W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.

Kolej, Pojazdy Szynowe

Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.

Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.
Ocena wpływu hałasu generowanego przez pojazd kolejowy zwiększonych prędkości na otoczenie drogi kolejowej.

W monografii omówiono zagadnienia związane z oceną oddziaływania hałasu generowanego przez pojazd kolejowe zwiększonych prędkości na otoczenie. Zidentyfikowano główne źródła hałasu w pojeździe kolejowym zwiększonych prędkości w oparciu o rzeczywiste wyniki pomiarów akustycznych. Określono dominujące źródła emisji hałasu oraz ich charakterystyk amplitudowo-częstotliwościowych.

W dalszej części pracy przedstawiono autorski model propagacji hałasu wraz ze zbudowaną bazą danych, zawierającą rzeczywiste przebiegi w dziedzinie czasu i częstotliwości. Dodatkowo, na podstawie przeprowadzonych badań eksperymentalnych zweryfikowano zachowanie wybranych modeli propagacji hałasu, w tym autorskiego modelu, opisujących zmianę poziomu dźwięku z podziałem częstotliwości na pasma tercjowe, w funkcji zmiennej odległości obserwatora od linii kolejowej, na której eksploatowany jest badany pojazd kolejowy zwiększonych prędkości.
 

W monografii zaproponowano rozwiązanie problemu związanego z interpretacją wyników opierających się na porównaniu wartości zmierzonych do wartości dopuszczalnych. W tym celu zaproponowano autorski wskaźnik obciążenia hałasem, określający trzy przedziały wartości hałasu: akceptowalne, niepokojące oraz niedopuszczalne.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

88,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 83,81 zł

EGZ.

Budowa i eksploatacja wagonów cystern

Budowa i eksploatacja wagonów cystern
Budowa i eksploatacja wagonów cystern

Budowa i eksploatacja wagonów cystern.

Autorzy podręcznika: dr hab. inż. Janusz Ćwiek, prof. uczelni, dr hab. inż. Jarosław Konieczny, prof. uczelni oraz dr hab. inż. Krzysztof Labisz, prof. uczelni są pracownikami Katedry Transportu Kolejowego Wydziału Transportu i Inżynierii Lotniczej Politechniki Śląskiej. Z kolei mgr inż. Jarosław Konowalczyk jest pracownikiem fabryki CHEMET S.A. w Tarnowskich Górach, która jest producentem m.in. wagonów cystern, zbiorników LPG, stacji autogazu, cystern drogowych, aparatury procesowej i zbiorników kriogenicznych.
Podręcznik jest efektem współpracy między Uczelnią a przemysłem. Ponieważ jednym z kierunków studiów inżynierskich na Politechnice Śląskiej jest transport kolejowy, więc podręcznik jest dedykowany przede wszystkim studentom tego kierunku.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

19,95 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 19,00 zł

EGZ.

OK22 - POLSKA P8.

OK22 - POLSKA P8.
OK22 - POLSKA P8.

OK22 - POLSKA P8.

Jakiś czas temu nasze wydawnictwo opublikowało monografię słynnego pruskiego parowozu P 8, znanego z polskich kolei jako seria Ok1. Była to konstrukcja tak genialna, że konstruktorzy pierwszego zamówionego dla PKP parowozu pasażerskiego postanowili wzorować się właśnie na tej lokomotywie. Pozostawiono niezmienione podwozie i silniki parowe, dając nowy, nowocześniejszy kocioł i wygodniejszą dla obsługi budkę maszynisty. Pierwszych pięć maszyn budowanych w niemieckiej wytwórni HANOMAG miało również tender od parowozu P 8 — późniejsze egzemplarze, budowane w Polsce, w nowej fabryce w Chrzanowie, miały już nowy polski tender. Lokomotywa została oznaczona serią Ok22 i stała się najbardziej reprezentacyjnym pojazdem trakcyjnym polskich kolei w okresie międzywojennym. II wojnę światową przetrwała zaledwie połowa zbudowanych maszyn. Skoncentrowane w dwóch rejonach kraju — na Śląsku i na Pomorzu — przetrwały w służbie do końca lat 70. XX wieku. Po kilku latach stania w Muzeum Kolejnictwa jeden z dwóch zachowanych egzemplarzy — z numerem 31 — odbudowano do ruchu i przez kilkanaście kolejnych lat mogliśmy cieszyć oczy widokiem czynnej maszyny tej serii, stacjonującej w muzealnej parowozowni w Wolsztynie. Monografia serii Ok22 jest uzupełnieniem dziejów serii Ok1 i tradycyjnie będzie prezentować najwyższy poziom edytorski zarówno pod względem treści, jak też zamieszczonego materiału ilustracyjnego.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

165,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 157,14 zł

EGZ.

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.
Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Jedną z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce międzywojennej była przebudowa węzła kolejowego w Warszawie, polegająca na wykonaniu częściowo przebiegającej w tunelu linii średnicowej wraz z dworcem Warszawa Główna oraz zelektryfikowaniu dla potrzeb ruchu podmiejskiego trzech najważniejszych w tym zakresie linii kolejowych.

Elektryfikacja węzła w drugiej połowie lat 30. XX wieku stanowiła wyraz największego, skokowego postępu technologicznego w dotychczasowych dziejach Polskich Kolei Państwowych. Obejmowała ona niemal wszystkie aspekty komunikacji kolejowej: nowoczesny jak na ówczesne lata tabor, zastosowanie wysokiej jakości urządzeń zasilających trakcję elektryczną, wprowadzenie najnowszych systemów zabezpieczenia ruchu, modernizację nawierzchni kolejowej, poprawę jakości obsługi pasażerów poprzez budowę nowych przystanków, wyposażonych w wysokie perony z odpowiednią infrastrukturą oraz budowę lub modernizację stacji i dworców kolejowych.
 
Publikacja stanowi pierwszą całościową próbę usystematyzowania historii tej inwestycji. Na podstawie zasobów archiwalnych, materiałów źródłowych z lat 30. i 40. XX wieku, a także powojennych opracowań powstała opowieść o pionierskich czasach trakcji elektrycznej na PKP, wzbogacona różnorodnym materiałem ilustracyjnym. 
 
W książce wykorzystano niemal wszystkie dostępne fotografie, obrazujące pierwsze prace elektryfikacyjne i eksploatację taboru w okresie międzywojennym oraz w początkowym okresie odbudowy trakcji elektrycznej ze zniszczeń wojennych. Dodatkową atrakcję dla miłośników kolejnictwa stanowią rysunki, schematy, tabele, rozkłady jazdy, szczegółowe opisy i dane techniczne pierwszych polskich lokomotyw elektrycznych oraz zespołów trakcyjnych, a także niepublikowane dotychczas zestawienia statystyczne, obr

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 76,10 zł

EGZ.

Kolejka MARECKA. Nasze koleje.

Kolejka MARECKA. Nasze koleje.
Kolejka MARECKA. Nasze koleje.
Monografia poświęcona wąskotorowej kolei mareckiej. W drugim wydaniu uwzględniono poprawki i usunięto zauważone błędy. Przedstawiono budowę i dzieje tej kolei wąskotorowej oraz wiele związanych z nią ciekawostek. Opisano chronologicznie rozwój tej kolei z uwzględnieniem poszczególnych szlaków i bocznic, przewozy osobowe i towarowe oraz tabor (wagony i lokomotywy, zarówno parowe, jak i spalinowe). Zamieszczono archiwalne fotografie i rysunki techniczne taboru (wykonane w odpowiedniej skali) oraz ciekawy materiał faktograficzny.
Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.

Spis treści

      Od autora  7

      1. Narodziny i pierwsze lata  11

      2. Szlaki i bocznice  20

      3. Ruch, przewozy, finanse  47

      4. Wagony i lokomotywy  53

      5. Ostatnie lata  69

      6. Drugie narodziny  79

      7. Wielka modernizacja  91

      8. Epilog  99

    Literatura  105

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

52,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 50,00 zł

EGZ.

Koleje wąskotorowe PKP. Nasze Koleje.

Koleje wąskotorowe PKP. Nasze Koleje.
Koleje wąskotorowe PKP. Nasze Koleje.
Monografia stanowiąca wprowadzenie do tematyki kolei wąskotorowych PKP. Zaprezentowano w niej najważniejsze informacje dotyczące kolei wąskotorowych w służbie PKP oraz wiele związanych z nią ciekawostek. Uwzględniono m.in. szerokości torów, zalety i wady kolei wąskotorowych, podstawowe informacje dotyczące dziejów tych kolei, realizowanych na nich przewozów oraz używanego taboru. Zamieszczono archiwalne fotografie i rysunki techniczne taboru (wykonane w odpowiedniej skali) oraz ciekawy materiał faktograficzny. Drugie wydanie uzupełniono o dodatek zawierający wykaz kolei wąskotorowych funkcjonujących w Polsce w 2023 roku.
Książka jest przeznaczona dla wielbicieli kolei wąskotorowych, hobbystów oraz wszystkich zainteresowanych historią kolei.

Spis treści

      Od autora  7

      1. Szerokość torów  9

      2. Za i przeciw kolei wąskotorowych  11

      3. Kilka kartek z dziejów  15

          3.1. Koleje wąskotorowe na ziemiach polskich przed rokiem 1914  15

          3.2. Koleje wąskotorowe na ziemiach polskich w latach 1914−1918  16

          3.3. Koleje wąskotorowe PKP w latach 1918−1939  18

          3.4. Koleje wąskotorowe PKP w czasie II wojny światowej  23

          3.5. Koleje wąskotorowe PKP po roku 1945  24

      4. Przewozy na kolejach wąskotorowych PKP  31

      5. Tabor kolei wąskotorowych PKP  33

          5.1. Oznaczanie wąskotorowych pojazdów trakcyjnych  33

          5.2. Parowozy  36

          5.3. Wagony towarowe  40

          5.4. Wagony osobowe  42

          5.5. Wagony transportery  44

          5.6. Spalinowe pojazdy trakcyjne  45

      Dodatek. Wykaz kolei wąskotorowych funkcjonujących w Polsce w 2023 roku  50

    Literatura  56

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

42,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,00 zł

EGZ.

Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.

Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.
Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.

Nowa stal bainistyczna do zastosowań na szyny kolejowe.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

30,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 28,57 zł

EGZ.

Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.

Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.
Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.

Teoretyczne podstawy cyfrowego bliźniaka aplikacji ETCS.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

40,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,10 zł

EGZ.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.
Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Książka Kolej Transandyjska – Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego autorstwa Przemysława Dominasa jest opowieścią o jednej z najbardziej zaawansowanych, w momencie budowy, technicznie i najwyżej położonych kolei na świecie. W publikacji została opisana historia budowy tej kolei, zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego. Na linii zastosowano unikatowe rozwiązania trasowania szlaku w postaci zakosów (zygzaków), umożliwiających wznoszenie szlaku wzdłuż stromych ścian skalnych Andów, w terenie, gdzie brakowało miejsca na poprowadzenie torowiska w łuku. Wybudowano ponad 60 tuneli kolejowych, z których tunel szczytowy Galera jest najwyżej położonym tunelem na świecie (4774 m n.p.m.) oraz zrealizowano kilkanaście dużych mostów, z których most Verrugas po wybudowaniu był najwyższym tego typu obiektem na świecie (76 m wysokości).


Wybrany do opisania odcinek linii Callao – Lima – La Oroya o długości 222 km jest najtrudniejszym technicznie odcinkiem kolei w Peru – w 2019 roku peruwiański rząd stworzył wniosek o wpisanie go na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Książka jest efektem wyjazdu autora do Peru i przeprowadzenia kwerendy źródłowej w instytucjach archiwalnych w Limie oraz wykonania inwentaryzacji terenowej szlaku kolejowego, polegającej na dokonaniu dokumentacji fotograficznej wybranych najważniejszych obiektów inżynierskich i architektonicznych oraz rozwiązań technicznych (np. zakosy). Publikacja jest wzbogacona o mapę, ukazującą przebieg szlaku kolejowego i rozmieszczenie głównych obiektów linii, a ponadto zawiera sporo ilustracji archiwalnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

EGZ.

Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.

Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.
Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic.

O książce
Najnowsza monografia autorstwa Bogdana Witolda Motyla i Marka Gosztyły Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic dokumentuje przemiany architektury i infrastruktury związane z rozwojem kolejnictwa na tych terenach w XIX i na początku XX w. Na podstawie zmieniających się formacji społeczno-politycznych, uwarunkowań gospodarczych i kulturowych Autorzy omówili przekształcenia zachodzące w krajobrazie przestrzennym, jakie niosło ze sobą kolejnictwo. W publikacji oddano tło okresu historycznego, w którym przystąpiono do budowy tras kolejowych wraz z ich dworcami pasażerskimi i transportowymi. Naszkicowano wydarzenia historyczne, które zmieniły krajobraz wielokulturowy miasta i okolicznych miejscowości. Praca charakteryzuje obiekty architektury i budownictwa, historię budowy, omawia ich funkcje, formy, detale i dekoracje architektoniczne oraz sceny malarskie, w których zawarto również przedstawienia alegoryczne. W pracy skupiono się nie tylko na problematyce architektonicznej, ale także na roli kolejarzy w okresie I wojny światowej oraz międzywojennym. Wizualną stronę publikacji dopełniają liczne fotografie i materiały archiwalne, które dodatkowo zachęcają do sięgnięcia po tę książkę.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

55,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 52,38 zł

EGZ.

Świat kolei 9/2021.

Świat kolei  9/2021.
Świat kolei 9/2021.

Świat kolei 9/2021.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,93 zł

EGZ.

Świat kolei 12/2020

Świat kolei 12/2020
Świat kolei 12/2020

Świat kolei 12/2020

Dostępność: brak towaru

Cena:

28,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,93 zł

Świat kolei 12/2021.

Świat kolei 12/2021.
Świat kolei 12/2021.

Świat kolei 12/2021

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,93 zł

EGZ.

Świat kolei 10/2021.

Świat kolei 10/2021.
Świat kolei 10/2021.

Świat kolei 10/2021.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 25,93 zł

EGZ.

Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD

Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD
Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD

Lokomotywa Ty2 to najbardziej popularny parowóz Europy. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ta maksymalnie uproszczona, a zarazem sprawna konstrukcja powstała z myślą o transportach wojskowych w czasie II wojny światowej i miała pomóc w zwycięstwie III Rzeszy. Budowana była przez wiele fabryk — w tym polskich — na terenie wielu kra­jów okupowanej Europy, w ogromnej liczbie ponad 6000 egzemplarzy. Po wojnie znalazła się w eksploatacji zarządów kolejowych wielu państw europejskich. I zamiast przewidywa­nych maksymalnie pięciu lat eksploatacji, na niektórych kolejach pozostała w służbie przez lat pięćdziesiąt! Sprawiła łatwość w eks­ploatacji i niezawodność. Na sieci Polskich Kolei Państwowych pracowało 1407 tych pa­rowozów oznaczonych serią Ty2. Tuż po zakończeniu wojny polskie fabryki kontynuowały jeszcze produkcję tych maszyn. 150 wykonanych po wyzwoleniu lokomotyw oznaczono serią Ty42. Polskie koleje oficjalnie zakończyły ich eksploatację w 1991 roku. Przez 50 lat służby na ziemiach polskich parowozy te prowadziły nie tylko składy towarowe, ale bardzo często lokalne pociągi osobowe, a nawet dalekobieżne i pośpieszne! Niniejsza monografia szczegółowo opisuje dzieje „lokomotywy wojennej” serii 52, później Ty2 i Ty42, w pracy na naszych kolejach. Całość jest niezwykle bogato ilustrowana zdjęciami, rysunkami i reprodukcjami dokumentów.

Spis treści

Wstęp 6

  1. Geneza powstania lokomotyw serii 52 (Ty2 PKP) (R. Stankiewicz) 7
  2. Produkcja parowozów serii 52 (R. Stankiewicz) 10

III. Parowozy serii 52 na kolejach DR (R. Stankiewicz) 21

  1. Opis techniczny parowozów BR 52/Ty2 (R. Stankiewicz) 31
  2. Ty2 — BR 52 w służbie Polskich Kolei Państwowych (R. Stankiewicz) 50
  3. Parowozy Ty2 PKP opalane mazutem (R. Garbacik) 138

VII. Parowozy Ty2 dla przemysłu (PMP PW) (R. Stankiewicz) 152

VIII. Parowozy Ty42 PKP (R. Stankiewicz) 160

  1. Tendry stosowane na PKP do parowozów Ty2 i Ty42 (R. Stankiewicz) 182
  2. Udział parowozów Ty2 i Ty42 we współzawodnictwie pracy (R. Garbacik) 196
  3. Wypadki z udziałem parowozów Ty2 i Ty42 (R. Garbacik, R. Stankiewicz) 208

XII. Parowozy BR 52 na innych kolejach (R. Stankiewicz) 224

Wykaz materiałów źródłowych 249

Skróty nazw kolei 250

„Kriegslok” w kolorze — galeria 252

Materiały zamieszczone na płycie CD (dla wersji publikacji z dołączoną płytą)

Wykaz parowozów serii 52 na kolei DR

Wykaz parowozów serii Ty2

Przydziały parowozów Ty2 do lokomotywowni

Wykaz parowozów serii Ty42

Przydziały parowozów Ty42 do lokomotywowni

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

165,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 157,14 zł

EGZ.

Trambusowa mundurologia.

Trambusowa mundurologia.
Trambusowa mundurologia.

Mundur jest istotnym wyróżnikiem osób zatrudnionych zarówno w komunikacji kolejowej, jak i w komunikacji miejskiej. Jest on codziennie obecny w naszym otoczeniu, ale (być może dlatego) często nie zauważamy zmian jakie w nim zachodzą. Lukę tę uzupełnia najnowsza pozycja, w której autor, p. Włodzimierz Winiek bardzo szczegółowo opisał umundurowanie służbowe pracowników warszawskiego publicznego transportu zbiorowego. Książka podzielona jest na czytelne rozdziały, poświęcone poszczególnym częściom umundurowania. Dla wielu ciekawostką może być też opis jakim podlegał warszawski herb, znana wszystkim Syrenka. Dużą wartość stanowią wydobyte z archiwów niezrealizowane wzory mundurowe. Nie zabrakło też rozdziału omawiającego repliki mundurów, tworzone nie tylko w Warszawie, ale w Łodzi i Krakowie. Ostatni rozdział poświęcony jest niuansom związanym z doborem tkanin.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl