Kategorie
Producent
- A2 Polska (1)
- ATUT-BM (1)
- AUTO-WYDAWNICTWO Jan Kijewski (21)
- Grupa Image Spółka z.o.o. (2)
- Historyczna Katarzyna Lech (2)
- Instalator Polski Sp. z o.o. (48)
- Instytut Transportu Samochodowego (2)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (5)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (10)
- Matu (2)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (4)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (3)
- Pol.Krakowska (5)
- Politechnika Lubelska (1)
- Politechnika Śląska (4)
- PROMOTOR (1)
- Przybylski Robert (1)
- REA (1)
- Septem (1)
- Sowa (1)
- SPATIUM Instytut Naukowo-wydawniczy (1)
- Stowarzyszenie Rzeczoz.Tech.Samoch.i Ruchu Drogowego (1)
- Wiedza Powszechna (2)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (303)
- WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (2)
- Wyd.Pol.Poznańskiej (2)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (1)
- Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej (1)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (2)
- Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej (3)
- Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej (1)
- Wydawnictwo RM (1)
- Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (7)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (9)
- ZP (9)
Dostępność
Cena
-
od
do
Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta
W niniejszym studium podjęto problematykę zjawisk nieliniowych występujących w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową podczas hamowania. Szczególnie zwrócono uwagę na zjawiska o charakterze ciernym, termicznym oraz wibroakustycznym generowane przez parę cierną hamulca w ocenie procesu hamowania rozumianego jako zmiany współczynnika tarcia, a w konsekwencji drogi hamowania. Ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów i zabezpieczenia przed wykolejeniem pojazdu szynowego. W monografii przedstawiono przegląd literatury z zakresu zjawisk występujących w parze ciernej hamulca. Zwrócono uwagę na publikacje dotyczące zjawisk ciernomechanicznych, drgań i hałasu generowanych przez hamulce cierne oraz zjawisk termicznych występujących w parze ciernej hamulca tarczowego. Szczególnie podkreślono wpływ tych zjawisk na zmiany w przebiegu procesu hamowania. Na tej podstawie sformułowano własną problematykę badawczą. Określono zakres badań eksperymentalnych oraz założenia do opracowania modeli dla wybranych zjawisk nieliniowych występujących w hamulcu tarczowym podczas hamowania. Przedstawiono również i omówiono wyniki z kilkuletnich badań na certyfikowanym stanowisku do badań hamulców klockowych i tarczowych. Badania te skoncentrowane były na ocenie zmienności współczynnika tarcia w badaniach ciernych, generowanych drgań w czasie hamowania oraz zmian w rozkładzie temperatury elementów hamulca tarczowego. Na podstawie tych badań stanowiskowych opracowano modele opisujące takie parametry procesu hamowania, jak średni współczynnik tarcia, wartość skuteczna i średnia przyspieszeń drgań oraz średnia temperatura tarczy i okładzin ciernych hamulca. Ponadto zamodelowano zmienność współczynnika emisyjności, tj. parametru najistotniej wpływającego na poprawność badania termowizyjnego przede wszystkim obiektów cechujących się dużą refleksyjnością oraz na model identyfikacji gorących obszarów na tarczy hamulcowej
Dostępność: brak towaru
Zanieczyszczenie powietrza przez pojazdy samochodowe
Monografia poświęcona szkodliwemu oddziaływaniu transportu drogowego na stan zanieczyszczenia powietrza aglomeracji wielkomiejskich na przykładzie Szczecina i Gorzowa Wlkp. Porównano związki toksyczne występujące w powietrzu z podstawow...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wykorzystanie DME do napędu środków transportu.
Monografia została poświęcona przedstawieniu możliwości zastosowania eteru dwumetylowego (DME) do zasilania silnika ZI. Zaprezentowane w publikacji rozważania opisują nie tylko fizyczne wprowadzenie paliwa do silnika spalinowego, ale także modyfikację infrastruktury pojazdu (zbiornika i jego osprzętu) oraz infrastruktury zewnętrznej (stacje tankowania).
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów
W 2010 roku Jerzy Osiński i Piotr Żach otrzymali za książkę "Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów" - wydanie 2, rozszerzone NAGRODĘ Rektora Politechniki Warszawskiej 2010.
Recykling (wtórne wykorz...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach.
Wybrane zagadnienia procesów cieplnych w tłokowych silnikach
Dostępność: brak towaru
Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej.
Wybrane zagadnienia elektronicznych systemów wspomagania kierowcy w jeździe zautomatyzowanej poruszono istotne zagadnienie autonomiczności pojazdów samochodowych. Przedstawiono i opisano działanie wybranych układów elektronicznych wspomagających kierowcę podczas jazdy zautomatyzowanej. Ze względu na ich liczbę główny nacisk położono na te, które po zainstalowaniu na pokładzie konkretnego pojazdu samochodowego mogą zbliżyć sposób jego prowadzenia do autonomicznego. Wykorzystano przy tym istniejące systemy wzbogacone o odpowiednie oprogramowanie i dodatkowe funkcje. Pojazd taki mógłby się poruszać w ruchu pozamiejskim, a w ograniczonym zakresie również w mieście w sposób zautomatyzowany. Należy jednak podkreślić, że nie jest to pełna autonomiczność ruchu, gdyż kierowca, zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, musi tę jazdę nadzorować. W podsumowaniu przedstawiono wstępny projekt Systemu Autonomicznego Kierowania Pojazdem Samochodowym SAKPS.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla specjalistów, ale również dla szerokiego kręgu odbiorców zajmujących się zagadnieniami automatyzacji ruchu pojazdów.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.
Wodór jako paliwo podstawowe i dodatkowe do tłokowego silnika spalinowego.
Dostępność: brak towaru
VW Volkswagen Golf IV i Bora
Bogato ilustrowany poradnik opisujący samochody Volkswagen Golf IV, Golf IV Variant (kombi), Bora i Bora Variant, produkowane od września 1997 roku do września 2003 roku (Bora - od września 1998 roku do maja 2005 roku) z silnikami benzynowymi: 1,4 dm3 (55 kW/75 KM); 1,6 dm3 (74 kW/100 KM, 77 kW/105 KM)); 1,8 dm3 (92 kW/125 KM); 1,8 dm3 (110 kW/150 KM); 2,0 dm3 (85 kW/115 KM); 2,3 dm3 (110 kW/150 KM); 2,8 dm3 (150 kW/204 KM) oraz z silnikami wysokoprężnymi 1,9 dm3 TDI (66 kW/90 KM); 1,9 dm3 TDI (81 kW/110 KM); 1,9 dm3 SDI (50 kW/68 KM); 1,9 dm3 TDI PD 74 kW/100 KM); 1,9 dm3 TDI PD (85 kW/115 KM), 1,9 dm3 TDI PD (96 kW/130 KM), 1,9 dm3 TDI PD (110 kW/150 KM), wyposażonymi w mechaniczne skrzynki przekładniowe pięcio- lub sześciobiegowe albo automatyczne cztero- lub pięciobiegowe.
Dostępność: brak towaru
VW Transporter T5 modele od V 2003 r. wyd. 2
Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla użytkowników samochodów dostawczych Volswagen Transporter (oznaczenie fabryczne T5) i pochodnych odmian Multivan, Caravelle oraz California, produkowanych od maja 2003 do czerwca 2015.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Transporter T4, modele od IX 1990 do I 2003r.
Bogato ilustrowany fachowy poradnik dla użytkowników samochodów dostawczych Volkswagen Transporter (oznaczenie fabryczne T4) i pochodnych odmian Caravelle, Multivan oraz Kalifornia, produkowanych od września 1990 do stycznia 2003 roku, wyposażonych w silniki benzynowe: czterocylindrowe 2,0 dm3 typu AAC (84 KM), pięciocylindrowe 2,5 dm3 o mocy 110 KM (typu AAF i ACU) lub 115 KM (typu AET, APL i AVT), sześciocylindrowe 2,8 dm3 o mocy 140 KM (typu AES) lub 204 KM (typu AMV); silniki wysokoprężne: czterocylindrowe 1,9 dm3 o mocy 60 KM (typu 1X) lub 68 KM (typu ABL), pięciocylindrowe 2,4 dm3 o mocy 75 KM (typu AJA) lub 78 KM (typu AAB) i 2,5 dm3 o mocy 88 KM (typu AJT), 102 KM (typu ACV, AXL i AYC) oraz 150 KM (typu AHY i AXG) z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami przekładniowymi.
Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych możliwych do wykonania we własnym zakresie oraz schematy instalacji elektrycznej (dla modeli od I 2000).
Dostępność: brak towaru
VW TIGUAN I (od X 2007 do XII 2015 rok )
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW SHARAN Ford Galaxy, Seat Alhambra wyd.3. Sam naprawiam
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Polo V od VI 2009 do IX 2017r.Sam naprawiam
Bogato ilustrowany fachowy poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów
Volkswagen Polo V z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, produkowanych
od czerwca 2009 roku do września 2017 roku. Dane techniczne i regulacyjne, momenty
dokręcania połączeń gwintowych, tablice wykrywania i usuwania niesprawności, schematy
instalacji elektrycznej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Polo modele 94-2001 ClassicVariant Caddy.
Bogato ilustrowany poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów osobowych Volkswagen Polo (hatchback 3- i 5-drzwiowy), Polo Classic (sedan), Polo Variant (kombi) i Caddy (dostawczy), produkowanych od września 1994 do października 2001 roku, wyposażonych w silniki benzynowe 1,0 dm3 typu AEV (45 KM), ALL i ALD (50 KM), 1,3 dm3 typu ADX (55 KM), 1,4 dm3 typu AEX, AKV, APQ, ANW (60 KM), APE (75 KM), AFH i AQQ (100 KM), 1,6 dm3 typu AEA, AEE i ALM (75 KM), APF (100 KM), AJV (120 KM), ARC i AVY (125 KM) oraz wysokoprężne 1,4 dm3 typu AMF (75 KM), 1,7 dm3 typu AHG (57 KM) i AKU (60 KM), 1,9 dm3 typu AEF, AGD i ASX (64 KM), AQM (68 KM), AHU, ALE i ALH (90 KM), AFN i ASV (110 KM) z mechanicznymi skrzynkami przekładniowymi. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Passat od X 1996 do II 2005 (typu B5) wyd.7.WKŁ.
brak opisu
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny