Dynamika pneumatycznego koła jezdnego.
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
W książce przedstawiono budowę i właściwości pneumatycznego koła jezdnego.
Omówiono charakterystyki ogumienia w różnych stanach statycznych i dynamicznych obciążeń z uwzględnieniem stanu nawierzchni. Zamieszczono opisy nowoczesnych modeli tarcia, poczynając od modelu Coulomba, na którym oparto część modeli złożonych, a skończywszy na modelu Maxwella. Zaprezentowano także znane modele tarcia (przyczepności) ogumienia samochodowego (LuGre, Wiegnera/Uffelmanna, Pacejki i model z relaksacją sił przyczepności). Omówiono różne modele struktury ogumienia, m.in. płaski model analityczny, przestrzenny model wieloelementowy, model powłokowy i model FE.
Książka zawiera również opis autorskiego modelu tarcia EXP koła jezdnego napędzanego.
Czytelnika zainteresuje zapewne część pracy, zawierającą analizę dynamiki ruchu pojazdów wyczynowych typu Top Fuel Dragster.
W publikacji przedstawiono również teorię elastycznego koła jezdnego (pędu bieżnika) opracowaną przez Halluma, umożliwiającą zinterpretowanie zjawisk dynamicznych towarzyszących ruszaniu.
Książka jest adresowana do studentów i pracowników naukowych zajmujących się zagadnieniami mechaniki pojazdu kołowego, a także pracowników przemysłu motoryzacyjnego.
Szczegóły
ISBN | 9788320434347 |
Autor | Andrzejewski R. |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2010 |
Format | a5 |
Stron | 173 |