Kategorie
Producent
- CeDeWu Sp.z o.o. (2)
- Helion Gliwice (14)
- MT Biznes (2)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (3)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (38)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (2)
- One Press (68)
- Onet.pl SA-Oddział Wydawnictwo Pascal (2)
- Pol.Krakowska (1)
- Politechnika Śląska (25)
- Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne (6)
- Poltext (3)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (5)
- REA Sp.J.I.Bójska,K.Bójska-Sondij,W.Bójski (1)
- Rebis (1)
- Sensus (1)
- Septem (2)
- Sorus (1)
- Studio Emka (1)
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (4)
- TARBONUS SP.z o.o. (1)
- Wyd.Pol.Poznańskiej (2)
- Wydawnictwo A.G.H.im.Stanisława Staszica (2)
- Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne (1)
- Wydawnictwo Arkady (2)
- Wydawnictwo Beck C.H. (1)
- Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (2)
- Wydawnictwo SBP (2)
Dostępność
Cena
-
od
do
Systemy VBM i zysk ekonomiczny.Projektowanie,wdrażanie,stosow
Autorzy książki podejmują w niej tematykę zarządzania wartością przedsiębiorstwa, bez wątpienia jest to więc praca, której treść wpisuje się w zbiór zagadnień będących przedmiotem zainteresowania nauki o finansach firm. Zwraca jednak uwagę ciekawy dobór problemów. Po pierwsze, autorzy analizują systemy zarządzania wartością przedsiębiorstwa (systemy VBM) jako systemy kontroli menedżerskiej, mające na celu wspieranie procesu realizowania strategii przedsiębiorstwa. Spojrzenie na systemy VBM z tej perspektywy nie zostało do tej pory należycie zaprezentowane w polskiej literaturze przedmiotu. Po drugie, autorzy słusznie piszą, że kluczową rolę dla powodzenia realizacji strategii przedsiębiorstwa ma program motywacyjnego wynagradzania, który zawsze wymaga zastosowania odpowiednio dobranych mierników osiągnięć jako kryteriów ich oceny. Stąd eksponowana w książce motywacyjno-ewaluacyjna rola pomiarów dokonań w firmach. Po trzecie, nigdzie wcześniej w literaturze poświęconej systemom VBM nie dokonano tak klarownego rozróżnienia dwóch funkcji mierników osiągnięć: motywacyjno-ewaluacyjnej oraz informacyjno-sygnalizacyjnej – i nie uzasadniono tego rozróżnienia w tak przekonujący sposób. W wyniku takiej selekcji wątków książka ma cechy pracy interdyscyplinarnej, łączącej najnowszą wiedzę nie tylko z zakresu zarządzania finansami przedsiębiorstw, ale także zarządzania strategicznego, rachunkowości zarządczej oraz nauk o organizacji i zarządzaniu.
Książka ma walory praktycznej użyteczności, dzięki którym może ona stać się nie tylko frapującą lekturą dla osób reprezentujących różnorodne środowiska (właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw, przedstawicieli tzw. rynku – maklerów, brokerów, doradców inwestycyjnych, jak również samych inwestorów, nauczycieli akademickich i studentów), ale także swoistym, fachowo opracowanym przewodnikiem po stosunkowo młodej dziedzinie wiedzy, jaką jest zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Decyduje o tym zarówno bardzo sugestywny i komunikatywny język, jak i zwięzłe studia przypadków, czy swoiste dygresje pozwalające spojrzeć na omawiane zagadnienia z różnych perspektyw.
Z recenzji prof. dr. hab. Witolda Kozińskiego, kierownika Katedry Bankowości i Finansów, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Zagadnienie czasu i kosztów w zarządzaniu projekt. Wybr.metody
W książce Zagadnienie czasu i kosztów w zarządzaniu projektami. Wybrane metody planowania i kontroli przedstawiono przeglqd teoretycznych problemów decyzyjnych występujących w zarządzaniu projektami i metod ich rozwiązywania. Zamierzeniem Autorki było przybliżenie praktykom wyników badań naukowych przeprowadzonych w dziedzinie zarządzania projektami.
Publikacja jest przeznaczona dla osób, które są zainteresowane naukową teorią zarządzania projektami i jej zastosowaniem w praktyce.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Oblicza innowacji w gospodarce i społeczeństwie
brak opisu
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw
Problemy wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw
Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital.
Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wybrane problemy wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw.
Zagadnienia zaprezentowane w monografii stanowią efekt badań teoretycznych oraz praktycznych związanych z ważniejszymi problemami wzrostu innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw. W opracowaniu omówiono m.in.: niektóre modele oceny efektywności finansowej przedsiębiorstw, wybrane determinanty sukcesu przedsiębiorstw, badania podejmowane w ramach zarządzania projektami (Projekt Management), działania związane z marketingiem internetowym oraz zagadnienia innowacyjności polskiej gospodarki w obliczu pułapki średniego dochodu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wprowadzanie do rachunkowości.
Opracowanie jest kompendium programowym dla studentów uczących się rachunkowości od podstaw. Oprócz podstawowych pojęć i schematów ewidencyjnych zawiera przykłady ewidencji operacji gospodarczych z szablonami do rozwiązywania. Uwzględnia przepisy prawne znowelizowanej ustawy o rachunkowości, obowiązującej od 1 stycznia 2002 roku.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi.
W książce omówiono integralne traktowanie kultury i strategii w firmie, zwłaszcza takiej, która działa w otoczeniu międzynarodowym, traktując swych pracowników jako bardzo ważny czynnik przewagi konkurencyjnej. Taka firma musi znać i stosować metody motywowania ludzi do efektywnej i odpowiedzialnej pracy. Publikacja jest przeznaczona dla studentów wyższych lat oraz osób zainteresowanych problematyką.
Dostępność: brak towaru
Podstawy zarządzania w przędsiebiorstwie.
Książka jest kompendium wiedzy o zarządzaniu organizacją. Podano w niej definicje pojęć z tej dziedziny. Przedstawiono kolejne fazy rozwoju teorii zarządzania. Opisano najnowsze podejście do tych zagadnień, systemy, metody, techniki i narzędzia. Skoncentrowano się zwłaszcza na zarządzaniu przez jakość (Kaizen, Six Sigma, TQM) i zarządzaniu wiedzą. Kompleksowo omówiono problemy zarządzania produkcją – od marketingu po recykling.
Dostępność: brak towaru
Podstawy zarządzania procesamiw zakładach ubezpieczeń
Celem monografii jest przedstawienie podstaw koncepcji zarządzania procesami w zakładach ubezpieczeń. Wymaga to zaprezentowania specyfiki i uwarunkowań prawnych działalności ubezpieczeniowej oraz omówienia dekompozycji procesów działalności ubezpieczeniowej, struktury procesów realizowanych w zakładach ubezpieczeń, relacji między procesami realizowanymi w zakładach ubezpieczeń oraz mierników oceny realizacji poszczególnych procesów.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Podstawy marketingu w przedsiębiorstwach w sektorze publiczny
Inżynierowie przestali pełnić w marketingu rolę głównie bierną, a ich udział w wielu dziedzinach decyduje o sukcesie rynkowym, także w dziedzinach, które tradycyjnie były domeną ekonomistów. Sprawia to, że podstawowe wiadomości z dzied...
Dostępność: brak towaru
Ochrona własności intelektualnej
Książka w zamierzeniu autora ma stanowić podręcznik przedstawiający w sposób przystępny i zrozumiały relatywnie skomplikowaną tematykę własności intelektualnej. Opracowanie ma charakter zarówno poznawczy, jak i praktyczny. Jest adresowane przede wszystkim do studentów wyższych uczelni, szczególnie o profilu technicznym i ekonomicznym., nauczycieli akademickich, a także do menedżerów i osób odpowiedzialnych za zarządzane własnością intelektualną. Znajomość i stosowanie zasad zarządzania własnością intelektualną w tych środowiskach stają się szczególnie ważne.
Dostępność: brak towaru
Marketing. Teoria pragmatyczna
Marketing to nie tylko wiedza o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, ale sposób myślenia o firmie. W skrypcie przedstawiono zagadnienia dotyczące obu tych kwestii. Dużo miejsca poświęcono omówieniu narzędzi marketingowego oddzia...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Marketing.Teoria pragmatyczna
Marketing to nie tylko wiedza o technikach i narzędziach oddziaływania na rynek, ale sposób myślenia o firmie. W skrypcie przedstawiono zagadnienia dotyczące obu tych kwestii. Dużo miejsca poświęcono omówieniu narzędzi marketingowego oddzia...
Dostępność: brak towaru
Marketing na rynkach międzynarodowych
Skrypt jest przeznaczony dla studentów uczelni technicznych. Głównym celem opracowania było zgromadzenie w jednym miejscu różnorodnych materiałów dotyczących międzynarodowego marketingu przemysłowego, co dla studentów oznacza dużą oszczędność czasu. Bogata literatura przytoczona w odnośnikach umożliwia pogłębione studia tematyczne. Zaletą publikacji jest także zamieszczenie przykładów prac projektowych oraz omówienie sposobów prowadzenia analizy z wykorzystaniem poznanych metod.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Kompleksowe zarządzanie jakościa.Przeszłość i teraźniejszość
Monografia zawiera przegląd i systematykę współczesnego stanu wiedzy o zarządzaniu jakością (TQM). Podstawy teoretyczne zostały omówione z uwzględnieniem zagadnień ekonomicznych i marketingowych. Charakterystykę koncepcji i modeli zarząd...
Dostępność: brak towaru