Sytuacja finansowa śląskich przedsiębiorstw w dobie kryzysu
Książka stanowi kontynuację rozważań zawartych w pozycji "Oddziaływanie globalnego kryzysu finansowego. Perspektywa przedsiębiorstwa". Zawiera propozycję kompleksowej oceny wpływu światowego kryzysu finansowego na stan i kondycję finansową przedsiębiorstw.
W pierwszej części publikacji zawarto ramy koncepcyjne prowadzonych badań uwzględniając przyczyny, przebieg i skutki globalnego kryzysu finansowego widziane z perspektywy makroekonomicznej. Zaproponowano modelowe kierunki analizy transmisji skutków kryzysu finansowego na działalność przedsiębiorstw jako podmiotów sfery realnej, odnosząc się głównie do użyteczności modelu księgowego przedsiębiorstwa. Przedstawiono również cel badań, ich zakres przedmioty, czasowy i podmiotowy oraz zarys metodologii.
Druga część książki prezentuje wyniki przeprowadzonych badań. Przedstawiono i poddano dyskusji zmiany sytuacji finansowej śląskich przedsiębiorstw w okresie oddziaływania kryzysu finansowego na tle kraju, jak również w kontekście branżowym. Zaprezentowano także wyniki autorskiej ankiety badawczej, przeprowadzonej na próbie śląskich przedsiębiorstw sektora MSP, odnoszącej się do opinii badanych przedsiębiorstw, co do wpływu kryzysu na kierunki zmian kluczowych kategorii finansowych w ujęciu retrospektywnym i prospektywnym.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Globalny system pieniężny.
Globalizacja – rynki finansowe – pieniądz – bankowość, to zagadnienia, które współcześnie są ze sobą integralnie połączone. Coraz częściej mówi się o globalnych rynkach finansowych, globalnej bankowości oraz umiędzynarodowionym pieniądzu. Wynika to z faktu, iż masy pieniądza przepływają z jednych regionów świata do drugich w poszukiwaniu efektywniejszego wykorzystania ich zasobów. Warto się zastanowić nad efektywnością tego przepływu. Czy efektywniejszy jest pieniądz przepływający z krajów ubogich do bogatych, czy ten, który przepływa z krajów zaawansowanych do rozwijających się.
Mówiąc o globalizacji z perspektywy finansów należy postawić pytanie o rolę banków globalnych w tym procesie. Należy też zastanowić się nad pomysłem stworzenia pieniądza światowego (pieniądza globalnego), do którego realizacji przybliżyć nas może współczesny kryzys finansowy na świecie.
W niniejszej książce zwrócono także uwagę na następujące kwestie:
• globalizacji rynków finansowych;
• ewolucji rdzenia globalizacji: systemu pieniężnego i handlu pieniędzmi przez banki;
• systemów płatności detalicznych i wysokokwotowych w Europie – SEPA i TARGET 2;
• stabilności systemu finansowego w kontekście kryzysów finansowych (m.in. kryzysu którego początek datujemy na 2007 r.)
Dostępność: brak towaru
Jak pokonać rekina czyli jak skutecznie współpracować i konkurować z mężczyznami (co powinny wiedzieć kobiety, aby odnieść sukces)
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Ochrona i edukacja konsumentów na rynku kredytów hipotecznych i konsumpcyjnych
W dzisiejszych czasach konsument jest przedmiotem zainteresowania nie tylko producentów oraz sprzedawców dóbr i usług konsumpcyjnych, ale także instytucji bankowych, parabankowych, które kuszą bogatą ofertą kredytów lub pożyczek.
Zdiagnozowanie stanu ochrony i edukacji konsumentów na rynku kredytów hipotecznych oraz konsumpcyjnych, poziomu wiedzy i istniejącej ochrony prawnej było głównym celem badawczym Autorki niniejszej publikacji. W przejrzysty sposób zaprezentowała ona wyniki swoich dociekań badawczych, wskazując we wnioskach m.in. na zbyt niski poziom ubankowienia Polaków, konieczność wzmożenia działań edukacyjnych, które skutkować będą wzrostem kompetencji konsumentów nie tylko na rynku krajowym, ale także transgranicznym.
Publikacja ta jest kompendium wiedzy, którą powinien posiadać współcześnie każdy konsument, bowiem stając się uczestnikiem rynku usług bankowych, biorcą kredytów, pożyczek czy korzystając z produktów bankowych powinien być partnerem instytucji bankowych, a nie słabszym podmiotem rynku.
Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników, zarówno do osób zainteresowanych problematyką ochrony i edukacji konsumentów, współczesnym konsumentem jako podmiotem badań, a także do instytucji i organizacji kształtujących politykę bankową, konsumencką oraz pracowników naukowych, studentów uczelni ekonomicznych i pozaekonomicznych.
Dostępność: brak towaru
Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych.
Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y.
Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym."
Dostępność: brak towaru
Socjoekonomika starzenia się współczesnych społeczeństw
Publikacja łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, socjologiczną i marketingową z uwypukleniem gospodarczych dylematów związanych z procesem starzenia się populacji.
Opracowanie kierowane jest do pracowników naukowych zajmujących się w swojej pracy naukowej problematyką starzenia się, ale także do studentów i doktorantów kierunków ekonomicznych i humanistycznych, polityków społecznych oraz pracowników administracji rządowej i samorządowej interesujących się omawianymi tu zagadnieniami.
Dostępność: brak towaru
Zachowania gospodarstw domowych na rynku usług finansowych w warunkach zmian koniuktury.
„Książka jest bardzo interesująca zarówno pod względem poznawczym, jak i aplikacyjnym; przynosi wiele ważnych informacji przydatnych do określenia strategii rozwoju instytucji bankowych i ubezpieczeniowych [...]. Ma charakter interdyscyplinarny, aspekty ekonomiczne splatają się z aspektami marketingowymi [...].Ciekawym elementem jest wplecenie do segmentacji kontekstu behawioralnego (poziom optymizmu głowy gospodarstwa domowego). Ekonomia behawioralna jest wyraźnie obecna w myślowym paradygmacie autorów. W pełni zgadzam się [...], iż: [...] mimo znacznego rozwoju nauki o rynkowych zachowaniach konsumentów i to zarówno w warstwie teoretyczno-metodycznej, jak i empirycznej mało jest, jak dotychczas w polskiej literaturze opracowań poruszających specyfikę zachowań gospodarstw domowych na rynkach usług finansowych. Ten relatywny niedobór poznawczy w pełni wypełnia niniejsza książka, przy czym nie tylko wypełnia, ale i w sposób istotny wręcz wzbogaca. Bowiem autorzy przedstawiają i opisują
Dostępność: brak towaru
Dyskurs i naracja w kontekście nowych mediów
Pojęcia typu „dyskurs", „narracja" czy też „nowe media" weszły na stałe do współczesnego słownika i stały się synonimem nowoczesnej kultury. Stąd w pracy poświęcono im wiele miejsca, zwracając uwagę na fakt, że bez nich nie jest możliwe komunikowanie się między ludźmi. Czy dyskurs i narracja oznaczają coś rzeczywiście nowego i nieznanego? Absolutnie nie. Są to współczesne synonimy dyskusji i monologu. W takim samym sensie, w jakim używano ich nawet w starożytności. Po cóż zatem to rozróżnienie? Tajemnica - jak należy się domyślać - tkwi właśnie w owych nowych mediach, które te dwa aspekty komunikacji nieco zmieniają, nadając im swoistą, ale niezbyt korzystną dla kontaktów ludzkich anonimowość. W książce przedstawiono próbę połączenia klasycznej dyskusji z kulturowym monologiem, ale bez pozbawiania tych pojęć zawartości kulturowej. Stąd język, który zawiera liczne stereotypy ułatwiające czasami porozumienie. Archetypy, jako „wyschnięte koryta" potencjalnej możliwości porozumiewania się.
Dostępność: brak towaru
Mezzanine capital. Nowoczesne finansowanie przedsiębiorstw
Książka ma walory naukowe, dydaktyczne i aplikacyjne. Poszerza i porządkuje wiedzę na temat instrumentu finansowania, jakim jest mezzanine capital, może być wykorzystywana w procesie kształcenia na poziomie akademickim, a jednocześnie wskazuje przedsiębiorstwom możliwości alternatywnego zaspokajania potrzeb kapitałowych.
Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Węcławskiego
Dostępność: brak towaru
Funkcjonowanie współczesnego rynku pieniężnego i kapitałowego.
Tematyka poruszona w niniejszej książce podejmuje wybrane, aktualne problemy rynku pieniężnego i kapitałowego. Są wśród nich kwestie związane ze strategią bezpośredniego celu inflacyjnego i miarami inflacji oraz z jakościowymi wymiarami polityki pieniężnej i fiskalnej.
Odrębny nurt rozważań stanowi problematyka walutowa, odnosząca się do zarządzania rezerwami walutowymi i zmiennością kursów w ramach mechanizmu ERM II.
Refleksje autorów obejmują także konsekwencje spowolnienia w dobie kryzysu finansowego dla polskich przedsiębiorców, programy opcji menadżerskich, rynek funduszy absolutnej stopy zwrotu czy modelowanie satysfakcji klientów.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Jak solidnie przygotować profes jonalny biznesplan.
Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.
Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Dostępność: brak towaru
Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego.
W książce poświęconej złożonej problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w czasach światowego kryzysu gospodarczego, Autor podejmuje próbę zdefiniowania źródeł kryzysu gospodarczego oraz jego wpływu na kondycję różnych firm, uczestników procesów rynkowych. Sugeruje, że odpowiednia kompozycja instrumentów marketingowych i czas jej użycia pozwalają na osłabienie wpływu kryzysu na kondycję przedsiębiorstwa. Jednocześnie, wykorzystując logikę J.A. Schumpetera włącza w skład instrumentów marketingowych personel, czas, innowację oraz wiedzę i informację. W rezultacie przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych Autor rekomenduje model przedsiębiorstwa jako systemu otwartego, funkcjonującego na rynkach nasyconych, w warunkach silnych napięć zewnętrznych oraz algorytm wykorzystania instrumentów marketingowych, uwzględniający zagrożenia kryzysem i skróconą perspektywę czasową.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Marketing w turystyce. Wyd.2.
Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych.
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Bank w sądzie. Hipoteka po nowelizacji oraz bankowe tytuły egzekucyjne
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Ocena efektywności inwestycji wyd.3.
Publikacja ta jest kierowana dla osób poszukujących źródła wiedzy o finansowaniu inwestycji w przedsiębiorstwie, ocenie jej efektywności i motywach decyzji. Może być pomocna również dla studentów szk...
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność eksportu Polski
Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny