Kolej, Pojazdy Szynowe

Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD

Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD
Ty2 Wojenna lokomotywa na pokojowe czasy. + płyta CD

Lokomotywa Ty2 to najbardziej popularny parowóz Europy. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ta maksymalnie uproszczona, a zarazem sprawna konstrukcja powstała z myślą o transportach wojskowych w czasie II wojny światowej i miała pomóc w zwycięstwie III Rzeszy. Budowana była przez wiele fabryk — w tym polskich — na terenie wielu kra­jów okupowanej Europy, w ogromnej liczbie ponad 6000 egzemplarzy. Po wojnie znalazła się w eksploatacji zarządów kolejowych wielu państw europejskich. I zamiast przewidywa­nych maksymalnie pięciu lat eksploatacji, na niektórych kolejach pozostała w służbie przez lat pięćdziesiąt! Sprawiła łatwość w eks­ploatacji i niezawodność. Na sieci Polskich Kolei Państwowych pracowało 1407 tych pa­rowozów oznaczonych serią Ty2. Tuż po zakończeniu wojny polskie fabryki kontynuowały jeszcze produkcję tych maszyn. 150 wykonanych po wyzwoleniu lokomotyw oznaczono serią Ty42. Polskie koleje oficjalnie zakończyły ich eksploatację w 1991 roku. Przez 50 lat służby na ziemiach polskich parowozy te prowadziły nie tylko składy towarowe, ale bardzo często lokalne pociągi osobowe, a nawet dalekobieżne i pośpieszne! Niniejsza monografia szczegółowo opisuje dzieje „lokomotywy wojennej” serii 52, później Ty2 i Ty42, w pracy na naszych kolejach. Całość jest niezwykle bogato ilustrowana zdjęciami, rysunkami i reprodukcjami dokumentów.

Spis treści

Wstęp 6

  1. Geneza powstania lokomotyw serii 52 (Ty2 PKP) (R. Stankiewicz) 7
  2. Produkcja parowozów serii 52 (R. Stankiewicz) 10

III. Parowozy serii 52 na kolejach DR (R. Stankiewicz) 21

  1. Opis techniczny parowozów BR 52/Ty2 (R. Stankiewicz) 31
  2. Ty2 — BR 52 w służbie Polskich Kolei Państwowych (R. Stankiewicz) 50
  3. Parowozy Ty2 PKP opalane mazutem (R. Garbacik) 138

VII. Parowozy Ty2 dla przemysłu (PMP PW) (R. Stankiewicz) 152

VIII. Parowozy Ty42 PKP (R. Stankiewicz) 160

  1. Tendry stosowane na PKP do parowozów Ty2 i Ty42 (R. Stankiewicz) 182
  2. Udział parowozów Ty2 i Ty42 we współzawodnictwie pracy (R. Garbacik) 196
  3. Wypadki z udziałem parowozów Ty2 i Ty42 (R. Garbacik, R. Stankiewicz) 208

XII. Parowozy BR 52 na innych kolejach (R. Stankiewicz) 224

Wykaz materiałów źródłowych 249

Skróty nazw kolei 250

„Kriegslok” w kolorze — galeria 252

Materiały zamieszczone na płycie CD (dla wersji publikacji z dołączoną płytą)

Wykaz parowozów serii 52 na kolei DR

Wykaz parowozów serii Ty2

Przydziały parowozów Ty2 do lokomotywowni

Wykaz parowozów serii Ty42

Przydziały parowozów Ty42 do lokomotywowni

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

165,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 157,14 zł

EGZ.

Trambusowa mundurologia.

Trambusowa mundurologia.
Trambusowa mundurologia.

Mundur jest istotnym wyróżnikiem osób zatrudnionych zarówno w komunikacji kolejowej, jak i w komunikacji miejskiej. Jest on codziennie obecny w naszym otoczeniu, ale (być może dlatego) często nie zauważamy zmian jakie w nim zachodzą. Lukę tę uzupełnia najnowsza pozycja, w której autor, p. Włodzimierz Winiek bardzo szczegółowo opisał umundurowanie służbowe pracowników warszawskiego publicznego transportu zbiorowego. Książka podzielona jest na czytelne rozdziały, poświęcone poszczególnym częściom umundurowania. Dla wielu ciekawostką może być też opis jakim podlegał warszawski herb, znana wszystkim Syrenka. Dużą wartość stanowią wydobyte z archiwów niezrealizowane wzory mundurowe. Nie zabrakło też rozdziału omawiającego repliki mundurów, tworzone nie tylko w Warszawie, ale w Łodzi i Krakowie. Ostatni rozdział poświęcony jest niuansom związanym z doborem tkanin.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.

Warszawskie Trolejbusy.

Warszawskie Trolejbusy.
Warszawskie Trolejbusy.
Dla wielu współczesnych pasażerów korzystających z środków transportu miejskiego warszawskie trolejbusy to odległa, niemal zamierzchła historia. Tylko przy okazji rozważań o przyszłości warszawskiej komunikacji miejskiej, ktoś, często przypadkiem,  „odkurzy” pożółkłe fotografie „trajtków” czy autobusów na szelkach, jak swego czasu nazywali je warszawiacy. Odkurzy i zada pytanie – czemu w Warszawie ich nie ma, przecież to super-ekologiczne pojazdy?

Częściową odpowiedz na powyższe pytanie próbuje dać w swojej najnowszej książce „Warszawskie trolejbusy”, polecanej m. in. przez Tor – Wydawnictwo i portal internetowy – Transport Publiczny, będącej kompleksowym przeglądem tematu na bazie rozlicznych źródeł historycznych,  znawca historii warszawskiej komunikacji – Włodzimierz Winek. Bodajże pierwszej na polskim rynku publikacji łączącej w sobie nie tylko spojrzenie w przeszłość, ale i w przyszłość trakcji trolejbusowej. Dzisiaj rozwijanej przez super-trolejbusy z użyciem bardzo rozwojowego systemu IMC (In Motion Charging – dosłownie ładowanie w ruchu), także w Polsce, m. in. w Gdyni czy Tychach.

Swoją opowieść rozpoczyna  od przedstawienia początków tego środka transportu w Europie na przełomie XIX i XX wieku. Na kolejnych stronach ukazuje rozwój trakcji trolejbusowej w Polsce, a szczególnie w Warszawie, która na dobrą sprawę mogła zacząć funkcjonować jeszcze… w latach 30-tych XX wieku.

Interesującą, w przystępny sposób napisaną także dla nie znającego zbyt dokładnie tematu opowieść, kończy na dniu dzisiejszym trakcji i pewnym spojrzeniu w nieodległą jej przyszłość. Co ciekawe, rysującej się w jasnych kolorach, a to dzięki intensywnemu rozwojowi systemów pobierania i magazynowania energii elektrycznej, nowych napędów. Zapowiadającej prawdziwy renesans komunikacji trolejbusowej, która kto wie, być może rozpocznie prawdziwą rewolucję w systemach transportowych większą i co ważne tańszą, niż preferowany dzisiaj rozwój autobusów elektrycznych czy wodorowych. Być może ową rewolucję zapoczątkują  „EVolution Road” – elektryczne drogi, dzisiaj z sukcesem testowane w Szwecji, w dodatku z użyciem polskich super-trolejbusów z podpoznańskiego Bolechowa.

„Warszawskie trolejbusy”, to nie tylko suche, chronologiczne zestawienie faktów, choć jednym z celów opracowania było uporządkowanie pewnych wydarzeń w czasie. W publikacji znalazło się miejsce na mało lub wcale nieznane historyczne „smaczki”, mające  ukazać codzienność warszawskich trolejbusów. Zarówno widzianych oczyma obsługi (kierowców, konduktorów), jak i pasażerów, które w pewnym sensie znakomicie uzupełniają obraz nieobecnego w Warszawie systemu transportowego. Obraz, który winien być zachowany dla przyszłych pokoleń, nie tylko badaczy miejskiego transportu publicznego, ale przede wszystkim dla warszawskiej publiczności – pasażerów.

Innym ciekawym, rzadko spotykanym we współczesnych książkach o tematyce historycznej walorem jest zaproszenie czytelnika do wspólnego z autorem poszukiwania odpowiedzi na wiele pytań związanych z trolejbusami. Zarówno ich przeszłością jak i przyszłością. Na wiele z nich są w tekście gotowe odpowiedzi, jednak na inne tylko pewne podpowiedzi, aby czytający mógł sam w oparciu o fakty dochodzić do ciekawych wniosków i spostrzeżeń, co niewątpliwie przyniesie mu nieskrywaną satysfakcję badacza historii publicznego transportu publicznego.

Niewątpliwą wartością dodaną książki, szczególnie dla miłośników komunikacji miejskiej są zamieszczone różnego rodzaju statystyki ukazujące tzw. pracę taboru na przestrzeni lat, czyli m. in.  ilości pasażerów, wozokilometrów, stopień wykorzystania, itd.  Zebrane dane liczbowe w postaci kolumn, tabel znakomicie ilustrują „złote” lata trakcji trolejbusowej i niestety te gorsze, gdy zapadały różne decyzje o likwidacji sieci, połączeń. Pewnym uzupełnieniem „statystyki” są opisy techniczne taboru, jego parametry, które ukazują rozwój techniczny pojazdów na przestrzeni lat, a bogata ikonografia przedstawiająca wozy poszczególnych marek, typów znakomicie kompletuje i rozszerza zestawienia.

Autor w swojej publikacji poświecił także sporo miejsca na opisy zajezdni trolejbusowych, co znakomicie uzupełnia niemal kompleksową informację o trakcji trolejbusowej w Warszawie.

Mimo, że publikacja zawiera w sobie pokaźną porcję wiadomości historycznych, często mało znanych warszawiakom, to zapewne wielu po jej przeczytaniu odczuje pewien niedosyt i sięgnie, być może po inne opracowania, aby zaspokoić swój „głód” wiedzy komunikacyjnej.

A kończąc i zachęcając do zapoznania się z publikacją warto zacytować pewne Résumé autora zamieszczone w rozdziale o przyszłości trolejbusów w Warszawie: Czy w tych powrotach, odradzaniu się trakcji trolejbusowej będzie dla niej miejsce i w Warszawie?

Wiele zależy nie tylko od woli, wiedzy decydentów, włodarzy miasta, ale i od samych pasażerów, którzy będą chcieli korzystać z  super-trolejbusów.

Ich świadomości i swego rodzaju dumy, że odbywają podróż niemal całkowicie wykonanym w Polsce pojazdem, gdzie napęd, baterie, karoseria, itd., pochodzą z krajowych, innowacyjnych, nie tylko na europejskim poziomie – przedsiębiorstw.

Konkludując, – gdyby najbliższe lata, przyczyniłyby się do odrodzenia trolejbusów, to nie tylko zyskalibyśmy w Warszawie jeszcze jeden, ekologiczny, tani środek publicznego transportu zbiorowego, ale również spełniłyby się marzenia Jana i Romana Podoskich, architektów i urbanistów m. in. Jana Karżewskiego z lat 30-tych XX wieku o auto-trolejbusach w Warszawie. Wówczas, będących raczej wizjami nowoczesnych rozwiązań transportu miejskiego. Jednak dzisiaj, patrząc z perspektywy prawie stu lat, widać, że nie były to tylko nierealne marzenia. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że Podoscy, Karżewski, Kubalski i wielu innych byli jakby „praojcami” systemu  „In-Motion-Charging”, gdyż w swych pierwszych teoretycznych pracach zakładali przemienny ruch pojazdów częściowo pod siecią i poza nią. Widzieli również, w warszawskiej trakcji trolejbusowej, polskie, wyprodukowane w całości w kraju, pojazdy.

Aby zrealizować w stu procentach ich marzenia potrzeba nam niewiele, bo mamy już nie tylko krajowej produkcji tabor, elementy nowoczesnej infrastruktury, ale i sporą świadomość i wiedzę o tym czym jest i czym powinien być ekologiczny transport miejski.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

68,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 64,76 zł

EGZ.

Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.

Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.
Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.

Prezentujemy naszym Czytelnikom prawdziwy rarytas! Każdy z nas wie z różnych publikacji, że po odzyskaniu w 1918 r. przez Polskę niepodległości nasze koleje odziedziczyły po zaborcy rosyjskim jakiś tabor kolejowy. Znane są również zdjęcia z budowy Magistrali Węglowej przedstawiające rosyjskie parowozy przy próbach obciążeniowych wiaduktów. I to wszystko. Cała wiedza o taborze rosyjskim na naszych kolejach to jedna biała plama. Wydawnictwo Eurosprinter postanowiło odsłonić tę białą plamę publikując pracę znanego pasjonata trakcji parowej Bogdana Pokropińskiego o pochodzących z Rosji parowozach naszych kolei. Opisane są zarówno lokomotywy normalnotorowe, jak też wąskotorowe.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

EGZ.

Wąskotorówki końca wieku

Wąskotorówki końca wieku
Wąskotorówki końca wieku

Michał Zajfert — podróżnik i pasjonat kolei wąskotorowych — swoją przygodę z fotografią zaczął już w latach 80. Udało mu się udokumentować wiele unikalnych miejsc, po których często nie ma już śladu — nie tylko z obszaru PKP, ale też z wielu kolei przemysłowych czy leśnych. W albumie znajdziemy 686 starannie wybranych fotografii z podziałem na poszczególne dawne dyrekcje. Album rozpoczyna naszą ekskluzywną serię EUROSPRINTER GALERIA w której będziemy prezentować dorobek najwybitniejszych fotografów komunikacyjnych. Cennym atrybutem odróżniającym tę serię od innych naszych wspaniałych książek będzie eleganckie pudełko zabezpieczające książkę przed kurzem i uszkodzeniami. 

Dostępność: brak towaru

Cena:

228,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 217,14 zł

Żnińska Kolej Wąskotorowa.

Żnińska Kolej Wąskotorowa.
Żnińska Kolej Wąskotorowa.

Jedną z głównych atrakcji turystycznych Pałuk jest Żnińska Kolej Wąskotorowa, która funkcjonuje już prawie 130 lat od 1 lipca 1894 r. Ponieważ linie kolei normalnotorowej omijały znaczny obszar powiatu, kolej wąskotorowa wypełniła tę lukę ułatwiając przewóz towarów i pasażerów. W najlepszym okresie rozwoju długość wszystkich linii osiągnęła długość około 77 km. Gdy rozwinął się transport samochodowy jej znaczenie zaczęło maleć, groziła jej likwidacja. Lokalni działacze społeczno-kulturalni wpadli na pomysł aby zorganizować Muzeum Kolei Wąskotorowej, materialny ślad po małej kolejce. Otwarcie muzeum umożliwiło przewrócenie sezonowego ruchu turystycznego na trasie Żnin – Wenecja – Biskupin – Gąsawa, co doprowadziło do uratowania około 14 km kolei. Korzystając z pociągu można zwiedzić największe atrakcje turystyczne Pałuk.

                W książce przedstawiono historię powstania i funkcjonowania kolei wąskotorowej na Pałukach. Zawiera opis infrastruktury i taboru na przestrzeni lat. Uzupełnieniem tej części jest szkic o działalności kolei normalnotorowej. Jeden z rozdziałów poświęcono funkcjonującej prawie 80 lat kolei wąskotorowej cukrowni w Żninie. Druga część książki poświęcona jest powstaniu, działalności i zbiorom Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. Część trzecia to przewodnik po trasie kolei turystycznej. Całość jest bogato ilustrowana zdjęciami, mapami, szkicami i schematami stacji, ładowni i przystanków.

SPIS  TREŚCI:

  1. Początki kolei na Pałukach
  2. Żnińska Kolej Wąskotorowa w służbie powiatu
  3. Linie Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
  4. Tabor Żnińskiej Kolei Wąskotorowej
  5. Kolej wąskotorowa cukrowni Żnin.
  6. Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji
  7. Spotkania Miłośników kolei wąskotorowych
  8. Wąskim torem ze Żnina do Gąsawy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

92,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 87,62 zł

EGZ.

Metro w POLSCE.

Metro w POLSCE.
Metro w POLSCE.

Trudno dziś wyobrazić sobie Warszawę bez metra. A jednak od pomysłu do realizacji minęły długie lata. W końcu jednak możemy z niego korzystać i cieszyć się szybką podróżą bez stania w korkach. By lepiej poznać historię powstania metra i z bliska przyjrzeć się rozwojowi myśli inżynieryjnej w dziedzinie komunikacji miejskiej, sięgnijmy po książkę Metro w Polsce. To opowieść o stu latach planowania i budowy metra w Warszawie: począwszy od lat 20. XX wieku, poprzez czas odbudowy miasta ze zniszczeń wojennych, przerwanej i zaniechanej budowy metra głębokiego, po wybudowaną I linię i częściowo już funkcjonującą II linię. Omówione zostały również zagadnienia dotyczące konstrukcji i architektury, taboru oraz finansowania metra w Warszawie.

A jak system metra działał w innych państwach na świecie, w tym w Chinach? Czy w innych miastach w Polsce też planowano takie rozwiązania? Odpowiedź na te pytania znajdziemy na kartach tej książki.

Autor o metrze wie chyba wszystko, nie tylko towarzyszył budowie I i II linii metra w Warszawie, ale był uczestnikiem procesu powstawania tej inwestycji. Dzięki temu przedstawił sprawy nieznane ogółowi oraz sięgnął po unikalne dokumenty, zdjęcia oraz schematy z własnego archiwum.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.
Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

118,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 112,38 zł

EGZ.

Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.

Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.
Nowoczesne tramwaje w komunikacji miejskiej. Nawigator 23.

Książka ma charakter monograficzny, kompleksowo omawia problemy eksploatacji nowoczesnych wagonów tramwajowych w komunikacji miejskiej z punktu widzenia pasażera. Przedstawiono tło historyczne rozwoju sieci tramwajowych na świecie, jak i obecny zakres wykorzystywania tych systemów. Zaprezentowano historię wrocławskich wagonów tramwajowych, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w wyposażeniu przestrzeni pasażerskiej. Oceniono z punktu widzenia pasażera trzy niskopodłogowe typy wagonów tramwajowych wykorzystywane we Wrocławiu: Protram 205 WrAs, Škoda 16 T oraz Škoda 19 T. Opracowanie zamyka przegląd powiązań taboru tramwajowego z systemami ITS oraz omówienie zagadnień związanych z komfortem podróżnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

58,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 55,24 zł

EGZ.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.
Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa.

Dziedzictwo architektoniczne. Zabytki kolejnictwa

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

62,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 59,05 zł

EGZ.

Komunikacja miejska w Poznaniu.

Komunikacja miejska w Poznaniu.
Komunikacja miejska w Poznaniu.

Komunikacja Miejska w Poznaniu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

130,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 123,81 zł

EGZ.

Atlas komunikacji miejskiej. Wojewodztwo Lubuskie.

Atlas komunikacji miejskiej. Wojewodztwo Lubuskie.
Atlas komunikacji miejskiej. Wojewodztwo Lubuskie.

Atlas komunikacji miejskiej to kompendium wiedzy o transporcie publicznym w województwie lubuskim Autorzy odwiedzili i opisali wszystkie miejscowości, w których istniał lub nadal funkcjonuje miejski  transport publiczny ( tramwajowy i autobusowy). Jest ich w województwie lubuskim 13 - Drezdenko, Gorzów Wlkp., Gubin, Kostrzyn nad Odrą, Krosno Odrzańskie, Lubsko, Międzyrzecz, Nowa Sól, Słubice, Świebodzin, Zielona Góra, Żagań, Żary. Każda miejscowość opisana została według schematu: rys historyczny, sytuacja obecna, wykaz linii, wykaz taboru, tabliczka przystankowa, ceny i wzór biletów, schemat sieci. Każda miejscowość bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami eksploatowanego taboru.

Spis treści:

  1. Wstęp / 4
  2. Stan komunikacji miejskiej / 6
  3. Informacje ogólne / 6
  4. Sieci komunikacyjne / 7
  5. Tabor / 8
  6. Przykłady oznakowania autobusów / 11
  7. Bilety i cenniki / 12
  8. Informator komunikacyjny / 13
  9. Drezdenko / 14
  10. Gorzów Wlkp / 18
  11. Gubin / 28
  12. Kostrzyn nad Odrą / 32
  13. Krosno Odrzańskie / 36
  14. Lubsko / 40
  15. Międzyrzecz / 42
  16. Nowa Śól / 46
  17. Słubice / 52
  18. Zielona Góra / 54
  19. Żagań / 62
  20. Żary / 76
  21. Świebodzin / 84
  22. Komunikacja w okresie wszystkich Świętych / 85
  23. Zakończenie / 88

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

48,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 45,71 zł

Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.

Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.
Świnoujście historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowe.

W maju 2007 roku minęło 50 lat od uruchomienia regularnej, powojennej komunikacji miejskiej w Świnoujściu.  Książka "Świnoujście - Historia komunikacji miejskiej i przeprawy promowej" to monografia miejskiego transportu zbiorowego, w której autorzy przedstawili obraz zmian, jakie zachodziły w mieście nad Świną na przestrzeni lat. Historia komunikacji miejskiej w Świnoujściu rozpoczyna się w drugiej połowie XIX wieku, gdy z małej rybackiej wioski Świnoujście przeistoczyło się w znany kurort uzdrowiskowy, do którego zjeżdżali tłumnie letnicy i kuracjusze. Pojawiły sie wówczas pierwsze środki komunikacji - początkowo dorożki, a następnie omnibusy i autobusy. W książce autorzy nie zapomnieli opisać historię przeprawy promowej - jednego z najstarszych i wciaż czynnych połączeń nie zastąpionych do tej pory mostem czy tunelem.

Spis treści:

  1. Wstęp / 5
  2. Komunikacja miejska do 1945 roku / 8
  3. Powstanie Zakładu Komunikacji Miejskiej / 29
  4. W strukturach WPKM / 66
  5. Na własnym rozrachunku / 85
  6. Historia przeprawy promowej / 139
  7. Bilety komunikacji miejskiej na przestrzeni lat / 171
  8. Zakończenie / 179
  9. Kalendarium komunikacji miejskiej w Świnoujściu / 182
  10. Dawniej i dziś / 188
    1. Kronika linii / 202

Dostępność: brak towaru

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

DVD Ostatnie parowozy na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim.

DVD Ostatnie parowozy na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim.
DVD Ostatnie parowozy na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim.

Wznowienie naszego pierwszego filmu wydanego 10 lat temu. Na płycie pasjonaci parowozów znajdą cztery filmy autorstwa Marka Pietrasa i Marka Żmudy: z pracy manewrowej serii Ty45 na terenie KWK "Rozbark", z manewrów parowozów "Śląsk" na terenie KWK "Porąbka-Klimontów", przejazdu parowozu Ty42-107 do KWK "Anna" malowniczą linią do Pszowa. Ponadto zobaczymy też parowozy Ty51 należące do kolei piaskowych. Filmy pochodzą z lat 1989-1996 i zostały nagrane kamerami VHS.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

35,00 zł

zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 28,46 zł

EGZ.

DVD Krośniewicka Kolej Dojazdowa, cz.2

DVD Krośniewicka Kolej Dojazdowa, cz.2
DVD Krośniewicka Kolej Dojazdowa, cz.2

Dalszy ciąg spotkań z Krośniewicką Koleją Dojazdową. Film nagrany na początku lat 90. w Krośniewicach i okolicy. W I części pokazano ruch pasażerski, w II pokazano manewry i ruch planowych pociągów towarowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

40,00 zł

zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 32,52 zł

EGZ.

DVD Stalowa Wola-Rozwadów 1987-1988.

DVD Stalowa Wola-Rozwadów 1987-1988.
DVD Stalowa Wola-Rozwadów 1987-1988.

Stacja Stalowa Wola Rozwadów pod koniec lat 80. pachniała dymem i parą. Była już jedną z niewielu w Polsce, gdzie spotykały się parowozy przeznaczone do różnych pociągów: pośpieszne Pt47, osobowe Ol49 i towarowe Ty2. Te pierwsze zatrudnione były przy słynnym pociągu pośpiesznym "Karpaty".

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

35,00 zł

zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 28,46 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl