Motoryzacja

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta
Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

W niniejszym studium podjęto problematykę zjawisk nieliniowych występujących w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową podczas hamowania. Szczególnie zwrócono uwagę na zjawiska o charakterze ciernym, termicznym oraz wibroakustycznym generowane przez parę cierną hamulca w ocenie procesu hamowania rozumianego jako zmiany współczynnika tarcia, a w konsekwencji drogi hamowania. Ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów i zabezpieczenia przed wykolejeniem pojazdu szynowego. W monografii przedstawiono przegląd literatury z zakresu zjawisk występujących w parze ciernej hamulca. Zwrócono uwagę na publikacje dotyczące zjawisk ciernomechanicznych, drgań i hałasu generowanych przez hamulce cierne oraz zjawisk termicznych występujących w parze ciernej hamulca tarczowego. Szczególnie podkreślono wpływ tych zjawisk na zmiany w przebiegu procesu hamowania. Na tej podstawie sformułowano własną problematykę badawczą. Określono zakres badań eksperymentalnych oraz założenia do opracowania modeli dla wybranych zjawisk nieliniowych występujących w hamulcu tarczowym podczas hamowania. Przedstawiono również i omówiono wyniki z kilkuletnich badań na certyfikowanym stanowisku do badań hamulców klockowych i tarczowych. Badania te skoncentrowane były na ocenie zmienności współczynnika tarcia w badaniach ciernych, generowanych drgań w czasie hamowania oraz zmian w rozkładzie temperatury elementów hamulca tarczowego. Na podstawie tych badań stanowiskowych opracowano modele opisujące takie parametry procesu hamowania, jak średni współczynnik tarcia, wartość skuteczna i średnia przyspieszeń drgań oraz średnia temperatura tarczy i okładzin ciernych hamulca. Ponadto zamodelowano zmienność współczynnika emisyjności, tj. parametru najistotniej wpływającego na poprawność badania termowizyjnego przede wszystkim obiektów cechujących się dużą refleksyjnością oraz na model identyfikacji gorących obszarów na tarczy hamulcowej

Dostępność: brak towaru

Cena:

170,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 161,90 zł

Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodowe

Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodowe
Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodowe

Monografia poświęcona szkodliwemu oddziaływaniu transportu drogowego na stan zanieczyszczenia powietrza aglomeracji wielkomiejskich na przykładzie Szczecina i Gorzowa Wlkp. Porównano związki toksyczne występujące w powietrzu z podstawow...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

EGZ.

Wykorzystanie DME do napędu środków transportu.

Wykorzystanie DME do napędu środków transportu.
Wykorzystanie DME do napędu środków transportu.

Monografia została poświęcona przedstawieniu możliwości zastosowania eteru dwumetylowego (DME) do zasilania silnika ZI. Zaprezentowane w publikacji rozważania opisują nie tylko fizyczne wprowadzenie paliwa do silnika spalinowego, ale także modyfikację infrastruktury pojazdu (zbiornika i jego osprzętu) oraz infrastruktury zewnętrznej (stacje tankowania).

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

25,20 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 24,00 zł

EGZ.

Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów

Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów
Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów

W 2010 roku Jerzy Osiński i Piotr Żach otrzymali za książkę  "Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów" - wydanie 2, rozszerzone  NAGRODĘ  Rektora Politechniki Warszawskiej 2010.

Recykling (wtórne wykorz...

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

37,80 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 36,00 zł

egz

Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach.

Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach.
Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach.

Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach

Dostępność: brak towaru

Cena:

12,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 11,11 zł

Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej.

Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej.
Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej.

Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej poruszono istotne zagadnienie autonomiczności pojazdów samochodowych. Przedstawiono i opisano działanie wybranych układów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy zautomatyzowanej. Ze względu na ich liczbę główny nacisk położono na te, które po zainstalowaniu na pokładzie konkretnego pojazdu samochodowego mogą zbliżyć sposób jego prowadzenia do autonomicznego. Wykorzystano przy tym istniejące systemy wzbogacone o odpowiednie oprogramowanie i dodatkowe funkcje. Pojazd taki mógłby się poruszać w ruchu pozamiejskim, a w ograniczonym zakresie również w mieście w sposób zautomatyzowany. Należy jednak podkreślić, że nie jest to pełna autonomiczność ruchu, gdyż kierowca, zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, musi tę jazdę nadzorować. W podsumowaniu przedstawiono wstępny projekt Systemu Autonomicznego Kierowania Pojazdem Samochodowym SAKPS.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla specjalistów, ale również dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się zagadnieniami automatyzacji ruchu pojazdów.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

54,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 51,43 zł

EGZ.

Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.

Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.
Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.

Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.

Dostępność: brak towaru

Cena:

43,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 40,95 zł

VW Volkswagen Golf IV i Bora

VW Volkswagen  Golf IV i Bora
VW Volkswagen Golf IV i Bora

Bogato ilustrowany poradnik opisujący samochody Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant, produkowane od września 1997 roku do września 2003 roku (Bora - od września 1998 roku do maja 2005 roku) z silnikami benzynowymi: 1,4 dm3 (55 kW/75 KM); 1,6 dm3 (74 kW/100 KM, 77 kW/105 KM)); 1,8 dm3 (92 kW/125 KM); 1,8 dm3 (110 kW/150 KM); 2,0 dm3 (85 kW/115 KM); 2,3 dm3 (110 kW/150 KM); 2,8 dm3 (150 kW/204 KM) oraz z silnikami wysokoprężnymi 1,9 dm3 TDI (66 kW/90 KM); 1,9 dm3 TDI (81 kW/110 KM); 1,9 dm3 SDI (50 kW/68 KM); 1,9 dm3 TDI PD 74 kW/100 KM); 1,9 dm3 TDI PD (85 kW/115 KM), 1,9 dm3 TDI PD (96 kW/130 KM), 1,9 dm3 TDI PD (110 kW/150 KM), wyposażonymi w mechaniczne skrzynki przekładniowe pięcio- lub sześciobiegowe albo automatyczne cztero- lub pięciobiegowe.

Dostępność: brak towaru

Cena:

73,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 70,00 zł

VW Transporter T5 modele od V 2003 r. wyd. 2

VW Transporter T5  modele od V 2003 r. wyd. 2
VW Transporter T5 modele od V 2003 r. wyd. 2

Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla użytkowników samochodów dostawczych Volswagen Transporter (oznaczenie fabryczne T5) i pochodnych odmian Multivan, Caravelle oraz California, produkowanych od maja 2003 do czerwca 2015.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 75,24 zł

EGZ.

VW Transporter T4, modele od IX 1990 do I 2003r.

VW Transporter T4,  modele od IX 1990 do I 2003r.
VW Transporter T4, modele od IX 1990 do I 2003r.

Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla użytkowników samochodów dostawczych Volkswagen Transporter (oznaczenie fabryczne T4) i pochodnych odmian Caravelle, Multivan oraz Kalifornia, produkowanych od września 1990 do stycznia 2003 roku, wyposażonych w silniki benzynowe: czterocylindrowe 2,0 dm3 typu AAC (84 KM), pięciocylindrowe 2,5 dm3 o mocy 110 KM (typu AAF i ACU) lub 115 KM (typu AET, APL i AVT), sześciocylindrowe 2,8 dm3 o mocy 140 KM (typu AES) lub 204 KM (typu AMV); silniki wysokoprężne: czterocylindrowe 1,9 dm3 o mocy 60 KM (typu 1X) lub 68 KM (typu ABL), pięciocylindrowe 2,4 dm3  o mocy 75 KM (typu AJA) lub 78 KM (typu AAB) i 2,5 dm3 o mocy 88 KM (typu AJT), 102 KM (typu ACV, AXL i AYC) oraz 150 KM (typu AHY i AXG) z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi.
Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie oraz schematy instalacji elektrycznej (dla modeli od I 2000).

Dostępność: brak towaru

Cena:

84,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,48 zł

VW TIGUAN I (od X 2007 do XII 2015 rok )

VW TIGUAN I (od X 2007 do XII 2015 rok )
VW TIGUAN I (od X 2007 do XII 2015 rok )
Bogato ilustrowany, fachowy poradnik dla użytkowników samochodów osobowych Volkswagen Tiguan pierwszej generacji (typu 5N), produkowanych od października 2007 do grudnia 2015, wyposażonych w turbodoładowane silniki benzynowe czterocylindrowe 1,4 TSI (typu CAXA) o mocy 90 kW (122 KM), 1,4 TSI (typu CZDB) o mocy 92 kW (125 KM), 1,4 TSI (typu BWK/CAVA/CTHA/CZDA) o mocy 110 kW (150 KM), 1,4 TSI (typu CAVD/CTHD) o mocy 118 kW (160 KM),  2,0 TSI (typu CAWA/CCTB/CCZC) o mocy 125 kW (170 KM), 2,0 TSI (typu CCZD) o mocy 132 kW (180 KM), 2,0 TSI (typu CCTA/CAWB/CCZA) o mocy 147 kW (200 KM) i 2,0 TSI (typu CCZB) o mocy 155 kW (211 KM), jak również turbodoładowane silniki wysokoprężne czterocylindrowe 2,0 CR-TDI (typu CFFD/CUVE) o mocy 81 kW (110 KM), 2,0 CR-TDI (typu CBAB/CFFB/CLJA) o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 CR-TDI (typu CUVC) o mocy 110 kW (150 KM), 2,0 CR-TDI (typu CFGB/CBBB) o mocy 125 kW (170 KM), 2,0 CR-TDI (typu CFGC) o mocy 130 kW (177 KM) i 2,0 CR-TDI (typu CUWA) o mocy 135 kW (184 KM), z mechanicznymi skrzynkami przekładniowymi. Podano m.in. plan obsługi, opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie oraz schematy instalacji elektrycznej (VW Tiguan I wg stanu na maj 2011).
 

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

EGZ.

VW SHARAN Ford Galaxy, Seat Alhambra wyd.3. Sam naprawiam

VW SHARAN Ford Galaxy, Seat Alhambra wyd.3. Sam naprawiam
VW SHARAN Ford Galaxy, Seat Alhambra wyd.3. Sam naprawiam
Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla użytkowników samochodów osobowych Volkswagen Sharan (od czerwca 1995 do sierpnia 2010), Ford Galaxy (od czerwca 1995 do kwietnia 2006) i Seat Alhambra (od kwietnia 1996 do sierpnia 2010), wyposażonych w silniki benzynowe 1,8 dm3 o mocy 150 KM (typu AJH i AWC), 2,0 dm3 o mocy 115 KM (typu ADY i ATM oraz NSE i ZYSA – Ford), 2,3 dm3 o mocy 140 KM (typu ESSB - Ford), 2,3 dm3 o mocy 145 KM (typu Y5B i ESSA - Ford), 2,8 dm3 o mocy 174 KM (typu AAA i AMY), 2,8 dm3 o mocy 204 KM (typu AYL) oraz wysokoprężne 1,9 dm3 o mocy 90 KM (typu 1Z, AHU i ANU), 1,9 dm3 o mocy 110 KM (typu AFN i AVG), 1,9 dm3 o mocy 115 KM (typu AUY), 1,9 dm3 o mocy 130 KM (typu ASZ) i 1,9 dm3 o mocy 140 KM (typu BRT), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi oraz napędem 4 × 4. Podano m.in. plan obsługi oraz opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie, tablice wykrywania i usuwania niesprawności oraz zamieszczono schematy instalacji elektrycznej.

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

77,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 73,33 zł

egz.

VW Polo, Seat Ibiza

VW Polo, Seat Ibiza
VW Polo, Seat Ibiza

brak opisu

Dostępność: brak towaru

Cena:

74,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 70,48 zł

VW Polo V od VI 2009 do IX 2017r.Sam naprawiam

VW Polo V od VI 2009 do IX 2017r.Sam naprawiam
VW Polo V od VI 2009 do IX 2017r.Sam naprawiam

Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów
Volkswagen Polo V z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, produkowanych
od czerwca 2009 roku do września 2017 roku. Dane techniczne i regulacyjne, momenty
dokręcania połączeń gwintowych, tablice wykrywania i usuwania niesprawności, schematy
instalacji elektrycznej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 75,24 zł

EGZ.

VW Polo modele 94-2001 ClassicVariant Caddy.

VW Polo modele 94-2001 ClassicVariant Caddy.
VW Polo modele 94-2001 ClassicVariant Caddy.

Bogato ilustrowany poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów osobowych Volkswagen Polo (hatchback 3- i 5-drzwiowy), Polo Classic (sedan), Polo Variant (kombi) i Caddy (dostawczy), produkowanych od września 1994 do października 2001 roku, wyposażonych w silniki benzynowe 1,0 dm3 typu AEV (45 KM), ALL i ALD (50 KM), 1,3 dm3 typu ADX (55 KM), 1,4 dm3 typu AEX, AKV, APQ, ANW (60 KM), APE (75 KM), AFH i AQQ (100 KM), 1,6 dm3 typu AEA, AEE i ALM (75 KM), APF (100 KM), AJV (120 KM), ARC i AVY (125 KM) oraz wysokoprężne 1,4 dm3 typu AMF (75 KM), 1,7 dm3 typu AHG (57 KM) i AKU (60 KM), 1,9 dm3 typu AEF, AGD i ASX (64 KM), AQM (68 KM), AHU, ALE i ALH (90 KM), AFN i ASV (110 KM) z mechanicznymi skrzynkami przekładniowymi. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

72,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 68,57 zł

egz.

VW Passat od X 1996 do II 2005 (typu B5) wyd.7.WKŁ.

VW Passat od X 1996 do II 2005 (typu B5) wyd.7.WKŁ.
VW Passat od X 1996 do II 2005 (typu B5) wyd.7.WKŁ.

brak opisu

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl