Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego.

Dostępność: brak towaru
Cena: 25,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna:

25.00
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość EGZ.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego.

Spis treści
Wstęp .................................................................................................. 5
1. Od danych do wiedzy .......................................................................... 7
1.1. Dane, informacja, wiedza – czy to, to samo? ...................................... 7
1.2. Projektowanie procesu badawczego .................................................... 12
1.3. Źródła danych i metody ich zbierania .................................................. 18
1.4. Metody analizy danych wtórnych i pierwotnych – wybrane wzory i przykłady zastosowania ..... 23
1.5. Prezentowanie wyników badań .............................................................. 35
2. Popyt i czynniki go kształtujące ................................................................. 45
Co to jest popyt? ......................................................................................... 45
2.1. Cena jako czynnik wpływający na popyt (prawa, elastyczności, przykł............ 52
2.2. Badanie wpływu dochodu na popyt (prawa, elastyczności, przykłady)............ 58
2.3. Czynniki pozaekonomiczne wpływające na popyt ......................... 62
2.4. Zróżnicowanie popytu w gospodarstwach domowych ................ 63
3. Podaż w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym ................................ 71
3.1. Co to jest podaż? ................................................................................... 71
3.2. Cenowa elastyczność podaży i jej determinanty ............................. 74
3.3. Pojemność rynku i wskaźnik zaspokojenia popytu ........................ 77
3.4. Badanie struktury sektora producentów ............................................ 82
3.5. Zróżnicowanie przestrzenne produkcji .............................................. 92
4. Ceny i metody ich ustalania ....................................................................... 101
4.1. Rodzaje cen na różnych szczeblach obrotu towarowego ............ 101
4.2. Kształtowanie się cen produktów rolnych ......................................... 103
4.3. Źródła informacji o cenach produktów rolno-spożywczych ...... 108
4.4. Badanie zmienności cen w czasie .......................................................... 111
4.5. Badanie relacji cen ................................................................................ 117
Bibliografia .................................................................................................. 121

Szczegóły

ISBN 9788382370348
Autor A.Wicka,W.Sobczak
Oprawa br
Rok wydania 2021
Format b5
Stron 125

Opinie o produkcie (0)

Submit
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl