Praca stanowi syntetyczne ujęcie zagadnień dotyczących diagnostyki bezpośredniego wtrysku benzyny i jego rozpylenia, z uwzględnieniem przygotowania ładunku, a także jego spalania, w aspekcie zmiany wybranych wskaźników określających możliwości sterowania procesami silnikowymi.
Kategorie
Producent
- Dolnośląskie Wyd.Edukacyjne s.c. (2)
- Helion Gliwice (5)
- Instytut Mechaniki Precyzyjnej (12)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (8)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej (17)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (75)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (11)
- Pol.Krakowska (9)
- Politechnika Śląska (24)
- PWN Wydawnictwo Naukowe (23)
- REA (1)
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie (1)
- WNT-PWN (7)
- WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (9)
- Wyd.Pol.Poznańskiej (4)
- Wydawnictwo A.G.H.im.Stanisława Staszica (4)
- Wydawnictwo Arkady (1)
- Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej (2)
- Wydawnictwo Politechniki Koszalińskiej (3)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (3)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (6)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (10)
- Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (6)
- Wydawnictwo Uniwersytetu K.Wielkiego (1)
- Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku (1)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (1)
Dostępność
Cena
-
od
do
Mechanika ciała stałego w ujęciu komputerowym.Wybrane zagad.
Książka jest oparta na nowej koncepcji wykładania mechaniki ciała stałego (sztywnego i odkształcalnego) – ma stanowić pomost pomiędzy tradycyjną wiedzą z tego zakresu a możliwościami, jakie stwarza komputer. Opisano w niej podstawy przygotowywania programów oraz podano ich „listy” (wydruki) w języku Fortran dla kilkunastu prostych problemów obliczeniowych. Nie wyczerpują one wszystkich podstawowych problemów występujących w mechanice ciała stałego, gdyż celem skryptu jest nauczenie studenta samodzielnego ich przygotowania. Ponieważ pożądana jest również podstawowa znajomość metod numerycznych, autorzy wprowadzili w możliwie prosty sposób niezbędne elementy tych metod.
Dostępność: brak towaru
Modelowanie matematyczne siedmiowarstwowych belek i płyt pros
Teoria belek i płyt warstwowych jest przedmiotem współczesnych badań. Oryginalność modelowania takich konstrukcji polegała na rezygnacji z klasycznej hipotezy Kirchhoffa–Love’a i wprowadzeniu hipotezy „linii łamanej”. Bardzo wnikliwie zbadano właściwości trójwarstwowych konstrukcji (sandwiczowych) o budowie złożonej z lekkiego rdzenia i dwóch cienkich okładzin. Charakteryzuje je ścinanie występujące w rdzeniu i brak tego efektu w okładzinach. Przedmiotowe belki (pasma płytowe) i siedmiowarstwowe płyty stanowią uogólnienie klasycznych konstrukcji trójwarstwowych. Składają się również z rdzenia i dwóch okładzin, przy czym każda z okładzin jest trójwarstwowa. Przedmiotowe konstrukcje wykazują efekt ścinania zarówno w głównym rdzeniu, jak i w okładzinach. W publikacji opisano m.in. różnice właściwości tych konstrukcji w porównaniu z klasycznymi trójwarstwowymi – zwiększenie odporności na działanie obciążeń w zakresie wytrzymałości i stateczności. Warstwowe konstrukcje o cienkościennej strukturze z trzema pofałdowanymi trapezowo rdzeniami są nowatorskimi konstrukcjami ortotropowymi.
Opisano szczegółowo wyprowadzenie równań równowagi statycznej przedmiotowych konstrukcji i ich analityczne rozwiązania, w tym teoretyczne badania zginania i wyboczenia. Uogólniono klasyczną teorię belek i płyt warstwowych. Przedmiotowe konstrukcje o cienkościennej strukturze z pofałdowanymi trapezowo rdzeniami, ułożonymi prostopadle względem siebie, stanowią nowe konstrukcje, których modele matematyczne szczegółowo przedstawiono w kolejnych rozdziałach. Modele te mogą być podstawą do za-projektowania belek i płyt o oczekiwanych właściwościach w zakresie wytrzymałości i stateczności.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Płyny eksploatacyjne do środków transportu drogowego.
Dwie pierwsze części książki są poświęcone charakterystyce funkcjonalnej płynów eksploatacyjnych, a części trzecia i czwarta problemom ekologicznym. Na początku zamieszczono podstawowe wiadomości o tarciu, zużywaniu i smarowaniu oraz z zakresu materiałoznawstwa środków smarowych, po czym przedstawiono charakterystykę funkcjonalną samochodowych płynów eksploatacyjnych, czyli olejów silnikowych i przekładniowych, smarów plastycznych, płynów hamulcowych, płynów do układów chłodzenia, płynów do mycia szyb, środków antykorozyjnych, oraz czynników i olejów sprężarkowych stosowanych w transportowych agregatach chłodniczych. Następnie omówiono ważniejsze problemy związane z zanieczyszczaniem środowiska naturalnego przez szeroko rozumianą sferę wytwarzania, obrotu i eksploatacji produktów naftowych.
Dużo miejsca poświęcono paliwom silnikowym: ich podstawowej charakterystyce funkcjonalnej, spalaniu i innym wpływom antropogenicznym na atmosferę ziemską, sposobom zmniejszania zanieczyszczenia atmosfery przez sferę transportu samochodowego. Przedstawiono także inne problemy ekologiczne (i ich rozwiązania) występujące w fazie produkcji, transportu i magazynowania, a także użytkowania produktów naftowych. Ostatni rozdział jest poświęcony paliwom (i napędom) ekologicznym.
Dostępność: brak towaru