Komercjalizacja nowych produktów
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Komercjalizacja nowych produktów
Spis treści WSTĘP ......................................................................................................................................................... 5 1. KOMERCJALIZACJA ........................................................................................................................... 7 1.1. Etapy rozwoju wyrobu ............................................................................................................ 7 1.2. Istota komercjalizacji ............................................................................................................... 10 1.3. Komercjalizacja i rozwój wyrobów – ujęcie historyczne ......................................... 13 1.4. Kreatywność studentów ......................................................................................................... 18 1.4.1. Zajęcia dydaktyczne ..................................................................................................... 18 1.4.2. Giełda wynalazków ...................................................................................................... 19 1.4.3. Pomysły krajowych i zagranicznych studentów ............................................. 21 1.5. Problemy komercjalizacji ...................................................................................................... 22 1.5.1. Dylematy studentów .................................................................................................... 22 1.5.2. Formy komercjalizacji ................................................................................................. 23 1.5.3. Źródła finansowania .................................................................................................... 25 1.5.4. Wsparcie instytucji otoczenia biznesu ................................................................ 29 2. KREATYWNOŚĆ – PODEJŚCIE SYSTEMOWE ......................................................................... 31 2.1. Istota podejścia systemowego ............................................................................................. 31 2.1.1. Działalność inżyniera .................................................................................................. 31 2.1.2. Redukcjonizm ................................................................................................................. 32 2.1.3. Emergentyzm .................................................................................................................. 32 2.1.4. Holizm – podejście systemowe ............................................................................... 33 2.2. Zasady Leonarda da Vinci ...................................................................................................... 34 3. OCENA POTENCJAŁU WDROŻENIOWEGO ............................................................................. 38 3.1. Znaczenie i metody oceny ...................................................................................................... 38 3.2. Metoda IIN‐MŚP ......................................................................................................................... 40 4. PRZEDSIĘWZIĘCIE KOMERCJALIZACYJNE ............................................................................ 49 4.1. Przedsięwzięcie w ujęciu projektowym .......................................................................... 49 4.2. Dokumentacja procesu planowania .................................................................................. 50 5. KOMERCJALIZACJA WYBRANEGO WYROBU ......................................................................... 55 5.1. Idea nowego wyrobu ............................................................................................................... 55 5.2. Ocena potencjału komercjalizacyjnego ........................................................................... 56 5.2.1. Opis wyrobu .................................................................................................................... 56 5.2.2. Wyroby konkurencyjne .............................................................................................. 59 4 5.2.3. Potencjalny rynek ....................................................................................................... 59 5.2.4. Sposób wytwarzania .................................................................................................. 60 5.2.5. Własność intelektualna ............................................................................................ 63 5.2.6. Analiza SWOT ................................................................................................................ 64 5.2.7. Możliwości produkcji ................................................................................................ 66 5.2.8. Potrzeby finansowe .................................................................................................... 66 5.2.9. Ocena punktowa .......................................................................................................... 67 5.2.10. Ocena końcowa .......................................................................................................... 68 5.3. Przygotowanie produkcji ..................................................................................................... 68 5.3.1. Karta projektu ............................................................................................................... 69 5.3.2. Zakres projektu ............................................................................................................ 70 5.3.3. Interesariusze ............................................................................................................... 73 5.3.4. Plan działania ................................................................................................................ 74 5.3.5. Zasoby w projekcie ..................................................................................................... 78 5.3.6. Dostawcy i podwykonawcy .................................................................................... 80 5.3.7. Finanse w projekcie ................................................................................................... 80 5.3.8. Zarządzanie ryzykiem ............................................................................................... 83 5.3.9. Zarządzanie jakością .................................................................................................. 85 5.3.10. Zagadnienia organizacyjne ................................................................................... 89 5.4. Inteligentny segregator biurowy ...................................................................................... 91 5.4.1. Myślenie systemowe .................................................................................................. 91 5.4.2. Kreatywne myślenie .................................................................................................. 92 6. ROZWÓJ WYBRANEGO WYROBU ............................................................................................. 96 6.1. Zwiększenie funkcjonalności ............................................................................................. 96 6.2. Proces komercjalizacji ........................................................................................................... 103 6.2.1. Potencjał komercjalizacyjny ................................................................................... 103 6.2.2. Przedsięwzięcie komercjalizacyjne .................................................................... 105 PODSUMOWANIE ................................................................................................................................. 110 Literatura .................................................................................................................................................. 111
Szczegóły
ISBN | 0239-6386 ISSN |
Autor | Kaczmarska,Gierulski |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2014 |
Format | b5 |
Stron | 114 |