powinien być Twoim pierwszym wyborem, jeśli chodzi o portale społecznościowe. Musisz oczywiście zacząć od skutecznej komunikacji: założyć konto firmowe i regularnie publikować ciekawe treści. Jednak bez wykorzystywania mechanizmów reklamowych szybko stracisz kontrolę nad zasięgami. By temu zapobiec, skorzystaj z panelu reklamowego LinkedIna:

  • Dotrzyj z przesłaniem do właściwych osób
  • Zrealizuj założone cele biznesowe
  • Wygeneruj nowe leady

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

57,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 54,29 zł

EGZ.

Vademecum ochrony przeciwpożarowej. Kabe 2021

Vademecum ochrony przeciwpożarowej. Kabe 2021
Vademecum ochrony przeciwpożarowej. Kabe 2021

W książce zawarto wybrane najważniejsze postanowienia przepisów i norm oraz obowiązujące zasady w zakresie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.

Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się ochroną przeciwpożarową w zakładach pracy i obiektach użyteczności publicznej. Będzie ona też przydatna dla pracowników służb bhp, wykładowców szkoleń oraz dla innych osób zainteresowanych ochroną przeciwpożarową.

Aktualizacji dokonał Ryszard Tuchliński

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

51,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 48,57 zł

EGZ.

Dojrzałość zarządzana ryzykiem w publicznych organizacjach wykonawstwa budowlanego

Dojrzałość zarządzana ryzykiem w publicznych organizacjach wykonawstwa budowlanego
Dojrzałość zarządzana ryzykiem w publicznych organizacjach wykonawstwa budowlanego

Piotr Tworek doktor nauk ekonomicznych, pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Opiniowana monografia dotyczy ważnych i aktualnych zagadnień w zakresie zarządzania ryzykiem w publicznych organizacjach wykonawstwa budowlanego. [...] Zrealizowane badania i przeprowadzone analizy są oryginalne o czym świadczy sformułowanie nowatorskiej koncepcji, której anglojęzyczna nazwa brzmi Public Contractor Risk Management Maturity PCRMM. W języku polskim oznacza to dojrzałość zarządzania ryzykiem w publicznych organizacjach wykonawstwa budowlanego. [] Monografia stanowi pod względem tematycznym określoną nowość na rynku wydawniczym. Oprócz znaczenia naukowego ma również duże znaczenia dla praktyki zawodowej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

50,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,62 zł

EGZ.

Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach w.2.

Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach w.2.
Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach w.2.

Szczupłe zarządzanie, które działa

Lean management, czyli koncepcja zarządzania zakładająca "wyszczuplanie" firmy, u jednych wywołuje gwałtowny entuzjazm, u innych... dreszcz niepokoju. Wezwanie szefa: "Musimy działać bardziej lean!" bywa odbierane jako komunikat: "Będziemy zwalniać". Szeregowi pracownicy, ale również kierownicy niższego szczebla, a czasem i menedżerowie, zamiast doceniać zalety wysmuklonego zarządzania, serdecznie go nienawidzą i w efekcie, świadomie lub podświadomie, je sabotują.

Czy czynią tak z czystej złośliwości? Raczej nie. Prędzej dlatego, że nie rozumieją koncepcji albo nie widzą dla niej zastosowania we własnej zawodowej codzienności. Lean management jawi im się raczej jako dodatkowy problem, a nie rozwiązanie wielu kwestii, z którymi zmagają się w pracy. Skoro tak jest, to znaczy ni mniej, ni więcej, tylko tyle, że szczupłe zarządzanie jest wprowadzane w firmie nieskutecznie. Jak zrobić to efektywnie, tak by nie tylko uniknąć błędów i spełnić pokładane w tej koncepcji nadzieje, ale też by spotkała się ona z pełnym zrozumieniem i akceptacją załogi? Tego dowiesz się z książki Tomasza Króla.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

egz.

Metodologia rozliczania kosztów c.o. w budynkach wielolokalowych - poradnik dla zarządców

Metodologia rozliczania kosztów c.o. w budynkach wielolokalowych - poradnik dla zarządców
Metodologia rozliczania kosztów c.o. w budynkach wielolokalowych - poradnik dla zarządców

Oddajemy w Państwa ręce wydanie specjalne, poświęcone kontrowersyjnym rozliczeniom kosztów ciepła. Informacje zawarte w tym wydaniu nie tylko wskazują na błędy popełniane przy tych rozliczeniach, ale także wyjaśniają, jak zgodnie z prawem i w zgodzie ze stanem rzeczywistym liczyć koszty, stanowiące najpoważniejszą pozycję w całości kosztów eksploatacji i zarządzania nieruchomościami, zarówno mieszkalnymi jak i komercyjnymi. Podział tych kosztów na poszczególne lokale lub odbiorców musi opierać się o konkretne zasady pomiaru i rozdziału ciepła w nieruchomości w sposób zrozumiały dla zdecydowanej większości lub wszystkich odbiorców. Doskonalenie sposobów rozliczeń na wszystkich etapach dostawy
i rozliczeń jest obowiązkiem każdego dostawcy i odbiorcy ciepła w taki sposób, aby każdy odbiorca otrzymał tyle ciepła, ile potrzebuje i zapłacił tyle za ciepło, ile ono faktycznie kosztowało.
Gospodarkę ciepłem w nieruchomościach od sposobu pomiaru do określenia całkowitego kosztu dla odbiorcy powinien określać „Regulamin rozliczeń kosztów ogrzewania i podgrzania wody”, który jest swoistą umową pomiędzy odbiorcami w nieruchomościach i dostawcą ciepła do budynku. Regulamin ten powinien uwzględniać zapisy wynikające z Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/2002 z dnia 11 grudnia 2018 roku.
Wszystkie informacje na ten temat, opracowane przez ekspertów z branży, zebrane w niniejszym wydaniu, trafią do Ministerstwa Klimatu, jako głos przedstawicieli środowiska, związanego z gospodarką nieruchomościami, dostawą ciepła, jego dystrybucją oraz rozliczeniem.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

25,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,15 zł

EGZ.

Mocowanie ładunków

Mocowanie ładunków
Mocowanie ładunków

Książka zawiera:

 

  • zasady bezpieczeństwa
  • odpowiedzialność za nieprawidłowe mocowanie
  • zadania uczestników przewozu
  • warunki techniczne pojazdów
  • ustalenie i oznakowanie nienormatywności
  • planowanie procedury przewozowej
  • systemy zabezpieczenia ładunku
  • rozkład obciążenia
  • wpływ zmian konstrukcyjnych na obciążenie pojazdu
  • środek ciężkości
  • fizyka - istotne wielkości w aspekcie mocowania ładunków
  • Rodzaje elementów zabezpieczeń siłowych

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

19,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 18,95 zł

EGZ.

Innowacyjne systemy automatycznego transportu szynowego i ich wdrażanie w Polsce

Innowacyjne systemy automatycznego transportu szynowego i ich wdrażanie w Polsce
Innowacyjne systemy automatycznego transportu szynowego i ich wdrażanie w Polsce

Prezentowana monografia ma na celu przedstawienie informacji na temat innowacyjnych systemów automatycznego transportu szynowego na przykładzie rozwiązań APM i monorail oraz możliwości ich implementacji w Polsce. Analizę przeprowadzono z punktu widzenia podsystemu „Sterowanie”, czyli „Sterowanie – urządzenia przytorowe” oraz „Sterowanie – urządzenia pokładowe”. Bardzo istotnym zagadnieniem jest analiza formalna, mająca na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie − czy z punktu widzenia prawa polskiego możliwa jest implementacja rozwiązań APM oraz monorail w Polsce?
 
Analizę prowadzono na dwóch płaszczyznach − klasyfikacji rozwiązań APM i monorail w formach transportu (pod kątem formalnym i technicznym) oraz pełnej automatyzacji prowadzenia pociągu. W tym celu autorzy przeanalizowali wybrane akty prawne obowiązujące w Polsce, wskazali ewentualne zapisy uniemożliwiające implementację rozwiązań i zaproponowali zmiany i uzupełnienia w istniejącym stanie prawnym. Omówiono także aspekt bezpieczeństwa tego typu systemów z uwzględnieniem kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa w ramach procesu RAMS, określonego w normie PN-EN 50126. Zaprezentowano też systemy klasy CBTC oraz poziomy automatyzacji prowadzenia pojazdów szynowych, funkcje zdefiniowane dla każdego z poziomów wraz ze wskazaniem, które z nich są realizowane przez automat (system), a które przez człowieka (personel).
 
Jako przykłady wykorzystano rozwiązania: Innovia APM 300 firmy Bombardier Transportation (BT) i rozwiązania kolei jednoszynowej (ang. monorail) Innovia Monorail 300 firmy Bombardier Transportation (BT). Wskazano także przykładowe lokalizacje zastosowania rozwiązań klasy APM i monorail w Polsce.

Dostępność: brak towaru

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,67 zł

Psychologia pieniędzy. Ponad czasowe lekcje o bogactwie

Psychologia pieniędzy. Ponad czasowe lekcje o bogactwie
Psychologia pieniędzy. Ponad czasowe lekcje o bogactwie

Umiejętne obchodzenie się z pieniędzmi wcale nie zależy wyłącznie od tego, co wiesz. Ważniejsze jest to, jak się zachowujesz. A zachowanie jest czymś, czego trudno nauczyć - nawet bardzo bystre osoby.

 

Większość ludzi myśli, że pieniądze - inwestowanie, finanse osobiste i decyzje biznesowe - to przede wszystkim matematyka. Wystarczy mieć odpowiednie dane i wzory, aby się dowiedzieć, co dokładnie należy robić. Jednak w prawdziwym życiu ludzie nie podejmują decyzji finansowych na podstawie arkuszy kalkulacyjnych. Podejmują je przy stole podczas kolacji albo na firmowym zebraniu, pod wpływem mieszanki takich czynników jak ich osobista historia, unikalny światopogląd, ego, duma, marketing i niezrozumiałe motywacje.

 

W Psychologii pieniędzy Morgan Housel - wielokrotnie nagradzany autor - przedstawia 19 krótkich historii, w których opisuje różne dziwne sposoby myślenia o pieniądzach, a także uczy, jak lepiej zrozumieć jeden z najważniejszych tematów w naszym życiu.

 

O autorze

Morgan Housel jest wspólnikiem Collaborative Fund. Wcześniej prowadził kolumnę w Wall Street Journal i pisał dla The Motley Fool. Dwukrotnie otrzymał Best in Business Award od Stowarzyszenia Amerykańskich Redaktorów i Autorów Biznesowych, a także New York Times Sidney Award. Dwukrotnie był finalistą Nagrody Geralda Loeba w kategorii wybitnych tekstów biznesowych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

Wirtualna Asystentka od A do Z. Zbuduj swój zdalny biznes

Wirtualna Asystentka od A do Z. Zbuduj swój zdalny biznes
Wirtualna Asystentka od A do Z. Zbuduj swój zdalny biznes

Lubisz ludzi, a najbardziej zdalnie?

Praca zdalna to przyszłość wielu z nas. Przyszłość - albo już teraźniejszość, co unaoczniła pandemia koronawirusa. Zamknięci we własnych czterech ścianach, w home office, uświadomiliśmy sobie, jak dużo zadań możemy sprawnie realizować bez wstawania z łóżka. Podpięci do internetu, z laptopem na kolanach. Co ważne, nie tylko my, pracownicy, staliśmy się świadomi faktu, że wiele zadań nie wymaga fizycznej obecności w biurze. Zdali sobie z tego sprawę także nasi pracodawcy, którzy prawdopodobnie coraz chętniej będą pozwalać nam na pracę w domu.

Kto wie, czy nie pójdą dalej i zamiast zatrudniać kolejną osobę do firmy, nie zechcą powierzyć nadmiarowych zadań wirtualnym asystentkom?

Wirtualna asystentka to osoba będąca odrębnym podmiotem gospodarczym, świadcząca firmom zewnętrznym konkretne usługi biurowe. W zależności od własnych preferencji i umiejętności może na przykład zajmować się organizowaniem pracy biura zleceniodawcy, prowadzić na jego rzecz działania marketingowe, przeprowadzać rekrutacje albo organizować eventy. Albo robić coś innego - dokładnie to, co Ty lubisz i potrafisz. Wirtualna asystentka pracuje dla wielu zleceniodawców, pozostaje więc niezależna. Sama decyduje, jaki zakres pracy będzie wykonywać, w jakich godzinach i gdzie - w domu, w kawiarni, na plaży na Hawajach... Byle z dostępem do internetu!

Brzmi kusząco? Zacznij więc czytać i dowiedz się, co trzeba zrobić, by zostać wirtualną asystentką!

Dostępność: brak towaru

Cena:

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 56,19 zł

Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne.

Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne.
Zainspirowani. Jak tworzyć kultowe produkty technologiczne.

Historia zna przykłady produktów, które odniosły niewiarygodny sukces i do dziś są zwane kultowymi. Można też wskazać projekty, które, zdawałoby się, były skazane na zwycięstwo, a jednak zaliczyły spektakularną porażkę. Co decyduje o losie nowego produktu? Jak stworzyć coś wybitnego, co przyniesie firmie pozycję rynkowego lidera? Początki wydają się oczywiste: trzeba odkryć coś, co jest wartościowe, użyteczne i wykonalne. Bez tego nie można oczekiwać powodzenia. Nawet jednak najlepsze pomysły mogą się okazać klapą przy niewłaściwym zarządzaniu nowym projektem. Za każdym świetnym produktem stoi ktoś, kto godzi sprzeczne interesy i wykonuje tytaniczną pracę.

Ta książka jest przeznaczona dla menedżerów produktów technologicznych. Pozwala na zdobycie, ugruntowanie i usystematyzowanie wiedzy o problemach i wyzwaniach specyficznych dla tworzenia rozwiązań opartych na technologii. Znalazło się w niej mnóstwo wskazówek pozwalających na budowanie wysoce elastycznych i wydajnych zespołów i wypracowanie efektywnej kultury organizacji. Nie zabrakło praktycznych porad z dziedziny zarządzania produktem, popartych dziesiątkami przykładów z działalności liderów branży. Dogłębnie wyjaśniono techniki i zasady różnych aspektów testowania nowych produktów. Dzięki tej przystępnej, angażującej czytelnika publikacji stworzenie produktu wzbudzającego zachwyt użytkowników okaże się o wiele łatwiejsze.

Najważniejsze zagadnienia:

  • wybór właściwego rozwiązania produktowego
  • cechy udanych produktów, które mają szansę na sukces
  • błędy projektowe i przyczyny porażek
  • pogodzenie sprzecznych wymagań wszystkich zainteresowanych nowym produktem
  • metodyka Agile w środowisku produktu komercyjnego

Stwórz wybitny produkt i ciesz się sukcesem!

Dostępność: brak towaru

Cena:

59,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 56,19 zł

Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii

Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii
Przedsiębiorczość technologiczna w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii
Opis książki

Celem monografii jest ocena związków między kształtowaniem przedsiębiorczości technologicznej a tworzeniem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw wysokich technologii.
 
Monografia składa się z dziewięciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze pięć rozdziałów zawiera treści teoretyczne i stanowią część teoretyczną pracy. Rozdziały szósty, siódmy, ósmy i dziewiąty zawierają wyniki badań ilościowych i jakościowych przedsiębiorstw sektora @high-technology i stanowią część empiryczną pracy.
 
Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy przedsiębiorczości, różne rozumienie pojęcia, dyskusje definicji oraz wybrane modele i teorie przedsiębiorczości. Zwrócono w nim szczególna uwagę na przedsiębiorczość intelektualną, w tym wybrane przejawy przedsiębiorczości innowacyjnej, takie jak przedsiębiorczość technologiczna i akademicka.
 
W rozdziale drugim przedstawiona jest charakterystyka technologii jako strategicznego zasobu organizacji, w tym definicje i klasyfikacje według różnych kryteriów. Scharakteryzowano pojęcie potencjału technologicznego i jego kluczowych determinant. Przeprowadzono w nim również dyskusję kluczowych metod oceny i selekcji technologii.
 
W rozdziale trzecim została przedstawiona charakterystyka przedsiębiorczości technologicznej, dyskusja definicji pojęcia, a także czynniki wpływające na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej.
 
W rozdziale czwartym problematyka przedsiębiorczości technologicznej została rozszerzona o szeroką analizę determinant przedsiębiorczości technologicznej i ich wpływ na rozwój analizowanej koncepcji na poziomie indywidualnym i instytucjonalnym.
 
W rozdziale piątym została przedstawiona dyskusja pojęcia konkurencji oraz konkurencyjności na różnych poziomach i w jej różnych wymiarach. Następnie omówiono koncepcje przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, jej parametry i mierniki, a także główne modele przewagi konkurencyjnej w odniesieniu do podejścia pozycyjnego i zasobowego w strategicznym zarządzaniu organizacjami.
 
W rozdziale szóstym przedstawiona została koncepcja pracy badawczej, procedury przeprowadzenia badań ilościowych i jakościowych, sformułowane hipotezy badawcze, a także charakterystyka zbiorowości badawczej i próby badawczej. Zaprezentowano również wyniki badań dotyczące wpływu opcji pozyskiwania technologii na rozwój przedsiębiorczości technologicznej w przedsiębiorstwach high-tech.
 
W rozdziale siódmym omówione zostały wyniki badań, dotyczących wpływu poszczególnych determinant na kształtowanie przedsiębiorczości technologicznej. Zaprezentowano również wyniki badań, dotyczące wpływu opcji pozyskiwania technologii oraz roli ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w kształtowaniu przedsiębiorczości technologicznej w firmach high-tech.
 
W rozdziale ósmym została zaprezentowana ocena kluczowych determinant przedsiębiorczości technologicznej oraz czynników warunkujących kreowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, dokonana przez przedstawicieli kierownictwa badanych podmiotów sektora zaawansowanych technologii. Przedstawiono również korelację poziomu przedsiębiorczości technologicznej z poziomem osiąganej przewagi konkurencyjnej analizowanych przedsiębiorstw.
 
W ostatnim, dziewiątym rozdziale przedstawione zostały studia przypadków pięciu przedsiębiorstw, charakteryzujących się wysokim poziomem oszacowanej przedsiębiorczości technologicznej, a także wysoką oceną konkurencyjności na rynku. Były to zarówno podmioty o rodowodzie akademickim, jak i inne przedsiębiorstwa innowacyjne o wysokim ładunku działalności badawczo-rozwojowej.
 
Pracę zamyka podsumowanie kluczowych wyników badań wraz z weryfikacją postawionych hipotez badawczych. Wnioski wynikające z przeprowadzonych badań empirycznych i ich ocen zostały wzbogacone o rekomendacje dotyczące możliwych kierunków dalszych badań w rozpatrywanej tematyce.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 37,14 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl