Wydawca
Nowości
Innowacje na rynkach finansowych
Innowacje na rynkach finansowych
38,00 zł 36,19 zł
EGZ.
Procesory przenoszenia ciepla wzadaniach
Procesory przenoszenia ciepla wzadaniach
68,00 zł 64,76 zł
EGZ.
Zdjęcia lotnicze Polski z okresu II wojny światowej
Zdjęcia lotnicze Polski z okresu II wojny światowej
36,00 zł 34,29 zł
EGZ.
Kategorie
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit

Polskie motocykle 1946-1985

Dostępność: brak towaru
Cena: 63,00 zł 63.00
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 60,00 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość egz.
dodaj do przechowalni

Opis

W książce przedstawiono prawie czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli.
Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM, młodszych zaś zapozna z tymi pojazdami.

Od Autora /8

CZĘŚĆ I 
Ogólna charakterystyka przemysłu motocyklowego w Polsce /9


Wprowadzenie /9

Rozdział 1. Lata 1946-1954 /10
Pierwsze kroki w przemyśle /10
... i w sporcie /15
Rozdział 2. Lata 1955-1965 /17 
Liczbowy i asortymentowy rozwój produkcji /17
Liczne sukcesy sportowe /34

Rozdział 3. Lata 1966-1970 /45 Koncentracja produkcji /45 
Pogorszenie sytuacji sportu /50

Rozdział 4. Lata 1971-1980 /54

Pozostał jeden producent /54
Krajowy sprzęt znika z tras /64

Rozdział 5. Lata 1981-1985 /66

Część II 
Motocykle i skutery z lat 1946-1985
 /69

Rozdział 1. Pojazdy seryjne, ich prototypy i pochodne /69
Pierwsze powojenne konstrukcje motocyklowe /69
Motocykle typu M06 produkowane przez Warszawską Fabrykę Motocykli i Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /77
Motocykle typu M06 i M11 produkowane przez Kieleckie Zakłady Wyrobów Metalowych /100
Motocykle SHL M17 Gazela /112
Motocykle typu M21 produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku /116
Motocykle typu M07 i M10 produkcji Szczecińskiej Fabryki Motocykli /129
Skutery produkcji Warszawskiej Fabryki Motocykli /138

Rozdział 2. Pojazdy wykonywane w krótkich seriach lub jednostkowo /146
Motocykl Gad 250 /146
Motocykl żużlowy Fis /146
Prototyp motocykla WSK 125 z 1957 roku /149
Prototyp motocykla SHL 250 /150
Prototyp motocykla WFM M16 /152
Motocykle WSK typu Sarenka /153
Motocykle WSK typu M19 /157
Motocykle sportowe z Kieleckich Zakładów Wyrobów Metalowych /159
Motocykle sportowe Promot /162
Motocykle WSK typu M24 /166
Motocykle sportowe WSK typu MR16 (od 1970 roku) /168
Motocykl WSK Barron 125 /175
Ostatnie prototypy motocykli WSK /177
Prototypowe skutery spoza Warszawskiej Fabryki Motocykli /179

Podsumowanie powojennej historii motocykla /182
Najważniejsze wydarzenia w powojennej historii polskiego motocykla /184
Wykaz opisanych motocykli i skuterów /188
Bibliografia /190
Indeks nazwisk /191


Table of contents

A comment from the author /8
Part I 
General characteristics of the motorcycle industry in Poland /9
Introdution /9

Chapter 1. The years 1946-1954 /10
First steps in the industry /10
...and in sport /15

Chapter 2. The years1955-1965 /17
The growth in production in terms of numbers and range /17
Numerous sporting successes /34

Chapter 3. The years 1966-1970 /45
Concentration of production /45
A worsening of the sporting sector /50

Chapter 4. The years 1971-1980 /54
One producer remains /54
Domestic machines disappear from the roads /64

Chapter 5. The years 1981-1985 /66
Part II 
Motorcycles and scooters from the years 1946-1985 /69

Chapter 1. Serial production bikes, their prototypes and wariants /69
The first post-war motorcycle constructions /69
Type M06 motorcycles produced by the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) and the Communication Equipment Manufacturing Plant (WSK) in Świdnik /77
Type M06 and M11 motorcycles produced by the Kielce Metal Products Works (KZWM) /100
SHL M17 Gazela motorcycles /112
Type M21 motorcycles produced by the Communication Equipment Manutacturing Plant (WSK) in Świdnik /116
Type M07 and M10 motorcycles produced by the Szczecin Motorcycle Factory (SFM) /129
Scooters produced by the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) /138

Chapter 2. Vehicles produced in small series or individually /146
GAD 250 motorcycles /146
Fis speedway motorcycle /146
WSK 125 prototype motorcycle from 1957 /149
SHL 250 prototype motorcycle /150
WFM M16 prototype motorcycle /152
WSK type Sarenka motorcycles /153
WSK type M19 motorcycles /157
Sporting motorcycles from the Kielce Metal Products Works (KZWM) /159
Promot sports motorcycles /162
WSK type M24 motorcycles /166
WSK type MR16 sporting motorcycles (from 1970) /168
WSK Barron 125 motorcycle /175
Final prototypes for WSK motorcycles /177
Prototype scooters from outside the Warsaw Motorcycle Factory (WFM) /179

Summary of post-war motorcycle history /182
Key events in post-war history of the Polish motorcycle /184
List of motorcycles and scooters described /188
Bibliography /190
Index of surnames /191

Szczegóły

ISBN 9788320615180
Autor Zieliński A.
Oprawa twarda
Rok wydania 2015
Format a4
Stron 208

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl