Góry Sowie z przyległymi Górami i Pogórzem Wałbrzyskim to bez wątpienia najbardziej "tajemnicza" część Sudetów. Najsłynniejsze są podziemia obiektu Riese w Walimiu (Rzeczce), Głuszycy, Sokolcu i Książu. Nie mniejsze emocje budzi legendarny, wciąż nieodkryty "złoty pociąg". Na miłośników historii czekają tu również ślady dawnego górnictwa, twierdza srebrnogórska, nieczynne obiekty przemysłowe z XIX i XX wieku z dawną kopalnią Wacław i elektrownią w Miłkowie na czele.
Kategorie
Producent
- CARTA BLANKA Sp.z o.o. (1)
- HERA Drukarnia Offsetowa (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (1)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (1)
- KOLPRESS (14)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (37)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (5)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Śląska (1)
- PolskaKsiegarnia (2)
- SPATIUM Instytut Naukowo-wydawniczy (2)
- Świat Kolei (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (14)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (35)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (1)
- Wydawnictwo RM (1)
- ZP (4)
Dostępność
Cena
-
od
do
W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.
Tramwaje w Szczecinie 1879-1945.
Mirosław Janiak i Remigiusz Grochowiak, dwaj szczecinianie - pasjonaci i badacze historii Szczecina, są autorami książki poświęconej historii szczecińskiej komunikacji miejskiej od początków jej powstania w II połowie XIX wieku do zakończenia II wojny światowej. Publikacja ma charakter monograficzny i przedstawia rozwój miejskiego transportu publicznego na tle dynamicznie rozwijającego się miasta, ze szczególnym uwzględnieniem dziejów trakcji tramwajowej.
Autorom udało się uporządkować dotychczasową wiedzę o komunikacji miejskiej grodu Gryfa z czasów jego przynależności do Niemiec dzięki dotarciu do nowych, wcześniej nieznanych źródeł informacji oraz zgromadzeniu bogatego zbioru fotografii i widokówek. Tekst, bogato zobrazowany ponad 700 ilustracjami z pewnością przybliży Czytelnikowi ten mało dotychczas znany wątek historii miasta. Zamieszczone w książce widoki, znane ze źródeł już publikowanych, tu dokładnie opisane w kontekście tematyki tramwajowej, zyskują nowy wymiar poznawczy i informacyjny.
Dostępność: brak towaru
Komunikacja miejska w Poznaniu.
Komunikacja Miejska w Poznaniu
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Atlas lokomotyw spalinowych.
Atlasu lokomotyw spalinowych" obejmuje opisy wszystkich wszystkich serii pojazdów spalinowych użytkowanych w przedsiębiorstwie Polskie Koleje Państwowe oraz przez innych operatorów.
Spis treści:
- Wstęp / 5
- Klasyfikacja pojazdów / 8
- Budowa pojazdów /11
- Oznaczanie typu pojazdu / 16
- Przewoźnicy / 18
- Oznaczanie taboru / 22
- Historia i kalendarium trakcji spalinowej / 36
- Producenci taboru /42
- Lokomotywy spalinowe - portrety serii / 58
- Wagony z napędem parowym / 134
- Wagony z napędem spalinowym / 142
- Współczesne wagony spalinowe i autobusy szynowe / 182
- Statystyka / 228
- Pojazdy muzealne /232
- Indeks typów / 236
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje wąskotorowe na Kresach Wschodnich II Rzeczpospolitej.
W książce przedstawiono historię 46 kolei wąskotorowych na ziemiach dawnych Kresów Wschodnich II Rzeczpospolitej Polskiej od ich początków po ostatnie lata eksploatacji. Są to mozolnie gromadzone przez wiele lat okruchy ich historii ocalałe w różnych źródłach, zbiorach archiwalnych i prywatnych, literaturze, prasie i pamiętnikach, a ostatnio także w internecie. Dwie wojny światowe, wielokrotne zmiany władców tych ziem, a także przesiedlenie po II wojnie światowej ludności polskiej i ukraińskiej ze wschodu na zachód uszczupliły źródła tak, że dokładny obraz tej historii nie jest możliwy, ale pozwala ją przynajmniej we fragmentach pokazać. Jej początki to budowa pierwszych kolei leśnych w Karpatach Wschodnich w latach 90. XIX wieku poprzez uruchomienie Kolei Święciańskiej w 1893 roku po lata I wojny światowej, kiedy z wielkim rozmachem i znacznym wysiłkiem żołnierzy i jeńców wojennych na bezdrożach Wileńszczyzny, Polesia, Wołynia i Huculszczyzny po obu stronach frontu pośpiesznie budowano mnóstwo wojskowych kolei polowych, aż do połowy lat 20. XX wieku, czasów zagospodarowywania i uprzemysłowienia ziem wschodnich II RP.
Dostępność: brak towaru
Żnińska Kolej Wąskotorowa.
Jedną z głównych atrakcji turystycznych Pałuk jest Żnińska Kolej Wąskotorowa, która funkcjonuje już prawie 130 lat od 1 lipca 1894 r. Ponieważ linie kolei normalnotorowej omijały znaczny obszar powiatu, kolej wąskotorowa wypełniła tę lukę ułatwiając przewóz towarów i pasażerów. W najlepszym okresie rozwoju długość wszystkich linii osiągnęła długość około 77 km. Gdy rozwinął się transport samochodowy jej znaczenie zaczęło maleć, groziła jej likwidacja. Lokalni działacze społeczno-kulturalni wpadli na pomysł aby zorganizować Muzeum Kolei Wąskotorowej, materialny ślad po małej kolejce. Otwarcie muzeum umożliwiło przewrócenie sezonowego ruchu turystycznego na trasie Żnin – Wenecja – Biskupin – Gąsawa, co doprowadziło do uratowania około 14 km kolei. Korzystając z pociągu można zwiedzić największe atrakcje turystyczne Pałuk.
W książce przedstawiono historię powstania i funkcjonowania kolei wąskotorowej na Pałukach. Zawiera opis infrastruktury i taboru na przestrzeni lat. Uzupełnieniem tej części jest szkic o działalności kolei normalnotorowej. Jeden z rozdziałów poświęcono funkcjonującej prawie 80 lat kolei wąskotorowej cukrowni w Żninie. Druga część książki poświęcona jest powstaniu, działalności i zbiorom Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Część trzecia to przewodnik po trasie kolei turystycznej. Całość jest bogato ilustrowana zdjęciami, mapami, szkicami i schematami stacji, ładowni i przystanków.
SPIS TREŚCI:
- Początki kolei na Pałukach
- Żnińska Kolej Wąskotorowa w służbie powiatu
- Linie Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
- Tabor Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
- Kolej wąskotorowa cukrowni Żnin.
- Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji
- Spotkania Miłośników kolei wąskotorowych
- Wąskim torem ze Żnina do Gąsawy.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolej wąskotorowa Przeworsk-Dynów.
Kolej wąskotorową z Przeworska do Dynowa otwarto 8 września 1904 roku. Jej podgórska trasa rozpoczyna się na stacji stycznej z koleją normalnotorową w Przeworsku i biegnie wzdłuż doliny rzeki Mleczki przez Pogórze Dynowskie do malowniczej doliny Sanu. Jest to jedna z najciekawszych linii wąskotorowych w Polsce, na jej trasie znajduje się jedyny w Polsce tunel wąskotorowy.
Jako jedna z nielicznych przetrwała do lat współczesnych. Przez lata zmieniali się jej zarządcy lub operatorzy, zmieniała się również rola kolejki. Kolej powstała w celu transportu towarów, przede wszystkim buraków do cukrowni w Przeworsku. Przewozy pasażerskie zapewniały komunikację mieszkańcom Pogórza Dynowskiego z Ziemią Przeworską. Dzisiaj kolej pozostaje w ruchu jako atrakcja turystyczna.
Dostępność: brak towaru
Tabor Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej
Droga Żelazna Warszawsko-Wiedeńska (DŻWW) była pierwszą linią kolejową na ziemiach Królestwa Polskiego, które w XIX wieku i aż do I wojny światowej stanowiło zachodnią część Imperium Rosyjskiego. Była polską inicjatywą i pierwszą najdłuższą jednorazowo budowaną koleją w Europie. Budowało ją około 6 tysięcy osób przez 5 lat i 8 miesięcy. Jej pierwsza główna linia kolejowa miała 307 km długości, 21 stacji i 9 przystanków osobowych. Myśl wybudowania kolei zgłosił w 1835 roku Henryk hrabia Łubieński, wiceprezes „Banku Polskiego” w Warszawie, zarządzający przemysłem w Zagłębiu Śląsko-Dąbrowskim. Kolej miała ułatwić transport węgla, wyrobów hutniczych i przemysłowych z owego Zagłębia i z Łodzi do Warszawy. Towarzystwo Akcyjne DŻWW zawiązano w 1838 roku. Projekt linii wykonał i nadzór nad jej budową sprawował inż. Stanisław Wysocki. Kolej z Warszawy przez Skierniewice, Piotrków, Częstochowę, Ząbkowice biegła do stacji Granica, później nazwanej Maczki, dziś dzielnicy miasta Sosnowca. Tam, po przekroczeniu granicy rosyjskiej, miała łączyć się z Koleją Północną Cesarza Ferdynanda (KFNB) z Wiednia. Stąd budowaną w Królestwie Polskim kolej nazwano warszawsko-wiedeńską.
W listopadzie 1841 roku budowę kolei musiano przerwać z braku środków finansowych. Towarzystwo Akcyjne DŻWW zebrało zbyt mało pieniędzy, zbankrutowało i zostało rozwiązane. Rada Administracyjna Królestwa Polskiego złożyła wniosek o dokończenie budowy kolei na koszt skarbu państwa rosyjskiego. W połowie 1843 roku powołano Zarząd DŻWW pod kierownictwem inżynierów rosyjskich: Iwana Dehna i Edwarda Gerstfelda, który kontynuował budowę jako kolej państwową. Pierwszy odcinek z Warszawy do Grodziska otwarto 14.6.1845, a ostatni 1.4.1848 od Ząbkowic do stacji Granica i przez granicę do Szczakowej, łącząc DŻWW z Drogą Żelazną Krakowsko-Górnośląską, a poprzez nią z KFNB. Dnia 26.8.1859 uruchomiono kolejny odcinek DŻWW między Ząbkowicami a Sosnowcem i poprzez granicę stworzono krótsze połączenie z pruską Koleją Górnośląską.
Eksploatacja DŻWW sprawiała Radzie Administracyjnej Królestwa Polskiego szereg trudności finansowych, więc 10.10.1857 kolej wydzierżawiono Towarzystwu Akcyjnemu o większości akcjonariuszy pruskich, kierowane przez prezesa Hermanna Epstein. On wprowadził wiele ulepszeń techniczno-organizacyjnych i wystąpił o dalsze połączenia z kolejami Prus. Rząd rosyjski zezwolił na tylko jedno takie połączenie, od Łowicza (odgałęzienia DŻWW ze Skierniewic) poprzez Kutno do Aleksandrowa przy ówczesnej granicy z Prusami. Ruch do Kutna otwarto 1.12.1861, a 3.12.1862 do granicy pruskiej przy Aleksandrowie. Utworzono nowe Towarzystwo Drogi Żelaznej Warszawsko-Bydgoskiej (DŻWB), ale personalnie identyczne z DŻWW. Dnia 1.7.1867 uruchomiono krótkie odgałęzienie z Aleksandrowa do uzdrowiskowej miejscowości Ciechocinek. W latach 1872 do 1880 ułożono drugi tor na linii kolejowej z Warszawy do Granicy i do Sosnowca. Wszystkie te koleje zbudowano o normalnej w Europie szerokości toru 1435 mm.
W 1872 roku zarząd obu kolei powrócił w ręce polskie przez wykupienie przez warszawskiego bankiera Leopolda Kronenberga większości akcji obu kolei. Dnia 1.1.1890 połączono DŻWW i DŻWB w jedno przedsiębiorstwo DŻWW. W 1895 roku długość głównych linii kolejowych wynosiła 431 km, zatrudniano 6097 pracowników stałych i około 4000 nieetatowych, eksploatowano 284 parowozy, 409 wagonów osobowych i 8241 towarowych, przewieziono w ciągu roku 3 031 029 pasażerów i 3 860 439 t towarów. Od 1898 roku na odcinku DŻWW Warszawa – Aleksandrów rozpoczął kursować międzynarodowy pociąg luksusowy „Nord Express” z Ostendy przez Brukselę i z Paryża przez Kolonię, Berlin, Poznań do Warszawy, a tam po przesiadce pasażerów dalej do Petersburga i Moskwy. Dnia 14.4.1900 DŻWW uzyskała koncesję na kolejne połączenie kolejowe z Warszawy przez: Sochaczew, Łowicz, Łódź, Sieradz do Kalisza i w Skalmierzycach z kolejami Prus. Rząd rosyjski wymusił budowę tej linii kolejowej DŻWW, nazywanej Droga Żelazna Warszawsko-Kaliska (DŻWK), z rosyjską szerokością toru 1524 mm. Uruchomiono ją 15.11.1902 do Kalisza i 28.10.1906 połączono z kolejami Prus. Od 20.11.1908 na DŻWW rozpoczął kursować kolejny międzynarodowy pociąg luksusowy „Nicea Express” z Petersburga przez Warszawę, Granicę, Wiedeń do Cannes. Dnia 13.1.1912 wszystkie linie kolejowe DŻWW przymusowo przejęto w zarząd państwowy. Wprowadzono jako urzędowy język rosyjski, wymieniono personel wyższy i część średniego na rosyjski. W latach I wojny światowej prawie cały tabor kolejowy, także normalnotorowy, wywieziono w głąb Rosji, a pod okupacją niemiecką i austriacką dawnego Królestwa Polskiego rosyjskie szerokie tory z Warszawy przez Kalisz do Skalmierzyc przekuto na szerokość normalną.
Dostępność: brak towaru
Atlas lokomotyw elektrycznych.
Ostatnie wydanie kieszonkowego „Atlasu lokomotyw” ukazało się w 2007 roku. Od tego czasu na polskich kolejach zaszło wiele zmian, co szczególnie uwidoczniło się w bogactwie nowych typów taboru trakcyjnego, zwłaszcza przeznaczonego do przewozów pasażerskich. Różnorodność taboru, jaki obecnie spotkać można na naszej sieci kolejowej, zadecydowała o dokonaniu podziału tematycznego i oddzielnym opisaniu pojazdów obu współczesnych rodzajów trakcji. „Atlas lokomotyw elektrycznych” zawiera charakterystyki taboru z napędem elektrycznym – lokomotyw, zespołów trakcyjnych i wagonów silnikowych. Współczesnym i historycznym pojazdom trakcji spalinowej poświęcona została oddzielna publikacja – „Atlas lokomotyw spalinowych”.
W „Atlasie lokomotyw elektrycznych” zamieszczone zostały opisy wszystkich typów pojazdów, jakie stosowano od uruchomienia w 1936 r. pierwszych odcinków trakcji prądu stałego 3 kV, przyjętego dla sieci PKP, a także portrety wybranych jednostek taboru eksploatowanego na liniach zelektryfikowanych według innych standardów, jakie funkcjonowały na terenie Polski w różnych okresach historii.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Tramwajowe pocztówki z Poznania 1898-1945
Album "Tramwajowe pocztówki z Poznania" przedstawia historię miasta i tramwajów w latach 1898-1945 na ponad 120 pocztówkach, stanowiących część prywatnej kolekcji. Opisano w nim historię miasta i równie ciekawą historię tramwajów w Poznaniu, wzbogaconą licznymi fragmentami gazet z przełomu wieków, którą zilustrowano ciekawymi i pięknymi pocztówkami. W dwunastu rozdziałach poznamy historie takich "fyrtlii" jak okolice Dworca Głównego, Chwaliszewa, Starego Rynku, katedry i wielu innych.
Album ten jest pierwszą pozycją na rynku, łączącą historię miasta i komunikacji tramwajowej, ukazaną w całości na pocztówkach. Będzie zatem stanowił obowiązkową pozycję w kolekcji każdego miłośnika historii Poznania i poznańskich tramwajów.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Atlas kolei wąskotorowych.
Atlas Kolei Wąskotorowych to publikacja poświęcona kolejom wąskotorowym w Polsce. Adresowana jest nie tylko dla miłośników kolei ale i do osób, które na co dzień nie interesują się techniką i koleją. Zawiera podstawowe informacje o wszystkich działających w strukturach PKP po II wojnie światowej kolejkach wąskotorowych i o funkcjonujących kolejach parkowych, ogrodowych, leśnych, górniczych, wojskowych i linowo - terenowych. Nowością jest rozdział poświęcony kolejom wąskotorowym na Kresach Wschodnich II Rzeczypospolitej w latach 1918 - 1939. W dziale taborowym przedstawiono najpopularniejsze serie taboru kolejowego użytkowanego na kolejach wąskotorowych w Polsce oraz zaprezentowane zostały zasady oznaczania lokomotyw i wagonów.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.
W maju 2007 roku minęło 50 lat od uruchomienia regularnej, powojennej komunikacji miejskiej w Świnoujściu. Książka "Świnoujście - Historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowej" to monografia miejskiego transportu zbiorowego, w której autorzy przedstawili obraz zmian, jakie zachodziły w mieście nad Świną na przestrzeni lat. Historia komunikacji miejskiej w Świnoujściu rozpoczyna się w drugiej połowie XIX wieku, gdy z małej rybackiej wioski Świnoujście przeistoczyło się w znany kurort uzdrowiskowy, do którego zjeżdżali tłumnie letnicy i kuracjusze. Pojawiły sie wówczas pierwsze środki komunikacji - początkowo dorożki, a następnie omnibusy i autobusy. W książce autorzy nie zapomnieli opisać historię przeprawy promowej - jednego z najstarszych i wciaż czynnych połączeń nie zastąpionych do tej pory mostem czy tunelem.
Spis treści:
- Wstęp / 5
- Komunikacja miejska do 1945 roku / 8
- Powstanie Zakładu Komunikacji Miejskiej / 29
- W strukturach WPKM / 66
- Na własnym rozrachunku / 85
- Historia przeprawy promowej / 139
- Bilety komunikacji miejskiej na przestrzeni lat / 171
- Zakończenie / 179
- Kalendarium komunikacji miejskiej w Świnoujściu / 182
- Dawniej i dziś / 188
- Kronika linii / 202
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Tarnów. Historia komunikacji tramwajowej 1911-2011.
Historia tarnowskiej linii tramwajowej jest jednym z mniej znanych części dziejów miasta. Wynika to prawdopodobniej z faktu, iż likwidacja przedsiębiorstwa nastąpiła w okresie okupacji miasta przez wojska hitlerowskie, stąd przypuszczalnie większość dokumentacji przepadła bezpowrotnie. Jednak przez kilkadziesiąt lat tarnowskie tramwaje były dumą miasta i jego mieszkańców a wszystkie sugestie o likwidacji linii spotykały się z potężną krytyką zarówno po stronie władz miasta, jak i samych Tarnowian. Tarnowska linii tramwajowa powstała w 1911 roku, gdy miasto znajdowało się na terytorium Cesarstwa Austro-Węgierskiego a ostatni kurs tramwaje wykonały w 1942 roku, gdy ponownie Polska straciła możliwość decydowania o swych losach, a samo miasto znajdowało się pod okupacją wojsk hitlerowskich.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Atlas komunikacji miejskiej. Wojewodztwo Lubuskie.
Atlas komunikacji miejskiej to kompendium wiedzy o transporcie publicznym w województwie lubuskim Autorzy odwiedzili i opisali wszystkie miejscowości, w których istniał lub nadal funkcjonuje miejski transport publiczny ( tramwajowy i autobusowy). Jest ich w województwie lubuskim 13 - Drezdenko, Gorzów Wlkp., Gubin, Kostrzyn nad Odrą, Krosno Odrzańskie, Lubsko, Międzyrzecz, Nowa Sól, Słubice, Świebodzin, Zielona Góra, Żagań, Żary. Każda miejscowość opisana została według schematu: rys historyczny, sytuacja obecna, wykaz linii, wykaz taboru, tabliczka przystankowa, ceny i wzór biletów, schemat sieci. Każda miejscowość bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami eksploatowanego taboru.
Spis treści:
- Wstęp / 4
- Stan komunikacji miejskiej / 6
- Informacje ogólne / 6
- Sieci komunikacyjne / 7
- Tabor / 8
- Przykłady oznakowania autobusów / 11
- Bilety i cenniki / 12
- Informator komunikacyjny / 13
- Drezdenko / 14
- Gorzów Wlkp / 18
- Gubin / 28
- Kostrzyn nad Odrą / 32
- Krosno Odrzańskie / 36
- Lubsko / 40
- Międzyrzecz / 42
- Nowa Śól / 46
- Słubice / 52
- Zielona Góra / 54
- Żagań / 62
- Żary / 76
- Świebodzin / 84
- Komunikacja w okresie wszystkich Świętych / 85
- Zakończenie / 88
Dostępność: brak towaru