Wiedzieć więcej.Intermedium

Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 44,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
44.00
Cena netto: 41,90 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość egz

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Czy jesteś zainteresowany tym co niesie ze sobą komputerowo-medialna przyszłość?
Jeśli tak, to przeczytaj tę książkę!


Książka jest kompletnym przewodnikiem po ewolucji współczesnych masmediów. Opisuje kierunki przeobrażeń środków masowego przekazu pod wpływem cyfrowych technologii. Pokazano w niej drogę jaka prowadzi od powstawania naturalnych dźwięków i obrazów, poprzez ich rejestrację z użyciem tradycyjnych nośników, aż do ich zintegrowanej cyfrowej formy jaką przybiorą w niedalekiej przyszłości pod postacią jednego wspólnego interaktywnego medium - Intermedium.

W pięciu rozdziałach zawarto poglądowe wiadomości m.in. na temat:

  • istoty postrzegania otaczającego nas świata
  • powstawania wrażenia dźwięku i obrazu
  • systemów uzyskiwania kolorów
  • rejestracji i przenoszenia na odległość sygnałów akustycznych i wizyjnych
  • różnicy pomiędzy tym co "analogowe" i "cyfrowe"
  • cyfrowej obróbki obrazu i dźwięku
  • technologii DVD
  • gier komputerowych
  • dźwięku przestrzennego w kinie
  • telewizji interaktywnej
  • cyfrowych efektów specjalnych i animacji komputerowej Internetu
  • niedalekiej przyszłości współczesnych masmediów.

    Książka ta powstała na bazie programu naukowego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
  • O czym jest ta książka? 

    1. Zarys fizyki zjawisk akustycznych i optycznych /8
    1.1. Ruch fa1owy /10
    1.2 . Fizyka dźwięku /11
    1.2.1. Fa1e mechaniczne
    1.2.2. Dźwięki 
    1.2.3. Dlaczego słyszymy? 
    1.2.4. Cechy dźwięku 
    1.2.5. Zjawiska akustyczne
    1.3. Fizyka obrazu /17
    1.3.1. Fa1e elektromagnetyczne
    1.3.2. Światło
    1.3.3. Właściwości światła 
    1.3.4. Podstawowe elementy optyczne
    1.3.5. Obraz
    1.3.6. Dlaczego widzimy?
    1.3.7. Kolor
    1.3.8. Temperatura barwowa
    1.3.9. Systemy uzyskiwania kolorów

    2. Analogowy dźwięk i obraz /33
    2.1. Sygnał /33
    2.1.1. Sygnał foniczny i mikrofon
    2.1.2 . Sygnał wizyjny
    2.2. Rejestracja na nośniku światłoczułym /37
    2.2.1. Emulsja fotograficzna
    2.2.2. Obróbka fotograficzna
    2.2.3. Błona fotograficzna
    2.2.4. Taśma filmowa
    2.2.5. Formaty filmowe
    2.3. Przesyłanie na odległość /44
    2.3.1. Kable
    2.3.2. Fale radiowe
    2.3.3. Telewizja
    2.3.4. Standardy i systemy telewizji analogowej
    2.4. Rejestracja na nośniku magnetycznym /51
    2.4.1. Proces rejestracji magnetycznej
    2.4.2. Taśma magnetyczna
    2.4.3. Magnetyczny zapis dźwięku
    2.4.4. Magnetyczny zapis obrazu

    3. Bit - najmniejsza jednostka informacji /59 
    3.1. Cyfrowa filozofia /59
    3.1.1. Analogowa, czy cyfrowa rzeczywistość?
    3.1.2. Tajemna magia "l" i "O"
    3.1.3. Cyfrowy punkt widzenia
    3.2 . Istota powstawania bitów /63
    3.2.1. Sygnał analogowy i cyfrowy
    3.2.2. Przetwarzanie A/C i CIA
    3.3. Cyfrowy dźwięk /65
    3.3.1. Przetwarzanie A/C dźwięku
    3.3.2. Karta dźwiękowa
    3.3.3. Sposoby zapisu i odtwarzania dźwięku
    3.4. Cyfrowy obraz /68
    3.4.1. Grafika rastrowa i wektorowa
    3.4.2. Piksel-młodszy brat bitu
    3.4.3. Tworzenie cyfrowych obrazów
    3.4.4. Materializacja bitów
    3.5. Przechowywanie bitów /84
    3.5.1. Cyfrowe formaty dźwięku i obrazu
    3.5.2. Pamięć 
    3.6. Transport bitów /97
    3.6.1. Metody transportu
    3.6.2. Drogi transportu
    3.7. Przetwarzanie bitów /101
    3.7.1. Komputer
    3.7.2. Zasada działania komputera
    3.7.3. Oprogramowanie 
    3.7.4. System komputerowy

    4. Cyfrowa rewolucja dźwięku i obrazu /107
    4.1. Produkcja filmów /108
    4.1.1. Dźwięk
    4.1.2. Obraz
    4.2 . Gry komputerowe /133
    4.2.1. Tak się zaczęło
    4.2.2. Główne gatunki
    4.2.3. Technologia produkcji
    4.2.4. Charakterystyka rynku
    4.2.5. Najbliższa przyszłość gier komputerowych
    4.3. Cyfrowe kanały dystrybucji /144
    4.3.1. DVD
    4.3.2. Internet
    4.3.3. Interaktywna telewizja

    5. Intermedium /164

    5.1. Infostrada /165
    5.1.1. Asynchroniczność
    5.1.2. Nagłówki
    5.1.3. Pomieszanie bitów
    5.2. Rozrywka w Intermedium /168
    5.2.1. Przekaz interaktywny
    5.2.2. Domowe centrum rozrywki
    5.2.3. Rzeczywistość wirtua1na
    5.3. Inteligencja Intermedium /172
    5.3.1. Jednoosobowa widownia
    5.3.2. Interfejs
    5.3.3. Cyfrowy lokaj
    5.4. Cyfrowa sprzedaż /175
    5.4.1. Bramka płatnicza
    5.4.2. Totalna dystrybucja
    5.5. Zagrożenia /181
    5.5.1. Zagrożenia prawne
    5.5.2. Zagrożenia społeczne 
    Bibliografia /193
    Skorowidz 
     

 

 

Szczegóły

ISBN 9788320613445
Autor Franek Krzysztof
Oprawa br
Rok wydania 2010
Format b5
Stron 204

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Submit
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl