Kategorie
Producent
- CARTA BLANKA Sp.z o.o. (1)
- HERA Drukarnia Offsetowa (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (1)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (1)
- KOLPRESS (14)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (37)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (1)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (5)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (2)
- Politechnika Śląska (1)
- PolskaKsiegarnia (2)
- SPATIUM Instytut Naukowo-wydawniczy (2)
- Świat Kolei (4)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (14)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (35)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (1)
- Wydawnictwo RM (1)
- ZP (4)
Dostępność
Cena
-
od
do
Szczecińskie Tramwaje
Książka ta powstała z pasji do komunikacji miejskiej. Dokumentuje szczególną historię Szczecina, w którym tramwaje pojawiły się już w drugiej połowie XIX wieku, odgrywając ważną rolę w życiu miasta. Najpierw tramwaje konne, następnie wraz z postępem techniki i elektryfikacją sieci tramwaje elektryczne stały się charakterystyczną częścią miejskiego krajobrazu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje lokalne cz.1. Zachodniej Małopolski Kalwaria-B. Biała.
Oddajemy do rąk czytelników książkę o lokalnej, malowniczo położonej linii kolejowej z Bielska Białej do Kalwarii. Dzieje tej linii kolejowej są typowym przykładem rozwoju i późniejszej utraty znaczenia kolei lokalnej, położonej nieco na uboczu najważniejszych szlaków kolejowych PKP. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem wiele lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. Efekty tego są imponujące.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Tramwaje powojennej Warszawy 1945-1975.
Książka „Tramwaje powojennej Warszawy 1945–1975” to kolejne monograficzne opracowanie autorstwa Dariusza Walczaka, badacza historii komunikacji szynowej w Warszawie i w Polsce. Tym razem jest to książka, w której autor odkrywa przed Czytelnikiem dzieje warszawskiej komunikacji szynowej po zakończeniu II wojny światowej. Zostało tu opisanych wiele nieznanych faktów z powojennej historii warszawskich tramwajów. Autor opowiada o taborze, ale również o ludziach, którzy przywracali do życia miejską komunikację po okupacyjnych zniszczeniach. Są tu zaskakujące, nieznane szerzej fakty, odkryte podczas żmudnych poszukiwań w historycznych annałach. Są wspomnienia osób, które autor zebrał bezpośrednio od nich w trakcie osobistych spotkań z odnalezionymi przez niego, żyjącymi jeszcze bohaterami tamtych lat. Książka zawiera bezcenne informacje, publikowane po raz pierwszy, a wszystko to uzupełnione nieznanymi fotografiami dokumentującymi tamte trudne, ale pasjonujące dla rozwoju komunikacji szynowej w Warszawie, czasy. Jest to druga z kolei, po wydanej w grudniu 2016 r. Autor zadał sobie trud przedstawienia każdego rodzaju taboru eksploatowanego w powojennej Warszawie do 1975 roku w którym z ulic stolicy zniknęły ostatnie tramwaje dwuosiowe. Piękna albumowa pozycja może być wspaniałym prezentem dla każdego pasjonata komunikacji.
Dostępność: brak towaru
Pochwała z Bejrutu. DVD - Duma polskich inżynierów.
Profesjonalny film dokumentalny poświęcony powstaniu, eksploatacji i eksportowi lokomotyw SU45 do Libanu, znanych też jako "Fiaty" ze względu na włoskie silniki spalinowe jakie w nich zamontowano. „Pochwała z Bejrutu” jest pierwszą próbą opowiedzenia historii lokomotyw spalinowych serii SP45 (późniejsza SU45) produkowanych w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. Prace nad filmem rozpoczęły się już w 2012 roku, zgłębia losy trzech lokomotyw sprzedanych Kolejom Libańskim. W tej niecodziennej ekspedycji maszyn do Libanu, która odbyła się latem 1976 roku, brało udział 30 osób. W filmie konwojenci opowiadają perypetie, jakie spotkały ich podczas miesięcznej podróży do ogarniętego wówczas wojną domową kraju. Ich trasa przebiegała przez ówczesną Czechosłowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Turcję oraz Syrię. Ekipa przez dwa lata mieszkała potem wraz ze swoimi rodzinami w Bejrucie - za zadanie mieli między innymi przeszkolić libańskich kolejarzy oraz serwisować przywiezione lokomotywy. Polskie lokomotywy przetrwały wojnę domową w Libanie i pozostawały w użyciu aż do 1997 roku. Przez kolejne niemal 20 lat maszyny miały jednak status zaginionych. Odnalazł je właśnie Michał Bis na potrzeby swojego filmu dokumentalnego. W 2015 roku autor poleciał do stolicy Libanu, gdzie otrzymał zgodę na filmowanie lokomotyw. Obecnie maszyny znajdują się na terenie bazy wojskowej w Bejrucie. W filmie poznajemy losy maszyn od momentu ich transportu do Libanu, aż do czasów współczesnych. W dokumencie studenta AGH występują m.in. libańscy kolejarze pamiętający SU45, a także dawni pracownicy zakładów Cegielskiego, w tym uczestnicy konwoju z jego kierownikiem na czele.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleją przez Łódź.Łódzkie stacje kolejowe.
Łódzkie stacje mogą się pochwalić długą i ciekawą historią. Powstawały i zmieniały się, by sprostać potrzebom szybko rozwijającego się miasta. Dworce, nowe przystanki osobowe i stacje towarowe tętniły życiem. Przekształceniom ulegały także tereny wokół nich – rozbudowywano magazyny, bocznice do zakładów pracy, tworzono place składowe. A to nie koniec zmian w kolejowym krajobrazie Łodzi. Przyszłość pokaże, z jakim przyjęciem spotkają się nowe rozwiązania wprowadzone w łódzkim węźle kolejowym.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleje miejskie i regionalne w Polsce.
Coraz większe znaczenie na mapie komunikacyjnej kraju odgrywa transport kolejowy. Maciej Kruszyna w niniejszej publikacji opisał aż 28 systemów kolejowych – tych istniejących jak i planowanych.
Dostępność: brak towaru
Silniki spalinowe pojazdów szynowych
Bogato ilustrowany poradnik eksploatacyjny poświęcony silnikom spalinowym pojazdów szynowych. Opisano w nim podstawy budowy i działania oraz praktyczne wskazówki dotyczące zasad utrzymania i obsługi najważniejszych zespołów i układów silników spalinowych współczesnych pojazdów szynowych użytkowanych w Polsce. W zwięzły i przystępny sposób przedstawiono podstawowe wiadomości z zakresu teorii silników wysokoprężnych, budowę tych silników, opis działania układów zasilania, smarowania, chłodzenia, sterowania, dolotowych i wylotowych. Podano także podstawowe wiadomości dotyczące diagnozowania oraz obsługi technicznej w warunkach eksploatacyjnych. Książkę wzbogacono o przegląd konstrukcji różnych rodzajów silników wysokoprężnych użytkowanych na sieci PKP.
Odbiorcy: kadra inżynieryjno-techniczna kolei (np. maszyniści, pracownicy obsługi), studenci wydziałów transportu i inżynierii lądowej wyższych uczelni technicznych, uczniowie techników o profilu kolejowym
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
LOKOMOTYWA WOJENNA Ty43
Okres PRL a i III RP nie rozpieszczał nas jeżeli chodzi o monografie parowozów. Właściwie nawet od okresu przedwojennego nie ukazało się żadne popularnonaukowe opracowanie książkowe dotyczące konkretnych serii lokomotyw parowych, nie licząc opracowań zbiorczych lub artykułów. Obecnie luka ta jest systematycznie nadrabiana, ale to dopiero początek długiej i żmudnej drogi w tym obszarze zagadnień. Tym razem autorzy, Roman Garbacik i Konrad Garbacik proponują nam wgląd w dzieje parowozu serii Ty43, produkowanego na podstawie pozostawionych po wojnie części i dokumentacji niemieckiej lokomotywy serii 42 (seria PKP: Ty3). Popularnych Helmutów, czyli parowozów serii Ty3/43 było tylko 129 sztuk i jako cięższa odmiana liczniejszych Kriegsloków Ty2/42 była ona niekiedy z nimi mylona. Rodowód, opis techniczny, obfity materiał ilustracyjny a nadto wszystkie przebiegi służb tych maszyn stanowić będą nie lada gratkę dla koneserów i z pewnością zachęcą do zakupu tej pozycji. Tym bardziej, iż w samych Niemczech seria 42 nie doczekała się zbyt wielu opracowań, przynajmniej na miarę monografii serii takich jak 03, 44, 50 czy 86. A i egzemplarzy muzealnych początkowo tam nie przewidziano; ratowano się potem ich zakupami w Bułgarii i Polsce. Słowem seria, która w samych Niemczech, a więc w kraju „jej urodzenia” była potraktowana nieco po macoszemu, wreszcie wyjedzie z „otchłani”, a jej historia ujrzy światło dzienne.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Koleją przez Łódź. Historia łódzkiej kolei..
Minimalistyczne industrialne wnętrze, przestronne perony, nowoczesne przeszklenia i tradycyjne detale. Funkcjonalność, prostota i harmonia form. Łodzianie czekali na niego z niecierpliwością. Dworzec Łódź Fabryczna zachwycił. Jego otwarcie stało się ogromnym wydarzeniem w życiu Łodzi i jej mieszkańców. Z centrum miasta zniknęły place do rozładunku wagonów towarowych i dawne magazyny. Infrastruktura kolejowa została schowana pod ziemią. Piękny nowoczesny dworzec powstał z tradycji i nierozerwalnie wiąże się z historią łódzkiej kolei.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Od kolei na Dolnym Śląsku po Koleje Dolnośląskie.
W granicach obecnej Polski początek tym dziejom dało uruchomienie 22 maja 1842 roku odcinka Wrocław – Oława. W prezentowanej książce ważne dla funkcjonowania kolei wydarzenia zostały ukazane wraz z przedstawieniem infrastruktury kolejowej regionu. O jej wyjątkowości decyduje fakt rozległej sieci łączącej zarówno ważne miasta, jak i wkraczającej w atrakcyjne krajobrazowo Sudety. Wybudowane z dużym rozmachem mosty, tunele i dworce kolejowe często stanowią dziś zabytki w skali europejskiej, dlatego wciąż budzą podziw i zainteresowanie pasażerów.
Dostępność: brak towaru
Magistrala węglowa. Najciekawsze linie kolejowe Polski.
II wydanie hitu sprzed 10 lat! Ponownie w sprzedaży monografia Magistrali węglowej - jednej z największych inwestycji II Rzeczpospolitej Polskiej. Znaczenie magistrali było ogromne, nie tylko w dziedzinie gospodarczej, ale również politycznej, społecznej czy nawet militarnej. W istotny sposób wpłynęła na życie dopiero co odrodzonego państwa polskiego. Do dzisiaj pozostaje jedną z najważniejszych w ruchu towarowym linii kolejowej w naszym kraju i należy ze względu na historię powstania i architekturę do najbardziej niezwykłych linii kolejowych w Polsce.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Atlas sieci tramwajowych Polski2017
Atlas sieci tramwajowych Polski 2017 to kolejna edycja obszernego i profesjonalnego opracowania kartograficznego dotyczącego systemów tramwajowych na terenie Polski. Obejmuje zarówno miasta, w których obecnie eksploatowane są sieci tramwajowe, jak również sieci zlikwidowane lub pozostające poza dzisiejszymi granicami Polski (Lwów, Wilno). Kilkadziesiąt szczegółowych map ilustruje rozwój sieci tramwajowych w poszczególnych miastach od czasów tramwajów konnych do dnia dzisiejszego. Atlas sieci tramwajowych Polski 2017 może pełnić również rolę przewodnika po współczesnych systemach tramwajowych. Pozwalają na to mapy obecnie funkcjonujących sieci tramwajowych zawierające również dodatkową treść turystyczną. Mimo iż tytuł atlasu wspomina tylko o tramwajach, czytelnik znajdzie w nim równie bogate kompendium wiedzy o sieciach trolejbusowych. Opracowanie wzbogacone jest zbiorem starannie dobranych 164 zdjęć oraz informacjami statystycznymi o każdym z opisywanych miast. Wszystkie te elementy pozwolą czytelnikowi w przejrzysty sposób zapoznać się z licznymi aspektami rozwoju i funkcjonowania sieci tramwajowych i trolejbusowych oraz porównania ich ze sobą bez konieczności przeszukiwania i analizowania innych opracowań. Legendy przygotowano w języku polskim, angielskim i niemieckim.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kolej wilanowska
Książka poświęcona Warszawskim Kolejom Dojazdowym, przedstawia historię kolei wilanowskiej. Kolej wilanowska powstała w roku 1891 jako kolej konna i funkcjonowała do roku 1936, kiedy to po częściowej likwidacji torów została włączona do kolei grójeckiej.
Książka zawiera liczne archiwalne fotografie oraz opisy, rysunki taboru i budowli inżynieryjnych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wrocławskie tramwaje konne.
10 lipca 1877 roku we Wrocławiu otworzono pierwszy odcinek miejskiej kolei konnej. Trasa obsługiwana przez przedsiębiorstwo Breslauer Straßen-Eisenbahn-Gesellschaft (Wrocławskie Towarzystwo Kolei Ulicznej) wiodła z Przedmieścia Oławskiego na Szczytniki. W ciągu kilkunastu lat udało się stworzyć jedną z największych sieci tramwajowych w Niemczech o łącznej długości tras przekraczającej 30 km. Pod koniec XIX stulecia, w okresie największego rozkwitu na pięciu liniach kursowało 140 wagonów, do ciągnięcia których spółka wykorzystywała ponad pół tysiąca koni.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Węzeł kolejowy Katowice 1846-2017 + schematy stacji.
WĘZEŁ KOLEJOWY KATOWICE ISBN 978-83-63652-24-1
Węzeł kolejowy w Katowicach to ogromny obszar z 12 stacjami i 13 posterunkami odgałęźnymi. W pewnym okresie, w ramach węzła można było jeździć w koło i to kilkoma różnymi trasami. Pierwszy jego element powstał w 1846 roku. W następnych latach, dzięki industrializacji opisywanego obszaru, notuje się szybki rozwój katowickiego węzła pod rządami, kolejno: Prus, Niemiec, II RP i PRL. Od 1854 r. węzeł normalnotorowy stopniowo uzupełniały tory wąskie o prześwicie 785 mm, które dotarły do głównej stacji, korzystając z podwórek kamienic zachodniej strony obecnej alei W. Korfantego, a rozszerzając swój zasięg, utworzyły siatkę ponad 20 km linii. Sto lat po kolei wąskotorowej na teren Katowic zawitała normalnotorowa kolej piaskowa. Mimo, że nie była własnością PKP, to miała swój udział w funkcjonowaniu węzła. Jej tory uzupełniały system transportu publicznego oraz tworzyły połączenia alternatywne.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Lokomotywy spalinowe produkcjipolskiej.
Książka poświęcona historii rozwoju konstrukcji wszystkich typów lokomotyw spalinowych normalnotorowych, szerokotorowych oraz wąskotorowych produkowanych przez: Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie, Zakłady Mechaniczne Hipolita Cegielskiego, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowych i warsztatów. Opisano zarówno konstrukcje rodzime jak i wytwarzane na podstawie obcych dokumentacji. Opis budowy każdej lokomotywy uzupełniają rysunki i fotografie. Przedstawiono lokomotywy manewrowe i liniowe dla PKP, lokomotywy przemysłowe, w tym specjalne lokomotywy dla kopalń węgla (dołowe i powierzchniowe) oraz niezrealizowane projekty lokomotyw spalinowych.
Dostępność: brak towaru