Wydawca
Nowości
Historia fotografii/Arkady/
Historia fotografii/Arkady/
129,00 zł 122,86 zł
egz.
OK1 - PRUSKA P8 w służbie PKP
OK1 - PRUSKA P8 w służbie PKP
135,00 zł 128,57 zł
EGZ.
Kategorie
Promocje
AZ Język polski. Teoria literatury. Repetytorium
AZ Język polski. Teoria literatury. Repetytorium
11,00 zł 5,00 zł 10,48 zł 4,76 zł
egz
Fizyka w gimnazjum 1-zadania i problemy
Fizyka w gimnazjum 1-zadania i problemy
10,00 zł 5,00 zł 9,52 zł 4,76 zł
egz
AZ Geografia Repetytorium
AZ Geografia Repetytorium
25,00 zł 5,00 zł 23,81 zł 4,76 zł
EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit

Samoloty sportowe RWD - 6 i RWD - 9. Polskie konstrukcje lotnicze.

Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 18,00 zł 18.00
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 17,14 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość EGZ.
dodaj do przechowalni

Opis

W 1931 r. w Warsztatach Sekcji Lotniczej KMSPW na Okęciu rozpoczęto prace nad projektem samolotu RWD-6, przeznaczonego do udziału w III Challenge 1932 r. W czerwcu 1932 r. samoloty były gotowe. Pierwszy egzemplarz RWD-6 oblatał 3 czerwca 1932 r., J. Drzewiecki na lotnisku Okęcie w Warszawie. Samoloty miały numery fabryczne 55, 56 i 57 i otrzymały znaki rejestracyjne SP-AHL, -AHM i -AHN. Pierwszy egzemplarz, pilotowany przez J. Drzewieckiego, był pokazany 18-19 czerwca 1932 r. na Międzynarodowym Mityngu Lotniczym w Warszawie.
W Challenge’u 1932 wzięli udział m.in.: kpt. pil. Franciszek Żwirko i inż. Stanisław Wigura na SP-AHN (nr konk. 06) i kpt. pil. Tadeusz Karpiński na SP-AHL (nr konk. 04). Challenge 1932 (11–28 sierpnia 1932 r.) obejmował próby techniczne i lot okrężny na trasie: Berlin – Warszawa – Kraków – Praga – Brno – Wiedeń – Zagrzeb – Vincenza – Rimini – Rzym – Florencja – Bellinzona – Turyn – Cannes – Lyon – St. Gallen – Stuttgart – Bonn – Paryż – Deauville – Rotterdam – Dortmund – Hamburg – Kopenhaga – Göteborg – Laholm – Kopenhaga – Berlin (7359 km), a na zakończenie wyścig na trasie 300 km. Do zawodów stanęło 41 samolotów z 8 krajów. Rajd ukończyły tylko 24 samoloty. W rajdzie w czołówce znaleźli się piloci polscy i niemieccy. O zwycięstwie miała rozstrzygnąć konkurencja maksymalnej prędkości. Żwirko i Wigura osiągnęli prędkość 214 km/h i odnieśli zwycięstwo, pokonując najlepszych pilotów Europy.
Rozwinięciem RWD-6 był RWD-9. Projektowanie samolotu przeznaczonego do udziału w Challenge 1934, inżynierowie S. Rogalski i J. Drzewiecki, rozpoczęli w Doświadczalnych Warsztatach Lotniczych na Okęciu w jesieni 1932 r.
W Challenge’u 1934 (28 sierpnia–16 września 1934 r.) wzięły udział 34 załogi z pięciu krajów. Zawody obejmowały próby techniczne i rajd na trasie Warszawa – Królewiec – Berlin – Kolonia – Bruksela – Paryż – Bordeaux – Pau – Madryt – Sewilla – Casablanca – Meknes – Sidi bel Abbes – Algier – Biskra – Tunis – Palermo – Neapol – Rzym – Rimini – Zagrzeb – Wiedeń – Brno – Praga – Katowice – Lwów – Wilno – Warszawa (9538 km). W RWD-9 uzyskano średnią prędkość podczas rajdu: 214 km/h (Płonczyński), prędkość maksymalną na trasie 300 km (Warszawa – Nowosolna – Głowaczew – Warszawa): 255 km/h (Płonczyński), prędkość minimalną: 54,14 km/h (Bajan), start na 8-metrową bramkę: 76,1 m (Bajan) i lądowanie znad 8-metrowej bramki: 76,9 m (Karpiński).
W Challenge’u pierwsze miejsce zajął kpt. pil. J. Bajan z G. Pokrzywką na SP-DRD (nr fabr. 99) „Jan Śniadecki”, nr konkursowy 71, a drugie S. Płonczyński z S. Zientkiem na SP-DRC (nr fabr. 96) „Bebewuer-Lot”95 lat. W roku 1935 trzy RWD-9 zostały sprzedane za granicę.

Szczegóły

ISBN 9788363829223
Autor Glass Andrzej
Oprawa broszura
Rok wydania 2014
Format b5
Stron 48

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl