Kategorie
Producent
- Centrum Rzeczoznawstwa Budowlanego (2)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (24)
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c.W.Puła, E.Wacławek-Grząślewicz (3)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (2)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (6)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (2)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (22)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Monitoring sensoryczny obiektówmostowych w trakcie ich eksploatacji.
Monitoring sensoryczny obiektów mostowych w trakcie ich eksploatacji
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie sprężenia mostów
Od Autora:
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie procesu wymiany ciepła między gorącą mieszanką mineralno-asfaltową a środowiskiem na etapie zagęszczania
Mieczkowski, Paweł Modelowanie procesu wymiany ciepła między gorącą mieszanką mineralno-asfaltową a środowiskiem na etapie zagęszczania / Paweł Mieczkowski ; Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie. Szczecin : Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2014. Print
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie mostowych konstrukcji gruntowo - powłokowych
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Modelowanie efektów niesprężystych w nawierzchniach asfaltowych. Opis konstytutywny i symulacje numeryczne.
Treść monografii zawarto w ośmiu rozdziałach, a jej zakres obejmuje zagadnienia formułowania relacji konstytutywnych materiałów warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowych oraz prezentację ich wykorzystania w symulacjach numerycznych. W opracowaniu uwzględniono niesprężyste własności mieszanek mineralno-asfaltowych, poprzez zastosowanie modeli konstytutywnych sformułowanych w ramach fenomenologicznej teorii sprężysto-lepkoplastyczności.
Symulacje przeprowadzono z wykorzystaniem modeli zaproponowanych i zaimplementowanych przez autorów w systemie metody elementów skończonych Abaqus. Badano układy wielowarstwowe odwzorowujące podatne rozwiązania konstrukcyjne stosowane w budownictwie drogowym. Kluczowym zagadnieniem był dobór odpowiednich relacji konstytutywnych definiujących odpowiedź konstrukcji poddanej działaniu obciążeń komunikacyjnych i środowiskowych.
Powszechnie stosowany model sprężysty nie pozwala w pełni uwzględnić wpływu temperatury, czasu oraz intensywności obciążenia na zjawiska zachodzące w nawierzchni podatnej.
Przedstawiony w pracy sposób modelowania, uwzględniający oddziaływania dynamiczne, parametry reologiczne oraz ich zmienność wraz z temperaturą, jest bardziej uniwersalny.
Istotnym zagadnieniem podjętym w pracy jest również problematyka doboru parametrów (stałych materiałowych) występujących w relacjach konstytutywnych. Rozwiązanie tego złożonego zagadnienia wymaga wyników badań laboratoryjnych, ale jest też możliwe dzięki umiejętnemu wykorzystaniu danych dostępnych w literaturze. W pracy posłużono się w tym celu autorskim oprogramowaniem, w którym zaimplementowano algorytmy optymalizacyjne dopasowania krzywych reprezentujących charakterystyki teoretyczne modeli konstytutywnych do wyników badań. Poniżej zaprezentowano szczegółowo układ monografii.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mieszanki mineralno-asfaltowe. Wykonawstwo i badania.
W książce przedstawiono zagadnienia związane z projektowaniem, wykonawstwem, eksploatacją i badaniami gorących mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych do budowy nowych i naprawy istniejących dróg. Podano wymagania, klasyfikację i warunki ...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1
Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji. Przykłady zastosowań w programie SIMULIA Abaqus cz.1
Dostępność: brak towaru
Mechanika nawierzchni drogowych w zarysie
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kierunki rozwojowe mostownictwa. Świat i Polska
brak opisu
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Katastrofy mostów. Historia i teraźniejszość.
Ta monografi a jest znacznie rozszerzoną i w wielu fragmentach napisaną od nowa wersją referatu o tym samym tytule, który został przygotowany na tradycyjne już Wrocławskie Dni Mostowe, planowane na listopad 2020 roku. Niestety, wobec znanych ograniczeń związanych z pandemią, zostały one przełożone na rok 2021. Wtedy – tradycyjnie już – niniejsza pozycja wydawnicza trafi zapewne do rąk uczestników tego spotkania. Miejmy nadzieję, że tak będzie. Niezależnie jednak od tego, czy okoliczności na to pozwolą, czy też nie, będzie ona i tak dostępna na polskim rynku księgarskim dla zainteresowanych tematyką mostową i stanie się – tak pozwolę sobie przypuszczać – lekturą wielu zainteresowanych jej tematem czytelników.
A tematyka katastrof mostowych jest ważna i pouczająca przed wszystkim dlatego, że mimo ich często tragicznych skutków w postaci ofiar śmiertelnych i rannych, oraz szkód materialnych, paradoksalnie katastrofy te służą rozwojowi wiedzy mostowej. Ich analiza umożliwia bowiem eliminację błędnych rozwiązań materiałowych lub konstrukcyjnych oraz uczy ogromnej odpowiedzialności projektantów, budowniczych, służby utrzymaniowe i użytkowników obiektów mostowych. Jest to niezwykle istotne, ponieważ większość tych nieszczęśliwych zdarzeń ma swoje źródła w błędach ludzkich.
Monografia jest pierwszą tak obszerną krajową pozycją poświęconą różnym aspektom katastrof mostowych – historycznym i współczesnym. Mimo iż autor starał się zachować jak najwięcej staranności w jej opracowaniu, to jednak ma ona pewne luki, które wynikają głównie z niedostępności dostatecznie szczegółowych danych lub nieumiejętności dotarcia do nich. Autor liczy w tym zakresie na pomoc czytelników, których prosi o nadsyłanie bezpośrednio do niego lub do Dolnośląskiego Wydawnictwa Edukacyjnego ewentualnych uzupełnień lub sprostowań.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych
Inżynieria betonowych nawierzchni drogowych
W Polsce, w ciągu ostatnich dwóch dekad, widoczna jest znaczna intensyfikacja budowy autostrad i dróg ekspresowych oraz modernizacji już istniejących. Ważną kwestią jest przy tym wybór odpowiedniego rodzaju nawierzchni, zapewniającej bezpieczeństwo i długotrwałą przydatność eksploatacyjną dróg. Taką rolę spełniają nawierzchnie betonowe.
W niniejszej publikacji autor prezentuje technologię budowy nawierzchni betonowych, wraz z nowoczesnymi metodami zapewnienia i kontroli jakości na budowie. Pokazuje liczne przykłady rozwiązań materiałowych i technologicznych, a także wyniki badań diagnostycznych nawierzchni betonowych w Polsce. Całość zilustrowano fotografiami z budów dróg ekspresowych, prowadzonych przy wykorzystaniu najnowszych rodzajów maszyn i urządzeń specjalistycznych.
Zalety drogowych nawierzchni betonowych ujawniają się w postaci długotrwałej przydatności eksploatacyjnej bez konieczności remontów, zwłaszcza w przypadku dużych obciążeń ruchem pojazdów, występujących na głównych trasach komunikacyjnych. Dlatego głównym tematem książki są nawierzchnie dróg samochodowych odpowiednie do intensywnego ruchu ciężkich pojazdów, określanego w Polsce kategorią ruchu od KR5 do KR7. Przedstawione zasady inżynierii nawierzchni betonowych są słuszne również przy mniejszych obciążeniach ruchem pojazdów, więc mogą być wykorzystane jak ogólne wskazówki dotyczące nawierzchni o niższych kategoriach ruchu pojazdów.
Książka będzie przydatna przede wszystkim osobom zawodowo związanym z drogownictwem: decydentom, zarządcom, inwestorom, projektantom, wykonawcom i reprezentantom służb u trzymaniowych. Z pewnością zainteresuje także studentów specjalizujących się w budownictwie drogowym.
Przy pisaniu książki Autor wykorzystał doświadczenia badacza i konsultanta uczestniczącego w projektowaniu i ocenie materiałów na nawierzchnie, diagnostyce obiektów oraz rozwijaniu metod badawczych, zwłaszcza w odniesieniu do betonowych dróg ekspresowych i autostrad.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Ekologiczne obiekty gruntowo-powłokowe w budownictwie komunik
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Dodatki, katalizatory i emulgatory w mieszankah mineralno - asfaltowych
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Budownictwo drogowe w zarysie
W książce zebrano ogólne wiadomości o stosowanych materiałach, miernictwie oraz technologiach stosowanych w budownictwie dróg, montaży mostów, a także w inźynierii komunikacyjnej. Książka adresowana jest do średniego personelu technicznego zatrudnionego w firmach drogowych, budujących i utrzymujących drogi i obiekty mostowe, oraz w biurach projektowych. Poziom zawartych w książce wiadomości odpowiada standardowi wymagań stawianych technikowi drogownictwa. Może więc ona być pomocna uczniom techników drogowych w całym cyklu ich kształcenia.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny