Drogownictwo I Mosty.

Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.

Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.
Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.

Ta monografi a jest znacznie rozszerzoną i w wielu fragmentach napisaną od nowa wersją referatu o tym samym tytule, który został przygotowany na tradycyjne już Wrocławskie Dni Mostowe, planowane na listopad 2020 roku. Niestety, wobec znanych ograniczeń związanych z pandemią, zostały one przełożone na rok 2021. Wtedy – tradycyjnie już – niniejsza pozycja wydawnicza trafi zapewne do rąk uczestników tego spotkania. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Niezależnie jednak od tego, czy okoliczności na to pozwolą, czy też nie, będzie ona i tak dostępna na polskim rynku księgarskim dla zainteresowanych tematyką mostową i stanie się – tak pozwolę sobie przypuszczać – lekturą wielu zainteresowanych jej tematem czytelników.
A tematyka katastrof mostowych jest ważna i pouczająca przed wszystkim dlatego, że mimo ich często tragicznych skutków w postaci ofiar śmiertelnych i rannych, oraz szkód materialnych, paradoksalnie katastrofy te służą rozwojowi wiedzy mostowej. Ich analiza umożliwia bowiem eliminację błędnych rozwiązań materiałowych lub konstrukcyjnych oraz uczy ogromnej odpowiedzialności projektantów, budowniczych, służby utrzymaniowe i użytkowników obiektów mostowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ większość tych nieszczęśliwych zdarzeń ma swoje źródła w błędach ludzkich.
Monografia jest pierwszą tak obszerną krajową pozycją poświęconą różnym aspektom katastrof mostowych – historycznym i współczesnym. Mimo iż autor starał się zachować jak najwięcej staranności w jej opracowaniu, to jednak ma ona pewne luki, które wynikają głównie z niedostępności dostatecznie szczegółowych danych lub nieumiejętności dotarcia do nich. Autor liczy w tym zakresie na pomoc czytelników, których prosi o nadsyłanie bezpośrednio do niego lub do Dolnośląskiego Wydawnictwa Edukacyjnego ewentualnych uzupełnień lub sprostowań.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

EGZ.

Kierunki rozwojowe mostownictwa. Świat i Polska

Kierunki rozwojowe mostownictwa. Świat i Polska
Kierunki rozwojowe mostownictwa. Świat i Polska

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

EGZ.

Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt.

Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt.
Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt.

Spis treści
Wstęp
1. Organizacja i zadania służb utrzymania dróg
1.1. klasyfikacja dróg publicznych
1.2. Zarząd dróg
2. Niszczenie dróg
2...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

41,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 39,05 zł

egz.

Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych

Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
Wrocławskie Dni Mostowe
Materiały Seminarium "Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych" Wrcław 23-24 listopada 20...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

41,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 39,05 zł

EGZ.

Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.

Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.
Wprowadzenie do terminologii inżynierii mostowej. An introduction to bridge engineering Terminology.

Terminologia to – zgodnie ze Słownikiem języka polskiego PWN (Warszawa, 2021) – „ogół terminów i słownictwa używanego w danej dziedzinie wiedzy, zwłaszcza nauki lub techniki”. Ten dwujęzyczny słownik adresowany jest do osób pracujących w dziedzinie inżynierii mostowej oraz posługujących się językiem polskim i angielskim. Określenia stosowane w dziedzinie inżynierii mostowej w poszczególnych krajach, a w szczególności ich definicje i interpretacje, często różnią się, co może prowadzić do niepotrzebnych nieporozumień. Zróżnicowane rozumienie poszczególnych pojęć można spotkać także w poszczególnych środowiskach działających w jednym kraju. Ujednolicona interpretacja specjalistycznych terminów jest szczególnie ważna w świetle intensywnie rozwijającej się międzynarodowej współpracy w zakresie projektowania, budowy, eksploatacji i utrzymania infrastruktury mostowej w naszym kraju, a także w obszarze międzynarodowej współpracy naukowo-badawczej. W warunkach wspólnych międzynarodowych działań powszechnie używana jest terminologia angielskojęzyczna, co zadecydowało o formie i zakresie niniejszego opracowania.
Przedstawiona propozycja obejmuje ponad tysiąc podstawowych określeń w języku polskim oraz w języku angielskim używanych w inżynierii mostowej. W odniesieniu do każdego terminu zaprezentowano krótką definicję oraz odpowiednik lub odpowiedniki w drugim języku. W przedstawionych definicjach wykorzystano przede wszystkim przepisy prawne (ustawy, normy) i inne oficjalne dokumenty (instrukcje, zalecenia itp.) związane z inżynierią mostową w Polsce, w innych krajach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii oraz USA. W sytuacjach braku oficjalnych interpretacji prezentowanych pojęć przedstawiono definicje najpowszechniej akceptowane ‒ z uwzględnieniem także rozwiązań wypracowanych w trakcie międzynarodowych projektów naukowo-badawczych. Zestawienie wykorzystywanych źródeł zamieszczono na końcu opracowania.
Zaprezentowane krótkie definicje pojęć nie mogą, oczywiście, precyzyjnie przedstawić specjalistycznych, często bardzo złożonych terminów, a głównie mają pomagać w znalezieniu właściwego odpowiednika w drugim języku. W niektórych przypadkach jedno określenie ma więcej niż jedno znaczenie – w takich sytuacjach przedstawiono podstawowe interpretacje związane z inżynierią mostową.
Opracowanie jest adresowane do zagranicznych studentów coraz liczniej kształcących się na naszych uczelniach oraz polskich studentów odbywających studia poza granicami kraju. Adresatami opracowania są także osoby uczestniczące w różnych formach międzynarodowej współpracy w dziedzinie inżynierii mostowej w naszym kraju oraz polscy specjaliści zaangażowani we współpracę poza krajem, w szczególności osoby rozpoczynające taką działalność.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik

Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik
Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych

Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych
Badania mostowych konstrukcji gruntowo-powłokowych

Konstrukcje gruntowo-powłokowe jako obiekty komunikacyjne w wyglądzie i sposobie użytkowania są podobne do klasycznych mostów sklepionych. W przypadku powłok z blach falistych o kształcie skrzynkowym obiekty te nawiązują zasadami pracy do mostów zintegrowanych. Jednak statyka tych obiektów różni się od klasycznych mostów z uwagi na zasadniczy element konstrukcyjny - zasypkę gruntową i jej oddziaływanie
na wiotką powłokę. Zasadnicza część książki poświęcona jest powłokom z blach falistych, ale w wielu przykładach pokazano analogię ich budowy i statyki do obiektów wykonanych z prefabrykatów betonowych. W pracy analizuje się problem monitoringu i analizy deformacji konstrukcji gruntowo-powłokowych o dużych rozpiętościach jako obiektów komunikacyjnych.
W monografi i przedstawiono wiele wyników badań obiektów o przeznaczeniu komunikacyjnym, a przede wszystkim technik przetwarzania danych stosowanych w mechanice budowli. Podano zatem sposoby określania sił wewnętrznych na podstawie pomiarów geodezyjnych. W odwrotnym ujęciu na podstawie pomiarów tensometrycznych można analizować deformację powłoki, a więc określać jej przemieszczenia. W konstrukcjach tego rodzaju ważne jest modelowanie oddziaływania kontaktowego pomiędzy powłoką a zasypką gruntową. Wyniki tych analiz mogą być przydatne do tworzenia numerycznych modeli 3D z implementacją programów MES. W monografi i wskazano na możliwości znacznego upraszczania odwzorowania obiektu, czyli geometrii 3D, do modelu 2D, ale z wykorzystaniem danych pomiarowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Trwałość mostów drogowych

Trwałość mostów drogowych
Trwałość mostów drogowych

Publikacja poświęcona metodom oceny oraz badań określają...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

44,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 41,90 zł

egz

Urządzenia dylatacyjne w mostowych obiektach drogowych

Urządzenia dylatacyjne w mostowych obiektach drogowych
Urządzenia dylatacyjne w mostowych obiektach drogowych

Pierwszy w polskiej literaturze poradnik opisujący projektowanie, montaż i utrzymanie przekryć i urządzeń dylatacyjnych przeznaczony głównie do mostowych obiektów drogowych. Opisano klasyfikację i rodzaje mostowych urządzeń dylatacyj...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

EGZ.

Mosty zintegrowane

Mosty zintegrowane
Mosty zintegrowane

brak opisu

Dostępność: brak towaru

Cena:

47,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 44,76 zł

Mosty zintegrowane

Mosty zintegrowane
Mosty zintegrowane

AUTORZY książki otrzymali w 2006 roku nagrodę
Ministra Transportu i Budownictwa w Konkursie
na publikacje 2005 roku.

 
Podręcznik omawiający projektowanie mostów zintegrowanych...

Dostępność: brak towaru

Cena:

47,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 44,76 zł

Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.

Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.
Trwałość zmęczeniowa mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w nawierzchniach drogowych.

monografia dotyczy problematyki zmęczenia i pękania mieszanek mineralno-asfaltowych. Stosując badanie zmęczeniowe w warunkach kontrolowanego odkształcenia, zaprezentowano zależności prędkości propagacji pęknięć w różnych temperaturach. Omówiono metodę identyfikacji parametrów opisujących kinetykę pękania. Analiza zmian strukturalnych, z uwzględnieniem procesów energetycznych zachodzących w trakcie badania, pozwoliła opracować kryteria zmęczeniowe dla próbek z karbami i bez karbów. Przeanalizowano również powstawanie makropęknięć w zależności od zmiany modułu sztywności oraz zmian energetycznych zachodzących w procesie zmęczeniowym. Stwierdzono, że opis trwałości zmęczeniowej uwzględniający procesy energetyczne jest skuteczny ze względu na specyfikę mieszanek mineralno-asfaltowych. Przeprowadzoną identyfikację parametrów lepkosprężystych modelu Burgersa w badaniu dynamicznym wykorzystano w opracowanych modelach badania i określono wymagane współczynniki do opisu procesu pękania. Na podstawie opracowanego modelu mikrostrukturalnego wyznaczono współczynniki progowe, a na podstawie badania zginania parametry krytyczne pękania. Szczególną uwagę zwrócono na zjawisko pękania zachodzące w nawierzchniach drogowych. Na podstawie opracowanego modelu nawierzchni ze szczelinami przeprowadzono ocenę rozwoju mikropęknięć i makropęknięć z uwzględnieniem różnej grubości warstw nawierzchni drogowej. Przeanalizowano powstawanie klasycznych pęknięć „z dołu do góry” oraz „z góry do dołu”, wskazując na mechanizm uwarunkowany sposobem obciążenia nawierzchni.

Książka jest przeznaczona zarówno dla osób zajmujących się badaniami i analizami zmęczeniowymi nawierzchni drogowych (w zakresie doświadczalnym i teoretycznym), jak i projektantów, wykonawców, doktorantów, studentów oraz pracowników naukowych specjalności drogowej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

48,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 45,71 zł

EGZ.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.
Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych.

Wzmacnianie podłoża w gruntach zapadowych i nienasyconych przedstawiono metody wyznaczania zmian podciśnienia wody w porach gruntu oraz opisano wpływ wilgotności na zmianę cech fizycznych i wytrzymałościowych podłoża. Podjęto zagadnienia dotyczące zabezpieczenia podłoża zapadowego za pomocą wielowarstwowych kolumn gruntowych oraz materiału wzmocnionego włóknami, a także podano przykłady fundamentu pośredniego obciążonego siłami pionowymi i poziomymi oraz fundamentu palowego współpracującego z oczepem. Analizowane w pracy technologie udokumentowano przykładami realizacji. Ze względu na znaczne niepewności, jakimi obarczony jest opis materiałów geotechnicznych, wprowadzono analizę niezawodnościową jako element rozwiązania oraz wnioskowania.

Książka może być przydatna nie tylko dla geotechników, lecz także dla innych osób zainteresowanych tematyką wzmacniania podłoża zapadowego metodami o małej energochłonności, niewymagającymi zaawansowanego sprzętu technicznego.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

48,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 45,71 zł

EGZ.

Właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltaowych

Właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltaowych
Właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltaowych

W publikacji przedstawiono właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych. Zaprezentowano w niej sposoby modyfikacji asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą uzyskaną ze zużytych opon samochodowych, rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym oraz korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej. Rozpatrzono aspekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Opisano sposoby projektowania mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych oraz oceniono właściwości tych mieszanek. Uwzględniono też informacje dotyczące wdrożenia technologii gumowo-asfaltowej w skali przemysłowej oraz podano zalecenia materiałowo-technologiczne związane z wykonywaniem nawierzchni drogowej z mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych.
Książka jest przeznaczona dla inżynierów projektujących drogi i zajmujących się technologią warstw bitumicznych, pracowników służb utrzymania dróg oraz pracowników naukowych i studentów wydziałów inżynierii lądowej  wyższych  uczelni  o  specjalności  budowa  i  utrzymanie  dróg.

 

1.    WPROWADZENIE 7
1.1.  Definicje i określenia  8
1.2.  Metody zagospodarowania zużytych opon samochodowych 9
1.2.1 Recykling materiałowy 9
1.2.2 Odzysk energetyczny 14
1.2.3 Zastosowanie całych zużytych opon lub ich części 14
1.3.  Modyfikacja asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą 15
1.3.1 Modyfikacja asfaltu rozdrobnioną gumą metodą na mokro 16
1.3.2 Modyfikacja mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą metodą na sucho 19
1.4   Rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym 20
1.5.  Zagadnienia środowiskowe i zdrowotne związane ze stosowaniem episzczy gumowo-asfaltowych 23
1.6.  Korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej 24
2.    WŁAŚCIWOŚCI LEPKOSPRĘŻYSTE LEPISZCZY GUMOWO-ASFALTOWYCH 26
2.1.  Charakterystyka i właściwości materiałów do modyfikacji 26
2.2.  Metodyka badań lepiszczy asfaltowych 29
2.3.  Charakterystyka i właściwości polimeroasfaltów jako lepiszczy porównawczych 31
2.4.  Modyfikacja lepiszczy asfaltowych rozdrobnioną gumą 32
2.4.1 Stanowisko do modyfikacji asfaltu rozdrobnioną gumą 32
2.4.2 Wybór technologii wytwarzania lepiszczy gumowo-asfaltowych 33
2.5.  Badania właściwości lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.1 Materiały stosowane do produkcji lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.2 Program badań lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.3 Wybór optymalnych lepiszczy gumowo-asfaltowych do dalszych badań 39
2.6.  Analiza i ocena właściwości lepkosprężystych wybranych lepiszczy gumowo-asfaltowych 41
2.6.1 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 41
2.6.2 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w wysokiej temperaturze eksploatacyjnej 43
2.6.3 Indeks penetracji 44
2.6.4 Właściwości niskotemperaturowe lepiszczy asfaltowych–temperatura łamliwości 45
2.6.5 Temperaturowy zakres plastyczności 46
2.6.6 Właściwości sprężyste lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 48
2.6.7 Lepkość dynamiczna 48
2.6.8 Moduł sztywności S i parametr m 53
2.6.9 Moduł zespolony ścinania G* i kąt przesunięcia fazowego δ 56
2.6.10Mikrostruktura lepiszczy modyfikowanych gumą i lepiszczy porównawczych 60
2.7.  Podsumowanie badań lepiszczy gumowo-asfaltowych  63
3.    WŁAŚCIWOŚCI MIESZANEK MINERALNO-GUMOWO-ASFALTOWYCH 65
3.1.  Projektowanie mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych 65
3.1.1 Mieszanki porowate o zwiększonej zawartości wolnych przestrzeni 66
3.1.2 Mieszanki o uziarnieniu nieciągłym 67

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,35 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,00 zł

egz.

Nawisowy most przez rzekę Odrę w ciągu południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla

Nawisowy most przez rzekę Odrę w ciągu południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla
Nawisowy most przez rzekę Odrę w ciągu południowej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla

Bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami pozycja dotycząca budowy mostu przez Odrę w Kędzierzynie-Koźlu. Zawiera wiele szczegółów technicznych, organizacyjnych i finansowych dotyczących procesu projektowania i budowy jednej z...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

50,40 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 48,00 zł

EGZ.

Wspomaganie decyzji w procesie doboru typu skrzyżowania drogowego w miastach.

Wspomaganie decyzji w procesie doboru typu skrzyżowania drogowego w miastach.
Wspomaganie decyzji w procesie doboru typu skrzyżowania drogowego w miastach.

brak opisu

Dostępność: brak towaru

Cena:

51,45 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 49,00 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl