W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.

Kolej, Pojazdy Szynowe

Obiekty kolejowe. Wrocławskie dni mostowe.

Obiekty kolejowe. Wrocławskie dni mostowe.
Obiekty kolejowe. Wrocławskie dni mostowe.

Wrocławskie Dni Mostowe:

  1. Mosty podwieszone i wiszące
  2. Technologiczne aspekty w projektowaniu i budowie mostów betonowych
  3. Kładki dla pieszych - architektura, projektowanie, realizacja, badania
  4. Mosty Stalowe. Projektowanie, technologie budowy, badania, utrzymanie
  5. Obiekty mostowe na autostradach i drogach ekspresowych
  6. Prefabrykacja w budownictwie
  7. Aktualne realizacje mostowe
  8. Trwałość obiektów mostowych
  9. Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej
  10. Współczesne technologie budowy mostów
  11. Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie
  12. Duże mosty wieloprzęsłowe
  13. Mosty. Przemiany w projektowaniu i technologiach budowy
  14. Mosty hybrydowe
  15. Mosty a środowisko
  16. Bezpieczeństwo budowli mostowych
  17. Wyzwania współczesnego mostownictwa
  18. Obiekty kolejowe

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

EGZ.
  • nowość

Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.

Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.
Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.

W monografii omówiono zagadnienia związane z oceną oddziaływania hałasu generowanego przez pojazd kolejowe zwiększonych prędkości na otoczenie. Zidentyfikowano główne źródła hałasu w pojeździe kolejowym zwiększonych prędkości w oparciu o rzeczywiste wyniki pomiarów akustycznych. Określono dominujące źródła emisji hałasu oraz ich charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych.

W dalszej części pracy przedstawiono autorski model propagacji hałasu wraz ze zbudowaną bazą danych, zawierającą rzeczywiste przebiegi w dziedzinie czasu i częstotliwości. Dodatkowo, na podstawie przeprowadzonych badań eksperymentalnych zweryfikowano zachowanie wybranych modeli propagacji hałasu, w tym autorskiego modelu, opisujących zmianę poziomu dźwięku z podziałem częstotliwości na pasma tercjowe, w funkcji zmiennej odległości obserwatora od linii kolejowej, na której eksploatowany jest badany pojazd kolejowy zwiększonych prędkości.
 

W monografii zaproponowano rozwiązanie problemu związanego z interpretacją wyników opierających się na porównaniu wartości zmierzonych do wartości dopuszczalnych. W tym celu zaproponowano autorski wskaźnik obciążenia hałasem, określający trzy przedziały wartości hałasu: akceptowalne, niepokojące oraz niedopuszczalne.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

88,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 83,81 zł

EGZ.

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.
Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Jedną z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce międzywojennej była przebudowa węzła kolejowego w Warszawie, polegająca na wykonaniu częściowo przebiegającej w tunelu linii średnicowej wraz z dworcem Warszawa Główna oraz zelektryfikowaniu dla potrzeb ruchu podmiejskiego trzech najważniejszych w tym zakresie linii kolejowych.

Elektryfikacja węzła w drugiej połowie lat 30. XX wieku stanowiła wyraz największego, skokowego postępu technologicznego w dotychczasowych dziejach Polskich Kolei Państwowych. Obejmowała ona niemal wszystkie aspekty komunikacji kolejowej: nowoczesny jak na ówczesne lata tabor, zastosowanie wysokiej jakości urządzeń zasilających trakcję elektryczną, wprowadzenie najnowszych systemów zabezpieczenia ruchu, modernizację nawierzchni kolejowej, poprawę jakości obsługi pasażerów poprzez budowę nowych przystanków, wyposażonych w wysokie perony z odpowiednią infrastrukturą oraz budowę lub modernizację stacji i dworców kolejowych.
 
Publikacja stanowi pierwszą całościową próbę usystematyzowania historii tej inwestycji. Na podstawie zasobów archiwalnych, materiałów źródłowych z lat 30. i 40. XX wieku, a także powojennych opracowań powstała opowieść o pionierskich czasach trakcji elektrycznej na PKP, wzbogacona różnorodnym materiałem ilustracyjnym. 
 
W książce wykorzystano niemal wszystkie dostępne fotografie, obrazujące pierwsze prace elektryfikacyjne i eksploatację taboru w okresie międzywojennym oraz w początkowym okresie odbudowy trakcji elektrycznej ze zniszczeń wojennych. Dodatkową atrakcję dla miłośników kolejnictwa stanowią rysunki, schematy, tabele, rozkłady jazdy, szczegółowe opisy i dane techniczne pierwszych polskich lokomotyw elektrycznych oraz zespołów trakcyjnych, a także niepublikowane dotychczas zestawienia statystyczne, obr

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 76,10 zł

EGZ.

Kolejka MARECKA. Nasze koleje.

Kolejka MARECKA. Nasze koleje.
Kolejka MARECKA. Nasze koleje.
Monografia poświęcona wąskotorowej kolei mareckiej. W drugim wydaniu uwzględniono poprawki i usunięto zauważone błędy. Przedstawiono budowę i dzieje tej kolei wąskotorowej oraz wiele związanych z nią ciekawostek. Opisano chronologicznie rozwój tej kolei z uwzględnieniem poszczególnych szlaków i bocznic, przewozy osobowe i towarowe oraz tabor (wagony i lokomotywy, zarówno parowe, jak i spalinowe). Zamieszczono archiwalne fotografie i rysunki techniczne taboru (wykonane w odpowiedniej skali) oraz ciekawy materiał faktograficzny.
Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.

Spis treści

      Od autora  7

      1. Narodziny i pierwsze lata  11

      2. Szlaki i bocznice  20

      3. Ruch, przewozy, finanse  47

      4. Wagony i lokomotywy  53

      5. Ostatnie lata  69

      6. Drugie narodziny  79

      7. Wielka modernizacja  91

      8. Epilog  99

    Literatura  105

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

52,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 50,00 zł

EGZ.

Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.

Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.
Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.

O książce
Najnowsza monografia autorstwa Bogdana Witolda Motyla i Marka Gosztyły Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic dokumentuje przemiany architektury i infrastruktury związane z rozwojem kolejnictwa na tych terenach w XIX i na początku XX w. Na podstawie zmieniających się formacji społeczno-politycznych, uwarunkowań gospodarczych i kulturowych Autorzy omówili przekształcenia zachodzące w krajobrazie przestrzennym, jakie niosło ze sobą kolejnictwo. W publikacji oddano tło okresu historycznego, w którym przystąpiono do budowy tras kolejowych wraz z ich dworcami pasażerskimi i transportowymi. Naszkicowano wydarzenia historyczne, które zmieniły krajobraz wielokulturowy miasta i okolicznych miejscowości. Praca charakteryzuje obiekty architektury i budownictwa, historię budowy, omawia ich funkcje, formy, detale i dekoracje architektoniczne oraz sceny malarskie, w których zawarto również przedstawienia alegoryczne. W pracy skupiono się nie tylko na problematyce architektonicznej, ale także na roli kolejarzy w okresie I wojny światowej oraz międzywojennym. Wizualną stronę publikacji dopełniają liczne fotografie i materiały archiwalne, które dodatkowo zachęcają do sięgnięcia po tę książkę.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

55,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 52,38 zł

EGZ.

Trambusowa mundurologia.

Trambusowa mundurologia.
Trambusowa mundurologia.

Mundur jest istotnym wyróżnikiem osób zatrudnionych zarówno w komunikacji kolejowej, jak i w komunikacji miejskiej. Jest on codziennie obecny w naszym otoczeniu, ale (być może dlatego) często nie zauważamy zmian jakie w nim zachodzą. Lukę tę uzupełnia najnowsza pozycja, w której autor, p. Włodzimierz Winiek bardzo szczegółowo opisał umundurowanie służbowe pracowników warszawskiego publicznego transportu zbiorowego. Książka podzielona jest na czytelne rozdziały, poświęcone poszczególnym częściom umundurowania. Dla wielu ciekawostką może być też opis jakim podlegał warszawski herb, znana wszystkim Syrenka. Dużą wartość stanowią wydobyte z archiwów niezrealizowane wzory mundurowe. Nie zabrakło też rozdziału omawiającego repliki mundurów, tworzone nie tylko w Warszawie, ale w Łodzi i Krakowie. Ostatni rozdział poświęcony jest niuansom związanym z doborem tkanin.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.

Warszawskie Trolejbusy.

Warszawskie Trolejbusy.
Warszawskie Trolejbusy.
Dla wielu współczesnych pasażerów korzystających z środków transportu miejskiego warszawskie trolejbusy to odległa, niemal zamierzchła historia. Tylko przy okazji rozważań o przyszłości warszawskiej komunikacji miejskiej, ktoś, często przypadkiem,  „odkurzy” pożółkłe fotografie „trajtków” czy autobusów na szelkach, jak swego czasu nazywali je warszawiacy. Odkurzy i zada pytanie – czemu w Warszawie ich nie ma, przecież to super-ekologiczne pojazdy?

Częściową odpowiedz na powyższe pytanie próbuje dać w swojej najnowszej książce „Warszawskie trolejbusy”, polecanej m. in. przez Tor – Wydawnictwo i portal internetowy – Transport Publiczny, będącej kompleksowym przeglądem tematu na bazie rozlicznych źródeł historycznych,  znawca historii warszawskiej komunikacji – Włodzimierz Winek. Bodajże pierwszej na polskim rynku publikacji łączącej w sobie nie tylko spojrzenie w przeszłość, ale i w przyszłość trakcji trolejbusowej. Dzisiaj rozwijanej przez super-trolejbusy z użyciem bardzo rozwojowego systemu IMC (In Motion Charging – dosłownie ładowanie w ruchu), także w Polsce, m. in. w Gdyni czy Tychach.

Swoją opowieść rozpoczyna  od przedstawienia początków tego środka transportu w Europie na przełomie XIX i XX wieku. Na kolejnych stronach ukazuje rozwój trakcji trolejbusowej w Polsce, a szczególnie w Warszawie, która na dobrą sprawę mogła zacząć funkcjonować jeszcze… w latach 30-tych XX wieku.

Interesującą, w przystępny sposób napisaną także dla nie znającego zbyt dokładnie tematu opowieść, kończy na dniu dzisiejszym trakcji i pewnym spojrzeniu w nieodległą jej przyszłość. Co ciekawe, rysującej się w jasnych kolorach, a to dzięki intensywnemu rozwojowi systemów pobierania i magazynowania energii elektrycznej, nowych napędów. Zapowiadającej prawdziwy renesans komunikacji trolejbusowej, która kto wie, być może rozpocznie prawdziwą rewolucję w systemach transportowych większą i co ważne tańszą, niż preferowany dzisiaj rozwój autobusów elektrycznych czy wodorowych. Być może ową rewolucję zapoczątkują  „EVolution Road” – elektryczne drogi, dzisiaj z sukcesem testowane w Szwecji, w dodatku z użyciem polskich super-trolejbusów z podpoznańskiego Bolechowa.

„Warszawskie trolejbusy”, to nie tylko suche, chronologiczne zestawienie faktów, choć jednym z celów opracowania było uporządkowanie pewnych wydarzeń w czasie. W publikacji znalazło się miejsce na mało lub wcale nieznane historyczne „smaczki”, mające  ukazać codzienność warszawskich trolejbusów. Zarówno widzianych oczyma obsługi (kierowców, konduktorów), jak i pasażerów, które w pewnym sensie znakomicie uzupełniają obraz nieobecnego w Warszawie systemu transportowego. Obraz, który winien być zachowany dla przyszłych pokoleń, nie tylko badaczy miejskiego transportu publicznego, ale przede wszystkim dla warszawskiej publiczności – pasażerów.

Innym ciekawym, rzadko spotykanym we współczesnych książkach o tematyce historycznej walorem jest zaproszenie czytelnika do wspólnego z autorem poszukiwania odpowiedzi na wiele pytań związanych z trolejbusami. Zarówno ich przeszłością jak i przyszłością. Na wiele z nich są w tekście gotowe odpowiedzi, jednak na inne tylko pewne podpowiedzi, aby czytający mógł sam w oparciu o fakty dochodzić do ciekawych wniosków i spostrzeżeń, co niewątpliwie przyniesie mu nieskrywaną satysfakcję badacza historii publicznego transportu publicznego.

Niewątpliwą wartością dodaną książki, szczególnie dla miłośników komunikacji miejskiej są zamieszczone różnego rodzaju statystyki ukazujące tzw. pracę taboru na przestrzeni lat, czyli m. in.  ilości pasażerów, wozokilometrów, stopień wykorzystania, itd.  Zebrane dane liczbowe w postaci kolumn, tabel znakomicie ilustrują „złote” lata trakcji trolejbusowej i niestety te gorsze, gdy zapadały różne decyzje o likwidacji sieci, połączeń. Pewnym uzupełnieniem „statystyki” są opisy techniczne taboru, jego parametry, które ukazują rozwój techniczny pojazdów na przestrzeni lat, a bogata ikonografia przedstawiająca wozy poszczególnych marek, typów znakomicie kompletuje i rozszerza zestawienia.

Autor w swojej publikacji poświecił także sporo miejsca na opisy zajezdni trolejbusowych, co znakomicie uzupełnia niemal kompleksową informację o trakcji trolejbusowej w Warszawie.

Mimo, że publikacja zawiera w sobie pokaźną porcję wiadomości historycznych, często mało znanych warszawiakom, to zapewne wielu po jej przeczytaniu odczuje pewien niedosyt i sięgnie, być może po inne opracowania, aby zaspokoić swój „głód” wiedzy komunikacyjnej.

A kończąc i zachęcając do zapoznania się z publikacją warto zacytować pewne Résumé autora zamieszczone w rozdziale o przyszłości trolejbusów w Warszawie: Czy w tych powrotach, odradzaniu się trakcji trolejbusowej będzie dla niej miejsce i w Warszawie?

Wiele zależy nie tylko od woli, wiedzy decydentów, włodarzy miasta, ale i od samych pasażerów, którzy będą chcieli korzystać z  super-trolejbusów.

Ich świadomości i swego rodzaju dumy, że odbywają podróż niemal całkowicie wykonanym w Polsce pojazdem, gdzie napęd, baterie, karoseria, itd., pochodzą z krajowych, innowacyjnych, nie tylko na europejskim poziomie – przedsiębiorstw.

Konkludując, – gdyby najbliższe lata, przyczyniłyby się do odrodzenia trolejbusów, to nie tylko zyskalibyśmy w Warszawie jeszcze jeden, ekologiczny, tani środek publicznego transportu zbiorowego, ale również spełniłyby się marzenia Jana i Romana Podoskich, architektów i urbanistów m. in. Jana Karżewskiego z lat 30-tych XX wieku o auto-trolejbusach w Warszawie. Wówczas, będących raczej wizjami nowoczesnych rozwiązań transportu miejskiego. Jednak dzisiaj, patrząc z perspektywy prawie stu lat, widać, że nie były to tylko nierealne marzenia. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Podoscy, Karżewski, Kubalski i wielu innych byli jakby „praojcami” systemu  „In-Motion-Charging”, gdyż w swych pierwszych teoretycznych pracach zakładali przemienny ruch pojazdów częściowo pod siecią i poza nią. Widzieli również, w warszawskiej trakcji trolejbusowej, polskie, wyprodukowane w całości w kraju, pojazdy.

Aby zrealizować w stu procentach ich marzenia potrzeba nam niewiele, bo mamy już nie tylko krajowej produkcji tabor, elementy nowoczesnej infrastruktury, ale i sporą świadomość i wiedzę o tym czym jest i czym powinien być ekologiczny transport miejski.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.

Żnińska Kolej Wąskotorowa.

Żnińska Kolej Wąskotorowa.
Żnińska Kolej Wąskotorowa.

Jedną z głównych atrakcji turystycznych Pałuk jest Żnińska Kolej Wąskotorowa, która funkcjonuje już prawie 130 lat od 1 lipca 1894 r. Ponieważ linie kolei normalnotorowej omijały znaczny obszar powiatu, kolej wąskotorowa wypełniła tę lukę ułatwiając przewóz towarów i pasażerów. W najlepszym okresie rozwoju długość wszystkich linii osiągnęła długość około 77 km. Gdy rozwinął się transport samochodowy jej znaczenie zaczęło maleć, groziła jej likwidacja. Lokalni działacze społeczno-kulturalni wpadli na pomysł aby zorganizować Muzeum Kolei Wąskotorowej, materialny ślad po małej kolejce. Otwarcie muzeum umożliwiło przewrócenie sezonowego ruchu turystycznego na trasie Żnin – Wenecja – Biskupin – Gąsawa, co doprowadziło do uratowania około 14 km kolei. Korzystając z pociągu można zwiedzić największe atrakcje turystyczne Pałuk.

                W książce przedstawiono historię powstania i funkcjonowania kolei wąskotorowej na Pałukach. Zawiera opis infrastruktury i taboru na przestrzeni lat. Uzupełnieniem tej części jest szkic o działalności kolei normalnotorowej. Jeden z rozdziałów poświęcono funkcjonującej prawie 80 lat kolei wąskotorowej cukrowni w Żninie. Druga część książki poświęcona jest powstaniu, działalności i zbiorom Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Część trzecia to przewodnik po trasie kolei turystycznej. Całość jest bogato ilustrowana zdjęciami, mapami, szkicami i schematami stacji, ładowni i przystanków.

SPIS  TREŚCI:

  1. Początki kolei na Pałukach
  2. Żnińska Kolej Wąskotorowa w służbie powiatu
  3. Linie Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
  4. Tabor Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
  5. Kolej wąskotorowa cukrowni Żnin.
  6. Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji
  7. Spotkania Miłośników kolei wąskotorowych
  8. Wąskim torem ze Żnina do Gąsawy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

92,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 87,62 zł

EGZ.

Metro w POLSCE.

Metro w POLSCE.
Metro w POLSCE.

Trudno dziś wyobrazić sobie Warszawę bez metra. A jednak od pomysłu do realizacji minęły długie lata. W końcu jednak możemy z niego korzystać i cieszyć się szybką podróżą bez stania w korkach. By lepiej poznać historię powstania metra i z bliska przyjrzeć się rozwojowi myśli inżynieryjnej w dziedzinie komunikacji miejskiej, sięgnijmy po książkę Metro w Polsce. To opowieść o stu latach planowania i budowy metra w Warszawie: począwszy od lat 20. XX wieku, poprzez czas odbudowy miasta ze zniszczeń wojennych, przerwanej i zaniechanej budowy metra głębokiego, po wybudowaną I linię i częściowo już funkcjonującą II linię. Omówione zostały również zagadnienia dotyczące konstrukcji i architektury, taboru oraz finansowania metra w Warszawie.

A jak system metra działał w innych państwach na świecie, w tym w Chinach? Czy w innych miastach w Polsce też planowano takie rozwiązania? Odpowiedź na te pytania znajdziemy na kartach tej książki.

Autor o metrze wie chyba wszystko, nie tylko towarzyszył budowie I i II linii metra w Warszawie, ale był uczestnikiem procesu powstawania tej inwestycji. Dzięki temu przedstawił sprawy nieznane ogółowi oraz sięgnął po unikalne dokumenty, zdjęcia oraz schematy z własnego archiwum.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.

Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.
Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.

Książka ma charakter monograficzny, kompleksowo omawia problemy eksploatacji nowoczesnych wagonów tramwajowych w komunikacji miejskiej z punktu widzenia pasażera. Przedstawiono tło historyczne rozwoju sieci tramwajowych na świecie, jak i obecny zakres wykorzystywania tych systemów. Zaprezentowano historię wrocławskich wagonów tramwajowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w wyposażeniu przestrzeni pasażerskiej. Oceniono z punktu widzenia pasażera trzy niskopodłogowe typy wagonów tramwajowych wykorzystywane we Wrocławiu: Protram 205 WrAs, Škoda 16 T oraz Škoda 19 T. Opracowanie zamyka przegląd powiązań taboru tramwajowego z systemami ITS oraz omówienie zagadnień związanych z komfortem podróżnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

58,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 55,24 zł

EGZ.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.
Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

62,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 59,05 zł

EGZ.

Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.

Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.
Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.

W maju 2007 roku minęło 50 lat od uruchomienia regularnej, powojennej komunikacji miejskiej w Świnoujściu.  Książka "Świnoujście - Historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowej" to monografia miejskiego transportu zbiorowego, w której autorzy przedstawili obraz zmian, jakie zachodziły w mieście nad Świną na przestrzeni lat. Historia komunikacji miejskiej w Świnoujściu rozpoczyna się w drugiej połowie XIX wieku, gdy z małej rybackiej wioski Świnoujście przeistoczyło się w znany kurort uzdrowiskowy, do którego zjeżdżali tłumnie letnicy i kuracjusze. Pojawiły sie wówczas pierwsze środki komunikacji - początkowo dorożki, a następnie omnibusy i autobusy. W książce autorzy nie zapomnieli opisać historię przeprawy promowej - jednego z najstarszych i wciaż czynnych połączeń nie zastąpionych do tej pory mostem czy tunelem.

Spis treści:

  1. Wstęp / 5
  2. Komunikacja miejska do 1945 roku / 8
  3. Powstanie Zakładu Komunikacji Miejskiej / 29
  4. W strukturach WPKM / 66
  5. Na własnym rozrachunku / 85
  6. Historia przeprawy promowej / 139
  7. Bilety komunikacji miejskiej na przestrzeni lat / 171
  8. Zakończenie / 179
  9. Kalendarium komunikacji miejskiej w Świnoujściu / 182
  10. Dawniej i dziś / 188
    1. Kronika linii / 202

Dostępność: brak towaru

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

Mały atlas linii kolejowych POLSKI 2022.

Mały atlas linii kolejowych POLSKI 2022.
Mały atlas linii kolejowych POLSKI 2022.

Nowe i długo oczekiwanie wydanie po 10 latach od poprzedniego. Tym razem spełniliśmy postulat podróżników kolejowych o poręczności. Format został nieco zmniejszony z A4 na B5. W atlasie zamieściliśmy 92 arkuszów map Polski w skali 1:330 000 i 42 powiększeń największych węzłów, skorowidz, legendy w językach: polskim, czeskim, niemieckim, angielskim. Nowości jakie wprowadziliśmy to wiele nowych oznaczeń i ikonek, nachylenia maksymalne na liniach kolejowych, stacje obsługiwane sygnalizacją mechaniczną, oddzieliliśmy mijanki od mijanek z przystankami. Wszystkie dane zostały uaktualnione. Atlas świetnie pokazuje zmiany jakie dokonują się na sieci - nowe przystanki, nowe łącznice, postępującą elektryfikację czy też reaktywację różnych linii. 

Dostępność: brak towaru

Cena:

83,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 79,05 zł

Współczesne systemy telekomunikacyjne w transporcie kolejowym.

Współczesne systemy telekomunikacyjne w transporcie kolejowym.
Współczesne systemy telekomunikacyjne w transporcie kolejowym.

Współczesne systemy telekomunikacyjne w transporcie kolejowym

Dostępność: brak towaru

Cena:

56,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 53,33 zł

Elektroenergetyka miejskiej trakcji elektrycznej.

Elektroenergetyka miejskiej trakcji elektrycznej.
Elektroenergetyka miejskiej trakcji elektrycznej.

Monografia stanowi podsumowanie wieloletnich prac naukowo-badawczych i wdrożeniowych oraz zajęć dydaktycznych prowadzonych przez autorów w Zakładzie Trakcji Elektrycznej Wydziału Elektrycznego Politechniki Warszawskiej w zakresie elektroenergetyki miejskiego transportu elektrycznego. Należy tu także wspomnieć prekursorów w tej dziedzinie w Polsce, pracowników Politechniki Warszawskiej prof. Romana i Jana Podoskich, prof. Zygmunta Figurzyńskiego, prof. Jana Kacprzaka i doc. Leszka Mierzejewskiego. Prace innych autorów – którzy mają znaczący wpływ na stan wiedzy na ten temat można znaleźć w bibliografii przytaczanej na końcu każdego z rozdziałów. W monografii omówiono typowe rozwiązania stosowane w miejskiej trakcji elektrycznej przede wszystkim wśród najbardziej rozpowszechnionych systemów tramwajowych, trolejbusów i metra. W rozdziale 1 scharakteryzowano te systemy oraz zestawiono, pozyskane dzięki uprzejmości Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej i innych przedsiębiorstw trakcji miejskiej, dane statystyczne dotyczące parametrów technicznych (w szczególności dotyczące eksploatowanego taboru, przewozów i zużycia energii) charakteryzujących miejską trakcję elektryczną w Polsce, a w rozdziale 2 dane dotyczące infrastruktury układów zasilania. Posłużyły one do przeprowadzenia analiz i charakterystyk porównawczych elementów obwodów i wyposażenia układów zasilania w odniesieniu do obciążeń energetyczno-ruchowych. Od rozdziału 2 wprowadzony został opis stosowanych rozwiązań oraz przedstawiono zestawienie parametrów i elementów obwodów i urządzeń eksploatowanych w obwodach i obiektach układów elektroenergetyki trakcyjnej. Zależności teoretyczne ilustrowane są schematami, formułami matematycznymi ale także fotografiami z funkcjonujących systemów. Rozdział 3 poświęcony jest sieci trakcyjnej zasilającej, a rozdział 4 sieci powrotnej (szynowej). W rozdziale 5 przedstawiono i usystematyzowano metody analityczne stosowane przez lata w obliczeniach projektowych układów zasilania trakcji miejskiej, podkreślając ich specyfikę i uwarunkowania od rodzaju stosowanego taboru, w szczególności klasycznego bez możliwości hamowania odzyskowego. Zestawiono kryteria projektowe oraz przedstawiono przykładowe algorytmy ich stosowania. W rozdziale 6 znalazło się kilka przykładów projektowych wykorzystania podanych we wcześniejszym rozdziale 5 metod analitycznych. Rozdział 7 obejmuje omówienie współcześnie stosowanych metod symulacyjnych obliczania obciążeń urządzeń i obwodów układów zasilania trakcji miejskiej. W rozdziale 8 przestawiono uwarunkowania i wpływ wprowadzenia taboru z hamowaniem odzyskowym na funkcjonowanie układów zasilania trakcji miejskiej oraz wynikające z tego nowe zjawiska i wymagania, podkreślając znaczenie efektywnego wykorzystania energii rekuperacji. W rozdziale 9 podany został przykładowy cykl obliczeń i zestaw wyników z przeprowadzonych analiz warunków funkcjonowania układu zasilania z taborem wyposażonym w hamowanie odzyskowe. Zestawiono także wytyczne do modernizacji istniejących układów zasilania pod kątem zwiększenia ich efektywności i niezawodności. Na końcu zestawiono słowniczek polsko-angielski terminów z zakresu tematyki monografii.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Koleje wąskotorowe na Kresach Wschodnich II Rzeczpospolitej.

Koleje wąskotorowe na Kresach Wschodnich II Rzeczpospolitej.
Koleje wąskotorowe na Kresach Wschodnich II Rzeczpospolitej.

W książce przedstawiono historię 46 kolei wąskotorowych na ziemiach dawnych Kresów Wschodnich II Rzeczpospolitej Polskiej od ich początków po ostatnie lata eksploatacji. Są to mozolnie gromadzone przez wiele lat okruchy ich historii ocalałe w różnych źródłach, zbiorach archiwalnych i prywatnych, literaturze, prasie i pamiętnikach, a ostatnio także w internecie. Dwie wojny światowe, wielokrotne zmiany władców tych ziem, a także przesiedlenie po II wojnie światowej ludności polskiej i ukraińskiej ze wschodu na zachód uszczupliły źródła tak, że dokładny obraz tej historii nie jest możliwy, ale pozwala ją przynajmniej we fragmentach pokazać. Jej początki to budowa pierwszych kolei leśnych w Karpatach Wschodnich w latach 90. XIX wieku poprzez uruchomienie Kolei Święciańskiej w 1893 roku po lata I wojny światowej, kiedy z wielkim rozmachem i znacznym wysiłkiem żołnierzy i jeńców wojennych na bezdrożach Wileńszczyzny, Polesia, Wołynia i Huculszczyzny po obu stronach frontu pośpiesznie budowano mnóstwo wojskowych kolei polowych, aż do połowy lat 20. XX wieku, czasów zagospodarowywania i uprzemysłowienia ziem wschodnich II RP.

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl