Kultura, Sztuka

Przewodnik po sztuce współczesnej

Przewodnik po sztuce współczesnej
Przewodnik po sztuce współczesnej

W przeszłości pozycja artysty w wielkim stopniu zależała od jego technicznych zdolności, umiejętności wiernego odtwarzania realnego świata. Portret miał być prawdziwą i wierną podobizną, a krajobrazy rozpoznawalne w każdym szczególe. Jednak, zwłaszcza po pojawieniu się fotografii, wielu artystów zrezygnowało z tworzenia tego „prawdziwego” podobieństwa na rzecz bardziej bezpośrednich, pogłębionych obrazów, które wyrażały uczucia dotyczące malowanego tematu. Od początku tych ogromnych zmian artystycznych ambicji krytycy mylili pozorny brak umiejętności warsztatowych z brakiem artyzmu i finezji, wyśmiewając ekspresyjne prace i porównując je do niepodlegających ocenie merytorycznej wysiłków dzieci.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

64,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 60,95 zł

EGZ.

Historia wychowania T-1.Od starożytnej Grecji do wieku XVIII

Historia wychowania T-1.Od starożytnej Grecji do wieku XVIII
Historia wychowania T-1.Od starożytnej Grecji do wieku XVIII

Czwarte wydanie, przygotowane w 2010 roku, jest uwspółcześnionym stylistycznie i edytorsko wydaniem z 1934 roku przygotowanym na podstawie wydania z 1996 roku. Zawiera wszystkie treści z wydania historycznego, ale zostało przedstawione językiem z mniejszą ilością archaizmów i mniejszym nacechowaniem starodawnym stylem. Zmianie uległa również szata graficzna.

 

Dostępność: Dostęny

Cena:

32,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 30,48 zł

EGZ.

Sztuka Polska T-6. Sztuka XIX wiek

Sztuka Polska T-6. Sztuka XIX wiek
Sztuka Polska T-6. Sztuka XIX wiek

Sztuka XIX wieku zajmuje w dziejach polskiej kultury i świadomości narodowej wyjątkowe miejsce. Na jej odrębną pozycję wywarła wpływ polityczna sytuacja narodu pozbawionego własnego państwa. W tym czasie na ziemiach dawnej Rzeczypospolitej zachodziły jednak istotne zmiany cywilizacyjne. Rozwinął się przemysł i komunikacja, powstały nowoczesne miasta, gwałtownie przeobraził się krajobraz kulturowy. Kształtująca się kultura masowa sięgała po nowe techniki przekazu wizualnego – jak litografia wielkonakładowa, drzeworyt ilustracyjny, fotografia – dzięki czemu stworzono czasopisma ilustrowane. Założono instytucje życia intelektualnego i artystycznego – szkoły, muzea, galerie, teatry. Broniąc narodowej tożsamości, stworzono sztukę odwołującą się do polskiej kulturowej tradycji, a zarazem związaną z ogólnoeuropejskimi nurtami intelektualnymi i artystycznymi. Od lat czterdziestych XIX wieku Polacy byli obecni w europejskim życiu artystycznym, zwłaszcza, że duże grupy malarzy i przedstawicieli innych dyscyplin przebywały na stałe we Francji, Włoszech czy Bawarii. Sukcesy na paryskich Salonach obrazów Stattlera i Rodakowskiego (Portret matki pędzla Rodakowskiego Delacroix uznał za arcydzieło), na międzynarodowych wystawach sztuki – Matejki, Brandta, Siemiradzkiego czy Czachórskiego wprowadziły sztukę polską do świadomości Europejczyków.

Tom VI obejmuje architekturę, ogrody i parki, rzeźbę, malarstwo i rysunek, grafikę, fotografię oraz rzemiosło artystyczne. Dodatkowo został on uzupełniony o sztukę Śląska i Pomorza Zachodniego.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

149,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 141,90 zł

EGZ.

Rysunek w arteterapii

Rysunek w arteterapii
Rysunek w arteterapii

Rysunek jest pewnego typu fenomenem, zarówno jako medium w twórczości, w sztuce, ale również jeśli chodzi o definiowalność tego pojęcia. Nie ma jednej, jednoznacznej definicji rysunku. Wręcz przeciwnie: mamy do czynienia z nieprawdopodobną ilością znaczeń tego pojęcia. Artyści, krytycy, pedagodzy

w różny sposób pojmują formę i znaczenie rysunku i w różny sposób określają to medium.

Niezwykle interesująco wygląda definiowanie rysunku w edukacji artystycznej.

Dlaczego terapeutyczne działanie rysunku?

Dla renesansowego artysty rysunek był narzędziem poznawczym, prowadził do dzieła, które było zwieńczeniem procesu odkrywania.U dzisiejszego twórcy wiedzę zastępują pytania i refleksje. Rysunek stał się znakomitym narzędziem „myślenia”. Rysunek jest podstawowym (pierwszym) rodzajem twórczości – twórczej aktywności, myślenia. Od zarania był pierwszym etapem tworzenia, służył jako najprostsza forma zapisu myśli, wstępnych notacji, pytań, refleksji. Rysunek jest najprostszym, a zarazem najbardziej skutecznym językiem notacji powstających w umyśle zamysłów. Rysunek był i jest najbardziej demokratyczną dyscypliną sztuki, dostępną każdemu. Nie wymaga przekraczania określonego progu technologicznego. Jest „namiastką dzieła”.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

34,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 32,38 zł

EGZ.

Zasady rysunku i kompozycji postaci ludzkiej. Z 325 rysunkami

Zasady rysunku i kompozycji postaci ludzkiej. Z 325 rysunkami
Zasady rysunku i kompozycji postaci ludzkiej. Z 325 rysunkami

Zasady rysunku i kompozycji postaci ludzkiej. Z 325 rysunkami 

Książka uczy poprawnego rysowania proporcji oraz zasad pomagających przy rysowaniu postaci ludzkiej.
Adresowana jest do każdej osoby zainteresowanej rysowaniem profesjonalnym i hobbisycznym.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

29,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 27,62 zł

EGZ.

Klan Wyspiańskich

Klan Wyspiańskich
Klan Wyspiańskich

Tylu dobrze zapowiadających się, zapomnianych, niespełnionych artystów i tylko jeden geniusz! Stanisław Wyspiański. Wokół tej zagadki krąży autor książki Klan Wyspiańskich…

Franciszek (ojciec Stanisława) był utalentowanym rzeźbiarzem, który z różnych powodów nie wykorzystał swoich talentów, jego brat Bronisław – nieprzeciętnym fotografikiem działającym na prowincji, z upływem lat niestety zapomnianym. Joanna (Janina) Stankiewiczowa pozostawiła rękopisy, nad którymi pochylają się badacze literatury. Najbardziej dociekliwi znają artykuły Zenona Parviego, a także jego dramaty, których nie wystawiają już dzisiejsze teatry. W kilku miastach stoją natomiast pomniki dłuta Tadeusza Błotnickiego, a jego dzieło Zarys historii ubiorów jest nadal antykwarycznym rarytasem.

O nich wszystkich nie pamiętalibyśmy, gdyby w połowie stycznia 1869 roku nie przyszedł na świat ich najsławniejszy krewny. Stanisław Wyspiański przeżył niespełna trzydzieści dziewięć lat – znacznie mniej niż Mickiewicz czy Norwid, mniej nawet niż Słowacki i Krasiński. A jednak pozostawił dzieło niezwykłe, zdumiewające rozległością i wszechstronnością. Żadne z jego dzieci nie zdobyło podobnej sławy, choć sztuka nie była im obca. Przybrany syn Teodor pisywał wiersze liryczne, choć marzył o poematach epickich. Po Mieczysławie zachował się w archiwach rodzinnych cały tomik. Stanisław malował i rzeźbił, lecz jego talent doceniało tylko najbliższe otoczenie.

Jan Tomkowski – eseista, prozaik, historyk literatury, badacz idei, profesor w IBL PAN; opublikował m.in. powieści: Ragadon (1985), Opowieści Szeherezady (1989), Czarny elementarz (2014), Jesień (2018), eseje: Juliusz Verne – tajemnicza wyspa? (1987, 2005), Mistyka i herezja (1993, 2006), Ciemne skrzydła Ikara (2009), „Pan Tadeusz” – poemat metafizyczny (2019), syntezy: Literatura polska (1993), Literatura powszechna (1995), Dzieje myśli (1997, 2002), Młoda Polska (2001), Dzieje literatury powszechnej (2008)

Dostępność: brak towaru

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

Bruegel. Zbliżenia

Bruegel. Zbliżenia
Bruegel. Zbliżenia

Bruegel. Zbliżenia to album przedstawiający najbardziej znane obrazy, rysunki i ryciny Pietera Bruegla (1525 a 1530-1569), a zwłaszcza ich wyjątkowe detale, świadczące o mistrzostwie tego artysty. Materiał pogrupowany tematycznie – pejzaże ukazujące pory roku, widoki wsi podczas żniw, targów czy polowania, sceny z życia codziennego, sceny biblijne, przedstawienia obrazujące niderlandzkie przysłowia czy sceny zabaw dziecięcych – to fascynujące spojrzenie na jego najsłynniejsze obrazy, m.in. takie jak: Myśliwi na śniegu (1565), Chłopskie wesele (1568) czy Wieża Babel (1563). W części poświęconej rycinom i rysunkom przedstawiona została seria, której tematem są grzechy i cnoty. Bruegel stworzył niezwykle ciekawy i wciągający świat. Obcowanie z jego dziełami to możliwość podziwiania czystego piękna i artystycznego kunsztu, a także intelektualna przyjemność z odkrywania kolejnych warstw znaczeniowych i humoru artysty. Sensy ujawniają się w sposób najbardziej czytelny, gdy na prace Bruegla patrzymy w zbliżeniu…

Autorem książki jest Manfred Sellink, specjalizujący się w badaniu twórczości Bruegla. Zabiera on czytelnika w odkrywczą podróż do świata wyobraźni artysty w nadziei, że umożliwi mu ona nowe spojrzenie na jego dzieła: „[…] za każdym razem, kiedy staję po raz kolejny przed którąś z jego rycin, rysunkiem lub obrazem, zawsze zaskakuje mnie, jak wiele jeszcze pozostaje do odkrycia. Mam nadzieję, że książka przekaże choćby część fascynacji, zachwytu i podziwu, jaki nieustannie wzbudza we mnie mistrzowska twórczość Pietera Bruegla”.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Zbliżenia.Szkice o polskich artystach

Zbliżenia.Szkice o polskich artystach
Zbliżenia.Szkice o polskich artystach

ZBLIŻENIA. Szkice o polskich artystach to zbiór komentarzy do sztuki blisko pięćdziesięciu polskich artystów, których Autorka spotkała w swoim zawodowym życiu. Krótkie eseistyczne formy mają na celu dotrzeć do osób spoza wąskiego kręgu profesjonalistów. To bardzo osobisty, choć niekompletny pamiętnik spotkań ze sztuką. Ten kameralny subiektywizm sprawia, że zetknięcie z dziełami, które przeciętnemu odbiorcy nie zawsze wydają się zrozumiałe, jest prostsze i – co ważne – pomaga zrozumieć artystyczne credo ich twórców. „Od wielu dekad pracuję z artystami. Nie zawsze efektem tej współpracy są wystawy, często kończy się na wstępach do katalogów lub niewielkich artykułach, w których próbuję nazwać to, co robią. W większości są to krótkie formy, pisane możliwie prostym językiem; chciałam, by trafiły do osób spoza wąskiego kręgu profesjonalistów. Liczę na przypadkowego czytelnika, mając nadzieję, że zainteresuje się sztuką, o której piszę, i zrozumie artystę, który tę sztukę tworzy”. Anda Rottenberg przybliża prace zarówno klasyków nowoczesności – Stanisława Fijałkowskiego, Jerzego Nowosielskiego czy Aliny Szapocznikow, jak i mniej znanych, młodszych twórców – Martyny Ścibior, Bogny Burskiej, Dominika Lejmana. Wybór nazwisk – jak pisze we wstępie – jest wynikiem „przypadkowych splotów okoliczności”. Nie odzwierciedla w pełni jej fascynacji, jest ich bowiem znacznie więcej…

Anda Rottenberg – historyczka i krytyczka sztuki, kuratorka wystaw. Pracowała m.in. w Instytucie Sztuki PAN, kierowała Departamentem Sztuki w MKiS (1990-1991), była dyrektorką Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki (1993–2001), dyrektorką do spraw artystycznych Muzeum Sztuki Nowoczesnej (2006-2008). W latach 1988–1993 przewodniczyła Sekcji Polskiej Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA, później została wiceprzewodniczącą Zarządu Głównego Stowarzyszenia (1994–2000).

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

EGZ.

Recenzje teatralne i kroniki opery

Recenzje teatralne i kroniki opery
Recenzje teatralne i kroniki opery

Recenzje teatralne i kroniki opery

Książka zawiera zbiór tekstów krytycznych Tadeusza Pawlikowskiego.
Legendarny dyrektor i reżyser teatru sięgnął po pióro recenzenta dwukrotnie.
Po raz pierwszy w młodości, kiedy dopiero zaczynały kiełkować jego marzenia o przyszłej karierze. W latach 1885–1887 w „Nowej Reformie” pisał recenzje krakowskich przedstawień. I ponownie – jako doświadczony artysta i osoba publiczna – na przełomie
1910 i 1911 roku publikował w „Kurierze Lwowskim” pełne emocji omówienia lwowskiej sceny muzycznej.

Można mieć nadzieję, że rok 2015 – setna rocznica śmierci Pawlikowskiego – przyniesie nową falę zainteresowania jego osobą i dorobkiem. Powinien się także do tego przyczynić długo oczekiwany zbiór Recenzji teatralnych i kronik opery pisanych przez Pawlikowskiego w dwóch różnych okresach życia, a publikowanych pod kryptonimami.
Nie przynoszą one wprawdzie wyraziście sformułowanego programu czy poglądów teatralnych Pawlikowskiego – nie ma tu manifestów ani deklaracji ideowych, bo takich dyrektor nie składał. Stanowią jednak niezwykle cenny dokument, pozwalający z jednej strony poznać jego osobowość, rozległą wiedzę, język, jakim się posługiwał pisząc o teatrze, a z drugiej – jak wszystkie ówczesne recenzje – dający szansę przybliżenia choć trochę codzienności dawnego teatru krakowskiego i lwowskiej opery. Wciąż jeszcze mało mamy takich całościowo i wnikliwie opracowanych zbiorów źródłowych tekstów teatralnych, z tym większą więc radością należy powitać ten – szczególnie ze względu na osobę Autora.

Dostępność: brak towaru

Cena:

22,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 20,95 zł

Kultura Ludowa Słowian Tomy 1-3 komplet oprawa miękka

Kultura Ludowa Słowian Tomy 1-3 komplet oprawa miękka
Kultura Ludowa Słowian Tomy 1-3 komplet oprawa miękka

Kultura Ludowa Słowian - Kazimierz Moszyński - (komplet 3 tomów)
Komplet 3 tomów Kultury Ludowej Słowian. Do każdego tomu dołączony atlas. Wydanie w miękkiej oprawie, papier gramatura 70 g. Sprzedaż wyłącznie w komplecie.
Kultura ludowa Słowian – monumentalne dzieło Kazimierza Moszyńskiego wydane w Krakowie w latach 1929-1939 (drugie wydanie w Warszawie, 1967-1968 w opracowaniu Jadwigi Klimaszewskiej). Dzieło było pierwszym w Europie syntetycznym opracowaniem ludowej kultury dużej grupy etnicznej, a jego publikacja wysunęła etnografię polską na czołową pozycję w europejskim słowianoznawstwie. Dzieło składa się z dwóch tomów. Pierwszy z nich - pt. Kultura materialna - poświęcony jest m.in. gospodarce, odzieży, broni, komunikacji, przechowywaniu żywności); w tomie drugim (cz.1 i 2), zatytułowanym Kultura duchowa, opracowane są m.in. takie tematy jak wiedza, kult, wierzenia, magia, wróżby, sztuki plastyczne, muzyka, onomastyka i symbolika. Autor oparł się na rozległej rozproszonej literaturze oraz gruntownych badaniach terenowych jakie prowadził w Polsce, na Białorusi, Polesiu i Ukrainie.
Dzieło liczy ponad 2300 stron druku, zawiera ryciny prawie 2500 obiektów, w większości wykonane przez samego autora, a także mapy i dodatki nutowe. Do każdego tomu dołączono atlas.
W 1936 roku I tom ukazał się w przekładzie szwedzkim, plany przekładu niemieckiego nie zostały zrealizowane wskutek wybuchu wojny.*)

Opis pozycji:
Wydawca: Graf_ika
Data wydania: 2010
Oprawa: miękka
Liczba stron: Tom I 756, Tom II 768, Tom III 968
ISBN: 978-83-61889-37-3 tom I
ISBN: 978-83-61889-38-0 tom II
ISBN: 978-83-61889-39-7 tom III

Dostępność: brak towaru

Cena:

199,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 189,52 zł

Dawne mapy. Podróż w przeszłość

Dawne mapy. Podróż w przeszłość
Dawne mapy. Podróż w przeszłość

Bogato ilustrowane Dawne mapy prezentują historię kartografii, począwszy od Tabula Peutingeriana (której oryginał pochodzi z I wieku p.n.e.) aż do XX‑wiecznych map propagandowych

To zapis poznawania świata wielu pokoleń, wyobrażeń o świecie istniejącym, ale i wyobrażonym, którego nigdy nie było. Te mapy pozwolą nam wyruszyć śladami dawnych odkrywców, ale i XIX‑wiecznych dżentelmenów podróżników, umożliwią zrozumienie specyfiki mało znanej kartografii fantazyjnej i tej wciąż popularnej – perswazyjnej.

W tę niezwykłą podróż w czasie zabiera nas Kevin J. Brown, marszand rzadkich map, który sam przemierzył niejeden taki szlak, a dawnej kartografii podporządkował całe swoje życie.

Dostępność: brak towaru

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

Kolosy.Wielkie rzeźby figuralneod antyku po współczesność

Kolosy.Wielkie rzeźby figuralneod antyku po współczesność
Kolosy.Wielkie rzeźby figuralneod antyku po współczesność

"Od powstania pierwszych kolosalnych rzeźb figuralnych – a więc od czasów prehistorycznych – obiekty te, dominując nad otoczeniem, fascynowały nie tylko wielkością, przekraczającą wysokość człowieka. Początkowo były częścią kultu, odzwierciedlały też prestiż grup społecznych i rangę twórców, lecz z upływem czasu stawały się jedynie historycznymi pomnikami.

Dzięki licznym opracowaniom monograficznym poświęconym zarówno wielkim rzeźbom, jak i wiążącym się z nimi obiektom architektonicznym i założeniom urbanistyczno-krajobrazowym, można było pokusić się o próbę przedstawienia panoramy pasjonującego zjawiska kolosalnych rzeźb. Słowo „kolos” pochodzi z klasycznej greki, w której kolossos oznaczało rzeźbę ponadnaturalnej wielkości, natomiast blisko brzmiące słowo kolos określało „tylną część ciała”."

(ze Wstępu)

Spis treści:

Przedmowa  /7

Wstęp  /9

1. Od paleolitycznych "Wenus" do neolitycznych menhirów. Prehistoryczne źródła rzeźby  /11

2. Od prehistorycznych menhirów do Wielkiego Sfinksa  /17

3. Żywe wizerunki - rzeźby figuralne starożytnego Egiptu  /43

4. Wielki Sfinks - Chefren w postaci lwa jako strażnik zaświatów w proskynezie przed Słońcem w jego ziemskiej siedzibie  /51

5. Siedzące kolosy władcy - symbole prestiżu i potęgi - inkarnacje królewskiego ducha  /65

6. Kolosy z Abu Simbel  /75

7. Wielkość kolosów. Funkcja - szyfry - symbolika - magia  /83

8. Kolosy Mezopotamii  /95

9. Skały Anatolii. Reliefy i wolno stojące rzeźby - wizerunki i zastępcze ciała hetyckich bogów i królów  /99

10. Kolosy starożytnej Grecji. Egipska geneza monumentalnej rzeźby greckiej  /119

11. Kolos w Amyklaj. Tron Appolona  /131

12. Atena Promachos Fidiasza na Akropolu  /135

13. Od archaicznych idoli do arcydzieł okresu klasycznego i hellenistycznego. Akrolityczne i chryzelefantynowe posągi kompozytowe  /141

Chryzelefantynowy posąg Anety Partenos - iluzja epifanii w świętym gaju  /144

Chryzelefantynowy posąg ojca i króla bogów - Zeusa w jego świątyni w Olimpii  /149

14. Krajobrazowe kompozycje z wielkimi rzeźbami figuralnymi  /161

15. Kolos Rodyjski - 100-stopowa rzeźba Heliosa na Rodos  /175

16. Neron jako Helios Złotej Ery - 120-stopowy rzymski kolos  /191

17. Akrolityczny posąg Konstantyna I Wielkiego. Ostatni kolos antyku  /201

18. Kolosalność jak oznaka najwyższego prestiżu i sławy. Kolosy w największej metropolii antycznego świata - Aleksandrii przy Egipcie  /209

19. Kolosalne rzeźby poza kręgiem śródziemnomorskich cywilizacji i kultur. Kolosy barbarzyńskich ludów Europy  /213

20. Kolosalne rzeźby schyłku średniowiecza  /219

21. Kolosy w somnambuliczno-mitologicznej scenerii manierycznych założeń parkowych w Bomarzo i Pratolino  /229

22. Wielkie rzeźby figuralne egzotycznych cywilizacji i kultur  /235

"Żywa prehistoria" - funkcje i formy figuralnej rzeźby ludów Oceanii i Nowej Gwinei  /235

Ameryka prekolumbijska /242

Kolosy pierwotnych kultur Indochin i Pacyfiku  /257

23. Buddyzm i jego kolosy. Indie - Indochiny - Chiny - Japonia  /267

24. Antyczne kolosy jako inspiracja rzeźb XIX i XX wieku  /293

25. Kolosy jako element konfrontacji totalitarnych reżimów XX wieku  /307

26. Kolosy jako nośniki nowych idei  /313

27. Rzeźba pomnikowa w Polsce  /325

28. Kolosalne rzeźby figuralne w powojennej Polsce. Wizje, fantazje, realizacja  /335

29. Wybrane przykłady wrocławskich kolosów  /347

30. Architektura w roli figuralnych kolosów. Antropomorficzne kolosy architektury  /355

Zakończenie  /365

Literatura  /371

Indeks osób i postaci mitologicznych  /389

Indeks nazw geograficznych  /399

Die kolosalen Figur Skulpturen - von der Antike bis zur Gegenwart. Zusammenfassung  /405

Dostępność: brak towaru

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

Sztuka kolorowania. Arcydzieła malarstwa.

Sztuka kolorowania. Arcydzieła malarstwa.
Sztuka kolorowania. Arcydzieła malarstwa.

Ta piękna księga prezentuje 30 wspaniałych dzieł sztuki od XV do XX wieku, od Tycjana, przez Vermeera, Maneta, po Picassa i Magritte. Każdej pracy towarzyszy tekst o artyście, jego malarstwie i stosowanej technice. Obok przedstawionego obrazu zamieszczono jego kopię do kolorowania. Wystarczą kredki, aby poczuć się wielkim  mistrzem. Efekt swoich wysiłków można oprawić w ramy i powiesić w domu lub obdarować nim bliskich.

Dostępność: brak towaru

Cena:

49,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 46,67 zł

W cieniu koronkowej parasolki. Omodzie i obyczajach w XIX w.

W cieniu koronkowej parasolki. Omodzie i obyczajach w XIX w.
W cieniu koronkowej parasolki. Omodzie i obyczajach w XIX w.

Książka obejmuje okres od Wielkiej Rewolucji Francuskiej do wybuchu I wojny światowej i ukazuje, jak żyły elity ówczesnego społeczeństwa. Przedstawia modę europejską, ale również sposób jej recepcji na ziemiach polskich. Autorki piszą o sukniach, fryzurach, dodatkach oraz o ich powiązaniach z zachowaniem, kodami towarzyskimi, moralnością, erotyką i polityką. Cytują XIX-wieczną prasę światową i pamiętniki polskich arystokratek.

W XIX wieku Europa zaczęła szybciej niż w poprzednich stuleciach zmieniać oblicze. Był to też okres bardzo efektowny w dziejach ubioru. Nagle, co pokolenie, czas biegł coraz szybciej, stroje zaś ulegały zmianom mniej więcej co dziesięć lat: niekiedy diametralnie, niekiedy subtelnie, lecz zawsze na tyle znacząco, że widziany na ulicy ubiór można było ocenić jako modny lub też nie.

Ujęcie tego stulecia w ścisłe ramy chronologiczne, czyli od 1800 do 1900 roku, nie pokrywa się z rzeczywistą ewolucją ubiorów i zwyczajów epoki. Wiek XIX zainaugurowała, w sensie ideowym, Wielka Rewolucja Francuska, tak więc niniejsza opowieść o modzie i obyczajach XIX-wiecznych rozpoczyna się od lat poprzedzających i zwiastujących wybuch tej rewolucji, a kończy kolejnym szokującym przełomem, jakim dla Europy i świata była I wojna światowa.

Dostępność: brak towaru

Cena:

79,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 75,24 zł

Kwiaty Baroku.

Kwiaty Baroku.
Kwiaty Baroku.

Ponad 150 wspaniałych reprodukcji barokowych obrazów zachwyca pięknem KWIATÓW. Można patrzeć na nie okiem damy, która – jak pisał w Martwej naturze z wędzidłem Zbigniew Herbert – „zwróciła się z prośbą do artysty, aby namalował jej bukiet rzadkich kwiatów, bowiem nie stać jej na to, aby je kupić“. A można patrzeć – okiem krytyka – na wciąż na nowo odkrywaną zachwycającą gałąź malarstwa, bowiem wśród 75 zaprezentowanych artystów znaleźli się m.in. Caravaggio, Rubens, Van Dyck, Bruegel Starszy.

Dostępność: brak towaru

Cena:

99,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 94,29 zł

Gaudi

Gaudi
Gaudi

Album zawiera 390 barwnych fotografii budowli (i ich detali) zaprojektowanych przez Gaudiego – jednego z najciekawszych i najbardziej kontrowersyjnych architektów świata, który stworzył swój oryginalny, bardzo rzeźbiarski styl i wywarł ogromny wpływ na architekturę XX w. Wykorzystywał paraboliczne łuki, fantastyczne formy i zawiłe desenie oraz organiczne kształty podpatrywane w przyrodzie. Dziś ten kataloński secesyjny artysta uważany jest za prekursora architektury biomorficznej.

Dostępność: brak towaru

Cena:

49,90 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,52 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl