Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych

Dostępność: Dostęny
Wysyłka w: 24 godziny
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena brutto: 18,90 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
18.90
Cena netto: 18,00 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość egz

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Pin It

Opis

W podręczniku scharakteryzowano podstawowe założenia, instrumenty oraz narzędzia koncepcji społecznej odpowiedzialności zdefiniowanej jako odpowiedzialność biznesu za podejmowanie decyzji i prowadzenie działań, mających wpływ na społeczeństwo i środowisko.

Podręcznik akademicki przeznaczony jest dla studentów uczelni wyższych wszystkich kierunków zarządzania. Polecany jest zwłaszcza studentom Politechniki Śląskiej kierunku zarządzania i inżynierii produkcji.

SPIS TREŚCI:

WSTĘP 5

Rozdział I
Geneza modelu społecznie odpowiedzialnego biznesu 7

1. U źródeł orientacji społecznej 7
2. Biznes społecznie odpowiedzialny 13
3. Etyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem 25
4. Społeczna odpowiedzialność w marketingu 37
5. Kultura organizacyjna uwarunkowaniem społecznej odpowiedzialności 45

Rozdział II
Instrumenty i narzędzia społecznie odpowiedzialnego biznesu 51

1. Uwarunkowania międzynarodowe, wspólnotowe i krajowe w zakresie społecznej odpowiedzialności 51
1.1. Międzynarodowy program Global Compact 56
1.2. Europejski program Green Paper 64
1.3. Społecznie odpowiedzialny biznes w uwarunkowaniach środowiskowych 70
1.3.1. Międzynarodowa Deklaracja Czystszej Produkcji 79
1.3.2. Strategia Czystszej Produkcji w Polsce 81

2. Przedsięwzięcia normalizacyjne w społecznej odpowiedzialności 84
2.1. SA8000(Social Accountability 8000) 85
2.2. AA 1000 (Account Ability 1000) 89
2.3. ISO 26000 (Guidance on Social Responsibility) 94

3. Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 97
3.1. Wskaźniki oceny społecznej odpowiedzialności 97
3.2. W stronę równouprawnienia kobiet (Gender Index) 100
3.3. Odpowiedzialność korporacyjna - corporate governance 103
3.4. Międzynarodowe indeksy oceny spółek giełdowych 115
3.4.1. GRI (Global Reporting Initiative) 115
3.4.2. DJSGI (Dow Jones Sustainability Group Index) 118
3.4.3. FTSE4Good 120

4. Raportowanie społeczne 124

Rozdział III
Społecznie odpowiedzialny biznes w wybranych branżach przemysłu i usług 129

1. Przegląd programów społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw 129
2. Program "Odpowiedzialność i Troska" w branży chemicznej 133
3. Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw hutniczych 137
3.1. Studium przypadku ArcelorMittal Poland SA 138
3.2. Społeczny raport ArcelorMittal 149
3.3. Studium przypadku Huta Pokój SA 158

PODSUMOWANIE 161
BIBLIOGRAFIA 163

Szczegóły

ISBN 9788373356733
Autor Gajdzik Bożena
Oprawa br
Rok wydania 2010
Format b5
Stron 171

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:

Opinie o produkcie (0)

Submit
Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Submit
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl