Kolej, Pojazdy Szynowe

Technologia transportu kolejowego

Technologia transportu kolejowego
Technologia transportu kolejowego

Technologia transportu kolejowego

W książce w przystępny sposób opisano zagadnienia związane z technologią kolejowych przewozów ładunków i osób, w tym m.in.:

  • zarys kolejowego procesu przewozowego,
  • drogi kolejowe i ich elementy składowe oraz zasady ich utrzymania i naprawy,
  • kolejowe punkty eksploatacyjne (posterunki ruchu, punkty handlowe do odprawy osób i przesyłek oraz stacje kolejowe),
  • urządzenia sterowania ruchem kolejowym (klasyfikację, zasady sygnalizacji, urządzenia stacyjne, liniowe i łączności oraz zasady ich utrzymania),
  • wagony kolejowe towarowe i osobowe wraz z podstawowymi danymi eksploatacyjnymi, zasadami ładowania wagonów towarowych oraz numeracją i oznaczaniem wagonów, a także zasadami ich utrzymania i naprawy,
  • pojazdy trakcyjne spalinowe, elektryczne i parowe oraz zasady ich oznaczania, a także kolejowe pojazdy pomocnicze, zasady ich utrzymania i naprawy,
  • zasady prowadzenia ruchu pociągów na szlakach i stacjach,
  • technologię pracy manewrowej,
  • technologię pracy stacji kolejowych towarowych i osobowych,
  • technologię przemieszczania ładunków i osób w transporcie kolejowym,
  • technologię kombinowanych procesów transportowych z udziałem transportu kolejowego, uwzględniającą tabor, terminale przeładunkowe i technologię przeładunku,
  • określenie zdolności przepustowej linii kolejowej oraz zdolności przerobowej i ładunkowej stacji.

    Odbiorcy: studenci wydziałów transportu, logistyki oraz zarządzania wyższych uczelni, doradcy ds. transportu przedsiębiorstw, a także osoby profesjonalnie związane z przewozami kolejowymi.

 

Dostępność: brak towaru

Cena:

73,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 70,00 zł

Kolej jabłonowska.

Kolej jabłonowska.
Kolej jabłonowska.

Trzecia i zarazem ostatnia książka z cyklu poświęconego Warszawskim Kolejom Dojazdowym. Przedstawiono w niej dzieje kolei jabłonowskiej - wąskotorowej kolei prawego brzegu Wisły funkcjonującej w latach 1900-1963. Do roku 1914 była to kolej z Jabłonny do Wawra, w latach swej świetności łączyła Jabłonnę z Karczewem, a od 1956 roku istniała w szczątkowej postaci - od Otwocka do Karczewa.
W latach II wojny światowej została scalona przez okupanta niemieckiego z koleją marecką. To właśnie koleją jabłonowską przez całą okupację przemycano do Warszawy znaczne ilości mięsa i wędlin z Karczewa, pieczywa z Falenicy i podrabianych alkoholi z Jabłonny. Opisano też działającą do 1939 roku Kolej Konną Wawer - Wiązowna oraz linię "wojenną" z Wawra do Zegrza funkcjonującą w latach 1916-1923.
Treść książki wzbogacają liczne archiwalne fotografie, dokumentujące historię tej nieistniejącej już kolei. Miłośnicy kolei znajdą także opisy, rysunki i fotografie taboru oraz obiektów stacyjnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

egz

Kolej grójecka. Warszawskie koleje dojazdowe. wyd.3.

Kolej grójecka. Warszawskie koleje dojazdowe. wyd.3.
Kolej grójecka. Warszawskie koleje dojazdowe. wyd.3.

Książka z cyklu poświęconego Warszawskim Kolejom Dojazdowym. Przedstawiono w niej dzieje kolei grójeckiej - najbardziej znanej warszawskiej wąskotorówki, istniejącej do dnia dzisiejszego pod nazwą Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa. Kolej ta w swej historii miała okresy burzliwego rozwoju, stagnacji i powolnego upadku, a w chwili obecnej jest koleją turystyczną. W latach II wojny światowej tą właśnie koleją "szmuglowano" do okupowanej Warszawy najwięcej żywności. W pierwszych latach powojennych kolej grójecka stanowiła dla wielu często jedyny środek komunikacji z Warszawą - przewoziła po 20 mln pasażerów rocznie.
Całość zilustrowano unikatowymi archiwalnymi fotografiami. Miłośnicy kolei wąskotorowych znajdą też w książce rysunki, fotografie, opisy i wykazy stosowanego taboru oraz budowli inżynieryjnych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

egz.

Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej.

Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej.
Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej.

Książka poświęcona historii rozwoju konstrukcji wszystkich typów lokomotyw spalinowych normalnotorowych, szerokotorowych oraz wąskotorowych produkowanych przez: Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie, Zakłady Mechaniczne Hipolita Cegielskiego, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowych i warsztatów. Opisano zarówno konstrukcje rodzime jak i wytwarzane na podstawie obcych dokumentacji. Opis budowy każdej lokomotywy uzupełniają rysunki i fotografie. Przedstawiono lokomotywy manewrowe i liniowe dla PKP, lokomotywy przemysłowe, w tym specjalne lokomotywy dla kopalń węgla (dołowe i powierzchniowe) oraz niezrealizowane projekty lokomotyw spalinowych

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

80,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 76,19 zł

egz

Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś

Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś
Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś

Krakowska komunikacja miejska wczoraj i dziś to fotograficzny album poświęcony zmianom, jakie na przestrzeni niemal 150 lat zaszły w krakowskiej komunikacji miejskiej. Zebrane na przestrzeni lat zdjęcia dokumentujące codzienną służbę jaką wykonuje krakowski przewoźnik, ukazują w przystępny sposób naturalny proces rozwoju komunikacji. Polecamy zarówno pasjonatom transportu miejskiego jak i wszystkim którym bliski jest Kraków.

Dostępność: brak towaru

Cena:

109,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 103,81 zł

W Biurze Konstrukcyjnym Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce

W Biurze Konstrukcyjnym Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce
W Biurze Konstrukcyjnym Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce
Książka „W Biurze Konstrukcyjnym” pokazuje Kazimierza Zembrzuskiego, młodego inżyniera-pasjonata i historie powstawania jego projektów; między innymi projektów parowozów, które ciągnęły polskie pociągi pospieszne przez wiele lat (jak Pt 31, który po niewielkich modernizujących go zmianach po wojnie, stał się parowozem Pt 47), czy historię realizacji prototypu aerodynamicznego parowozu Pm 36 jego autorstwa, nagrodzonego na Światowej Wystawie w Paryżu, w 1937 roku. Sukcesy te świadczą nie tylko o niezwykłych zdolnościach jednego inżyniera, ale też o solidnym przygotowywaniu studentów przez Politechnikę Warszawską, której to uczelni inżynier Zembrzuski był absolwentem.

Dostępność: brak towaru

Cena:

25,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 23,81 zł

Zestawy kołowe pojazdów szynowych. Wybrane zagadnienia.

Zestawy kołowe pojazdów szynowych. Wybrane zagadnienia.
Zestawy kołowe pojazdów szynowych. Wybrane zagadnienia.

Książka opisuje wybrane zagadnienia o zestawach kołowych pojazdów szynowych. 

Dostępność: Dostęny

Cena:

26,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 24,76 zł

EGZ.

Dzieje Kolei Kocmyrzowskiej 1899-2010.Romantyzm lokalnych kol

Dzieje Kolei Kocmyrzowskiej 1899-2010.Romantyzm lokalnych kol
Dzieje Kolei Kocmyrzowskiej 1899-2010.Romantyzm lokalnych kol

Kocmyrzów jest małą miejscowością położoną na północny-wschód od Krakowa. Mało znana osada swoje miejsce na mapie i rozwój zyskała w roku 1899, kiedy do ówczesnej północnej granicy cesarsko królewskich Austro-Węgier dotarła kolej żelazna. Linia miała swój początek na krakowskim Dworcu Głównym, który był dworcem Kolei Północnej Cesarza Ferdynanda i na odcinku do Wesołej dzieliła tory z główną magistralą do Lwowa — koleją Carl-Ludwig-Bahn. Za imponującym wiaduktem w centrum miasta, w dawnej kolejarskiej dzielnicy miała odgałęzienie do położonego nad Wisłą dworca Grzegórzki. Dalej prowadziła przez dzisiejsze dzielnice Dąbie i Wieczysta do Czyżyn z licznymi bocznicami przemysłowymi. Dalej poprzez małe stacje Bieńczyce, Grębałów i Prusy główna linia wiła się do stacji końcowej Kocmyrzów. Od 1917 w Kocmyrzowie zaistniała kolej wąskotorowa, która od czasów rozbudowy i scalenia, już w niepodległej Polsce, zabierała pasażerów i towary do Kazimierzy Wielkiej, łącząc Kraków z Powiślem i doliną rzeki Nidy, z licznymi miejscowościami oraz zakładami przemysłowymi. Linia powstała jako jedna z galicyjskich kolei lokalnych, które zapewniały rozwój całej okolicy Krakowa. W latach swojego rozkwitu linia kolei żelaznej do Kocmyrzowa miała ważne znaczenie strategiczne jako niezawodne połączenie fortyfikacji Twierdzy Kraków z granicą „rosyjską”. Nowa era dla linii rozpoczęła się po II wojnie światowej razem z odbudową i powstaniem nowego miasta i jednocześnie przyszłej dzielnicy Krakowa, Nowej Huty. Jednak rozbudowa dzielnicy i zabudowa nowych terenów doprowadziły z biegiem lat do kolizji z linią kolejową, która po kilku latach najpierw została przebudowana, a później zlikwidowana. W roku 1994 ostatni specjalny pociąg retro przypomniał o czasach kolei żelaznej na tym historycznym szlaku, lecz później wydarzenia potoczyły się szybko. W 1996 zniknęła prawie bez śladu kolej wąskotorowa, w 2006 zdemontowano ostatnie tory z Nowej Huty do Kocmyrzowa. Jako ostatni zburzono budynek dworca w Kocmyrzowie. Dzisiaj w jego miejscu, a częściowo w obszarze dawnej linii kolejowej została poprowadzona nowa dwujezdniowa droga do Proszowic. Ta mało znana lokalna linia zawsze była i pozostanie głęboko w sercach nie tylko ludności z najbliższej okolicy ale także wielu miłośników kolei z Polski południowej. „Kocmyrzówka” zawsze wyróżniała się swoim niepowtarzalnym urokiem i miłą atmosferą; niestety teraz w tej okolicy można znaleźć tylko nieliczne ślady jej wieloletniej historii. Książka będzie miała na celu każdemu miłośnikowi kolei przypomnieć czas nieśpiesznych pociągów, ruchliwych zadbanych stacji i historyczny tabor oraz obudzić nostalgiczne wspomnienia.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Węzeł kolejowy Koluszki.

Węzeł kolejowy Koluszki.
Węzeł kolejowy Koluszki.

Wokół stacji kolejowej w Koluszkach narosło wiele mitów i anegdot. Wszyscy słyszeli o Balu na dworcu w Koluszkach, a złośliwi twierdzili, że to… największy łódzki dworzec. W popularnej prasie często popadano ze skrajności w skrajność: pisano „największy w Polsce”, bądź przeciwnie „wstrętna prowizoryczna stacyjka”. A jak było naprawdę?

Dlaczego powstała stacja w Koluszkach, jak rozwinęła się w duży węzeł kolejowy, w którym stykały się tory o europejskiej i rosyjskiej szerokości oraz czemu połowa tego węzła znalazła się w Słotwinach – o tym Czytelnik dowie się z książki Michała Jerczyńskiego Węzeł kolejowy Koluszki.

Na podstawie archiwalnych materiałów Autor prześledził rozwój ruchu kolejowego w koluszkowskim węźle i historię budowy kolejnych dworców oraz ich niezrealizowanych projektów. Ilustracje, w dużej części dotąd niepublikowane, ukazują w większości nieistniejące już dziś budynki stacyjne oraz następujące na przestrzeni lat przebudowy układów torowych w węźle.

Przed Koluszkami kolejne wyzwanie. Czy nowy dworzec zadziwi mieszkańców i podróżnych? Czy kolejowy węzeł zyska nowoczesne oblicze? Centralna Polska czeka na niego z niecierpliwością!

 

Książka wydana z okazji 175. rocznicy powstania Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej:

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

99,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 95,14 zł

EGZ.

Warszawskie Tramwaje Konne 1866-1908

Warszawskie Tramwaje Konne 1866-1908
Warszawskie Tramwaje Konne 1866-1908

Warszawskie Tramwaje Konne 1866-1908 

Dostępność: brak towaru

Cena:

109,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 103,81 zł

OK1 - PRUSKA P8 w służbie PKP

OK1 - PRUSKA P8 w służbie PKP
OK1 - PRUSKA P8 w służbie PKP

Pruskie parowozy P 8, których konstruktorem był pochodzący z Opola niemiecki inżynier Robert Garbe, to jedna z najgenialniejszych konstrukcji parowozowych w dziejach. Budowana w pierwszych dwóch dekadach XX wieku lokomotywa początkowo była planowana jako parowóz pośpieszny, wkrótce przemianowaną ją jednak na osobową i w takiej roli była znana w całej Europie. W Polsce od początku istnienia PKP aż do lat 70. była podstawowym pojazdem trakcyjnym do lokalnego ruchu pasażerskiego i została oznaczona serią Ok1. Przed II wojną światową pracowało na PKP blisko 300 tych parowozów, po wojnie — ponad 400. Ostatnie skreślono z inwentarza dopiero u progu lat 80., a jeden egzemplarz (z numerem 359) pozostawiono w stanie czynnym — do końca lat 80. służył do jazd specjalnych i grał w wielu filmach, po 1989 r. powrócił do planowej służby w lokalnym ruchu pasażerskim, stacjonując w muzealnej parowozowni w Wolsztynie. W XXI wieku coraz mniej mieliśmy okazji do oglądania tej maszyny „pod parą”, a od kilku lat parowóz stoi wygaszony. W monografii przedstawiono dzieje tej serii na kolejach pruskich, DR i — przede wszystkim — na PKP. W książce znajdzie się mnóstwo rysunków i zdjęć z różnych okresów eksploatacji oraz wyczerpujące statystyki. Będzie to z pewnością gratka dla wszystkich miłośników trakcji parowej — „okajedynki” były wszakże przez kilka dziesięcioleci jednymi z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów trakcyjnych naszych kolei i zyskały miano „kultowych”.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

169,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 160,95 zł

EGZ.

Węzeł kolejowy Inowrocław.

Węzeł kolejowy Inowrocław.
Węzeł kolejowy Inowrocław.

Inowrocławski węzeł kolejowy należy do najważniejszych w kraju, a jego historia sięga lat 1872–1873, kiedy to otwarto pierwszą linię kolejową zbudowaną przez Towarzystwo Kolei Górnośląskich. Uruchomienie tych pierwszych połączeń kolejowych wpłynęło na gwałtowny rozwój miasta oraz lokalnego przemysłu co zaowocowało budową kolejnych, tym razem bardziej lokalnych linii kolejowych. Publikacja ma za zadanie przedstawienie historii inowrocławskiego węzła  na przestrzeni blisko 150 lat, a tradycyjnie bardzo bogata warstwa ilustracyjna w znakomity sposób uzupełni jego obraz. Autorzy zebrali nie tylko wspaniały materiał ilustracyjny ale także wiele archiwalnych rozkładów jazdy, dokumentów, rysunków budynków oraz cennych map. Książka ta jest kolejną monografią z serii poświęconej największym węzłom kolejowym w Polsce

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

139,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 132,38 zł

EGZ.

Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa

Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa
Zabytkowe pojazdy komunikacji miejskiej z kolekcji KMKM W-wa

Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie istnieje już 40 lat. Jest jednym z większych stowarzyszeń tego typu w Polsce, a jego kolekcja zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej należy do najliczniejszych w tej części Europy. Ten wspaniały jubileusz stał się inspiracją do opracowania albumu w którym opisano historię klubu oraz odrestaurowanych autobusów. Autor zebrał w nim wiele cennych zdjęć oraz informacji z planowej eksploatacji autobusów co jest jednym z atutów tej pięknie wydanej publikacji. Miłośnicy transportu miejskiego, a szczególnie autobusów będą bardzo usatysfakcjonowani.    

Dostępność: brak towaru

Cena:

109,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 103,81 zł

Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej

Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej
Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej

Bogdan Pokropiński, znany Autor wielu publikacji o historii kolejnictwa, tym razem przedstawia Czytelnikom historię i budowę wszystkich serii i typów parowozów normalnotorowych, a także eksportowych szerokotorowych, produkowanych przez: „Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce S.A.” w Chrzanowie, „Warszawską Spółkę Akcyjną Budowy Parowozów” w Warszawie, „Zakłady Mechaniczne Hipolita Cegielskiego” w Poznaniu oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego we Wrocławiu. Opisano parowozy będące zarówno konstrukcjami rodzimymi, jak i wytwarzane na podstawie obcych dokumentacji. Znalazły się tu więc parowozy liniowe dla PKP (pospieszne, osobowe, towarowe), przemysłowe, parowozy produkowane wyłącznie na eksport (także szerokotorowe) oraz niezrealizowane projekty parowozów. Opis każdej konstrukcji uzupełnia rysunek i fotografie.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

egz

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku
Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku

Książka Tunele kolejowe w Polsce w obecnych granicach, wybudowane do 1945 roku prezentuje historię budowy i eksploatacji tuneli kolejowych na terenie obecnej Polski. Zagadnienia dotyczące budowy 25 tuneli (z czego siedemnaście powstało w Prusach, sześć w Galicji, jeden w Królestwie Polskim i jeden w odrodzonej Polsce) przedstawiono na tle problematyki XIX-wiecznego budownictwa tunelowego w regionie alpejskim.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

119,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 114,19 zł

EGZ.

Tramwaje Lwowskie 1880-1944

Tramwaje Lwowskie 1880-1944
Tramwaje Lwowskie 1880-1944

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

149,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 142,76 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl