W pracy dokonano przeglądu stosowanych obecnie napędów klinowych oraz podano metody wytwarzania pasów klinowych. Przedstawiono podział i charakterystykę pasów klinowych oraz procedury doboru przekładni z pasami klinowymi zespolonymi, termozgrzewalnymi i segmentowymi. Poruszono też problematykę komputerowego projektowania przekładni z pasem klinowym. W części eksperymentalnej zaprezentowano niedostępne dotychczas dla użytkowników przekładni wyniki badań obciążalności bezkońcowych pasów termozgrzewalnych. Opracowana na potrzeby tej książki ocena przekładni z pasami klinowymi pod względem emisji drgań z pewnością będzie przydatna dla konstruktorów. Szczególną uwagę zwrócono na ocenę emisji szkodliwych związków chemicznych podczas spalania pasów klinowych wykonanych z różnych materiałów. Ponadto dokonano analizy cech geometrycznych kół pasowych i na autorskich przykładach opisano uszkodzenia pasów wieloklinowych. W niniejszej monografii nie przedstawiono zagadnień dotyczących projektowania cech geometrycznych pasów klinowych, rozkładu naprężeń w pasach przy złożonym stanie obciążenia oraz mechaniki przekładni pasowej.