Przewodnik dla organistów. Wskazówki jak organy w dobrym stanie utrzymać, reparacye i strojenie ich samemu uskutecznić.
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
Przewodnik dla organistów. Reprint 1880 rok.
Wskazówki jak organy w dobrym stanie utrzymać, reparacye i strojenie ich samemu uskutecznić.
**SPIS TREŚCI**
**Przedmowa**
**I. Wstęp** – str. 1
Krótki rys historyczny organów – str. 7
**CZĘŚĆ I. Oznaczenie wielkości organów**
Regestra i głosy, czyli przemiany – str. 29
Koloryt, barwa lub charakter głosu – str. 31
Oznaczenie wielkości głosów – str. 32
Piszczałki – str. 36
Materiał, z którego się piszczałki wyrabiają – str. 38
Wydobycie głosu, czyli intonacja piszczałek – str. 43
Piszczałki labialne kryte, czyli szpuntowe – str. 50
Piszczałki języczkowe – str. 52
**CZĘŚĆ II. Miechy**
Miech klinowy jednofałdowy – str. 59
Miech klinowy kilkofałdowy – str. 63
Miech horyzontalny – str. 64
Miech zbiornik horyzontalny pojedynczy – str. 65
Miech z podwójnym zbiornikiem – str. 68
Miech pudełkowy – str. 69
Miech cylindrowy – str. 70
Oddalenie miechów od wiatrownic – str. 72
Regulator – str. 75
Jak określić ilość lub wielkość miechów – str. 77
Kanały – str. 80
Wiatromierz – str. 82
**CZĘŚĆ III. Wiatrownice (Windlady)**
Wiatrownice stożkowe – str. 84
**CZĘŚĆ IV. Traktura, zwana Ligaturą, czyli mechanizm**
Klawiatury – str. 99
**CZĘŚĆ V. Systematyczny przegląd głosów**
Piszczałki labialne, głosy zasadnicze pryncypałowe – str. 114
Głosy ostre, bogate w przytony – str. 116
Głosy otwarte, fletowe – str. 118
Głosy fletowe, których piszczałki są szpiczasto formowane – str. 120
Głosy fletowe, których piszczałki są kryte, czyli szpuntowe – str. 121
Głosy, których piszczałki są półkryte – str. 123
Głosy pomocnicze: kwinty, tercje i mikstury – str. 123
Głosy języczkowe, których tuby górą są rozszerzone – str. 128
Piszczałki o innych kształtach – str. 129
**CZĘŚĆ VI. Ogólne zarysy strojenia organów**
Charakterystyka tonacji – str. 132
**CZĘŚĆ VII. Na czym polega dyspozycja organów**
Stosunek wielkości do ilości głosów – str. 143
Dyspozycja organów niemieckich – str. 146
Dyspozycja organów francuskich – str. 156
Dyspozycja organów angielskich – str. 163
**CZĘŚĆ VIII. Główne zasady gry na organach**
Dobór i połączenie głosów – str. 169
**CZĘŚĆ IX. Co wpływa na zepsucie organów**
Co wpływa na rozstrojenie organów – str. 176
**CZĘŚĆ X. Sposoby samodzielnej naprawy organów**
Piszczenie lub mruczenie w organach spowodowane wadą klawiszy – str. 191
Piszczenie lub mruczenie spowodowane wadą traktury – str. 195
Piszczenie lub mruczenie spowodowane wadą wiatrownicy – str. 199
Usuwanie brzęczenia lub warczenia podczas gry – str. 204
Poprawa oporu przy wysuwaniu i zasuwaniu registrów – str. 205
Naprawa wad miechów – str. 209
Samodzielne strojenie organów – str. 213
Strojenie piszczałek języczkowych – str. 228
**CZĘŚĆ XI. Próba organów i ich składowych części** – str. 232
Szczegóły
ISBN | 9788366867642 |
Autor | Sapalski A. |
Oprawa | mi |
Rok wydania | 2024 |
Format | a5 |
Stron | 243 |