Motoryzacja

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta
Zjawiska nieliniowe w strefie kontaktu okładziny ciernej z ta

W niniejszym studium podjęto problematykę zjawisk nieliniowych występujących w strefie kontaktu okładziny ciernej z tarczą hamulcową podczas hamowania. Szczególnie zwrócono uwagę na zjawiska o charakterze ciernym, termicznym oraz wibroakustycznym generowane przez parę cierną hamulca w ocenie procesu hamowania rozumianego jako zmiany współczynnika tarcia, a w konsekwencji drogi hamowania. Ma to istotne znaczenie dla bezpieczeństwa pasażerów i zabezpieczenia przed wykolejeniem pojazdu szynowego. W monografii przedstawiono przegląd literatury z zakresu zjawisk występujących w parze ciernej hamulca. Zwrócono uwagę na publikacje dotyczące zjawisk ciernomechanicznych, drgań i hałasu generowanych przez hamulce cierne oraz zjawisk termicznych występujących w parze ciernej hamulca tarczowego. Szczególnie podkreślono wpływ tych zjawisk na zmiany w przebiegu procesu hamowania. Na tej podstawie sformułowano własną problematykę badawczą. Określono zakres badań eksperymentalnych oraz założenia do opracowania modeli dla wybranych zjawisk nieliniowych występujących w hamulcu tarczowym podczas hamowania. Przedstawiono również i omówiono wyniki z kilkuletnich badań na certyfikowanym stanowisku do badań hamulców klockowych i tarczowych. Badania te skoncentrowane były na ocenie zmienności współczynnika tarcia w badaniach ciernych, generowanych drgań w czasie hamowania oraz zmian w rozkładzie temperatury elementów hamulca tarczowego. Na podstawie tych badań stanowiskowych opracowano modele opisujące takie parametry procesu hamowania, jak średni współczynnik tarcia, wartość skuteczna i średnia przyspieszeń drgań oraz średnia temperatura tarczy i okładzin ciernych hamulca. Ponadto zamodelowano zmienność współczynnika emisyjności, tj. parametru najistotniej wpływającego na poprawność badania termowizyjnego przede wszystkim obiektów cechujących się dużą refleksyjnością oraz na model identyfikacji gorących obszarów na tarczy hamulcowej

Dostępność: brak towaru

Cena:

170,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 161,90 zł

Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.

Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.
Kinematyka ruchu pojazdu w różnych warunkach środowiskowych.

W pracy przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych, które mogą stanowić kryterium modelowania ruchu pojazdu i umożliwić analizę zdarzeń drogowych. Przyjęta metodyka testów drogowych stanowi uniwersalne narzędzie umożliwiające analizę porównawczą wyników badań uzyskanych przy użyciu różnych urządzeń pomiarowych. Zawarta w opracowaniu baza wartości parametrów ruchu samochodu, w zmiennych warunkach nawierzchni, może posłużyć do ilościowej i jakościowej oceny zachowania się pojazdu na drodze.

Dostępność: brak towaru

Cena:

50,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 47,62 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl