Kategorie
Producent
- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego (2)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (24)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (3)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (2)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (6)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (2)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (22)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Kategoria Drogownictwo i Mosty to miejsce dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, budową i utrzymaniem dróg, mostów oraz innych obiektów drogowych. Znajdziesz tu publikacje poruszające różne zagadnienia związane z infrastrukturą drogową, takie jak: materiały budowlane, projektowanie dróg, systemy oznakowania, bezpieczeństwo na drodze, czy eksploatacja dróg. Dzięki naszej ofercie poszerzysz swoją wiedzę i znajdziesz rozwiązania na każdy problem związany z drogami i mostami.
Budowle urządzeń technicznych dróg i ulic.
Opracowanie zawiera podstawowe zasady projektowania i realizacji budowli stałych urządzeń technicznych wyposażenia dróg i ulic występujących w obszarze pasa drogowego. Omówiono współczesne wymagania konstrukcyjne i właściwości użytkowe takich grup budowli, jak: budowle niezbędne w jednopoziomowych skrzyżowaniach dróg samochodowych i szynowych oraz torowiskach tramwajowych w ulicach miast, ekrany przeciwhałasowe oraz antywibracyjne w otoczeniu dróg, urządzenia nośne znaków drogowych i sygnalizacyjnych oraz słupów oświetleniowych, bariery ochronne i energochłonne, urządzenia przeciwpożarowe, zapory i inne.
Dostępność: brak towaru
Nawierzchnie drogowe. Preskrypt
Preskrypt ― publikacja na prawach rękopisu
Preskrypt zawiera przegląd konstrukcji nawierzchni drogowych. Omówiono także zasady projektowania nawierzchni oraz metody ich diagnostyki i wzmacniania. Publikacja jest przeznaczona dla studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym na różnych uczelniach.
Dostępność: brak towaru
Nawierzchnie drogowe.Preskrypt
Preskrypt zawiera przegląd konstrukcji nawierzchni drogowych. Omówiono także zasady projektowania nawierzchni oraz metody ich diagnostyki i wzmacniania. Publikacja jest przeznaczona dla studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym na różnych uczelniach.
Dostępność: brak towaru
Mosty łukowe w Polsce, historia, współczesność, przyszłość. DWE.
Polska, w wyniku prowadzonych na naszym terytorium wojen, doznała niepowetowanych strat demografi cznych i zniszczeń w obszarze infrastruktury technicznej. Większość polskich zamków unicestwił potop szwedzki. Infrastruk...
Dostępność: brak towaru
Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1
Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1
Dostępność: brak towaru
Perspektywy i kierunki rozwwojubudownictwa drogowego w Polsce
Polska obecnie realizuje ambitny program przebudowy sieci drogowej, który zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej powinien uwzględniać wysoki poziom technologiczny budowy dróg z zachowaniem norm ochrony środowiska. W opracowaniu przedstawiono perspektywy i kierunki rozwoju konstrukcji oraz nowych rozwiązań materiałowo-technologicznych nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Zawarto między innymi unikalne wyniki badań forsightowych metodą Delphi, prowadzone w celu określenia priorytetowych technologii budowy nawierzchni drogowych w perspektywie około 30 lat.
Dostępność: brak towaru
Nawierzchnie asfaltowe na obiektach mostowych
Monografia dotyczy rozwiązań materiałowo-technologicznych w zakresie izolacji pomostów oraz asfaltowych nawierzchni na obiektach mostowych. Praca jest podsumowaniem wieloletnich prac badawczych realizowanych przez autorów w Politechnice Warszawskiej. Zawiera opis materiałów do izolacji i nawierzchni asfaltowych, omówienie warunków pracy nawierzchni mostowych i podstawowych rodzajów jej zniszczeń oraz prezentację wyników badań odporności na działanie wysokiej temperatury materiałów do izolacji i nawierzchni mostowych. W podsumowaniu pracy podano uogólnione zalecenia w zakresie rozwiązań materiałowo-technologicznych izolacji i warstw konstrukcyjnych stosowanych do budowy trwałych nawierzchni mostowych oraz wybrane przykłady konstrukcji nawierzchni asfaltowych układanych na pomostach stalowych i betonowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem
W monografii przedstawiono niestosowany dotychczas wektorowy opis kinematyki brył mostów położonych na terenach z deformującym się podłożem. Ten w pełni przestrzenny model pozwala na jednoznaczne określanie zakresu swobody przemieszczeń spowodowanych ruchami terenu, których źródło może być dowolne, ale w warunkach polskich dotyczy głównie eksploatacji górniczej. Razem z wiedzą na temat identyfikacji zagrożeń i rodzajów uszkodzeń obiektów narażonych na takie wpływy oraz na temat sposobów ich zabezpieczania i monitorowania daje on kompleksowe podejście do ochrony konstrukcji mostowych zlokalizowanych w obszarach wykazujących się odkształcalnością podłoża.
Dostępność: brak towaru
Modelowanie sprężenia mostów
Od Autora:
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Obliczanie mostów z betonowych belek prefabrykowanych
Książka podejmuje zagadnienia prefabrykacji przęseł mostowych oraz naprężeń i odkształceń w betonie (inżynierskie modele pełzania betonu, metoda zastępczego modułu sprężystości). Inne omawiane zagadnienia to: bezpieczeństwo dź...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.
Metodę betonowania wspornikowego zastosował po raz pierwszy, w roku 1930, brazylijski inżynier Emilio H. Baumgart podczas budowy żelbetowego mostu nad Rio de Peixe. Intensywny rozwój tej metody nastąpił w Europie po II wojnie światowej.
Pierwsze zastosowanie montażu wspornikowego segmentów betonowych miało miejsce podczas budowy mostu Choisy-le-Roi pod Paryżem w roku 1965. Pierwsze polskie zastosowanie tej nowatorskiej technologii było dziełem Maksymiliana Wolfa i Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
W latach dziewięćdziesiątych XX wieku w Polsce mosty z betonu sprężonego wznoszone metodą betonowania wspornikowego stały się konkurencyjne w stosunku do konstrukcji stalowych i zaczęły być szeroko stosowane. Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej współpracował przy projektowaniu i budowie mostu autostradowego przez Wisłę w Toruniu (1998), przez Odrę w Opolu (1999) i przez Wełtawę w ciągu autostrady D8 w Czechach (1996) oraz przy niektórych późniejszych realizacjach. Zdobyte doświadczenia zawarto w niniejszej pracy, która może stanowić pomoc dla studentów i inżynierów pragnących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą projektowania i budowy mostów metodami wspornikowymi.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych
Dostępność: brak towaru
Rusztowania mostowe.WKŁ.
W ostatnich latach nastąpił ogromny postęp w zakresie technologii budowy mostów - dotyczy to również rusztowań i deskowań jako integralnych elementów budowy mostów. Rusztowania i deskowania wraz z oprzyrządowaniem spełniają bardzo ważną rolę w budownictwie mostowym. Wprawdzie są zaliczane do tak zwanych urządzeń pomocniczych, ale to właśnie one w sposób bardzo wyraźny wyrażają związki między konstrukcją obiektu a technologią jego wykonania oraz współdecydują o czasie i kosztach realizacji. Od rusztowań i deskowań w dużej mierze zależą bezpieczeństwo budowy, tempo postępu prac, dokładność wykonania poszczególnych elementów budowli, jak również estetyka powierzchni zewnętrznych.
Niniejszy podręcznik, opisujący kompleksowo współczesne rusztowania i deskowania do budowy mostów, jest pierwszą po prawie 40 latach tego typu monografią. Może on stanowić cenną pomoc w procesie kształcenia kadr inżynierów mostowców w Polsce, przed którymi stają ogromne zadania realizacyjne, zmierzające do poprawy infrastruktury komunikacyjnej kraju.
Dostępność: brak towaru
Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.
Treść monografii zawarto w ośmiu rozdziałach, a jej zakres obejmuje zagadnienia formułowania relacji konstytutywnych materiałów warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych oraz prezentację ich wykorzystania w symulacjach numerycznych. W opracowaniu uwzględniono niesprężyste własności mieszanek mineralno-asfaltowych, poprzez zastosowanie modeli konstytutywnych sformułowanych w ramach fenomenologicznej teorii sprężysto-lepkoplastyczności.
Symulacje przeprowadzono z wykorzystaniem modeli zaproponowanych i zaimplementowanych przez autorów w systemie metody elementów skończonych Abaqus. Badano układy wielowarstwowe odwzorowujące podatne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w budownictwie drogowym. Kluczowym zagadnieniem był dobór odpowiednich relacji konstytutywnych definiujących odpowiedź konstrukcji poddanej działaniu obciążeń komunikacyjnych i środowiskowych.
Powszechnie stosowany model sprężysty nie pozwala w pełni uwzględnić wpływu temperatury, czasu oraz intensywności obciążenia na zjawiska zachodzące w nawierzchni podatnej.
Przedstawiony w pracy sposób modelowania, uwzględniający oddziaływania dynamiczne, parametry reologiczne oraz ich zmienność wraz z temperaturą, jest bardziej uniwersalny.
Istotnym zagadnieniem podjętym w pracy jest również problematyka doboru parametrów (stałych materiałowych) występujących w relacjach konstytutywnych. Rozwiązanie tego złożonego zagadnienia wymaga wyników badań laboratoryjnych, ale jest też możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych dostępnych w literaturze. W pracy posłużono się w tym celu autorskim oprogramowaniem, w którym zaimplementowano algorytmy optymalizacyjne dopasowania krzywych reprezentujących charakterystyki teoretyczne modeli konstytutywnych do wyników badań. Poniżej zaprezentowano szczegółowo układ monografii.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo - powłokowych
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny