Samolot bombowy PZL.37 ŁOŚ
TBiU-5 Samolot bombowy PZL 37 ŁOŚ
w 1934 r. zapadła decyzja wyposażenia polskiego lotnictwa w nowoczesne dwusilnikowe samoloty bombowe. Używane od 1930 r. samoloty Fokker VIIIB/3m nadawały się tylko do szkolenia. Projekt dwupłatowego samolotu bombowego Lublin R-XVIII został odrzucony.
Jesienią 1934 r. inż. Jerzy Dąbrowski opracował w PZL projekt wstępny całkowicie metalowego dwusilnikowego bombowca PZL 37, o prędkości lotu 400 km/k, choć wojsko wymagało tylko 360 km/h.
Dostępność: brak towaru
Gwiazdy nad Afganistanem.Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojsk.
Gwiazdy nad Afganistanem. Taktyka rosyjskiego lotnictwa wojskowego.
Dostępność: brak towaru
Samoloty sportowe RWD-6 i RWD-9. Polskie konstrukcje lotnicze.
W 1931 r. w Warsztatach Sekcji Lotniczej KMSPW na Okęciu rozpoczęto prace nad projektem samolotu RWD-6, przeznaczonego do udziału w III Challenge 1932 r. W czerwcu 1932 r. samoloty były gotowe. Pierwszy egzemplarz RWD-6 oblatał 3 czerwca 1932 r., J. Drzewiecki na lotnisku Okęcie w Warszawie. Samoloty miały numery fabryczne 55, 56 i 57 i otrzymały znaki rejestracyjne SP-AHL, -AHM i -AHN. Pierwszy egzemplarz, pilotowany przez J. Drzewieckiego, był pokazany 18-19 czerwca 1932 r. na Międzynarodowym Mityngu Lotniczym w Warszawie.
Dostępność: brak towaru
Projektowanie lotniczych systemów sterowania uwzględniających sytsytuacje zwiększonego ryzyka.
Projektowanie lotniczych systemów sterowania uwzględniających sytsytuacje zwiększonego ryzyka.
Dostępność: brak towaru
Expect the unexpected;english for pilots and ATCOs
Flightpath is the definitive course for pilots and Air Traffic Controllers who need an ICAO4 level of English to work in the industry. Flightpath is the only Aviation English course to offer a thorough grounding in the full range of communication skills needed by aviation professionals to communicate in non-routine situations. With regular focus on ICAO criteria, learners are given full support in reaching industry standards, including case studies, analysis of their own communication skills, exposure to authentic in-flight communication, and communicative tasks. Flightpath is the most accurate preparation course available for any ICAO4 language test, and includes authentic industry training video. Flightpath has been reviewed and endorsed by a panel of leading aviation communication and safety professionals.
Dostępność: brak towaru
Przemysł lotniczy w Lublinie 1919-1939
Przemysł lotniczy w Lublinie 1919-1939
Autor: Mariusz Wojciech Majewski
Dostępność: brak towaru
Lotnicze tradycje Sochaczewa
Prowadzenie działalności rozpoznawczej przez 32. PLRT było zadaniem niełatwym z racji swojej specyfiki. Sam proces szkolenia był wydłużony i nacechowany elementami o dość dużym stopniu trudności. Poszczególne załogi musiały charakteryzować się szczególnymi cechami psychofizycznymi, tj. doskonałą spostrzegawczością, pamięcią, kojarzeniem, dogłębną znajomością amii obcych oraz odpornością na stres i zdyscyplinowaniem. Każda z tych cech miała znaczący wpływ na wykonanie zadania bojowego. W okresie 35-letniej działalności pułku, śmiercią lotnika zginęło 11 osób, to cena wysoka, zbyt wysoka, ale każda działalność lotnicza niesie za sobą takie ryzyko.
Dostępność: brak towaru
Samoloty myślwskie PZL P 11,PZLP 24 Polskie konstrukcje lotnicze
Dostępność: brak towaru
Samoloty i zakłady lotnicze II Rzeczypospolitej
Dostępność: brak towaru
Junkers JU 87A. Samoloty nr.2
Dostępność: brak towaru
Wrześniowe Eskadry 31 Eskadra Rozpoznawcza
Dostępność: brak towaru
Samolot myśliwski MiG-15
Dostępność: brak towaru
Samoloty myśliwskie PZL P.1,P.6,P.7,P.8. Polskie konstrukcje lotnicze
Dostępność: brak towaru
Czy starczy sił na przetrwanie?
Dostępność: brak towaru
Ostatni lot /ZP/
Dostępność: brak towaru