Kolej, Pojazdy Szynowe

Wrocławskie tramwaje konne.

Wrocławskie tramwaje konne.
Wrocławskie tramwaje konne.

10 lipca 1877 roku we Wrocławiu otworzono pierwszy odcinek miejskiej kolei konnej. Trasa obsługiwana przez przedsiębiorstwo Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) wiodła z Przedmieścia Oławskiego na Szczytniki. W ciągu kilkunastu lat udało się stworzyć jedną z największych sieci tramwajowych w Niemczech o łącznej długości tras przekraczającej 30 km. Pod koniec XIX stulecia, w okresie największego rozkwitu na pięciu liniach kursowało 140 wagonów, do ciągnięcia których spółka wykorzystywała ponad pół tysiąca koni.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 123,71 zł

egz.

Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku
Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

Książka Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku umożliwia poznanie bogatych dziejów najważniejszych obiektów mostowych oraz prześledzenie rozwoju mostowej myśli inżynieryjnej stosowanej na Śląsku Pruskim przez ponad 100 lat funkcjonowania kolei. Od epoki wielkich kamiennych mostów sklepionych przez okres dominacji konstrukcji stalowych po stosowanie technologii żelbetowej…

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 123,71 zł

EGZ.

Węzeł kolejowy Katowice 1846-2017 + schematy stacji.

Węzeł kolejowy Katowice 1846-2017 + schematy stacji.
Węzeł kolejowy Katowice 1846-2017 + schematy stacji.

WĘZEŁ KOLEJOWY KATOWICE ISBN 978-83-63652-24-1

Węzeł kolejowy w Katowicach to ogromny obszar z 12 stacjami i 13 posterunkami odgałęźnymi. W pewnym okresie, w ramach węzła można było jeździć w koło i to kilkoma różnymi trasami. Pierwszy jego element powstał w 1846 roku. W następnych latach, dzięki industrializacji opisywanego obszaru, notuje się szybki rozwój katowickiego węzła pod rządami, kolejno: Prus, Niemiec, II RP i PRL. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm, które dotarły do głównej stacji, korzystając z podwórek kamienic zachodniej strony obecnej alei W. Korfantego, a rozszerzając swój zasięg, utworzyły siatkę ponad 20 km linii. Sto lat po kolei wąskotorowej na teren Katowic zawitała normalnotorowa kolej piaskowa. Mimo, że nie była własnością PKP, to miała swój udział w funkcjonowaniu węzła. Jej tory uzupełniały system transportu publicznego oraz tworzyły połączenia alternatywne.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 122,86 zł

egz

Tramwaje powojennej Warszawy 1945-1975.

Tramwaje powojennej Warszawy 1945-1975.
Tramwaje powojennej Warszawy 1945-1975.

Książka „Tramwaje powojennej Warszawy 1945–1975” to kolejne monograficzne opracowanie autorstwa Dariusza Walczaka, badacza historii komunikacji szynowej w Warszawie i w Polsce. Tym razem jest to książka, w której autor odkrywa przed Czytelnikiem dzieje warszawskiej komunikacji szynowej po zakończeniu II wojny światowej. Zostało tu opisanych wiele nieznanych faktów z powojennej historii warszawskich tramwajów. Autor opowiada o taborze, ale również o ludziach, którzy przywracali do życia miejską komunikację po okupacyjnych zniszczeniach. Są tu zaskakujące, nieznane szerzej fakty, odkryte podczas żmudnych poszukiwań w historycznych annałach. Są wspomnienia osób, które autor zebrał bezpośrednio od nich w trakcie osobistych spotkań z odnalezionymi przez niego, żyjącymi jeszcze bohaterami tamtych lat. Książka zawiera bezcenne informacje, publikowane po raz pierwszy, a wszystko to uzupełnione nieznanymi fotografiami dokumentującymi tamte trudne, ale pasjonujące dla rozwoju komunikacji szynowej w Warszawie, czasy. Jest to druga z kolei, po wydanej w grudniu 2016 r. Autor zadał sobie trud przedstawienia każdego rodzaju taboru eksploatowanego w powojennej Warszawie do 1975 roku w którym z ulic stolicy zniknęły ostatnie tramwaje dwuosiowe. Piękna albumowa pozycja może być wspaniałym prezentem dla każdego pasjonata komunikacji.  

Dostępność: brak towaru

Cena:

129,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 122,86 zł

Koleje lokalne Zachodniej Małopolski, część 2. Siersza-Skawce, Bolęcin-Jaworzno.

Koleje lokalne Zachodniej Małopolski, część 2. Siersza-Skawce, Bolęcin-Jaworzno.
Koleje lokalne Zachodniej Małopolski, część 2. Siersza-Skawce, Bolęcin-Jaworzno.

Kolejny tom o malowniczo położonych liniach lokalnych w Małopolsce niestety w części już zlikwidowanych lub pozbawionych planowego ruchu pasażerskiego. Tytuł obejmuje historię linii: Siersza Wodna-Trzebinia-Wadowice-Skawce, Bolęcin-Jaworzno. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

129,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 122,86 zł

egz.

TRAMWAJE GÓRNOŚLĄSKIE Tom 1, do roku 1945.

TRAMWAJE GÓRNOŚLĄSKIE  Tom 1, do roku 1945.
TRAMWAJE GÓRNOŚLĄSKIE Tom 1, do roku 1945.
Kilkuletnie prace nad opracowaniem historii śląskich i zagłębiowskich tramwajów dobiegły do szczęśliwego finału. Warto jednak było czekać gdyż książka nie tylko budzi respekt jeśli chodzi o stronę techniczną i zgromadzony materiał. ...

Dostępność: brak towaru

Cena:

125,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 119,05 zł

Kolej w Jaworznie słowem i fotografią + mapa A1

Kolej w Jaworznie słowem i fotografią + mapa A1
Kolej w Jaworznie słowem i fotografią + mapa A1

To pierwsza pozycja poświęcona kolejnictwu w Jaworznie, która opisuje nie tylko kolej normalnotorową, ale również wąskotorową, piaskową, linową i bocznice wszystkich zakładów na terenie miasta. Przedstawione są te największe jak elektrownie, kopalnie, czy cementownia oraz pomniejsze. Ujęte są wszystkie rodzaje kolei, jakie występowały i występują na terenie miasta. Książka została wzbogacona 700 zdjęciami, mapami i schematami z różnych okresów. Dawne nie istniejące już kolejowo-przemysłowe miejsca zestawiono z teraźniejszymi widokami panoramy miasta. Tym samym pokazano jak wielkie zmiany nastąpiły w Jaworznie na przestrzeni ostatnich lat. Dodatkowym bonusem do książki jest duża mapa Jaworzna umieszczona w tylnej kieszonce ze wszystkimi nieistniejącymi liniami kolejowymi, stacjami, bocznicami, oraz tymi które pozostały i mającymi powstać. Przedstawi ona opisywaną w tekście skalę oraz różnorodność  kolei, jakie znajdowały się w Jaworznie, oraz zobrazuje czytelnikowi dawny wygląd miasta z widokami dzisiejszych zabudowań.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

125,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 119,05 zł

EGZ.

Tramwaje w Polsce /Księży Młyn/

Tramwaje w Polsce /Księży Młyn/
Tramwaje w Polsce /Księży Młyn/
Książka Tramwaje w Polsceprzedstawia historię, rozwój, najważniejsze aspekty techniczne – taborowe i infrastrukturalne – wszystkich sieci tramwajowych, które funkcjonowały bądź funkcjonują na terenie naszego kraju w jego obecny...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915

Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915
Stacje kolejowe. Warszawa 1845 -1915

Drugi tom cyklu Stacje kolejowe – architektura i budownictwo został w całości poświęcony warszawskim stacjom epoki zaboru rosyjskiego. Przy wszystkich ograniczeniach będących konsekwencją zniewolenia kraju, rozdarta między wschód i zachód Warszawa borykała się z różnym rozstawem szyn linii kolejowych, wymuszonym połączeniami z drogami żelaznymi w Rosji i w zachodniej Europie.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915

Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915
Stacje kolejowe. Świat, Europa i Królestwo Polskie 1830-1915

Stacje kolejowe – architektura i budownictwo to bogato ilustrowany cykl poświęcony tematyce gmachów dworcowych oraz innych budowli gospodarstwa kolejowego. Szczegółowo, często po raz pierwszy, opisano tu budynki stacji osobowych i towarowych, biurowce, magazyny, wiaty, remizy, warsztaty, wieże wodne, domki dróżników i zwrotniczych, noclegownie oraz domy i całe kolonie mieszkalne. Zaprezentowano wszystko to, co choć zazwyczaj znacznie mniej eksponowane, a dla podróżnych najczęściej niewidoczne, kryje się również pod nazwą „stacja kolejowa”

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku
Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Książka Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku prezentuje historię budowy i eksploatacji tuneli kolejowych na terenie obecnej Polski. Zagadnienia dotyczące budowy 25 tuneli (z czego siedemnaście powstało w Prusach, sześć w Galicji, jeden w Królestwie Polskim i jeden w odrodzonej Polsce) przedstawiono na tle problematyki XIX-wiecznego budownictwa tunelowego w regionie alpejskim.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.
Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski.

Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

118,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 112,38 zł

EGZ.

Koleją z Jasła do Rzeszowa

Koleją z Jasła do Rzeszowa
Koleją z Jasła do Rzeszowa
Książka przedstawia dzieje rzadko opisywanej, ale interesującej pod wieloma względami linii kolejowej z Jasła do Rzeszowa. Inwestycja została zrealizowana w latach 1889–1890, mierzy niewiele ponad 70 kilometrów, a do swojego przebiegu wykorz...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

egz.

Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.

Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.
Parowozy Rosyjskie na PKP po 1920 roku.

Prezentujemy naszym Czytelnikom prawdziwy rarytas! Każdy z nas wie z różnych publikacji, że po odzyskaniu w 1918 r. przez Polskę niepodległości nasze koleje odziedziczyły po zaborcy rosyjskim jakiś tabor kolejowy. Znane są również zdjęcia z budowy Magistrali Węglowej przedstawiające rosyjskie parowozy przy próbach obciążeniowych wiaduktów. I to wszystko. Cała wiedza o taborze rosyjskim na naszych kolejach to jedna biała plama. Wydawnictwo Eurosprinter postanowiło odsłonić tę białą plamę publikując pracę znanego pasjonata trakcji parowej Bogdana Pokropińskiego o pochodzących z Rosji parowozach naszych kolei. Opisane są zarówno lokomotywy normalnotorowe, jak też wąskotorowe.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

EGZ.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.
Centralna Kolej Transandyjska Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego.

Książka Kolej Transandyjska – Callao – Lima – La Oroya, dzieło polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego autorstwa Przemysława Dominasa jest opowieścią o jednej z najbardziej zaawansowanych, w momencie budowy, technicznie i najwyżej położonych kolei na świecie. W publikacji została opisana historia budowy tej kolei, zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego. Na linii zastosowano unikatowe rozwiązania trasowania szlaku w postaci zakosów (zygzaków), umożliwiających wznoszenie szlaku wzdłuż stromych ścian skalnych Andów, w terenie, gdzie brakowało miejsca na poprowadzenie torowiska w łuku. Wybudowano ponad 60 tuneli kolejowych, z których tunel szczytowy Galera jest najwyżej położonym tunelem na świecie (4774 m n.p.m.) oraz zrealizowano kilkanaście dużych mostów, z których most Verrugas po wybudowaniu był najwyższym tego typu obiektem na świecie (76 m wysokości).


Wybrany do opisania odcinek linii Callao – Lima – La Oroya o długości 222 km jest najtrudniejszym technicznie odcinkiem kolei w Peru – w 2019 roku peruwiański rząd stworzył wniosek o wpisanie go na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.

Książka jest efektem wyjazdu autora do Peru i przeprowadzenia kwerendy źródłowej w instytucjach archiwalnych w Limie oraz wykonania inwentaryzacji terenowej szlaku kolejowego, polegającej na dokonaniu dokumentacji fotograficznej wybranych najważniejszych obiektów inżynierskich i architektonicznych oraz rozwiązań technicznych (np. zakosy). Publikacja jest wzbogacona o mapę, ukazującą przebieg szlaku kolejowego i rozmieszczenie głównych obiektów linii, a ponadto zawiera sporo ilustracji archiwalnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

EGZ.

Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa

Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa
Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie istnieje już 40 lat. Jest jednym z większych stowarzyszeń tego typu w Polsce, a jego kolekcja zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej należy do najliczniejszych w tej części Europy. Ten wspaniały jubileusz stał się inspiracją do opracowania albumu w którym opisano historię klubu oraz odrestaurowanych autobusów. Autor zebrał w nim wiele cennych zdjęć oraz informacji z planowej eksploatacji autobusów co jest jednym z atutów tej pięknie wydanej publikacji. Miłośnicy transportu miejskiego, a szczególnie autobusów będą bardzo usatysfakcjonowani.    

Dostępność: brak towaru

Cena:

109,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 103,81 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl