Biuro w chmurze
Office 365 to pakiet usług oferowanych w ramach Microsoft Cloud, czyli w chmurze. Dostępna w 181 krajach na całym świecie Microsoft Cloud w czerwcu 2019 roku obsługiwała miliard użytkowników, w tym dwadzieścia milionów firm. Skąd taka popularność pakietu Office 365? Zapewne wynika ona z kompleksowości oferowanych usług i wygody korzystania. Umieszczenie zasobów w chmurze pozwala nie martwić się o moc i stan własnych serwerów. Wszystko, co najistotniejsze, jak Exchange Server, SharePoint Server czy Lync Server, jest dostarczane i osiągalne przez internet. W skład Office 365 wchodzi oczywiście pakiet Microsoft Office. Słowem, korzystający z tego produktu mają dostęp do wszelkich programów i usług umożliwiających sprawną pracę firmy w XXI wieku.
Co najważniejsze, Office 365 można dostosowywać do swoich potrzeb. Oznacza to, że nie trzeba wykupywać abonamentu na korzystanie ze wszystkich możliwości, jakie dostarcza producent. Z szerokiego pakietu usług klient wybiera te, które sprawdzą się w jego firmie, i tylko za dostęp do nich płaci. Skąd jednak początkujący użytkownik ma wiedzieć, która usługa Office 365 sprawdzi się w jego firmie, a która okaże się zbędnym wydatkiem? Firma Microsoft umożliwia skonfigurowanie wersji próbnej Office 365 i testowanie jej przez maksymalnie miesiąc bez opłat. Dzięki temu poszczególni pracownicy będą w stanie wybrać z pakietu to, co najbardziej przyda się w ich pracy, a administrator sieci firmowej zdąży przyzwyczaić się do zarządzania dzierżawą usług dostępnych w Microsoft Cloud.
Z tego poradnika, będącego swego rodzaju instrukcją obsługi Office 365, dowiesz się między innymi:
- Jak skonfigurować dzierżawę Office 365
- W jaki sposób zarządzać użytkownikami pakietu
- Jak planować i konfigurować poszczególne usługi w pakiecie oraz nimi administrować
- Jak wygląda zarządzanie Office 365 za pomocą PowerShell