Wydawca
Nowości
Przewodnik po sztuce współczesnej
Przewodnik po sztuce współczesnej
64,00 zł 60,95 zł
EGZ.
Widmo fal radiowych.Implikacjesystemowe
Widmo fal radiowych.Implikacjesystemowe
56,00 zł 53,33 zł
EGZ.
Nieźle się zapowiadało. Jan Suzin.
Nieźle się zapowiadało. Jan Suzin.
59,00 zł 56,19 zł
EGZ.
Ciesielstwo polskie.Arkady
Ciesielstwo polskie.Arkady
69,00 zł 65,71 zł
egz.
Papiery wartościowe. Pojęcia ićwiczenia.
Papiery wartościowe. Pojęcia ićwiczenia.
22,00 zł 20,95 zł
EGZ.
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit

Układy bezpośredniego wtrysku benzyny w praktyce warsztatowej

Dostępność: jest
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 65,00 zł 65.00
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 61,90 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość egz.
dodaj do przechowalni

Opis

Praktyczny poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie układów bezpośredniego wtrysku benzyny coraz powszechniej stosowanych w silnikach o zapłonie iskrowym samochodów osobowych i pochodnych oraz hybrydowych. Opisano sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Cenny materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przykładowe przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów bezpośredniego wtrysku benzyny czołowych producentów (Melco, Siemens, Bosch, Hitachi) stosowanych w modelach samochodów różnych marek (m.in. Mitsubishi, Volvo, Renault, Opel, Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi, Skoda, BMW, Ford, Mazda, Toyota) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy.
Odbiorcy: inżynierowie i technicy o specjalności samochodowej, pracownicy warsztatów i stacji obsługi samochodów, studenci wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniowie średnich szkół technicznych o specjalności samochodowej oraz użytkownicy samochodów napędzanych silnikami wyposażonymi w układy bezpośredniego wtrysku benzyny o dysponujący doświadczeniem technicznym.

Przedmowa 7
1. Podstawy bezpośredniego wtrysku benzyny 11
1.1. Wiadomości wstępne 11
1.2. Porównanie pośredniego wielopunktowego wtrysku benzyny z wtryskiem bezpo- średnim 13
1.3. Rozwiązania konstrukcyjne i rodzaje spalania 15
1.3.1. Spalanie prowadzone strumieniem 16
1.3.2. Spalanie prowadzone przyścienne 16
1.3.3. Spalanie prowadzone powietrzem 17
1.4. Rodzaje zasilania 17
1.5. Wskazówki obsługowe i zalecenia bezpieczeństwa 22
1.6. Przyrządy diagnostyczne 24
2. Układy zasilania paliwem 27
2.1. Rodzaje układów zasilania paliwem 27
2.1.1. Układ wtryskowy Melco w silnikach Mitsubishi GDI i Volvo 28
2.1.2. Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji 29
2.1.3. Układ wtryskowy Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP1 w silnikach Volkswa- gen FSI 30
2.1.4. Układ wtryskowy Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP2 w silnikach Ford SCI i Audi 2,0 FSI 30
2.1.5. Układy wtryskowe Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP2 oraz Hitachi drugiej generacji wyposażone w sterownik elektrycznej pompy paliwa 32
2.1.6. Układy wtryskowe Bosch z pompą wysokiego ciśnienia HDP5 oraz Hitachi trzeciej generacji wyposażone w sterownik elektrycznej pompy paliwa 33
2.2. Obwód paliwa niskiego ciśnienia 34
2.2.1. Obwód paliwa niskiego ciśnienia układu wtryskowego Melco silników Mitsubishi GDI 35
2.2.2. Obwód paliwa niskiego ciśnienia silnika Volkswagen FSI z przełączaniem ciśnienia wstępnego 37
2.2.3. Bezodpływowe obwody niskiego ciśnienia z regulatorem ciśnienia na filtrze paliwa lub na zespole pompy zasilającej 39
2.2.4. Regulowany stosownie do potrzeb obwód paliwa niskiego ciśnienia ze sterowni- kiem elektrycznej pompy paliwa (silniki grupy VAG) 41
2.2.5. Regulowany stosownie do potrzeb obwód paliwa niskiego ciśnienia z dodatkowym przekaźnikiem (silniki samochodów Mazda DISI) 46
2.2.6. Obwody paliwa niskiego ciśnienia turbodoładowanych silników o bezpośrednim wtrysku benzyny 49
2.3. Obwód paliwa wysokiego ciśnienia 51
2.3.1. Wiadomości wstępne 51
2.3.2. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia i jego regulacja 52
2.3.3. Wytwarzanie wysokiego ciśnienia i jego regulacja w układzie wtryskowym Melco silników Mitsubishi GDI 54
2.3.4. Promieniowa pompa paliwa wysokiego ciśnienia o trzech tłoczkach Bosch HDP1 56
2.3.5. Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji z promieniową pompą wysokiego ciśnienia o trzech tłoczkach 59
2.3.6. Układ wtryskowy Siemens pierwszej generacji z osiową pompą wysokiego ciśnie- nia o trzech tłoczkach 64
2.3.7. Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Bosch HDP2 o jednym tłoczku 64
2.3.8. Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Hitachi drugiej generacji 69
2.3.9. Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Bosch HDP5 o jednym tłoczku 74
2.3.10. Promieniowa pompa wysokiego ciśnienia Hitachi trzeciej generacji o jednym tłocz- ku 78
2.3.11. Osiowa pompa wysokiego ciśnienia Continental z regulacją wydatku i ciśnienia paliwa 83
2.3.12. Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa 88
2.3.13. Zasobnik paliwa wysokiego ciśnienia 92
2.4. Wtryskiwacze paliwa wysokiego ciśnienia 94
2.4.1. Wtryskiwacze elektromagnetyczne 97
2.4.2. Wtryskiwacze piezoelektryczne 105
3. Układy zasilania powietrzem 111
3.1. Pomiar obciążenia silnika 111
3.1.1. Pomiar prędkości obrotowej i położenia wału korbowego 111
3.1.2. Pomiar masy powietrza dopływającego do silnika 116
3.1.3. Pomiar masy powietrza z rozpoznaniem przepływu zwrotnego 120
3.1.4. Regulacja momentu obrotowego silnika 123
3.1.5. Układ sterowania biegu jałowego FLICS 125
3.1.6. Elektroniczny pedał przyspieszenia EGAS 129
3.1.7. Przesłony intensyfikujące przepływ powietrza w kanałach dolotowych 130
3.1.8. Przesłony zawirowania powietrza 131
3.1.9. Turbodoładowanie 133
3.1.10. Regulacja ciśnienia doładowania 133
3.1.11. Regulacja powietrza obiegowego sprężarki 134
3.1.12. Doładowanie sprężarką mechaniczną 136
3.2. Recyrkulacja spalin 137
3.3. Układ wdmuchiwania powietrza wtórnego do spalin 140
3.4. Układ odpowietrzania skrzyni korbowej silnika 142
3.5. Układ odprowadzania par paliwa 143
4. Układy zapłonowe 147
4.1. Sterowanie zapłonem 147
4.2. Regulacja spalania stukowego 148
4.3. Cewki zapłonowe dwubiegunowe 150
4.4. Cewki zapłonowe indywidualne (jednobiegunowe) 151
4.5. Świece zapłonowe 156
4.6. Nadzorowanie układu zapłonowego 158
5. Układy oczyszczania spalin 161
5.1. Wiadomości wstępne 161
5.2. Nadzorowanie składu mieszanki 171
5.2.1. Dwustanowa sonda lambda 172
5.2.2. Szerokopasmowa sonda lambda 175
5.2.3. Czujnik temperatury spalin 182
5.2.4. Czujnik stężenia tlenków azotu 184
5.2.5. Diagnostyka układu wylotowego 189

O autorze 196
Skorowidz 197

Szczegóły

ISBN 9788320619720
Autor Heiko
Oprawa broszura
Rok wydania 2016
Format b5
Stron 200

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl