Poradnik instruktora praktycznej nauki zawodu
towar niedostępny

Opis
Spis treści
1. Podstawy psychologii
1.1. Podstawowe wiadomości o psychologii
1.2. Procesy poznawcze
1.3. Percepcja i uwaga w nauce zawodu
1.4. Pamięć i kontrola poznawcza w praktycznej nauce zawodu
1.5. Myślenie w nauce zawodu
1.6. Inteligencja i uzdolnienia
1.7. Świadomość i osobowość
1.7.1. Tożsamość
1.7.2. Mentalność
1.7.3. Potrzeby
1.8. Temperament jako cecha osobowości człowieka
1.9. Zaspokajanie potrzeb a motywacja
1.10. Procesy emocjonalne
1.11. Stres
1.12. Sprawdzian testowy z podstaw psychologii
2. Podstawy pedagogiki
2.1. Podstawowe wiadomości o pedagogice
2.2. Podstawowe pojęcia pedagogiki w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu
2.3. Proces nauczania w praktycznej nauce zawodu
2.4. Proces wychowania w praktycznej nauce zawodu
2.5. Opieka w praktycznej nauce zawodu
2.6. Proces dydaktyczny
2.7. Ogniwa procesu dydaktycznego
2.8. Jednostka dydaktyczna i jednostka metodyczna
2.9. Treści i cele kształcenia
2.10. Środki dydaktyczne
2.11. Podstawowe pojęcia komunikacji interpersonalnej
2.12. Formy kształcenia w odniesieniu do praktycznej nauki zawodu
2.13. Organizator praktycznej nauki zawodu
2.14. Sprawdzian testowy z podstaw pedagogiki
3. Metodyka szkolenia praktycznego
3.1. Zasady dydaktyczne
3.2. Pojęcie toku pracy dydaktycznej w praktycznej nauce zawodu
3.3. Korelacje dydaktyczne
3.4. Rola celów dydaktycznych w metodyce
3.5. Charakterystyka celów dydaktycznych w podziale klasycznym
3.6. Charakterystyka celów dydaktycznych wg kategorii taksonomicznych
3.7. Pojęcie metody nauczania
3.8. Metody dydaktyczne oparte na słowie
3.9. Metody oparte na działalności praktycznej
3.10. Podstawa programowa i program nauczania
3.11. Scenariusz zajęć dydaktycznych – konspekt
3.12. Opracowanie wzorcowych konspektów do przeprowadzenia zajęć z praktycznej nauki zawodu
3.12.1. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć teoretycznych
3.12.2. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych
3.12.3. Przykładowy konspekt do przeprowadzenia zajęć praktycznych w formie kursu nauki jazdy
3.13. Testowy sprawdzian wiadomości z metodyki kształcenia praktycznego
4. Wybrane zagadnienia organizacyjno-prawne praktycznej nauki zawodu
4.1. Podstawowe akty prawne dotyczące praktycznej nauki zawodu w strukturach pozaszkolnych
4.2. Wymagania formalne wobec instruktora praktycznej nauki zawodu prowadzonej w strukturach pozaszkolnych
4.3. Zawieranie umów o praktyczną naukę zawodu dla uczniów i młodocianych
4.4. Czas pracy uczniów
4.5. Czas pracy pracowników młodocianych
4.6. Obowiązki szkoły i pracodawcy względem uczniów i młodocianych odbywających praktyczną naukę zawodu
4.7. Ewaluacja w praktycznej nauce zawodu
4.8. Przykładowe opracowanie dokumentacji badania ewaluacyjnego skuteczności nauczania zagadnień bhp
4.8.1. Określenie tematu ewaluacji
4.8.2. Postawienie pytań kluczowych
4.8.3. Określenie kryteriów i źródeł ewaluacji oraz próby badawczej
4.8.4. Wybór metod i narzędzi badawczych
4.8.5. Przygotowanie harmonogramu ewaluacji
4.8.6. Przeprowadzenie badań wg harmonogramu i udokumentowanie wyników badań
4.8.7. Sporządzenie wniosków i analiz
4.9. Test z podstaw organizacyjno-prawnych praktycznej nauki zawodu
Literatura
Szczegóły
ISBN | 9788362760275 |
Autor | Tuchliński Ryszard |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2013 |
Format | a5 |
Stron | 230 |
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)
