Kategoria Drogownictwo i Mosty to miejsce dla specjalistów zajmujących się projektowaniem, budową i utrzymaniem dróg, mostów oraz innych obiektów drogowych. Znajdziesz tu publikacje poruszające różne zagadnienia związane z infrastrukturą drogową, takie jak: materiały budowlane, projektowanie dróg, systemy oznakowania, bezpieczeństwo na drodze, czy eksploatacja dróg. Dzięki naszej ofercie poszerzysz swoją wiedzę i znajdziesz rozwiązania na każdy problem związany z drogami i mostami.

Drogownictwo I Mosty.

Budowle urządzeń technicznych dróg i ulic.

Budowle urządzeń technicznych dróg i ulic.
Budowle urządzeń technicznych dróg i ulic.

Opracowanie zawiera podstawowe zasady projektowania i realizacji budowli stałych urządzeń technicznych wyposażenia dróg i ulic występujących w obszarze pasa drogowego. Omówiono współczesne wymagania konstrukcyjne i właściwości użytkowe takich grup budowli, jak: budowle niezbędne w jednopoziomowych skrzyżowaniach dróg samochodowych i szynowych oraz torowiskach tramwajowych w ulicach miast, ekrany przeciwhałasowe oraz antywibracyjne w otoczeniu dróg, urządzenia nośne znaków drogowych i sygnalizacyjnych oraz słupów oświetleniowych, bariery ochronne i energochłonne, urządzenia przeciwpożarowe, zapory i inne.

Dostępność: brak towaru

Cena:

17,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 16,19 zł

Nawierzchnie drogowe. Preskrypt

Nawierzchnie drogowe. Preskrypt
Nawierzchnie drogowe. Preskrypt

Preskrypt ― publikacja na prawach rękopisu
 

Preskrypt zawiera przegląd konstrukcji nawierzchni drogowych. Omówiono także zasady projektowania nawierzchni oraz metody ich diagnostyki i wzmacniania. Publikacja jest przeznaczona dla studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym na różnych uczelniach.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,81 zł

Nawierzchnie drogowe.Preskrypt

Nawierzchnie drogowe.Preskrypt
Nawierzchnie drogowe.Preskrypt

Preskrypt zawiera przegląd konstrukcji nawierzchni drogowych. Omówiono także zasady projektowania nawierzchni oraz metody ich diagnostyki i wzmacniania. Publikacja jest przeznaczona dla studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym na różnych uczelniach.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,81 zł

Mosty łukowe w Polsce, historia, współczesność, przyszłość. DWE.

Mosty łukowe w Polsce, historia, współczesność, przyszłość. DWE.
Mosty łukowe w Polsce, historia, współczesność, przyszłość. DWE.
Od Autora:
Polska, w wyniku prowadzonych na naszym terytorium wojen, doznała niepowetowanych strat demografi cznych i zniszczeń w obszarze infrastruktury technicznej. Większość polskich zamków unicestwił potop szwedzki. Infrastruk...

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,20 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 24,00 zł

Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1

Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1
Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1

Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1

Dostępność: brak towaru

Cena:

27,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,71 zł

Perspektywy i kierunki rozwwojubudownictwa drogowego w Polsce

Perspektywy i kierunki rozwwojubudownictwa drogowego w Polsce
Perspektywy i kierunki rozwwojubudownictwa drogowego w Polsce

Polska obecnie realizuje ambitny program przebudowy sieci drogowej, który zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej powinien uwzględniać wysoki poziom technologiczny budowy dróg z zachowaniem norm ochrony środowiska. W opracowaniu przedstawiono perspektywy i kierunki rozwoju konstrukcji oraz nowych rozwiązań materiałowo-technologicznych nawierzchni drogowych w aspekcie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Zawarto między innymi unikalne wyniki badań forsightowych metodą Delphi, prowadzone w celu określenia priorytetowych technologii budowy nawierzchni drogowych w perspektywie około 30 lat. 

Dostępność: brak towaru

Cena:

27,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,71 zł

Nawierzchnie asfaltowe na obiektach mostowych

Nawierzchnie asfaltowe na obiektach mostowych
Nawierzchnie asfaltowe na obiektach mostowych

Monografia dotyczy rozwiązań materiałowo-technologicznych w zakresie izolacji pomostów oraz asfaltowych nawierzchni na obiektach mostowych. Praca jest podsumowaniem wieloletnich prac badawczych realizowanych przez autorów w Politechnice Warszawskiej. Zawiera opis materiałów do izolacji i nawierzchni asfaltowych, omówienie warunków pracy nawierzchni mostowych i podstawowych rodzajów jej zniszczeń oraz prezentację wyników badań odporności na działanie wysokiej temperatury materiałów do izolacji i nawierzchni mostowych. W podsumowaniu pracy podano uogólnione zalecenia w zakresie rozwiązań materiałowo-technologicznych izolacji i warstw konstrukcyjnych stosowanych do budowy trwałych nawierzchni mostowych oraz wybrane przykłady konstrukcji nawierzchni asfaltowych układanych na pomostach stalowych i betonowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,67 zł

egz.

Mosty wstęgowe

Mosty wstęgowe
Mosty wstęgowe

...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

29,40 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 28,00 zł

egz.

Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem

Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem
Obiekty mostowe na terenach z deform.się podłoż.w świet.kinem

W monografii przedstawiono niestosowany dotychczas wektorowy opis kinematyki brył mostów położonych na terenach z deformującym się podłożem. Ten w pełni przestrzenny model pozwala na jednoznaczne określanie zakresu swobody przemieszczeń spowodowanych ruchami terenu, których źródło może być dowolne, ale w warunkach polskich dotyczy głównie eksploatacji górniczej. Razem z wiedzą na temat identyfikacji zagrożeń i rodzajów uszkodzeń obiektów narażonych na takie wpływy oraz na temat sposobów ich zabezpieczania i monitorowania daje on kompleksowe podejście do ochrony konstrukcji mostowych zlokalizowanych w obszarach wykazujących się odkształcalnością podłoża.

Dostępność: brak towaru

Cena:

31,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 30,00 zł

Modelowanie sprężenia mostów

Modelowanie sprężenia mostów
Modelowanie sprężenia mostów

Od Autora:
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

31,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 30,00 zł

EGZ.

Obliczanie mostów z betonowych belek prefabrykowanych

Obliczanie mostów z betonowych belek prefabrykowanych
Obliczanie mostów z betonowych belek prefabrykowanych

Książka podejmuje zagadnienia prefabrykacji przęseł mostowych oraz naprężeń i odkształceń w betonie (inżynierskie modele pełzania betonu, metoda zastępczego modułu sprężystości). Inne omawiane zagadnienia to: bezpieczeństwo dź...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

31,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 30,00 zł

egz.

Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.

Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.
Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.

Metodę betonowania wspornikowego zastosował po raz pierwszy, w roku 1930, brazylijski inżynier Emilio H. Baumgart podczas budowy żelbetowego mostu nad Rio de Peixe. Intensywny rozwój tej metody nastąpił w Europie po II wojnie światowej.
Pierwsze zastosowanie montażu wspornikowego segmentów betonowych miało miejsce podczas budowy mostu Choisy-le-Roi pod Paryżem w roku 1965. Pierwsze polskie zastosowanie tej nowatorskiej technologii było dziełem Maksymiliana Wolfa i Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
W latach dziewięćdziesiątych XX wieku w Polsce mosty z betonu sprężonego wznoszone metodą betonowania wspornikowego stały się konkurencyjne w stosunku do konstrukcji stalowych i zaczęły być szeroko stosowane. Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej współpracował przy projektowaniu i budowie mostu autostradowego przez Wisłę w Toruniu (1998), przez Odrę w Opolu (1999) i przez Wełtawę w ciągu autostrady D8 w Czechach (1996) oraz przy niektórych późniejszych realizacjach. Zdobyte doświadczenia zawarto w niniejszej pracy, która może stanowić pomoc dla studentów i inżynierów pragnących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą projektowania i budowy mostów metodami wspornikowymi.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

33,60 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 32,00 zł

EGZ.

Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.

Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.

Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych

Dostępność: brak towaru

Cena:

34,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 32,38 zł

Rusztowania mostowe.WKŁ.

Rusztowania mostowe.WKŁ.
Rusztowania mostowe.WKŁ.

W ostatnich latach nastąpił ogromny postęp w zakresie technologii budowy mostów - dotyczy to  również rusztowań i deskowań jako integralnych elementów budowy mostów. Rusztowania i deskowania wraz z oprzyrządowaniem spełniają bardzo ważną rolę w budownictwie mostowym. Wprawdzie są zaliczane do tak zwanych urządzeń pomocniczych, ale to właśnie one w sposób bardzo wyraźny wyrażają związki między konstrukcją obiektu a technologią jego wykonania oraz współdecydują o czasie i kosztach realizacji. Od rusztowań i deskowań w dużej mierze zależą bezpieczeństwo budowy, tempo postępu prac, dokładność wykonania poszczególnych elementów budowli, jak również estetyka powierzchni zewnętrznych.

 

Niniejszy podręcznik, opisujący kompleksowo współczesne rusztowania i deskowania do budowy mostów, jest pierwszą po prawie 40 latach tego typu monografią. Może on stanowić cenną pomoc w procesie kształcenia kadr inżynierów mostowców w Polsce, przed którymi stają ogromne zadania realizacyjne, zmierzające  do poprawy infrastruktury komunikacyjnej kraju.

Dostępność: brak towaru

Cena:

35,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 33,33 zł

Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.

Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.
Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.

Treść monografii zawarto w ośmiu rozdziałach, a jej zakres obejmuje zagadnienia formułowania relacji konstytutywnych materiałów warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych oraz prezentację ich wykorzystania w symulacjach numerycznych. W opracowaniu uwzględniono niesprężyste własności mieszanek mineralno-asfaltowych, poprzez zastosowanie modeli konstytutywnych sformułowanych w ramach fenomenologicznej teorii sprężysto-lepkoplastyczności.
 
Symulacje przeprowadzono z wykorzystaniem modeli zaproponowanych i zaimplementowanych przez autorów w systemie metody elementów skończonych Abaqus. Badano układy wielowarstwowe odwzorowujące podatne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w budownictwie drogowym. Kluczowym zagadnieniem był dobór odpowiednich relacji konstytutywnych definiujących odpowiedź konstrukcji poddanej działaniu obciążeń komunikacyjnych i środowiskowych.
 
Powszechnie stosowany model sprężysty nie pozwala w pełni uwzględnić wpływu temperatury, czasu oraz intensywności obciążenia na zjawiska zachodzące w nawierzchni podatnej.
 
Przedstawiony w pracy sposób modelowania, uwzględniający oddziaływania dynamiczne, parametry reologiczne oraz ich zmienność wraz z temperaturą, jest bardziej uniwersalny.
 
Istotnym zagadnieniem podjętym w pracy jest również problematyka doboru parametrów (stałych materiałowych) występujących w relacjach konstytutywnych. Rozwiązanie tego złożonego zagadnienia wymaga wyników badań laboratoryjnych, ale jest też możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych dostępnych w literaturze. W pracy posłużono się w tym celu autorskim oprogramowaniem, w którym zaimplementowano algorytmy optymalizacyjne dopasowania krzywych reprezentujących charakterystyki teoretyczne modeli konstytutywnych do wyników badań. Poniżej zaprezentowano szczegółowo układ monografii.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

36,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 34,29 zł

EGZ.

Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo - powłokowych

Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo - powłokowych
Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo - powłokowych
rok wydania: 2008 stron: 205 oprawa: miękka Od Autora: Obiekty mostowe ze stalowych blach falistych dzięki wielu zaletom technologicznym są powszechnie stosowane w budownictwie komunikacyjnym. Doświadczenia w zakresie produkcji powłok ma...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

36,75 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 35,00 zł

egz
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl