W naszej księgarni internetowej znajdziesz wiele interesujących publikacji z dziedziny kolei i pojazdów szynowych.
Oferujemy książki dla miłośników kolei i pasjonatów techniki, a także dla osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z tej dziedziny. W naszej ofercie znajdziesz publikacje poświęcone historii kolei, różnym rodzajom pojazdów szynowych, technologii budowy torów oraz szerokiemu spektrum zagadnień związanych z transportem szynowym. Oferujemy również publikacje dotyczące różnych gałęzi przemysłu, które wykorzystują transport szynowy. Wszystkie książki są napisane przez doświadczonych autorów, którzy dzielą się swoją wiedzą i pasją do kolejnictwa. W naszej ofercie znajdziesz również książki z pięknymi zdjęciami pociągów i innych pojazdów szynowych, które ucieszą oko każdego miłośnika kolei. Zachęcamy do przeglądania naszej oferty i wybierania najlepszych publikacji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki kolei i pojazdów szynowych.

Kolej, Pojazdy Szynowe

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.
Elektryfikacja warszawskiego węzła kolejowego PKP 1933-1950.

Jedną z największych inwestycji komunikacyjnych w Polsce międzywojennej była przebudowa węzła kolejowego w Warszawie, polegająca na wykonaniu częściowo przebiegającej w tunelu linii średnicowej wraz z dworcem Warszawa Główna oraz zelektryfikowaniu dla potrzeb ruchu podmiejskiego trzech najważniejszych w tym zakresie linii kolejowych.

Elektryfikacja węzła w drugiej połowie lat 30. XX wieku stanowiła wyraz największego, skokowego postępu technologicznego w dotychczasowych dziejach Polskich Kolei Państwowych. Obejmowała ona niemal wszystkie aspekty komunikacji kolejowej: nowoczesny jak na ówczesne lata tabor, zastosowanie wysokiej jakości urządzeń zasilających trakcję elektryczną, wprowadzenie najnowszych systemów zabezpieczenia ruchu, modernizację nawierzchni kolejowej, poprawę jakości obsługi pasażerów poprzez budowę nowych przystanków, wyposażonych w wysokie perony z odpowiednią infrastrukturą oraz budowę lub modernizację stacji i dworców kolejowych.
 
Publikacja stanowi pierwszą całościową próbę usystematyzowania historii tej inwestycji. Na podstawie zasobów archiwalnych, materiałów źródłowych z lat 30. i 40. XX wieku, a także powojennych opracowań powstała opowieść o pionierskich czasach trakcji elektrycznej na PKP, wzbogacona różnorodnym materiałem ilustracyjnym. 
 
W książce wykorzystano niemal wszystkie dostępne fotografie, obrazujące pierwsze prace elektryfikacyjne i eksploatację taboru w okresie międzywojennym oraz w początkowym okresie odbudowy trakcji elektrycznej ze zniszczeń wojennych. Dodatkową atrakcję dla miłośników kolejnictwa stanowią rysunki, schematy, tabele, rozkłady jazdy, szczegółowe opisy i dane techniczne pierwszych polskich lokomotyw elektrycznych oraz zespołów trakcyjnych, a także niepublikowane dotychczas zestawienia statystyczne, obr

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 76,10 zł

EGZ.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.
Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Książka Kolej Transandyjska – Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego autorstwa Przemysława Dominasa jest opowieścią o jednej z najbardziej zaawansowanych, w momencie budowy, technicznie i najwyżej położonych kolei na świecie. W publikacji została opisana historia budowy tej kolei, zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego. Na linii zastosowano unikatowe rozwiązania trasowania szlaku w postaci zakosów (zygzaków), umożliwiających wznoszenie szlaku wzdłuż stromych ścian skalnych Andów, w terenie, gdzie brakowało miejsca na poprowadzenie torowiska w łuku. Wybudowano ponad 60 tuneli kolejowych, z których tunel szczytowy Galera jest najwyżej położonym tunelem na świecie (4774 m n.p.m.) oraz zrealizowano kilkanaście dużych mostów, z których most Verrugas po wybudowaniu był najwyższym tego typu obiektem na świecie (76 m wysokości).


Wybrany do opisania odcinek linii Callao – Lima – La Oroya o długości 222 km jest najtrudniejszym technicznie odcinkiem kolei w Peru – w 2019 roku peruwiański rząd stworzył wniosek o wpisanie go na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Książka jest efektem wyjazdu autora do Peru i przeprowadzenia kwerendy źródłowej w instytucjach archiwalnych w Limie oraz wykonania inwentaryzacji terenowej szlaku kolejowego, polegającej na dokonaniu dokumentacji fotograficznej wybranych najważniejszych obiektów inżynierskich i architektonicznych oraz rozwiązań technicznych (np. zakosy). Publikacja jest wzbogacona o mapę, ukazującą przebieg szlaku kolejowego i rozmieszczenie głównych obiektów linii, a ponadto zawiera sporo ilustracji archiwalnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

EGZ.

Metro w POLSCE.

Metro w POLSCE.
Metro w POLSCE.

Trudno dziś wyobrazić sobie Warszawę bez metra. A jednak od pomysłu do realizacji minęły długie lata. W końcu jednak możemy z niego korzystać i cieszyć się szybką podróżą bez stania w korkach. By lepiej poznać historię powstania metra i z bliska przyjrzeć się rozwojowi myśli inżynieryjnej w dziedzinie komunikacji miejskiej, sięgnijmy po książkę Metro w Polsce. To opowieść o stu latach planowania i budowy metra w Warszawie: począwszy od lat 20. XX wieku, poprzez czas odbudowy miasta ze zniszczeń wojennych, przerwanej i zaniechanej budowy metra głębokiego, po wybudowaną I linię i częściowo już funkcjonującą II linię. Omówione zostały również zagadnienia dotyczące konstrukcji i architektury, taboru oraz finansowania metra w Warszawie.

A jak system metra działał w innych państwach na świecie, w tym w Chinach? Czy w innych miastach w Polsce też planowano takie rozwiązania? Odpowiedź na te pytania znajdziemy na kartach tej książki.

Autor o metrze wie chyba wszystko, nie tylko towarzyszył budowie I i II linii metra w Warszawie, ale był uczestnikiem procesu powstawania tej inwestycji. Dzięki temu przedstawił sprawy nieznane ogółowi oraz sięgnął po unikalne dokumenty, zdjęcia oraz schematy z własnego archiwum.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Węzeł kolejowy Koluszki.

Węzeł kolejowy Koluszki.
Węzeł kolejowy Koluszki.

Wokół stacji kolejowej w Koluszkach narosło wiele mitów i anegdot. Wszyscy słyszeli o Balu na dworcu w Koluszkach, a złośliwi twierdzili, że to… największy łódzki dworzec. W popularnej prasie często popadano ze skrajności w skrajność: pisano „największy w Polsce”, bądź przeciwnie „wstrętna prowizoryczna stacyjka”. A jak było naprawdę?

Dlaczego powstała stacja w Koluszkach, jak rozwinęła się w duży węzeł kolejowy, w którym stykały się tory o europejskiej i rosyjskiej szerokości oraz czemu połowa tego węzła znalazła się w Słotwinach – o tym Czytelnik dowie się z książki Michała Jerczyńskiego Węzeł kolejowy Koluszki.

Na podstawie archiwalnych materiałów Autor prześledził rozwój ruchu kolejowego w koluszkowskim węźle i historię budowy kolejnych dworców oraz ich niezrealizowanych projektów. Ilustracje, w dużej części dotąd niepublikowane, ukazują w większości nieistniejące już dziś budynki stacyjne oraz następujące na przestrzeni lat przebudowy układów torowych w węźle.

Przed Koluszkami kolejne wyzwanie. Czy nowy dworzec zadziwi mieszkańców i podróżnych? Czy kolejowy węzeł zyska nowoczesne oblicze? Centralna Polska czeka na niego z niecierpliwością!

 

Książka wydana z okazji 175. rocznicy powstania Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej:

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku
Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Książka Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku prezentuje historię budowy i eksploatacji tuneli kolejowych na terenie obecnej Polski. Zagadnienia dotyczące budowy 25 tuneli (z czego siedemnaście powstało w Prusach, sześć w Galicji, jeden w Królestwie Polskim i jeden w odrodzonej Polsce) przedstawiono na tle problematyki XIX-wiecznego budownictwa tunelowego w regionie alpejskim.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Tramwaje Lwowskie 1880-1944

Tramwaje Lwowskie 1880-1944
Tramwaje Lwowskie 1880-1944

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

149,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 142,76 zł

EGZ.

Kolej Wałbrzych - Kłodzko wyd. 2

Kolej Wałbrzych - Kłodzko wyd. 2
Kolej Wałbrzych - Kłodzko wyd. 2

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

egz.

Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915

Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915
Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915

Stacje kolejowe – architektura i budownictwo to bogato ilustrowany cykl poświęcony tematyce gmachów dworcowych oraz innych budowli gospodarstwa kolejowego. Szczegółowo, często po raz pierwszy, opisano tu budynki stacji osobowych i towarowych, biurowce, magazyny, wiaty, remizy, warsztaty, wieże wodne, domki dróżników i zwrotniczych, noclegownie oraz domy i całe kolonie mieszkalne. Zaprezentowano wszystko to, co choć zazwyczaj znacznie mniej eksponowane, a dla podróżnych najczęściej niewidoczne, kryje się również pod nazwą „stacja kolejowa”

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915

Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915
Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915

Drugi tom cyklu Stacje kolejowe – architektura i budownictwo został w całości poświęcony warszawskim stacjom epoki zaboru rosyjskiego. Przy wszystkich ograniczeniach będących konsekwencją zniewolenia kraju, rozdarta między wschód i zachód Warszawa borykała się z różnym rozstawem szyn linii kolejowych, wymuszonym połączeniami z drogami żelaznymi w Rosji i w zachodniej Europie.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Sekrety Polskich Kolei

Sekrety Polskich Kolei
Sekrety Polskich Kolei

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

39,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 38,00 zł

EGZ.

Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku
Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

Książka Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku umożliwia poznanie bogatych dziejów najważniejszych obiektów mostowych oraz prześledzenie rozwoju mostowej myśli inżynieryjnej stosowanej na Śląsku Pruskim przez ponad 100 lat funkcjonowania kolei. Od epoki wielkich kamiennych mostów sklepionych przez okres dominacji konstrukcji stalowych po stosowanie technologii żelbetowej…

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 123,71 zł

EGZ.

Szczecińskie Tramwaje

Szczecińskie Tramwaje
Szczecińskie Tramwaje

Książka ta powstała z pasji do komunikacji miejskiej. Dokumentuje szczególną historię Szczecina, w którym tramwaje pojawiły się już w drugiej połowie XIX wieku, odgrywając ważną rolę w życiu miasta. Najpierw tramwaje konne, następnie wraz z postępem techniki i elektryfikacją sieci tramwaje elektryczne stały się charakterystyczną częścią miejskiego krajobrazu.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

69,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 66,57 zł

EGZ.

Koleją przez Łódź.Łódzkie stacje kolejowe.

Koleją przez Łódź.Łódzkie stacje kolejowe.
Koleją przez Łódź.Łódzkie stacje kolejowe.


Łódzkie stacje mogą się pochwalić długą i ciekawą historią. Powstawały i zmieniały się, by sprostać potrzebom szybko rozwijającego się miasta. Dworce, nowe przystanki osobowe i stacje towarowe tętniły życiem. Przekształceniom ulegały także tereny wokół nich – rozbudowywano magazyny, bocznice do zakładów pracy, tworzono place składowe. A to nie koniec zmian w kolejowym krajobrazie Łodzi. Przyszłość pokaże, z jakim przyjęciem spotkają się nowe rozwiązania wprowadzone w łódzkim węźle kolejowym.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Koleje miejskie i regionalne w Polsce.

Koleje miejskie i regionalne w Polsce.
Koleje miejskie i regionalne w Polsce.

Coraz większe znaczenie na mapie komunikacyjnej kraju odgrywa transport kolejowy. Maciej Kruszyna w niniejszej publikacji opisał aż 28 systemów kolejowych – tych istniejących jak i planowanych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

69,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 66,57 zł

Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei..

Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei..
Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei..

Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie stało się ogromnym wydarzeniem w życiu Łodzi i jej mieszkańców. Z centrum miasta zniknęły place do rozładunku wagonów towarowych i dawne magazyny. Infrastruktura kolejowa została schowana pod ziemią. Piękny nowoczesny dworzec powstał z tradycji i nierozerwalnie wiąże się z historią łódzkiej kolei.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

egz.

Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie.

Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie.
Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie.

W granicach obecnej Polski początek tym dziejom dało uruchomienie 22 maja 1842 roku odcinka Wrocław – Oława. W prezentowanej książce ważne dla funkcjonowania kolei wydarzenia zostały ukazane wraz z przedstawieniem infrastruktury kolejowej regionu. O jej wyjątkowości decyduje fakt rozległej sieci łączącej zarówno ważne miasta, jak i wkraczającej w atrakcyjne krajobrazowo Sudety. Wybudowane z dużym rozmachem mosty, tunele i dworce kolejowe często stanowią dziś zabytki w skali europejskiej, dlatego wciąż budzą podziw i zainteresowanie pasażerów.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl