Programowanie komponentowe. + CD

Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 59,00 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
59.00
Cena netto: 56,19 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość EGZ.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

Programowanie komponentowe + CD

SPIS TREŚCI
Przedmowa .......................................................................................................... 7
CZĘŚĆ 1 - KOMPONENTY PROGRAMOWE
1. Wprowadzenie ................................................................................................. 9
1.1. Koncepcja komponentu programowego ................................................ 9
1.2. Programowanie komponentowe vs obiektowe .................................... 10
2. Technologie komponentowe.......................................................................... 11
2.1. Technologie oparte na języku Java: JavaBeans, EJB .......................... 11
2.2. Technologie CORBA, CCM ................................................................ 13
2.3. Technologie COM, COM+, DCOM .................................................... 15
2.4. Technologia komponentowa w .NET .................................................. 16
Materiały źródłowe: ........................................................................................... 16
CZĘŚĆ 2 - TECHNOLOGIA J AVA B EANS TM
3. Komponent Bean ........................................................................................... 17
3.1. Czym jest komponent Bean ? .............................................................. 17
3.2. Definiowanie komponentu Bean ......................................................... 18
3.3. Właściwości i akcesory........................................................................ 23
3.3.1. Właściwości proste ..................................................................... 23
3.3.2. Właściwości logiczne ................................................................. 24
3.3.3. Właściwości indeksowane .......................................................... 25
3.3.4. Właściwości związane i ograniczone ......................................... 26
3.4. Generowanie i obsługa zdarzeń ........................................................... 26
3.4.1. Delegacyjny model obsługi zdarzeń ........................................... 26
3.4.2. Zdarzenia .................................................................................... 29
3.4.3. Rejestracja słuchaczy ................................................................. 34
3.5. Przykład definiowania i użycia komponentu Counter ......................... 40
3.6. Serializacja komponentów ................................................................... 464
3.7. Pakowanie komponentów .................................................................... 50
3.8. Podsumowanie ..................................................................................... 50
4. Komponent w trybie projektowania .............................................................. 53
4.1. Komponent Bean w graficznym środowisku programistycznym ........ 53
4.2. Mechanizm refleksji ............................................................................ 54
4.3. Introspekcja ......................................................................................... 58
4.4. Edytory właściwości ............................................................................ 66
4.5. Konfigurator komponentu (Customizer) ............................................. 75
5. Wzorce programowe i konwencje programistyczne ...................................... 85
5.1. Wzorce programowe ............................................................................ 85
5.2. Konwencje programistyczne ............................................................... 87
6. Ćwiczenia ...................................................................................................... 89
6.1. Ćwiczenie 1: przycisk zamykający ...................................................... 89
6.2. Ćwiczenie 2: przycisk +/- .................................................................... 94
Materiały źródłowe: ........................................................................................... 99
CZĘŚĆ 3 - KOMPONENTY .NET
7. Środowisko programistyczne .NET ............................................................. 101
7.1. Struktura platformy .NET .................................................................. 101
7.2. Wspólne środowisko uruchomieniowe CLR ..................................... 102
7.3. Biblioteki klas .................................................................................... 104
8. Programowanie w C++/CLI ........................................................................ 105
8.1. Kod zarządzany i niezarządzany ....................................................... 106
8.2. Klasa referencyjna ............................................................................. 107
8.3. Klasa wartości .................................................................................... 108
8.4. Interfejsy ............................................................................................ 109
8.4.1. Deklaracja interfejsu ................................................................. 110
8.4.2. Implementacja interfejsu .......................................................... 111
8.5. Destruktory i finalizatory. .................................................................. 113
9. Właściwości ................................................................................................. 119
9.1. Definiowanie właściwości ................................................................. 119
9.2. Akcesory (funkcje dostępowe) .......................................................... 120
9.3. Właściwości proste ............................................................................ 122
9.4. Właściwości indeksowane ................................................................. 123
9.5. Właściwości statyczne ....................................................................... 126
10. Delegacyjny model obsługi zdarzeń .......................................................... 129
10.1. Koncepcja delegacyjnego modelu obsługi zdarzeń ........................... 129
10.2. Delegat ............................................................................................... 130
10.3. Zdarzenia ........................................................................................... 135
10.4. Delegaty i zdarzenia w bibliotekach .Net .......................................... 139
11. Definiowanie komponentu ........................................................................ 145
11.1. Infrastruktura komponentowa w .NET .............................................. 145
11.2. Przykład implementacji programowej interfejsów ............................ 149
11.3. Kontrolki ............................................................................................ 155
11.4. Podzespoły i mechanizm refleksji ..................................................... 163
12. Komponenty w trybie projektowania ........................................................ 171
12.1. Atrybuty ............................................................................................. 173
12.2. Konwertery typu ................................................................................ 176
12.3. Wizualne edytory ............................................................................... 183
12.4. Designery ........................................................................................... 191
12.4.1. Środowisko do projektowania GUI .......................................... 191
12.4.2. Definiowanie designera ............................................................ 194
12.5. Podsumowanie ................................................................................... 204
13. Ćwiczenia .................................................................................................. 205
13.1. Ćwiczenie 1: przycisk zamykający .................................................... 205
13.2. Ćwiczenie 2: przycisk +/- .................................................................. 208
Materiały źródłowe: ......................................................................................... 213
CZĘŚĆ 4 - TECHNOLOGIA COM
14. Architektura i elementy składowe technologii COM ................................ 215
14.1. Wprowadzenie ................................................................................... 215
14.2. Identyfikator GUID ........................................................................... 218
14.3. Interfejsy COM .................................................................................. 220
14.4. Cykl życia komponentu COM ........................................................... 221
14.5. Łańcuchy w technologii COM........................................................... 222
15. Używanie komponentów COM ................................................................. 225
15.1. Obsługa błędów ................................................................................. 225
15.2. Biblioteka COM ................................................................................ 225
15.3. Schemat tworzenia i użycia obiektu COM ........................................ 226
15.4. Przykład użycia komponentu ActiveDesktop ..................................... 228
15.5. Przykład użycia komponentu ShellLink ............................................. 229
16. Współpraca komponentów COM i .NET .................................................. 235
16.1. Wprowadzenie ................................................................................... 235
16.2. Używanie komponentów COM w aplikacjach .NET ........................ 236
Materiały źródłowe: ......................................................................................... 242
Skorowidz ........................................................................................................ 243

Szczegóły

ISBN 9788373655225
Autor Budzisz Henryk
Rok wydania 2016
Format b5
Stron 245\br

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Submit
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl