Wydawca
Kategorie
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit

Zarządzanie jakością informacji w organizacjach zhierarchizowanych.

Zarządzanie jakością informacji w organizacjach zhierarchizowanych.
Zarządzanie jakością informacji w organizacjach zhierarchizowanych.

Współczesna rzeczywistość jest zdominowana przez informację i technologie służące do jej pozyskiwania, przetwarzania i przekazywania. Informacja staje się najcenniejszym zasobem, cenniejszym niż ziemia czy kapitał. Jest niezbędna do funkcjonowania, podejmowania decyzji i realizacji przyjętych celów. Coraz łatwiejszy sposób produkowania i dostarczania informacji sprawia, że drastycznie wzrasta jej ilość. Generuje to pewne zagrożenia. Po pierwsze, ilość dostarczanej informacji znacznie przekracza możliwości jej przetworzenia. Po drugie, dostarczana informacja jest coraz gorszej jakości, a więc zagrożona jest także jakość podejmowanych na jej podstawie decyzji. Z tego względu, zarządzanie jakością informacji, w praktyce, staje się największym wyzwaniem dla każdej organizacji, bez względu na branżę i wielkość. Książka stanowi kompleksowy opis monograficzny zasad oraz metod zarządzania informacją i jej jakością w organizacjach zhierarchizowanych

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 74,00 zł (netto: 70,48 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym.

Wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym.
Wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym.

Wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym

Ryzyko było, jest i będzie naturalną częścią obrotu gospodarczego, jednak w dobie dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości jest ono bardziej złożone i trudne do jednoznacznego określenia. Obejmuje aspekty ekonomiczne, prawne, zarządcze i bardzo często determinowane jest politycznie. Ryzyko z perspektywy każdego podmiotu gospodarującego, do którego zaliczyć można gospodarstwa domowe, przedsiębiorstwa oraz państwa, posiada inną charakterystykę, w aspekcie zagrożeń, ale także szans.

Proces zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym jest niezwykle zinternacjonalizowany, a jednocześnie oparty na wymianie informacji i ich przenoszeniu - również do cyberprzestrzeni, co generuje dodatkowe rodzaje ryzyka. Poza tym, szeroko rozwinięta współpraca międzynarodowa w obrocie handlowym wymusza nie tylko stosowanie się do licznych przepisów zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, ale także wspólne działania na rzecz ograniczania ryzyka, przynajmniej w wersji deklaratywnej. Z tych względów właściwa identyfikacja ryzyka i wprowadzenie rozwiązań eliminujących to ryzyko lub przynajmniej je redukujących, stanowią jedno z ważniejszych wyzwań stojących przed wszystkimi uczestnikami obrotu gospodarczego.

Wychodząc z założenia, że niepewność otoczenia, przyczynowo-skutkowe zachowania decydenta o nie zawsze pożądanym charakterze, jak i brak dostatecznie pełnej informacji tłumaczą tytułowe wymiary zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym, w opracowaniu przyjęto podział tekstu na dwie części. Część pierwsza Finansowy wymiar zarządzania ryzykiem, dotyczy ryzyka finansowego w obrocie gospodarczym. W części drugiej, pt. Systemowy i organizacyjny wymiar zarządzania ryzykiem, przedstawiono ryzyko oraz metody jego stabilizacji zarówno z perspektywy całego systemu gospodarczego, jak i poszczególnych jego uczestników.

Książa stanowi pozycję w sposób kompleksowy przedstawiającą problem zarządzania ryzykiem oraz metod jego wdrażania i stosowania.
Mamy nadzieję, że treści zawarte w niniejszej publikacji pozwolą Czytelnikowi znaleźć opracowania dotyczące interesującej go tematyki z zakresu wielopłaszczyznowych wymiarów zarządzania ryzykiem w obrocie gospodarczym

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 69,00 zł (netto: 65,71 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce regionu

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce regionu
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce regionu

Książ­ka „Bez­po­śred­nie in­we­sty­cje za­gra­nicz­ne w go­spo­dar­ce re­gio­nu; teo­ria i prak­ty­ka” przed­sta­wia spe­cy­fi­kę re­la­cji spół­ek z udzia­łem ka­pi­t...

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 59,00 zł (netto: 56,19 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Zarządzanie twórczością w organizacji. Koncepcja, metody i narzędzia.

Zarządzanie twórczością w organizacji. Koncepcja, metody i narzędzia.
Zarządzanie twórczością w organizacji. Koncepcja, metody i narzędzia.

„Tematyka odnosząca się do roli twórczości jest coraz częściej podejmowana w polskiej i zagranicznej literaturze ekonomicznej. Problematykę publikacji należy uznać za bardzo istotną, aktualną i praktyczną. (...) Autorka książki stworzyła własny, oryginalny sposób prezentowania tej interesującej tematyki. (...) Książka znacząco wzbogaca stan dotychczasowej wiedzy naukowej z zakresu funkcjonowania i zarządzania twórczością w organizacji. Okazuje się, że wiedzę o twórczości można z różnych stron prezentować oraz ciągle ją wzbogacać o nowe doświadczenia i płynące z nich wnioski. Książka poświęcona jest ważnemu problemowi, który posiada szczególne znaczenie w warunkach nowego paradygmatu gospodarczego, jakim jest gospodarka kreatywna. Sukces organizacji w warunkach współczesnej gospodarki uzależniony jest od sprawnego zarządzania zasobami niematerialnymi." Z recenzji prof. UG dr hab. Sylwi Pangsy-Kani „Celem naukowym Autorki było wyjaśnienie i rozszerzenie konceptualizacji twórczości organi

 

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 59,00 zł (netto: 56,19 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Złoto.

Złoto.
Złoto.

Książka Matthew Harta, którą trzymasz, Drogi Czytelniku, w rękach - to prawdziwe zjawisko na rynku. Nikt dziś nie pisze w taki sposób. Autor z niespotykaną lekkością przedstawia w niej światy odległe w czasie i przestrzeni, zszywając swoją historię jak patchwork z opowieści o imperiach zaginionych w mrokach niepamięci, o współczesnych arenach bezwzględnych rozgrywek politycznych w najpotężniejszych ekonomicznie mocarstwach, o prezydentach zmieniających porządek rzeczy i nędzarzach, którzy za kilka dolarów zjeżdżają w głąb ziemi do pracy w kopalniach. Hart przybliża nam również życiorys pewnego amerykańskiego bogacza - przedsiębiorcy żydowskiego pochodzenia, nie ograniczając się jedynie do epizodu budowania jego fortuny, kreowania marek i spektakularnych bankructw, ale również poświęcając uwagę jego młodości spędzonej

Dostępność: brak towaru

Cena: 59,00 zł (netto: 56,19 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego
Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego
Kształtowanie w naszym kraju gospodarki rynkowej oraz związany z tym proces przekształceń gospodarki narodowej, jej struktur  i systemu funkcjonowania przedsiębiorstw stanowi obszar dociekań zarówno teoretyków, jak i pra...

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 51,00 zł (netto: 48,57 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Project finance w inwestycjach infrastrukturalnych

Project finance w inwestycjach infrastrukturalnych
Project finance w inwestycjach infrastrukturalnych
Polska w krótkim czasie winna bardzo aktywnie i na szeroką skalę zaangażować się w proces realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Celem książki jest przekazanie istoty Project Finanse i określenie, z wykorzystaniem doświadczeń międzyna...

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 49,00 zł (netto: 46,67 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Informatyzacja administracji publicznej

Informatyzacja administracji publicznej
Informatyzacja administracji publicznej
Książ­ka przy­bli­ża roz­wój i isto­tę e-ad­mi­ni­stra­cji oraz w spo­sób przy­stęp­ny oma­wia moż­li­wo­ści wy­ko­rzy­sta­nia In­ter­ne­tu ja­ko środ­ka ko­mu­ni­ka­cji oby­wa­te­li i przed­s...

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 49,00 zł (netto: 46,67 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Rachunkowość finansowa wyd.2

Rachunkowość finansowa wyd.2
Rachunkowość finansowa wyd.2

W publikacji "Rachunkowość dla Ciebie. Rachunkowość finansowa" autorzy prostym językiem przedstawili zagadnienia dotyczące istoty, wyceny i ewidencji składników majątku, źródeł finansowania majątku oraz kosztów i ...

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 48,00 zł (netto: 45,71 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Komunikacja w zarządzaniu projektami

Komunikacja w zarządzaniu projektami
Komunikacja w zarządzaniu projektami

Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego.

O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt.

Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 48,00 zł (netto: 45,71 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Finanse turystyki zagranicznej

Finanse turystyki zagranicznej
Finanse turystyki zagranicznej

Każda istota żywa ma określony gatunkowo zbiór potrzeb. Człowiek ma ich szczególnie dużo, bowiem do potrzeb egzystencjalnych dochodzą potrzeby o szczególnym, „ludzkim", charakterze. W ich zbiorze znajdują się potrzeby poznawania otaczającego świata. Turystyka, zwłaszcza zagraniczna, jest wyrazem realizacji tego typu potrzeb. Wyrazem poziomu rozwoju i organizacji polityczno-gospodarczej kraju jest różnorodność możliwości zaspokajania różnych potrzeb, dostosowanych zazwyczaj do możliwości finansowych osób takie potrzeby artykułujących. Aspekty finansowe determinują wiele zachowań. Opracowanie Finanse turystyki zagranicznej, bazujące na doświadczeniach praktycznych Autora, materiałach źródłowych i literaturze, ma na celu wykazanie czynników koszto i cenotwórczych w powiązaniu z atrakcyjnością i standardem usług turystycznych. W prowadzonych analizach uwzględniono średni standard i przedział cenowy usług turystycznych.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 48,00 zł (netto: 45,71 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność eksportu Polski

Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność eksportu Polski
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność eksportu Polski
Kształtowanie się międzynarodowej konkurencyjności gospodarki każdego z krajów jest zagadnieniem wieloaspektowym i złożonym, a jego zgłębienie i analiza ma znaczenie nie tylko dla rozwoju teorii międzynarodowej współprac...

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 46,00 zł (netto: 43,81 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Ocena efektywności inwestycji wyd.3.

Ocena efektywności inwestycji wyd.3.
Ocena efektywności inwestycji wyd.3.

Publikacja ta jest kierowana dla osób poszukujących źródła wiedzy o finansowaniu inwestycji w przedsiębiorstwie, ocenie jej efektywności i motywach decyzji. Może być pomocna również dla studentów szk...

Dostępność: średnia ilość

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 44,00 zł (netto: 41,90 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego.

Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego.
Wykorzystanie instrumentów marketingowych w czasie światowego kryzysu gospodarczego.

W książce poświęconej złożonej problematyce zarządzania przedsiębiorstwem w czasach światowego kryzysu gospodarczego, Autor podejmuje próbę zdefiniowania źródeł kryzysu gospodarczego oraz jego wpływu na kondycję różnych firm, uczestników procesów rynkowych. Sugeruje, że odpowiednia kompozycja instrumentów marketingowych i czas jej użycia pozwalają na osłabienie wpływu kryzysu na kondycję przedsiębiorstwa. Jednocześnie, wykorzystując logikę J.A. Schumpetera włącza w skład instrumentów marketingowych personel, czas, innowację oraz wiedzę i informację. W rezultacie przeprowadzonych badań empirycznych oraz analiz teoretycznych Autor rekomenduje model przedsiębiorstwa jako systemu otwartego, funkcjonującego na rynkach nasyconych, w warunkach silnych napięć zewnętrznych oraz algorytm wykorzystania instrumentów marketingowych, uwzględniający zagrożenia kryzysem i skróconą perspektywę czasową.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 42,00 zł (netto: 40,00 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Bank w sądzie. Hipoteka po nowelizacji oraz bankowe tytuły egzekucyjne

Bank w sądzie. Hipoteka po nowelizacji oraz bankowe tytuły egzekucyjne
Bank w sądzie. Hipoteka po nowelizacji oraz bankowe tytuły egzekucyjne
Działalność każdego banku, polegająca na udzielaniu pożyczek i kredytów, stawia go w roli cywilnoprawnego wierzyciela. Zapobiegliwy wierzyciel, dbając o własne interesy majątkowe, powinien znać mechanizmy prawne służące...

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 42,00 zł (netto: 40,00 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.

Marketing w turystyce. Wyd.2.

Marketing w turystyce. Wyd.2.
Marketing w turystyce. Wyd.2.

Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 42,00 zł (netto: 40,00 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Jak solidnie przygotować profes jonalny biznesplan.

Jak solidnie przygotować profes jonalny biznesplan.
Jak solidnie przygotować profes jonalny biznesplan.

Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konku­rencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konse­kwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.



Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważ­niejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 39,00 zł (netto: 37,14 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
egz

Funkcjonowanie współczesnego rynku pieniężnego i kapitałowego.

      Funkcjonowanie współczesnego rynku pieniężnego i kapitałowego.
Funkcjonowanie współczesnego rynku pieniężnego i kapitałowego.

Tematyka poruszona w niniejszej książce podejmuje wybrane, aktualne problemy rynku pieniężnego i kapitałowego. Są wśród nich kwestie związane ze strategią bezpośredniego celu inflacyjnego i miarami inflacji oraz z jakościowymi wymiarami polityki pieniężnej i fiskalnej.

Odrębny nurt rozważań stanowi problematyka walutowa, odnosząca się do zarządzania rezerwami walutowymi i zmiennością kursów w ramach me­chanizmu ERM II.

Refleksje autorów obejmują także konsekwencje spowolnienia w dobie kryzysu finansowego dla polskich przedsiębiorców, programy opcji menadżer­skich, rynek funduszy absolutnej stopy zwrotu czy modelowanie satysfakcji klientów.

Dostępność: jest

Wysyłka w: 24 godziny

Cena: 38,00 zł (netto: 36,19 zł )
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
EGZ.
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony