Kategorie
Producent
- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego (2)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (24)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (3)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (2)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (6)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (2)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (22)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Kategoria Drogownictwo i Mosty to miejsce dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, budową i utrzymaniem dróg, mostów oraz innych obiektów drogowych. Znajdziesz tu publikacje poruszające różne zagadnienia związane z infrastrukturą drogową, takie jak: materiały budowlane, projektowanie dróg, systemy oznakowania, bezpieczeństwo na drodze, czy eksploatacja dróg. Dzięki naszej ofercie poszerzysz swoją wiedzę i znajdziesz rozwiązania na każdy problem związany z drogami i mostami.
Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.
Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych przedstawiono metody wyznaczania zmian podciśnienia wody w porach gruntu oraz opisano wpływ wilgotności na zmianę cech fizycznych i wytrzymałościowych podłoża. Podjęto zagadnienia dotyczące zabezpieczenia podłoża zapadowego za pomocą wielowarstwowych kolumn gruntowych oraz materiału wzmocnionego włóknami, a także podano przykłady fundamentu pośredniego obciążonego siłami pionowymi i poziomymi oraz fundamentu palowego współpracującego z oczepem. Analizowane w pracy technologie udokumentowano przykładami realizacji. Ze względu na znaczne niepewności, jakimi obarczony jest opis materiałów geotechnicznych, wprowadzono analizę niezawodnościową jako element rozwiązania oraz wnioskowania.
Książka może być przydatna nie tylko dla geotechników, lecz także dla innych osób zainteresowanych tematyką wzmacniania podłoża zapadowego metodami o małej energochłonności, niewymagającymi zaawansowanego sprzętu technicznego.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wzmacnianie konstrukcji dróg geosyntetetykami.
W książce przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat możliwości wykorzystania geosyntetyków do wzmacniania konstrukcji dróg opartych w sposób bezpośredni na podłożu jednorodnym.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wyzwania współczesnego mostownictwa.
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 23-25 listopada 2022 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Wstęp:
W Polsce od ponad 20 lat intensywnie jest budowana sieć autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizowane są układy komunikacyjne miast. Z pewnym opóźnieniem, w stosunku do inwestycji drogowych, ruszyły prace związane z unowocześnieniem linii kolejowych. Na drogowych i kolejowych liniach komunikacyjnych powstało ponad 2000 obiektów mostowych oraz kilka tuneli. W budownictwie mostowym pojawiły się nowe rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne.
Na szczególną uwagę zasługuje rozwój mostów hybrydowych stalowo-żelbetowych budowanych przy wykorzystaniu nowego typu połączeń części stalowej z betonową. Konstrukcje te są rozwijane w ramach szerokiej współpracy międzynarodowej z istotnym udziałem polskiej grupy badawczo-naukowej. Powstające w Polsce rozwiązania konstrukcyjne są dostrzegane i stosowane w wielu krajach.
Drugim ważnym obszarem badań innowacyjnych są konstrukcje kompozytowe. W Polsce wybudowano już kilkanaście prototypowych kładek dla pieszych i mostów. I w końcu tunele, najbardziej skuteczne rozwiązanie komunikacyjne chroniące środowisko naturalne.
Wraz z rozwojem nowych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych pojawia się problem utrzymania infrastruktury technicznej w stanie zapewniającym jej bezpieczną eksploatację, a co za tym idzie nowe możliwości diagnostyczne.
Te i inne przesłani były motywacją dla Organizatorów, aby tegoroczną edycję Wrocławskich Dni Mostowych poświęcić wyzwaniom jakie stawia przed Inżynierem współczesne mostownictwo.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Współczesne technologie budowy mostów
Słowo wstępne
Jan Biliszczuk
Wrocławskie Dni Mostowe 2005 -2014
Krzysztof Żółtowski
Henryk Żółtowski 1923-2004 - mostowiec
Interesujące realizacje m...
Dostępność: brak towaru
Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.
Terminologia to – zgodnie ze Słownikiem języka polskiego PWN (Warszawa, 2021) – „ogół terminów i słownictwa używanego w danej dziedzinie wiedzy, zwłaszcza nauki lub techniki”. Ten dwujęzyczny słownik adresowany jest do osób pracujących w dziedzinie inżynierii mostowej oraz posługujących się językiem polskim i angielskim. Określenia stosowane w dziedzinie inżynierii mostowej w poszczególnych krajach, a w szczególności ich definicje i interpretacje, często różnią się, co może prowadzić do niepotrzebnych nieporozumień. Zróżnicowane rozumienie poszczególnych pojęć można spotkać także w poszczególnych środowiskach działających w jednym kraju. Ujednolicona interpretacja specjalistycznych terminów jest szczególnie ważna w świetle intensywnie rozwijającej się międzynarodowej współpracy w zakresie projektowania, budowy, eksploatacji i utrzymania infrastruktury mostowej w naszym kraju, a także w obszarze międzynarodowej współpracy naukowo-badawczej. W warunkach wspólnych międzynarodowych działań powszechnie używana jest terminologia angielskojęzyczna, co zadecydowało o formie i zakresie niniejszego opracowania.
Przedstawiona propozycja obejmuje ponad tysiąc podstawowych określeń w języku polskim oraz w języku angielskim używanych w inżynierii mostowej. W odniesieniu do każdego terminu zaprezentowano krótką definicję oraz odpowiednik lub odpowiedniki w drugim języku. W przedstawionych definicjach wykorzystano przede wszystkim przepisy prawne (ustawy, normy) i inne oficjalne dokumenty (instrukcje, zalecenia itp.) związane z inżynierią mostową w Polsce, w innych krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii oraz USA. W sytuacjach braku oficjalnych interpretacji prezentowanych pojęć przedstawiono definicje najpowszechniej akceptowane ‒ z uwzględnieniem także rozwiązań wypracowanych w trakcie międzynarodowych projektów naukowo-badawczych. Zestawienie wykorzystywanych źródeł zamieszczono na końcu opracowania.
Zaprezentowane krótkie definicje pojęć nie mogą, oczywiście, precyzyjnie przedstawić specjalistycznych, często bardzo złożonych terminów, a głównie mają pomagać w znalezieniu właściwego odpowiednika w drugim języku. W niektórych przypadkach jedno określenie ma więcej niż jedno znaczenie – w takich sytuacjach przedstawiono podstawowe interpretacje związane z inżynierią mostową.
Opracowanie jest adresowane do zagranicznych studentów coraz liczniej kształcących się na naszych uczelniach oraz polskich studentów odbywających studia poza granicami kraju. Adresatami opracowania są także osoby uczestniczące w różnych formach międzynarodowej współpracy w dziedzinie inżynierii mostowej w naszym kraju oraz polscy specjaliści zaangażowani we współpracę poza krajem, w szczególności osoby rozpoczynające taką działalność.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych
Dostępność: brak towaru
Właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltaowych
W publikacji przedstawiono właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych. Zaprezentowano w niej sposoby modyfikacji asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą uzyskaną ze zużytych opon samochodowych, rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym oraz korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej. Rozpatrzono aspekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Opisano sposoby projektowania mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych oraz oceniono właściwości tych mieszanek. Uwzględniono też informacje dotyczące wdrożenia technologii gumowo-asfaltowej w skali przemysłowej oraz podano zalecenia materiałowo-technologiczne związane z wykonywaniem nawierzchni drogowej z mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych.
Książka jest przeznaczona dla inżynierów projektujących drogi i zajmujących się technologią warstw bitumicznych, pracowników służb utrzymania dróg oraz pracowników naukowych i studentów wydziałów inżynierii lądowej wyższych uczelni o specjalności budowa i utrzymanie dróg.
1. WPROWADZENIE 7
1.1. Definicje i określenia 8
1.2. Metody zagospodarowania zużytych opon samochodowych 9
1.2.1 Recykling materiałowy 9
1.2.2 Odzysk energetyczny 14
1.2.3 Zastosowanie całych zużytych opon lub ich części 14
1.3. Modyfikacja asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą 15
1.3.1 Modyfikacja asfaltu rozdrobnioną gumą metodą na mokro 16
1.3.2 Modyfikacja mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą metodą na sucho 19
1.4 Rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym 20
1.5. Zagadnienia środowiskowe i zdrowotne związane ze stosowaniem episzczy gumowo-asfaltowych 23
1.6. Korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej 24
2. WŁAŚCIWOŚCI LEPKOSPRĘŻYSTE LEPISZCZY GUMOWO-ASFALTOWYCH 26
2.1. Charakterystyka i właściwości materiałów do modyfikacji 26
2.2. Metodyka badań lepiszczy asfaltowych 29
2.3. Charakterystyka i właściwości polimeroasfaltów jako lepiszczy porównawczych 31
2.4. Modyfikacja lepiszczy asfaltowych rozdrobnioną gumą 32
2.4.1 Stanowisko do modyfikacji asfaltu rozdrobnioną gumą 32
2.4.2 Wybór technologii wytwarzania lepiszczy gumowo-asfaltowych 33
2.5. Badania właściwości lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.1 Materiały stosowane do produkcji lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.2 Program badań lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.3 Wybór optymalnych lepiszczy gumowo-asfaltowych do dalszych badań 39
2.6. Analiza i ocena właściwości lepkosprężystych wybranych lepiszczy gumowo-asfaltowych 41
2.6.1 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 41
2.6.2 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w wysokiej temperaturze eksploatacyjnej 43
2.6.3 Indeks penetracji 44
2.6.4 Właściwości niskotemperaturowe lepiszczy asfaltowych–temperatura łamliwości 45
2.6.5 Temperaturowy zakres plastyczności 46
2.6.6 Właściwości sprężyste lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 48
2.6.7 Lepkość dynamiczna 48
2.6.8 Moduł sztywności S i parametr m 53
2.6.9 Moduł zespolony ścinania G* i kąt przesunięcia fazowego δ 56
2.6.10Mikrostruktura lepiszczy modyfikowanych gumą i lepiszczy porównawczych 60
2.7. Podsumowanie badań lepiszczy gumowo-asfaltowych 63
3. WŁAŚCIWOŚCI MIESZANEK MINERALNO-GUMOWO-ASFALTOWYCH 65
3.1. Projektowanie mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych 65
3.1.1 Mieszanki porowate o zwiększonej zawartości wolnych przestrzeni 66
3.1.2 Mieszanki o uziarnieniu nieciągłym 67
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Węzły drogowe i autostradowe
Podręcznik akademicki, będący szeroką monografią problematyki projektowania węzłów drogowych z uwzględnieniem technik komputerowych, zawierający szczegółową klasyfikację węzłów, opis ich elementów geometrycznych, badania i analizy r...
Dostępność: brak towaru
Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt.
Spis treści
Wstęp
1. Organizacja i zadania służb utrzymania dróg
1.1. klasyfikacja dróg publicznych
1.2. Zarząd dróg
2. Niszczenie dróg
2...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Uszkodzenia i diagnostyka obiektów mostowych
Podręcznik akademicki całościowo opisujący uszkodzenia i diagnostykę obiektów mostowych. Podano klasyfikację uszkodzeń obiektów mostowych, uszkodzenia poszczególnych rodzajów konstrukcji mostowych (betonowych, stalowych, murowanych), jak r...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Urządzenia dylatacyjne w mostowych obiektach drogowych
Pierwszy w polskiej literaturze poradnik opisujący projektowanie, montaż i utrzymanie przekryć i urządzeń dylatacyjnych przeznaczony głównie do mostowych obiektów drogowych. Opisano klasyfikację i rodzaje mostowych urządzeń dylatacyj...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.
monografia dotyczy problematyki zmęczenia i pękania mieszanek mineralno-asfaltowych. Stosując badanie zmęczeniowe w warunkach kontrolowanego odkształcenia, zaprezentowano zależności prędkości propagacji pęknięć w różnych temperaturach. Omówiono metodę identyfikacji parametrów opisujących kinetykę pękania. Analiza zmian strukturalnych, z uwzględnieniem procesów energetycznych zachodzących w trakcie badania, pozwoliła opracować kryteria zmęczeniowe dla próbek z karbami i bez karbów. Przeanalizowano również powstawanie makropęknięć w zależności od zmiany modułu sztywności oraz zmian energetycznych zachodzących w procesie zmęczeniowym. Stwierdzono, że opis trwałości zmęczeniowej uwzględniający procesy energetyczne jest skuteczny ze względu na specyfikę mieszanek mineralno-asfaltowych. Przeprowadzoną identyfikację parametrów lepkosprężystych modelu Burgersa w badaniu dynamicznym wykorzystano w opracowanych modelach badania i określono wymagane współczynniki do opisu procesu pękania. Na podstawie opracowanego modelu mikrostrukturalnego wyznaczono współczynniki progowe, a na podstawie badania zginania parametry krytyczne pękania. Szczególną uwagę zwrócono na zjawisko pękania zachodzące w nawierzchniach drogowych. Na podstawie opracowanego modelu nawierzchni ze szczelinami przeprowadzono ocenę rozwoju mikropęknięć i makropęknięć z uwzględnieniem różnej grubości warstw nawierzchni drogowej. Przeanalizowano powstawanie klasycznych pęknięć „z dołu do góry” oraz „z góry do dołu”, wskazując na mechanizm uwarunkowany sposobem obciążenia nawierzchni.
Książka jest przeznaczona zarówno dla osób zajmujących się badaniami i analizami zmęczeniowymi nawierzchni drogowych (w zakresie doświadczalnym i teoretycznym), jak i projektantów, wykonawców, doktorantów, studentów oraz pracowników naukowych specjalności drogowej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Trwałość obiektów mostowych. DWE Wrocławskie Dni Mostowe.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Trwałość mostów stalowych.
Trwałość mostów stalowych
Obiekty mostowe, w tym te o konstrukcji stalowej, to ogromny majątek narodowy, którego powstanie wymagało dużego nakładu sił i środków. Tym samym wydaje się oczywiste, że majątek ten wymaga odpowiedniego utrzymania, wykonywania prac remontowych i zabiegów renowacyjnych oraz wzmacniania konstrukcji, aby możliwe było ich wieloletnie użytkowanie. W tym kontekście zagadnienie trwałości mostów nabiera szczególnego znaczenia. Opisywana w książce tematyka stanowi szerokie spectrum wiedzy z wielu dziedzin, które są wzajemnie ściśle związane. Dotyczy zarówno sposobu właściwego konstruowania obiektów mostowych, stosowanych technologii i używanych materiałów, jak też jakości samego procesu ich wznoszenia. Ma to też bezpośredni związek z poziomem utrzymania obiektów w trakcie ich eksploatacji, wielkością przeznaczonych nakładów finansowych na ten cel, jak również z metodami zarządzania drogową i kolejową gospodarką mostową. Książka kierowana jest przede wszystkim do projektantów i wykonawców stalowych obiektów mostowych, jak i jednostek zarządzających mostami i zajmujących się ich szeroko pojętym utrzymaniem. To cenna pozycja również dla studentów specjalności w ramach dyscypliny inżynieria lądowa i transport. .
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Trwałość mostów drogowych
Publikacja poświęcona metodom oceny oraz badań określają...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny