Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego.
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Analiza rynku - wybrane zagadnienia na przykładzie rynku spożywczego.
Spis treści
Wstęp .................................................................................................. 5
1. Od danych do wiedzy .......................................................................... 7
1.1. Dane, informacja, wiedza – czy to, to samo? ...................................... 7
1.2. Projektowanie procesu badawczego .................................................... 12
1.3. Źródła danych i metody ich zbierania .................................................. 18
1.4. Metody analizy danych wtórnych i pierwotnych – wybrane wzory i przykłady zastosowania ..... 23
1.5. Prezentowanie wyników badań .............................................................. 35
2. Popyt i czynniki go kształtujące ................................................................. 45
Co to jest popyt? ......................................................................................... 45
2.1. Cena jako czynnik wpływający na popyt (prawa, elastyczności, przykł............ 52
2.2. Badanie wpływu dochodu na popyt (prawa, elastyczności, przykłady)............ 58
2.3. Czynniki pozaekonomiczne wpływające na popyt ......................... 62
2.4. Zróżnicowanie popytu w gospodarstwach domowych ................ 63
3. Podaż w ujęciu przedmiotowym i podmiotowym ................................ 71
3.1. Co to jest podaż? ................................................................................... 71
3.2. Cenowa elastyczność podaży i jej determinanty ............................. 74
3.3. Pojemność rynku i wskaźnik zaspokojenia popytu ........................ 77
3.4. Badanie struktury sektora producentów ............................................ 82
3.5. Zróżnicowanie przestrzenne produkcji .............................................. 92
4. Ceny i metody ich ustalania ....................................................................... 101
4.1. Rodzaje cen na różnych szczeblach obrotu towarowego ............ 101
4.2. Kształtowanie się cen produktów rolnych ......................................... 103
4.3. Źródła informacji o cenach produktów rolno-spożywczych ...... 108
4.4. Badanie zmienności cen w czasie .......................................................... 111
4.5. Badanie relacji cen ................................................................................ 117
Bibliografia .................................................................................................. 121
Szczegóły
ISBN | 9788382370348 |
Autor | A.Wicka,W.Sobczak |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2021 |
Format | b5 |
Stron | 125 |