Kategorie
Producent
- A2 Polska (1)
- AUTO-WYDAWNICTWO Jan Kijewski (14)
- Grupa Image Spółka z.o.o. (1)
- Historyczna Katarzyna Lech (1)
- Instalator Polski Sp. z o.o. (43)
- Instytut Transportu Samochodowego (1)
- KaBe S.C.Wydawnictwo i Handel Książkami (5)
- KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński (8)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej (2)
- Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej (2)
- Pol.Krakowska (4)
- Politechnika Śląska (4)
- PROMOTOR (1)
- Przybylski Robert (1)
- Sowa (1)
- Stowarzyszenie Rzeczoz.Tech.Samoch.i Ruchu Drogowego (1)
- Wiedza Powszechna (2)
- WKŁ -Wydawnictwa Komunikacji i Łączności Sp.z o.o. (197)
- WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o. (2)
- Wydawnictwo EUROSPRINTER (1)
- Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej (1)
- Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne (2)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Szczecin (10)
- ZP (5)
Dostępność
Cena
-
od
do
Studium wpływu parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych tłokowego silnika spalinowego na stratę ładunku.
Przedmiotem publikacji i zamierzeniem autora było bliższe przedstawienie zagadnień związanych ze stratami ładunku w postaci przedmuchów, modelowanie zjawisk przedmuchów gazów oraz analiza pomiarów natężenia przedmuchów, jako metody diagnostycznej silnika, a w szczególności układu TPC.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Identyfikacja pojazdów samochodowych, ciężarowe.
Identyfikacja pojazdów samochodowych (samochody ciężarowe).
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Analiza wpływu parametrów geometrycznych układu dolotowego na napełnienie cylindrów silnika spalinowego i parametry jego pracy.
Analiza wpływu parametrów geometrycznych układu dolotowego na napełnienie cylindrów silnika spalinowego i parametry jego pracy.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Homologacja pojazdów samochodowych.
Homologacja pojazdów samochodowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Naprawa układów przeniesienia napędu
Naprawa układów przeniesienia napędu.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Elektroniczne systemy wtryskowo-zapłonowe.
Elektroniczne systemy wtryskowo-zapłonowe.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Badania i rozwój konstrukcji silnika Stirlinga
Badania i rozwój konstrukcji silnika Stirlinga.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Studium modelowania i optymalizacji współpracy silnika trakcyjnego o zapłonie samoczynnym z turbosprężarkami pracującymi w układzie doładowania zakresowego
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Analiza procesu hamowania w rekonstrukcji zdarzeń drogowych
Autor opracowania od wielu lat zajmuje się rekonstrukcją zdarzeń drogowych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Poradnik serwisowy Nr 06/13 cz.2 Zasobnikowe układy zasilające silników
Zasobnikowe układy zasilające silników cz.2
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)
Mercedes-Benz C180 do C350 oraz C200CDI do C320CDI (serii W203)
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Skutery OSA. WKŁ.
W książce opisano budowę, dane techniczne, zasady eksploatacji, sposób wykonywania czynności obsługowych i prostych napraw skuterów WFM Osa: M50 (silnik o pojemności 150 cm3), M52 (silnik o pojemności 175 cm3), produkowanych w latach 1959-1965.
Zamieszczono także katalog części zamiennych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
VW Kafer i Transporter. WKŁ.dodruk
Volkswagen Käfer (VW typ 1) i Transporter (VW typ 2) od modeli 1968
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jelcz lata 1984-1989. Pojazdy samochodowe i przyczepy.
Przed Państwem trzecia część publikacji traktującej o pojazdach marki Jelcz. Omówiony w niej blisko sześcioletni okres działalności kończy się w roku 1989. Roku przełomowym dla naszego kraju. Przemiany społeczno-ekonomiczno-gospodarcze, które wówczas zaistniały spowodowały, iż wiele przedsiębiorstw branży motoryzacyjnej, w tym oczywiście JZS, zweryfikowało swoje pierwotne plany rozwojowe. Jest to więc publikacja opisująca konstrukcje samochodowe powstałe u schyłku Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Utworzone w marcu 1952 roku przedsiębiorstwo, w małej wiosce o nazwie Jelcz pod Wrocławiem, z upływem lat stało się jednym z największych przedsiębiorstw w Polsce, produkującym tabor najcięższy: wielkopojemne autobusy i samochody ciężarowe dużej ładowności. Trzecią dziedziną produkcji fabryki stały się samochody specjalistyczne: warsztaty naprawcze i samochody pożarnicze, których zakłady w Jelczu, przez wiele lat były największym producentem. Mijające lata sprawiły, że JZS rozrosły się do bardzo dużych rozmiarów, z własnym zapleczem szkoleniowym, transportowym, mieszkalnym, żywieniowym itp. Nade wszystko jednak potencjał tej fabryki stanowili wspaniali ludzie: inżynierowie, konstruktorzy, technolodzy i zwykli pracownicy, o których nie mówi się często, a którzy urzeczywistniali pracą własnych rąk projekty stworzone m.in. w Ośrodku Badawczo-Konstrukcyjnym JZS „Jelcz”. Przez wiele lat działalności przedsiębiorstwa, jego produkcja oraz rozwój były określane z jednej strony gospodarką centralnego planowania, z drugiej zaś ówczesnymi warunkami i możliwościami, które stwarzali kooperanci. Mimo tych ograniczeń starano się rozwijać konstrukcję produkowanych pojazdów. Głównie z tego powodu jelczańskie samochody ciężarowe dwukrotnie uczestniczyły w maratonie Paryż – Dakar. Także dwukrotnie samochody z Jelcza stawały na linii startu wyścigów rozgrywanych na węgierskim torze Hungaroring. To, czego nie udało się osiągnąć podczas wymienionych startów (ukończenia rajdów i zwycięstwa), jelczańskie załogi fabryczne osiągały wielokrotnie podczas ponad dziesięciu zorganizowanych edycji, rozgrywanego w kraju rajdu samochodów ciężarowych „Jelcz-Rally”. Organizowany od 1986 roku rajd był jedyną tego typu imprezą w krajach RWPG, gromadzącą z czasem na listach startowych znane międzynarodowe załogi.
Opisując historię fabryki nie sposób jest nie wspomnieć o jej udziale w rozbudowie Oławy, Laskowic Oławskich i Jelcza. Warto także wspomnieć o znaczącym udziale „jelczan” w procesie miastotwórczym, dzięki któremu w 1987 roku Polska wzbogaciła się o kolejne miasto: Jelcz-Laskowice. Dziś, według wielu potocznie wyrażanych opinii, jest to „najtrwalszy produkt Jelczańskich Zakładów Samochodowych”.
Przełom lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XX wieku objawił się w naszym kraju wieloma przemianami społeczno-gospodarczymi. Początek lat dziewięćdziesiątych na zawsze będzie się kojarzył jelczanom z pojęciami: restrukturyzacja, prywatyzacja, inwestor strategiczny oraz zwolnienia grupowe. Znacząco spadła wówczas produkcja, zamówienia, skurczył się rynek zbytu, do Polski masowo sprowadzano używane pojazdy z zagranicy, przyczyniając się tym samym do spadku zainteresowania potencjalnych klientów wyrobami rodzimego przemysłu motoryzacyjnego. Według wielu powtarzanych dziś opinii, największy rozwój pojazdów produkowanych w JZS miał miejsce w latach osiemdziesiątych XX wieku. Konstrukcje wówczas opracowane, szczególnie w drugiej połowie tego dziesięciolecia, z powodzeniem były wprowadzane do produkcji w początkach lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Były to już pojazdy konstrukcyjnie i jakościowo dostosowane do panujących wówczas realiów ekonomiczno-gospodarczych oraz wymagań indywidualnych użytkowników.
Jelcz-Laskowice, luty 2013
Wojciech Połomski
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny