Motoryzacja

Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych. Budowa, obsługa, diagnostyka i naprawa cz. 1/2 Podstawa programowa 2019 Kwalifikacja MG.18/ MOT.05

Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych. Budowa, obsługa, diagnostyka i naprawa cz. 1/2 Podstawa programowa 2019  Kwalifikacja MG.18/ MOT.05
Podwozia i nadwozia pojazdów samochodowych. Budowa, obsługa, diagnostyka i naprawa cz. 1/2 Podstawa programowa 2019 Kwalifikacja MG.18/ MOT.05

Bogato ilustrowany podręcznik poświęcony podstawom budowy, diagnozowania i naprawy podwozi oraz nadwozi pojazdów samochodowych. Przedstawiono w nim zagadnienia dotyczące klasyfikacji, identyfikacji i podstawowych własności trakcyjnych pojazdów samochodowych, głównych zasad ich eksploatacji, obsługi i naprawy oraz budowy, diagnozowania i naprawy układów: przeniesienia napędu, hamulcowego, kierowniczego i jezdnego. Opisano także ramy i nadwozia pojazdów samochodowych, przyczepy i naczepy, motocykle oraz najważniejsze układy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Materiał nauczania zilustrowano licznymi zdjęciami i rysunkami przykładów nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych oraz schematami blokowymi obrazującymi tok postępowania podczas oceny stanu technicznego i poszukiwania przyczyn niesprawności pojazdu. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono ćwiczenia i testy kontrolne (z prawidłowymi odpowiedziami podanymi na końcu książki), umożliwiające sprawdzenie stopnia opanowania podanych wiadomości.
Książka jest przeznaczona dla uczniów kształcących się w zawodach technika pojazdów samochodowych i mechanika pojazdów samochodowych oraz uczestników kursów zawodowych w zakresie kwalifikacji MOT.05. Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa pojazdów samochodowych.
Nr ewidencyjny w wykazie podręczników MEN: 1.42.29/2018.          

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

95,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 90,48 zł

EGZ.

Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych wyd.15

Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych wyd.15
Elektrotechnika i elektronika w pojazdach samochodowych wyd.15

W podręczniku przedstawiono zagadnienia z elektrotechniki i elektroniki samochodowej, począwszy od przypomnienia podstawowych pojęć z elektryczności, a na omówieniu elektronicznych układów regulacji i sterowania we współczesnych samochodach kończąc. Omówiono wszystkie występujące w nowoczesnych samochodach układy i urządzenia wyposażenia elektrycznego i elektronicznego, w tym również systemy transmisji danych (magistrale CAN, LIN, MOST, Bluetooth), także układy nawigacji satelitarnej (GPS), telefon w samochodzie oraz zagadnienia telematyki. Kolejne wydania rozszerzono o informacje na temat: konstrukcji hybrydowych z uwzględnieniem pełnego, niepełnego oraz mikrohybrydowego napędu; najnowszego rozwiązania sieci transmisji danych w samochodach, czyli magistrali Flex Ray; gazu jako paliwa alternatywnego oraz dodatkowych urządzeń grzewczych w samochodach.
Odbiorcy książki: studenci wyższych uczelni o kierunku samochodowym, uczniowie średnich szkól samochodowych oraz wszyscy zainteresowani elektrotechniką i elektroniką samochodową.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

94,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 90,00 zł

EGZ.

Samochody z Żerania 1951-1977

Samochody z Żerania 1951-1977
Samochody z Żerania 1951-1977

Bogato ilustrowana książka poświęcona prototypom oraz samochodom seryjnym produkowanym i montowanym w początkowym okresie działalności Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu w latach 1951−1977. Podano szczegóły ich powstania, dzieje rozwoju konstrukcji i podstawowe dane techniczne produkowanych samochodów. Zamieszczono również wiele archiwalnych, dotychczas niepublikowanych zdjęć opisywanych pojazdów.
Zaprezentowano m.in. następujące samochody: FSO Warszawa, FSO Syrena, Polski Fiat 125p, Polski Fiat 128 Sport Coupe/128 3P, Polski Fiat 131p, Polski Fiat 132p, Zastava 1100p/1100 Mediteran oraz prototypy FSO (np. Warszawa Ghia, Warszawa 210, Syrena Sport, Syrena Kombi, Syrena 110, Syrena 607, Polski Fiat 125p Coupe, FSO 1300 Coupe, FSO Ogar LS).
Odbiorcy: miłośnicy polskiej motoryzacji, hobbiści oraz wszyscy zainteresowani samochodami produkowanymi w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

52,50 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 50,00 zł

EGZ.

Jelcz lata 1952-1970. Pojazdy samochodowe i przyczepy.

Jelcz lata 1952-1970. Pojazdy samochodowe i przyczepy.
Jelcz lata 1952-1970. Pojazdy samochodowe i przyczepy.

Bogato ilustrowana książka poświęcona najstarszym pojazdom samochodowym i przyczepom Jelcz produkowanym w latach 1952-1970. Opisano wszystkie rodzaje nadwozi Jelcz montowanych na podwoziach różnych samochodów ciężarowych, samochody ciężarowe Żubr i pochodne, samochody pożarnicze i specjalne (ruchome warsztaty naprawcze), prototypy samochodów ciężarowych Jelcz-LIAZ, samochody ciężarowe Jelcz serii 300, prototypy autobusów Star Jot-55 i Żubr A-81 Odra, autobusy Jelcz-Karosa i pochodne oraz przyczepy specjalne i autobusowe. Zawiera wiele archiwalnych, dotychczas niepublikowanych zdjęć pojazdów produkowanych w JZS.
Odbiorcy: miłośnicy motoryzacji, hobbyści oraz wszyscy zainteresowani historycznymi pojazdami samochodowymi i przyczepami Jelcz.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

56,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 53,33 zł

egz

STAR Kolebka Polskiej Motoryzacji. 2023

STAR Kolebka Polskiej Motoryzacji. 2023
STAR Kolebka Polskiej Motoryzacji. 2023

Dzieje starachowickiej fabryki samochodów.

Starachowice kolebką polskiej motoryzacji.

Pracownicy starachowickiej FSC w powstających zakładach w czasach PRL.

 

 

 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

82,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 78,10 zł

EGZ.

ADR 2023-2025 Podręcznik+Tabela A.+ testy Online 2 dni.

ADR 2023-2025 Podręcznik+Tabela A.+ testy Online 2 dni.
ADR 2023-2025 Podręcznik+Tabela A.+ testy Online 2 dni.

ADR podręcznik 2023-2025

Struktura książki oparta jest na umowie ADR obowiązującej w latach 2023-2025.

Konstrukcja podręcznika, jak i wiele odniesień do przepisów szczegółowych pozwala zgłębić w sposób przystępny, a jednocześnie rzetelny tajniki przewozów ADR. Adresowana jest ona przede wszystkim do kierowców zawodowych, chcących uzyskać po raz pierwszy zaświadczenie ADR, oraz tych którzy chcą odświeżać posiadane uprawnienia.

Książka ta to kompletny podręcznik! Nie potrzebujesz nic więcej!

 

ADR 2023-2025 tabela A z umowy europejskiej

Zestaw wybranych fragmentów umowy ADR obowiązującej w latach 2023-2025.
ZGODNIE Z PRZEPISAMI MOŻE BYĆ UŻYWANA PODCZAS EGZAMINU!

W zestawie bezpłatny 2 dniowy dostęp do pytań kontrolnych ADR 2023-2025 - Testy Online

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

egz.

Poradnik techniki samochodowej. REA.

Poradnik techniki samochodowej.  REA.
Poradnik techniki samochodowej. REA.

Poradnik zawiera aktualne informacje z zakresu budowy, obsługi i naprawy pojazdów samochodowych.
Przedstawia nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne dotyczące samochodów osobowych ciężarowych, motocykli i ciągników.Bogata i atrakcyjna szata graficzna, składająca się z kolorowych ilustracji, rysunków, wykresów i tabel, ułatwia odnajdywanie poszukiwanych informacji.Adresatami poradnika są mechanicy samochodowi oraz studenci i inżynierowie specjalizujący się w dziedzinie techniki samochodowej, a także uczniowie szkół samochodowych.

Dostępność: brak towaru

Cena:

89,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 84,76 zł

Autobusy w Warszawie 1920-1945

Autobusy w Warszawie 1920-1945
Autobusy w Warszawie 1920-1945
Popularna, bogato ilustrowana i udokumentowana książka przedstawiająca dzieje autobusów warszawskiej komunikacji publicznej w latach 1920–1945. Opisano wszystkie modele autobusów komunikacji miejskiej marek eksploatowanych w Warszawie w dwudziestoleciu międzywojennym oraz podczas II wojny światowej. Były to pojazdy wielu marek, takich jak: Saurer, Benz-Gaggenau, Somua, Ursus, PZInż., Mercedes--Benz, Büssing, Henschel i Chevrolet. Opracowanie ma charakter pionierski, przybliża wiele mało znanych faktów z historii pojazdów warszawskiego transportu publicznego z uwzględnieniem ich podstawowych danych technicznych. Zbierając materiały do książki, autor sięgnął zarówno do źródeł współczesnych – krajowych i zagranicznych, jak i do oryginalnych wydawnictw prasowych, firmowych i reklamowych z epoki.
Książka jest przeznaczona dla miłośników motoryzacji zainteresowanych dziejami i charakterystyką techniczną pojazdów transportu publicznego w Warszawie okresu międzywojennego, hobbystów i amatorów pojazdów zabytkowych oraz pasjonatów historii gospodarczej II Rzeczypospolitej.



 

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

69,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 65,71 zł

EGZ.

Polskie motocykle 1946-1985 wyd.7

Polskie motocykle 1946-1985   wyd.7
Polskie motocykle 1946-1985 wyd.7

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

84,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 80,00 zł

EGZ.

Filtracja.

Filtracja.
Filtracja.

Niniejsza publikacja dotyczy istotnego problemu filtracji mediów. Zdefiniowano w niej pojęcie procesu filtracji oraz przedstawiono jego ujęcie teoretyczne, a przydatność zaprezentowano na licznych przykładach filtracji mediów w silnikach spalinowych. Zwrócono uwagę na fakt, iż mechanizm filtracji nie jest mechanizmem sitowym. Istotne jest, że może być uzupełniany innymi mechanizmami, dotychczas wykorzystywanymi w niewielkim stopniu, jak np. mechanizm magnetyczny. W pracy przedstawiono nowatorskie możliwości wykorzystania przegród filtracyjnych w pojazdach do indykowania stanu środowiska naturalnego, w którym te pojazdy są eksploatowane. Warto podkreślić, że na przegrodach tych osadzają się związki toksyczne nieklasyfikowane w normach zanieczyszczeń.

Prof. dr hab. inż. Lech J. Sitnik jest profesorem zw. Politechniki Wrocławskiej, gdzie w 1973 r. ukończył studia jako mgr inż., a  cztery lata później obronił pracę doktorską. Odbywał liczne staże naukowe oraz przebywał na stypendiach zagranicznych  zarówno w Europie (w tym na dwuletnim stażu w niemieckim Akwizgranie), jak i w Stanach Zjednoczonych. Doświadczenie związane z pracą w przemyśle zdobywał, będąc konstruktorem w biurach projektowych w Wiedniu i we Wrocławiu, a po uzyskaniu stopnia doktora – również w Düsseldorfie. Stopień doktora habilitowanego uzyskał w 1989 r. na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie. Na podstawie wniosku Politechniki Poznańskiej Prezydent RP nadał mu w 2008 r. tytuł profesora. Profesor L. Sitnik był promotorem 11 prac doktorskich, w tym 5 wykonanych przez obcokrajowców. W ramach pracy akademickiej pełni liczne funkcje zawodowe, w tym kierownika Katedry Inżynierii Pojazdów. Jest członkiem  założycielem Polskiego Towarzystwa Naukowego Motoryzacji (od 1994 r.) oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych, a także przewodniczą cym Rady Programowej Europejskiego Centrum Certyfikacji Rzeczoznawców Motoryzacji. Współpracuje z różnymi podmiotami przemysłu i gospodarki. Realizuje wdrożenia w zakresie trwałości i niezawodności maszyn, zwłaszcza silników spalinowych i pojazdów, oraz obniżenia ich ekologicznej uciążliwości.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

38,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 36,19 zł

EGZ.

Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..

Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..
Polskie skutery WFM Osa M50,M52/TBIU/..

Polskie skutery WFM Osa M50, M52

Okres, w którym po II wojnie światowej w Polsce zajęto się konstrukcją i wytwarzaniem jednośladów zwanych z angielska skuterami (scooter) był dość krótki (przypadał na lata 1955-1967), jednak bardzo ciekawy i bogaty w wiele wydarzeń, w tym również sportowych, zapisując się trwale w historii powojennej motoryzacji. Jedyną fabryką, gdzie produkowano seryjnie polskie skutery była Warszawska Fabryka Motocykli (WFM), gdzie już w połowie lat pięćdziesiątych powstały prototypowe pojazdy o owadzich nazwach: Żuk, Bąk i Osa, z których jedynie Osa została skierowana do seryjnej produkcji. Produkcję skuterów próbowano również podjąć w zakładach podległych Centralnemu Zarządowi Przemysłu Wyrobów Precyzyjnych, czego wyrazem była prezentacja w 1957 roku prototypów dwóch lekkich skuterów o nazwach Odra 1 i Odra 2.
Po przejęciu Warszawskiej Fabryki Motocykli przez Polskie Zakłady Optyczne (1964) prace nad następcą Osy, którym miał być skuter miejski noszący robocze oznaczenie M55, przejęła Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie skoncentrowano produkcję motocykli klasy 125 cm.
W wyniku prac konstrukcyjnych powstały wersje M56 i M57, na bazie których w 1967 roku wykonano przed prototyp o nazwie Montana, wykorzystując zawieszenia obu kół i zespół napędowy z włoskiego skutera Lambretta 125. Pomimo, że Montana prezentowała się doskonale, oceniono, że małe zainteresowanie skuterami nie gwarantuje opłacalności produkcji, i dalsze prace decyzją Zjednoczenia Przemysłu Lotniczego przerwano. Tym samym zakończyła się historia polskich skuterów, przypadająca na wiek XX. Podobnie, choć nieco później, odeszły do historii ostatnie marki polskich motocykli.

Dostępność: brak towaru

Cena:

19,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 18,10 zł

Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P

Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P
Katalog części zamiennych FSO -Warszawa 204/204P

Samochód z nadwoziem trzy-bryłowym typu sedan napędzany silnikiem S-21 nosił oznaczenie Warszawa 203, a napędzany silnikiem M-20 oznaczenie 204. Obie wersje silnikowe pojazdu różniły się też przełożeniem przekładni głównej. Silnik S-21 był kompletowany z tylnym mostem o przełożeniu 4,55:1, a z silnikiem M-20 był kompletowany most napędowy z przekładnią 5,125:1. W sierpniu 1964 r., po przerwie urlopowej, FSO podjęła produkcję zmodernizowanej Warszawy z nadwoziem typu sedan. Nareszcie, po 13 latach produkcji, zmieniono wygląd pojazdu na nowocześniejszy w porównaniu z pojazdem dotychczas wytwarzanym. Był to znaczący moment w produkcji samochodów Warszawa, w FSO określany jako modernizacja progowa początkująca również powstanie nowocześniejszych odmian podstawowego modelu pojazdu. Wzrosło też zainteresowanie zmodernizowanymi Warszawami odzwierciedlone wzrostem produkcji. Pojawienie się zmodernizowanej Warszawy 203/204 pozwoliło na bardziej dojrzałe konstrukcyjnie i technologicznie opracowanie odmian pochodnych tego samochodu. W 1964 r., a więc równolegle z modelem podstawowym pojawiła się odmiana 203P/204P (Pick-up), rok później 203K/204K (Kombi) i 203T/204T (Taxi), a w 1967 r. sanitarka Warszawa 203A będąca pochodną samochodu 203K (Kombi).

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

29,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 27,62 zł

EGZ.

FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.

FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.
FSO POLONEZ.Samochody osobowe,dostawcze i prototypy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

28,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 26,67 zł

EGZ.

Romet-motorowery. Obsługa i naprawa. wyd.12. WKŁ

Romet-motorowery. Obsługa i naprawa.  wyd.12. WKŁ
Romet-motorowery. Obsługa i naprawa. wyd.12. WKŁ

Książka zawiera informacje o budowie i obsłudze technicznej motorowerów: Kadet M-780, Kadet 110 Automatic, Ogar 200, Ogar 205, Chart 210 i motorynek: Pony 50-M-2, Pony 50-M-3, Pony 301, które były produkowane przez Zakłady Rowerowe ROMET w Bydgoszczy.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

egz

Motocykle SHL. wyd.6.

Motocykle SHL. wyd.6.
Motocykle SHL. wyd.6.

SHL – ten znak firmowy pojawił się na polskich motocyklach w roku 1938, a po wojennej zawierusze ponownie w roku 1947. Okres największej popularności i zarazem świetności SHL-ek przypada na lata sześćdziesiąte. I chociaż wyprodukowano ich znacznie mniej niż motocykli WSK, czy WFM, to pomimo upływu ponad trzydziestu lat od zakończenia produkcji, dzięki swojej solidności wiele z nich dotrwało do czasów współczesnych.
Książka będzie pomocna dla miłośników dawnych motocykli, pragnących przywrócić sprawność i blask „drzemiących”, zapomnianych SHL-ek.
Zainteresowani Czytelnicy znajdą w książce wiadomości z zakresu budowy i obsługi motocykli SHL produkowanych w latach 1957-1961 z silnikiem o pojemności 150 cm3: M06-U i M06-T oraz produkowanych w latach 1961-1970 z silnikami o pojemności 175 cm3: M11, M11 Lux, M11W, M11W Lux, M17 Gazela. Wskazówki eksploatacyjne, sposób wyszukiwania usterek i określanie ich przyczyn, opisy napraw możliwych do wykonania we własnym zakresie (z ewentualnym wykorzystaniem przedstawionych w książce przyrządów specjalnych) oraz usprawnienia motocykli.

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

46,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 43,81 zł

egz.

Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.

Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.
Mercedes-Benz 124 E200D-E300TD. WKŁ.

Bogato ilustrowany poradnik poświęcony obsłudze i naprawie samochodów Mercedes klasy E z silnikami wysokoprężnymi: 200D, 250D, 250TD, 300D, 300TD, produkowanych od stycznia 1985 do czerwca 1995. Dane techniczne i regulacyjne, opisy czynności obsługowo-naprawczych, momenty dokręcania połączeń gwintowych, tablice typowych niesprawności, schematy instalacji elektrycznej.
MERCEDES-BENZ serii W 124 (klasy E)
z silnikiem wysokoprężnym:

E200D 2,0 dm3 53 kW (72 KM)
- od 11985 do V 1989
E200D 2,0 dm3 55 kW (75 KM)
- od VI 1989 do VI 1995
E250D 2,5 dm3 66 kW (90 KM)
- od 11985 do V 1989
E250D 2,5 dm3 69 kW (94 KM)
- od VI 1989 do V 1993
E250TD 2,5 dm3 83 kW (113 KM)
- od VI 1993 do VI 1995
E250TD 2,5 dm3 90 kW (122 KM)
- od IX 1988 do V 1989
E250TD 2,5 dm3 93 kW (126 KM)
- od VI 1989 do VI 1995
E300D 3,0 dm3 80 kW (109 KM)
- od 11985 do V 1989
E300D 3,0 dm3 83 kW (113 KM)
- od VI 1989 do V 1993
E300TD 3,0 dm3 100 kW (136 KM)
- od VI 1993 do VI 1995
E300TD 3,0 dm3 105 kW (143 KM)
- od 11988 do V 1989
E300TD 3,0 dm3108 kW (147 KM)
- od VI 1989 do VI 1995

Dostępność: Dostęny

Wysyłka w: 24 godziny

Cena:

79,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena netto: 75,24 zł

egz
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl