Kategorie
Producent
- CARTA BLANKA Sp.z o.o. (1)
- HERA Drukarnia Offsetowa (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (1)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (1)
- KOLPRESS (14)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (37)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (5)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Śląska (1)
- PolskaKsiegarnia (2)
- SPATIUM Instytut Naukowo-wydawniczy (2)
- Świat Kolei (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (14)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (35)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (1)
- Wydawnictwo RM (1)
- ZP (4)
Dostępność
Cena
-
od
do
Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś
Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś to fotograficzny album poświęcony zmianom, jakie na przestrzeni niemal 150 lat zaszły w krakowskiej komunikacji miejskiej. Zebrane na przestrzeni lat zdjęcia dokumentujące codzienną służbę jaką wykonuje krakowski przewoźnik, ukazują w przystępny sposób naturalny proces rozwoju komunikacji. Polecamy zarówno pasjonatom transportu miejskiego jak i wszystkim którym bliski jest Kraków.
Dostępność: brak towaru
Koleje lokalne cz.1. Zachodniej Małopolski Kalwaria-B. Biała.
Oddajemy do rąk czytelników książkę o lokalnej, malowniczo położonej linii kolejowej z Bielska Białej do Kalwarii. Dzieje tej linii kolejowej są typowym przykładem rozwoju i późniejszej utraty znaczenia kolei lokalnej, położonej nieco na uboczu najważniejszych szlaków kolejowych PKP. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. Efekty tego są imponujące.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Atlas sieci tramwajowych Polski2017
Atlas sieci tramwajowych Polski 2017 to kolejna edycja obszernego i profesjonalnego opracowania kartograficznego dotyczącego systemów tramwajowych na terenie Polski. Obejmuje zarówno miasta, w których obecnie eksploatowane są sieci tramwajowe, jak również sieci zlikwidowane lub pozostające poza dzisiejszymi granicami Polski (Lwów, Wilno). Kilkadziesiąt szczegółowych map ilustruje rozwój sieci tramwajowych w poszczególnych miastach od czasów tramwajów konnych do dnia dzisiejszego. Atlas sieci tramwajowych Polski 2017 może pełnić również rolę przewodnika po współczesnych systemach tramwajowych. Pozwalają na to mapy obecnie funkcjonujących sieci tramwajowych zawierające również dodatkową treść turystyczną. Mimo iż tytuł atlasu wspomina tylko o tramwajach, czytelnik znajdzie w nim równie bogate kompendium wiedzy o sieciach trolejbusowych. Opracowanie wzbogacone jest zbiorem starannie dobranych 164 zdjęć oraz informacjami statystycznymi o każdym z opisywanych miast. Wszystkie te elementy pozwolą czytelnikowi w przejrzysty sposób zapoznać się z licznymi aspektami rozwoju i funkcjonowania sieci tramwajowych i trolejbusowych oraz porównania ich ze sobą bez konieczności przeszukiwania i analizowania innych opracowań. Legendy przygotowano w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje linowe i wyciągi narciarskie w Polsce. Historia i dzień dzisiejszy
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolej Kłodzko - Lądek Zdrój - Stronie Śląskie
Oddajemy w Państwa ręce książkę przedstawiającą historię budowy i eksploatacji linii kolejowej Kłodzko – Lądek Zdrój – Stronie Śląskie przebiegającej przez atrakcyjny turystycznie górski teren ziem...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolej Kłodzko-Kudowa Zdrój
Linia kolejowa Kłodzko – Kudowa Zdrój jest położona w wyjątkowo atrakcyjnym terenie górskim. Jej wysokie walory turystyczne współtworzy nie tylko architektura krajobrazu w formie krętego szlaku kolejowego,...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolej Podsudecka. Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - Kędzierzyn Koźle
Kolej podsudecka na ponad 200-kilometrowym szlaku tworzy wyjątkową możliwość zobaczenia zarówno głównych pasm Sudeckich, jak i zwiedzenia wielu Śląskich miast pochodzenia średniowiecznego o bogatym dziedzictwie kulturowym i materialnym.
Książka opisuje dzieje powstania i funkcjonowania linii kolejowej powstałej dwuetapowo: w latach 1844‒1858
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie.
W granicach obecnej Polski początek tym dziejom dało uruchomienie 22 maja 1842 roku odcinka Wrocław – Oława. W prezentowanej książce ważne dla funkcjonowania kolei wydarzenia zostały ukazane wraz z przedstawieniem infrastruktury kolejowej regionu. O jej wyjątkowości decyduje fakt rozległej sieci łączącej zarówno ważne miasta, jak i wkraczającej w atrakcyjne krajobrazowo Sudety. Wybudowane z dużym rozmachem mosty, tunele i dworce kolejowe często stanowią dziś zabytki w skali europejskiej, dlatego wciąż budzą podziw i zainteresowanie pasażerów.
Dostępność: brak towaru
Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei..
Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie stało się ogromnym wydarzeniem w życiu Łodzi i jej mieszkańców. Z centrum miasta zniknęły place do rozładunku wagonów towarowych i dawne magazyny. Infrastruktura kolejowa została schowana pod ziemią. Piękny nowoczesny dworzec powstał z tradycji i nierozerwalnie wiąże się z historią łódzkiej kolei.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleją przez Łódź.Łódzkie stacje kolejowe.
Łódzkie stacje mogą się pochwalić długą i ciekawą historią. Powstawały i zmieniały się, by sprostać potrzebom szybko rozwijającego się miasta. Dworce, nowe przystanki osobowe i stacje towarowe tętniły życiem. Przekształceniom ulegały także tereny wokół nich – rozbudowywano magazyny, bocznice do zakładów pracy, tworzono place składowe. A to nie koniec zmian w kolejowym krajobrazie Łodzi. Przyszłość pokaże, z jakim przyjęciem spotkają się nowe rozwiązania wprowadzone w łódzkim węźle kolejowym.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Węzeł kolejowy Koluszki.
Wokół stacji kolejowej w Koluszkach narosło wiele mitów i anegdot. Wszyscy słyszeli o Balu na dworcu w Koluszkach, a złośliwi twierdzili, że to… największy łódzki dworzec. W popularnej prasie często popadano ze skrajności w skrajność: pisano „największy w Polsce”, bądź przeciwnie „wstrętna prowizoryczna stacyjka”. A jak było naprawdę?
Dlaczego powstała stacja w Koluszkach, jak rozwinęła się w duży węzeł kolejowy, w którym stykały się tory o europejskiej i rosyjskiej szerokości oraz czemu połowa tego węzła znalazła się w Słotwinach – o tym Czytelnik dowie się z książki Michała Jerczyńskiego Węzeł kolejowy Koluszki.
Na podstawie archiwalnych materiałów Autor prześledził rozwój ruchu kolejowego w koluszkowskim węźle i historię budowy kolejnych dworców oraz ich niezrealizowanych projektów. Ilustracje, w dużej części dotąd niepublikowane, ukazują w większości nieistniejące już dziś budynki stacyjne oraz następujące na przestrzeni lat przebudowy układów torowych w węźle.
Przed Koluszkami kolejne wyzwanie. Czy nowy dworzec zadziwi mieszkańców i podróżnych? Czy kolejowy węzeł zyska nowoczesne oblicze? Centralna Polska czeka na niego z niecierpliwością!
Książka wydana z okazji 175. rocznicy powstania Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej:
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Metro w POLSCE.
Trudno dziś wyobrazić sobie Warszawę bez metra. A jednak od pomysłu do realizacji minęły długie lata. W końcu jednak możemy z niego korzystać i cieszyć się szybką podróżą bez stania w korkach. By lepiej poznać historię powstania metra i z bliska przyjrzeć się rozwojowi myśli inżynieryjnej w dziedzinie komunikacji miejskiej, sięgnijmy po książkę Metro w Polsce. To opowieść o stu latach planowania i budowy metra w Warszawie: począwszy od lat 20. XX wieku, poprzez czas odbudowy miasta ze zniszczeń wojennych, przerwanej i zaniechanej budowy metra głębokiego, po wybudowaną I linię i częściowo już funkcjonującą II linię. Omówione zostały również zagadnienia dotyczące konstrukcji i architektury, taboru oraz finansowania metra w Warszawie.
A jak system metra działał w innych państwach na świecie, w tym w Chinach? Czy w innych miastach w Polsce też planowano takie rozwiązania? Odpowiedź na te pytania znajdziemy na kartach tej książki.
Autor o metrze wie chyba wszystko, nie tylko towarzyszył budowie I i II linii metra w Warszawie, ale był uczestnikiem procesu powstawania tej inwestycji. Dzięki temu przedstawił sprawy nieznane ogółowi oraz sięgnął po unikalne dokumenty, zdjęcia oraz schematy z własnego archiwum.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny