Kategorie
Producent
- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego (2)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (24)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (3)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (2)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (6)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (2)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (22)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wpływ dodatku zeolitów na obniżenie temperatury produkcji i zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych
Dostępność: brak towaru
Belkowe mosty betonowe budowane metodami wspornikowymi.
Metodę betonowania wspornikowego zastosował po raz pierwszy, w roku 1930, brazylijski inżynier Emilio H. Baumgart podczas budowy żelbetowego mostu nad Rio de Peixe. Intensywny rozwój tej metody nastąpił w Europie po II wojnie światowej.
Pierwsze zastosowanie montażu wspornikowego segmentów betonowych miało miejsce podczas budowy mostu Choisy-le-Roi pod Paryżem w roku 1965. Pierwsze polskie zastosowanie tej nowatorskiej technologii było dziełem Maksymiliana Wolfa i Płockiego Przedsiębiorstwa Robót Mostowych w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
W latach dziewięćdziesiątych XX wieku w Polsce mosty z betonu sprężonego wznoszone metodą betonowania wspornikowego stały się konkurencyjne w stosunku do konstrukcji stalowych i zaczęły być szeroko stosowane. Zakład Mostów Politechniki Wrocławskiej współpracował przy projektowaniu i budowie mostu autostradowego przez Wisłę w Toruniu (1998), przez Odrę w Opolu (1999) i przez Wełtawę w ciągu autostrady D8 w Czechach (1996) oraz przy niektórych późniejszych realizacjach. Zdobyte doświadczenia zawarto w niniejszej pracy, która może stanowić pomoc dla studentów i inżynierów pragnących pogłębić swoją wiedzę dotyczącą projektowania i budowy mostów metodami wspornikowymi.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Odwodnienie dróg. Wydanie IV
Metody projektowania odwodnienia dróg i ulic, lotnisk oraz obiektów mostowych z uwzględnieniem wymagań ochrony środowiska zawierających najnowsze normy obowiązujące w krajach Unii Europejskiej. Podstawowe wiadomości z hydrogeologii i hydrologii, wymiarowania odwodnienia, opis urządzeń powierzchniowych i podziemnych do odprowadzania wód opadowych, urządzeń do regulacji odpływu deszczowego, urządzeń do wchłaniania wód opadowych, zbiorników odparowujących. Omówienie zasad ochrony wód powierzchniowych i gruntu oraz problematyki odwodnienia w projekcie drogowym. Kolejne wydanie rozszerzono o podstawy odwodnienia obiektów mostowych i podstawy odwodnienia lotnisk oraz dokładniejszy opis skrzynek i komór drenażowych. Uaktualniono również materiał całej pracy.
Odbiorcy: studenci i inżynierowie budownictwa o specjalności budowa dróg i lotnisk, inżynieria sanitarna i ochrona środowiska.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mosty. Przemiany w projektowaniui technologiach budowy
Tytuł ten podsumowuje seminarium Naukowo-Techniczne, które odbyło się we Wrocławiu w dniach 28-29 listopada 2017 roku, organizowane przez Katedrę Mostów i Kolei Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltaowych
W publikacji przedstawiono właściwości asfaltów modyfikowanych gumą i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych. Zaprezentowano w niej sposoby modyfikacji asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą uzyskaną ze zużytych opon samochodowych, rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym oraz korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej. Rozpatrzono aspekty związane z ochroną środowiska naturalnego. Opisano sposoby projektowania mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych oraz oceniono właściwości tych mieszanek. Uwzględniono też informacje dotyczące wdrożenia technologii gumowo-asfaltowej w skali przemysłowej oraz podano zalecenia materiałowo-technologiczne związane z wykonywaniem nawierzchni drogowej z mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych.
Książka jest przeznaczona dla inżynierów projektujących drogi i zajmujących się technologią warstw bitumicznych, pracowników służb utrzymania dróg oraz pracowników naukowych i studentów wydziałów inżynierii lądowej wyższych uczelni o specjalności budowa i utrzymanie dróg.
1. WPROWADZENIE 7
1.1. Definicje i określenia 8
1.2. Metody zagospodarowania zużytych opon samochodowych 9
1.2.1 Recykling materiałowy 9
1.2.2 Odzysk energetyczny 14
1.2.3 Zastosowanie całych zużytych opon lub ich części 14
1.3. Modyfikacja asfaltu drogowego i mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą 15
1.3.1 Modyfikacja asfaltu rozdrobnioną gumą metodą na mokro 16
1.3.2 Modyfikacja mieszanki mineralno-asfaltowej rozdrobnioną gumą metodą na sucho 19
1.4 Rozwiązania materiałowo-technologiczne z wykorzystaniem lepiszczy gumowo-asfaltowych i mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych stosowane w budownictwie drogowym 20
1.5. Zagadnienia środowiskowe i zdrowotne związane ze stosowaniem episzczy gumowo-asfaltowych 23
1.6. Korzyści ekonomiczne wynikające ze stosowania technologii gumowo-asfaltowej 24
2. WŁAŚCIWOŚCI LEPKOSPRĘŻYSTE LEPISZCZY GUMOWO-ASFALTOWYCH 26
2.1. Charakterystyka i właściwości materiałów do modyfikacji 26
2.2. Metodyka badań lepiszczy asfaltowych 29
2.3. Charakterystyka i właściwości polimeroasfaltów jako lepiszczy porównawczych 31
2.4. Modyfikacja lepiszczy asfaltowych rozdrobnioną gumą 32
2.4.1 Stanowisko do modyfikacji asfaltu rozdrobnioną gumą 32
2.4.2 Wybór technologii wytwarzania lepiszczy gumowo-asfaltowych 33
2.5. Badania właściwości lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.1 Materiały stosowane do produkcji lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.2 Program badań lepiszczy gumowo-asfaltowych 38
2.5.3 Wybór optymalnych lepiszczy gumowo-asfaltowych do dalszych badań 39
2.6. Analiza i ocena właściwości lepkosprężystych wybranych lepiszczy gumowo-asfaltowych 41
2.6.1 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 41
2.6.2 Konsystencja lepiszczy asfaltowych w wysokiej temperaturze eksploatacyjnej 43
2.6.3 Indeks penetracji 44
2.6.4 Właściwości niskotemperaturowe lepiszczy asfaltowych–temperatura łamliwości 45
2.6.5 Temperaturowy zakres plastyczności 46
2.6.6 Właściwości sprężyste lepiszczy asfaltowych w pośredniej temperaturze eksploatacyjnej 48
2.6.7 Lepkość dynamiczna 48
2.6.8 Moduł sztywności S i parametr m 53
2.6.9 Moduł zespolony ścinania G* i kąt przesunięcia fazowego δ 56
2.6.10Mikrostruktura lepiszczy modyfikowanych gumą i lepiszczy porównawczych 60
2.7. Podsumowanie badań lepiszczy gumowo-asfaltowych 63
3. WŁAŚCIWOŚCI MIESZANEK MINERALNO-GUMOWO-ASFALTOWYCH 65
3.1. Projektowanie mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych 65
3.1.1 Mieszanki porowate o zwiększonej zawartości wolnych przestrzeni 66
3.1.2 Mieszanki o uziarnieniu nieciągłym 67
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Aktualne realizacje mostowe
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Budownictwo drogowe w zarysie
W książce zebrano ogólne wiadomości o stosowanych materiałach, miernictwie oraz technologiach stosowanych w budownictwie dróg, montaży mostów, a także w inźynierii komunikacyjnej. Książka adresowana jest do średniego personelu technicznego zatrudnionego w firmach drogowych, budujących i utrzymujących drogi i obiekty mostowe, oraz w biurach projektowych. Poziom zawartych w książce wiadomości odpowiada standardowi wymagań stawianych technikowi drogownictwa. Może więc ona być pomocna uczniom techników drogowych w całym cyklu ich kształcenia.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Organizacja budowy asfaltowych nawierzchni drogowych
Aktualne ujęcie problemu, zgodne ze wszystkimi wytycznymi do norm PN-EN!
Budowa dróg o utwardzonej nawierzchni asfaltowej powinna być realizowana zgodnie z projektem organizacji robót, aby mogły spełnić stawiane im dziś wysokie ...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Nawierzchnie asfaltowe na obiektach mostowych
Monografia dotyczy rozwiązań materiałowo-technologicznych w zakresie izolacji pomostów oraz asfaltowych nawierzchni na obiektach mostowych. Praca jest podsumowaniem wieloletnich prac badawczych realizowanych przez autorów w Politechnice Warszawskiej. Zawiera opis materiałów do izolacji i nawierzchni asfaltowych, omówienie warunków pracy nawierzchni mostowych i podstawowych rodzajów jej zniszczeń oraz prezentację wyników badań odporności na działanie wysokiej temperatury materiałów do izolacji i nawierzchni mostowych. W podsumowaniu pracy podano uogólnione zalecenia w zakresie rozwiązań materiałowo-technologicznych izolacji i warstw konstrukcyjnych stosowanych do budowy trwałych nawierzchni mostowych oraz wybrane przykłady konstrukcji nawierzchni asfaltowych układanych na pomostach stalowych i betonowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mechanika nawierzchni drogowych w zarysie
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Utrzymanie dróg. Technologia robót i sprzęt.
Spis treści
Wstęp
1. Organizacja i zadania służb utrzymania dróg
1.1. klasyfikacja dróg publicznych
1.2. Zarząd dróg
2. Niszczenie dróg
2...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Testy uprawnienia budowlane (5)w sp.inżynieryjnej mostowej
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mosty łukowe dzieła kultury, projektowanie, budowa, utrzymanie
Dostępność: brak towaru