Motoryzacja

Poradnik techniki samochodowej. REA.

Poradnik techniki samochodowej.  REA.
Poradnik techniki samochodowej. REA.

Poradnik zawiera aktualne informacje z zakresu budowy, obsługi i naprawy pojazdów samochodowych.
Przedstawia nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne dotyczące samochodów osobowych ciężarowych, motocykli i ciągników.Bogata i atrakcyjna szata graficzna, składająca się z kolorowych ilustracji, rysunków, wykresów i tabel, ułatwia odnajdywanie poszukiwanych informacji.Adresatami poradnika są mechanicy samochodowi oraz studenci i inżynierowie specjalizujący się w dziedzinie techniki samochodowej, a także uczniowie szkół samochodowych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

Autobusy w Warszawie 1920-1945

Autobusy w Warszawie 1920-1945
Autobusy w Warszawie 1920-1945
Popularna, bogato ilustrowana i udokumentowana książka przedstawiająca dzieje autobusów warszawskiej komunikacji publicznej w latach 1920–1945. Opisano wszystkie modele autobusów komunikacji miejskiej marek eksploatowanych w Warszawie w dwudziestoleciu międzywojennym oraz podczas II wojny światowej. Były to pojazdy wielu marek, takich jak: Saurer, Benz-Gaggenau, Somua, Ursus, PZInż., Mercedes--Benz, Büssing, Henschel i Chevrolet. Opracowanie ma charakter pionierski, przybliża wiele mało znanych faktów z historii pojazdów warszawskiego transportu publicznego z uwzględnieniem ich podstawowych danych technicznych. Zbierając materiały do książki, autor sięgnął zarówno do źródeł współczesnych – krajowych i zagranicznych, jak i do oryginalnych wydawnictw prasowych, firmowych i reklamowych z epoki.
Książka jest przeznaczona dla miłośników motoryzacji zainteresowanych dziejami i charakterystyką techniczną pojazdów transportu publicznego w Warszawie okresu międzywojennego, hobbystów i amatorów pojazdów zabytkowych oraz pasjonatów historii gospodarczej II Rzeczypospolitej.



 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

EGZ.

Polskie motocykle 1946-1985 wyd.7

Polskie motocykle 1946-1985   wyd.7
Polskie motocykle 1946-1985 wyd.7

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

EGZ.

Filtracja.

Filtracja.
Filtracja.

Niniejsza publikacja dotyczy istotnego problemu filtracji mediów. Zdefiniowano w niej pojęcie procesu filtracji oraz przedstawiono jego ujęcie teoretyczne, a przydatność zaprezentowano na licznych przykładach filtracji mediów w silnikach spalinowych. Zwrócono uwagę na fakt, iż mechanizm filtracji nie jest mechanizmem sitowym. Istotne jest, że może być uzupełniany innymi mechanizmami, dotychczas wykorzystywanymi w niewielkim stopniu, jak np. mechanizm magnetyczny. W pracy przedstawiono nowatorskie możliwości wykorzystania przegród filtracyjnych w pojazdach do indykowania stanu środowiska naturalnego, w którym te pojazdy są eksploatowane. Warto podkreślić, że na przegrodach tych osadzają się związki toksyczne nieklasyfikowane w normach zanieczyszczeń.

Prof. dr hab. inż. Lech J. Sitnik jest profesorem zw. Politechniki Wrocławskiej, gdzie w 1973 r. ukończył studia jako mgr inż., a  cztery lata później obronił pracę doktorską. Odbywał liczne staże naukowe oraz przebywał na stypendiach zagranicznych  zarówno w Europie (w tym na dwuletnim stażu w niemieckim Akwizgranie), jak i w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie związane z pracą w przemyśle zdobywał, będąc konstruktorem w biurach projektowych w Wiedniu i we Wrocławiu, a po uzyskaniu stopnia doktora – również w Düsseldorfie. Stopień doktora habilitowanego uzyskał w 1989 r. na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie. Na podstawie wniosku Politechniki Poznańskiej Prezydent RP nadał mu w 2008 r. tytuł profesora. Profesor L. Sitnik był promotorem 11 prac doktorskich, w tym 5 wykonanych przez obcokrajowców. W ramach pracy akademickiej pełni liczne funkcje zawodowe, w tym kierownika Katedry Inżynierii Pojazdów. Jest członkiem  założycielem Polskiego Towarzystwa Naukowego Motoryzacji (od 1994 r.) oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych, a także przewodniczą cym Rady Programowej Europejskiego Centrum Certyfikacji Rzeczoznawców Motoryzacji. Współpracuje z różnymi podmiotami przemysłu i gospodarki. Realizuje wdrożenia w zakresie trwałości i niezawodności maszyn, zwłaszcza silników spalinowych i pojazdów, oraz obniżenia ich ekologicznej uciążliwości.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

38,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 36,19 zł

EGZ.

Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..

Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..
Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..

Polskie skutery WFM Osa M50, M52

Okres, w którym po II wojnie światowej w Polsce zajęto się konstrukcją i wytwarzaniem jednośladów zwanych z angielska skuterami (scooter) był dość krótki (przypadał na lata 1955-1967), jednak bardzo ciekawy i bogaty w wiele wydarzeń, w tym również sportowych, zapisując się trwale w historii powojennej motoryzacji. Jedyną fabryką, gdzie produkowano seryjnie polskie skutery była Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), gdzie już w połowie lat pięćdziesiątych powstały prototypowe pojazdy o owadzich nazwach: Żuk, Bąk i Osa, z których jedynie Osa została skierowana do seryjnej produkcji. Produkcję skuterów próbowano również podjąć w zakładach podległych Centralnemu Zarządowi Przemysłu Wyrobów Precyzyjnych, czego wyrazem była prezentacja w 1957 roku prototypów dwóch lekkich skuterów o nazwach Odra 1 i Odra 2.
Po przejęciu Warszawskiej Fabryki Motocykli przez Polskie Zakłady Optyczne (1964) prace nad następcą Osy, którym miał być skuter miejski noszący robocze oznaczenie M55, przejęła Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie skoncentrowano produkcję motocykli klasy 125 cm.
W wyniku prac konstrukcyjnych powstały wersje M56 i M57, na bazie których w 1967 roku wykonano przed prototyp o nazwie Montana, wykorzystując zawieszenia obu kół i zespół napędowy z włoskiego skutera Lambretta 125. Pomimo, że Montana prezentowała się doskonale, oceniono, że małe zainteresowanie skuterami nie gwarantuje opłacalności produkcji, i dalsze prace decyzją Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego przerwano. Tym samym zakończyła się historia polskich skuterów, przypadająca na wiek XX. Podobnie, choć nieco później, odeszły do historii ostatnie marki polskich motocykli.

Dostępność: brak towaru

Cena:

19,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 18,10 zł

Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P

Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P
Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P

Samochód z nadwoziem trzy-bryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako modernizacja progowa początkująca również powstanie nowocześniejszych odmian podstawowego modelu pojazdu. Wzrosło też zainteresowanie zmodernizowanymi Warszawami odzwierciedlone wzrostem produkcji. Pojawienie się zmodernizowanej Warszawy 203/204 pozwoliło na bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i technologicznie opracowanie odmian pochodnych tego samochodu. W 1964 r., a więc równolegle z modelem podstawowym pojawiła się odmiana 203P/204P (Pick-up), rok później 203K/204K (Kombi) i 203T/204T (Taxi), a w 1967 r. sanitarka Warszawa 203A będąca pochodną samochodu 203K (Kombi).

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

29,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 27,62 zł

EGZ.

FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.

FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.
FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,67 zł

EGZ.

Romet-motorowery. Obsługa i naprawa. wyd.12. WKŁ

Romet-motorowery. Obsługa i naprawa.  wyd.12. WKŁ
Romet-motorowery. Obsługa i naprawa. wyd.12. WKŁ

Książka zawiera informacje o budowie i obsłudze technicznej motorowerów: Kadet M-780, Kadet 110 Automatic, Ogar 200, Ogar 205, Chart 210 i motorynek: Pony 50-M-2, Pony 50-M-3, Pony 301, które były produkowane przez Zakłady Rowerowe ROMET w Bydgoszczy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

egz

Motocykle SHL. wyd.6.

Motocykle SHL. wyd.6.
Motocykle SHL. wyd.6.

SHL – ten znak firmowy pojawił się na polskich motocyklach w roku 1938, a po wojennej zawierusze ponownie w roku 1947. Okres największej popularności i zarazem świetności SHL-ek przypada na lata sześćdziesiąte. I chociaż wyprodukowano ich znacznie mniej niż motocykli WSK, czy WFM, to pomimo upływu ponad trzydziestu lat od zakończenia produkcji, dzięki swojej solidności wiele z nich dotrwało do czasów współczesnych.
Książka będzie pomocna dla miłośników dawnych motocykli, pragnących przywrócić sprawność i blask „drzemiących”, zapomnianych SHL-ek.
Zainteresowani Czytelnicy znajdą w książce wiadomości z zakresu budowy i obsługi motocykli SHL produkowanych w latach 1957-1961 z silnikiem o pojemności 150 cm3: M06-U i M06-T oraz produkowanych w latach 1961-1970 z silnikami o pojemności 175 cm3: M11, M11 Lux, M11W, M11W Lux, M17 Gazela. Wskazówki eksploatacyjne, sposób wyszukiwania usterek i określanie ich przyczyn, opisy napraw możliwych do wykonania we własnym zakresie (z ewentualnym wykorzystaniem przedstawionych w książce przyrządów specjalnych) oraz usprawnienia motocykli.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

egz.

Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.

Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.
Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.

Bogato ilustrowany poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów Mercedes klasy E z silnikami wysokoprężnymi: 200D, 250D, 250TD, 300D, 300TD, produkowanych od stycznia 1985 do czerwca 1995. Dane techniczne i regulacyjne, opisy czynności obsługowo-naprawczych, momenty dokręcania połączeń gwintowych, tablice typowych niesprawności, schematy instalacji elektrycznej.
MERCEDES-BENZ serii W 124 (klasy E)
z silnikiem wysokoprężnym:

E200D 2,0 dm3 53 kW (72 KM)
- od 11985 do V 1989
E200D 2,0 dm3 55 kW (75 KM)
- od VI 1989 do VI 1995
E250D 2,5 dm3 66 kW (90 KM)
- od 11985 do V 1989
E250D 2,5 dm3 69 kW (94 KM)
- od VI 1989 do V 1993
E250TD 2,5 dm3 83 kW (113 KM)
- od VI 1993 do VI 1995
E250TD 2,5 dm3 90 kW (122 KM)
- od IX 1988 do V 1989
E250TD 2,5 dm3 93 kW (126 KM)
- od VI 1989 do VI 1995
E300D 3,0 dm3 80 kW (109 KM)
- od 11985 do V 1989
E300D 3,0 dm3 83 kW (113 KM)
- od VI 1989 do V 1993
E300TD 3,0 dm3 100 kW (136 KM)
- od VI 1993 do VI 1995
E300TD 3,0 dm3 105 kW (143 KM)
- od 11988 do V 1989
E300TD 3,0 dm3108 kW (147 KM)
- od VI 1989 do VI 1995

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 75,24 zł

egz

Mercedes-Benz kl.E (W210) E200CDI-E320CDI wyd .4

Mercedes-Benz kl.E (W210) E200CDI-E320CDI wyd .4
Mercedes-Benz kl.E (W210) E200CDI-E320CDI wyd .4

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

egz

Samochody ze Starachowic 1948-2022

Samochody ze Starachowic 1948-2022
Samochody ze Starachowic 1948-2022

Bogato ilustrowana książka poświęcona pojazdom samochodowym, głównie samochodom ciężarowym Star i pochodnym, produkowanym w latach 1948−2022 w starachowickich zakładach motoryzacyjnych, przede wszystkim w Fabryce Samochodów Ciężarowych w Starachowicach, przekształconej później w Zakłady Starachowickie Star S.A., a następnie w Star Trucks Sp. z o.o., ale także w innych firmach (m.in. Autobox Innovations oraz Star San Duo). Opisano pojazdy produkowane seryjnie oraz prototypowe konstrukcje, w tym m.in. samochody pożarnicze montowane na podwoziach Star. Uwzględniono również nieznane szerzej konstrukcje, jak np. prototypowy artyleryjski ciągnik półgąsienicowy Star SG-10, oraz niezrealizowane plany i umowy licencyjne. Przedstawiono też pojazdy zagraniczne, w których montowano kabiny ze Starachowic oraz rodzime autobusy montowane na podwoziach Star.
Odbiorcy: miłośnicy polskiej motoryzacji, hobbiści oraz wszyscy zainteresowani samochodami ze Starachowic.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

EGZ.

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960
Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1947-1960

Bogato ilustrowana książka poświęcona rozwojowi polskiej myśli konstrukcyjnej w dziedzinie motoryzacji w latach 1947-1960. Zawiera opisy 125 typów i odmian polskich pojazdów (przedprototypów, prototypów i samochodów seryjnych), w tym samochodów osobowych (m.in. Mikrus, Syrena 100, 101, Sport, Warszawa M20 i 201), mikrobusów (m.in. Nysa), autobusów (m.in. Star 50, 51, 52, San H01, Jelcz, Odra), samochodów ciężarowych (m.in. Żuk A08, Lublin 51, Star 20, 21, 25, Żubr A80, Star 44, 66), ciągników siodłowych (m.in. Star C21, C60, C25, Żubr C90), motocykli (m.in. SHL, Sokół, WFM, WSK, Junak) i skuterów (m.in. Żuk, Odra, Osa) oraz motorowerów (m.in. Ryś, Komar, Żak). Zamieszczone informacje historyczne oraz charakterystyki techniczne stanowią współcześnie cenny materiał źródłowy dotyczący ówczesnych konstrukcji.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

60,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 57,14 zł

egz

Tłoki kompozytowe do silników spalinowych

Tłoki kompozytowe do silników spalinowych
Tłoki kompozytowe do silników spalinowych

W części ogólnej publikacji omówiono specyfikę pracy tłoka silnika spalinowego ze sprecyzowaniem wymagań konstrukcyjno-materiałowych, współczesnych tendencji i wymagań technicznych. Związane są one przede wszystkim z aspektami ekologicznymi jakie powinny być uwzględniane przy wprowadzaniu, na skalę przemysłową, nowych materiałów i technologii. z technicznego punktu widzenia występuje ścisły związek między skutkami wynikającymi z pracy tłoka i potrzebą zabezpieczenia potencjalnego użytkownika pojazdu przed toksycznością emitowanych do środowiska spalin. Równocześnie pojazd powinien spełniać wszystkie wymagania związane z bezpieczeństwem oraz komfortem jazdy a także z technicznymi osiągami w tym jak najniższym zużyciem paliwa oraz możliwie najwyższymi parametrami trakcyjnymi. Przedstawiono podstawowe problemy, związane z możliwościami technologicznymi w zakresie wytwarzania nowych materiałów - kompozytów metalowych na bazie stopów aluminium - jako nowatorskiego rozwiązania alternatywnego względem dotychczas stosowanych materiałów tradycyjnych. Po wniesieniu odpowiednich zmian konstrukcyjno-technologicznych, metodą prasowania w stanie ciekłym (squeeze casting) wytworzono aluminiowe tłoki kompozytowe do badań, zbrojone zarówno lokalnie preformą włóknistą na bazie włókien krótkich z tlenku glinu, jak i zbrojone w całej objętości (dyspersyjnie) cząsteczkami węglika krzemu (F3S.20S), grafitu niklowanego (AK12/grafit) i popiołem lotnym (kompozyty ALFA®). Kompleksowym badaniom poddano kompozyt na bazie stopu AK12, zawierający 22 obj. % włókien tlenku glinu (AK12/Al2O3). Badania pozostałych materiałów kompozytowych potraktowano w sposób uzupełniający i weryfikujący. Wyznaczono szereg charakterystyk fizycznych (gęstość, przewodność elektryczna, rozszerzalność cieplna), dokonując wstępnego oszacowania przewodności cieplnej z zastosowaniem zasady mieszania (rule of mixture). Testy odporności materiałów na szoki cieplne prowadzono na prototypowym, zautomatyzowanym urządzeniu pomiarowym, stosując oryginalną metodykę pomiarową. Przeprowadzono analizę wpływu zbrojenia na zjawisko pękania kompozytów wskutek zmiennego pola temperaturowo-czasowego, teoretycznie szacując ich odporność na szoki cieplne. Przeprowadzone badania właściwości wytrzymałościowych, zarówno w temperaturze otoczenia, jak i podwyższonej, badania twardości i udarności pozwoliły na potwierdzenie umacniającego wpływu fazy zbrojącej na osnowę kompozytu. Uproszczone badania tribologiczne, przeprowadzone na przykładzie kompozytów AK12/Al2O3 i AK12/grafit wykazały korzystny wpływ zbrojenia na zużycie ścierne osnowy metalowej. Przeprowadzono badania strukturalne metodą mikroskopii optycznej z analizą ilościową i mikroskopii skaningowej w celu wyjawienia wpływu struktury materiału kompozytowego na właściwości użytkowe tłoka silnika spalinowego. Sprecyzowano stosowne wnioski, dotyczące kierunków zmian konstrukcyjnych tłoka, wygenerowanych uzyskiwanym poziomem jego właściwości użytkowych.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

78,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 74,29 zł

EGZ.

Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.

Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.
Polskie pojazdy samochodowe 1945-1990.

Bogato ilustrowana, faktograficzna książka, która na podstawie kwerendy archiwalnej szczegółowo analizuje dzieje polskiego transportu pod kątem rozwoju rodzimych środków transportu samochodowego w latach 1945–1990. W monografii zaprezentowano i opisano dorobek polskiego przemysłu motoryzacyjnego, z uwzględnieniem najważniejszych prototypów i pojazdów produkowanych seryjnie. Przedstawiono strukturę polskiego taboru samochodowego oraz dorobek polskich fabryk motoryzacyjnych z podziałem na samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i motocykle. Książka przeznaczona jest dla historyków transportu, studentów, miłośników polskiej motoryzacji, pasjonatów transportowych, hobbystów i kolekcjonerów motoryzacyjnych oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem polskiego transportu samochodowego w latach 1945–1990.

Dostępność: brak towaru

Cena:

110,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 104,76 zł

Podstawy elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych. M.12

Podstawy elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych. M.12
Podstawy elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych. M.12

Podstawy elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych

Podręcznik skierowany do uczniów kształcących się w zawodach technik pojazdów samochodowych i elektromechanik pojazdów samochodowych. Realizuje treści z zakresu kwalifikacji M.12 (Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych).

Ta publikacja jest wprowadzeniem do podręczników Diagnozowanie i naprawa układów elektrycznych i elektronicznych oraz Naprawa układów elektrycznych i elektronicznych pojazdów samochodowych. Zawiera rozbudowane punkty z kwalifikacji M.12, które dotyczą podstaw elektrotechniki i elektroniki pojazdów samochodowych, np. wyjaśnienie pojęć, opis zjawisk związanych z prądem stałym i zmiennym, stosowanie praw elektrotechniki do obliczania i szacowania wartości wielkości elektrycznych w obwodach elektrycznych i układach elektronicznych, sporządzanie schematów ideowych i montażowych układów elektrycznych i elektronicznych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

55,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 52,38 zł

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl