Wiedzieć więcej. Dźwięk cyfrowy.
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
W książce opisano podstawowe zagadnienia związane z dźwiękiem oraz technikami jego przetwarzania, począwszy od studyjnej inżynierii systemów audio, poprzez wielokanałowe układy przetwarzania, aż do możliwości komputerowej obróbki. Znalazły się tu opisy rynkowych systemów surround, sposoby kodowania sygnałów audio oraz techniki przesyłania dźwięku (również za pomocą Internetu), z pominięciem szczegółowego opisu technologii przechowywania oraz nośników stosowanych w technice dźwiękowej. Przedstawiono również możliwości wykorzystania procesorów sygnałowych do przetwarzania sygnałów audio. Odbiorcy: amatorzy cyfrowego dźwięku wielokanałowego, hobbyści audio, HiFi, DVD, video i kina domowego, reżyserzy i inżynierowie dźwięku oraz wszyscy zainteresowani tą tematyką. Spis treści: 1. Od mono do surround - teoria ewolucji według audiofila 1.1 Mono 1.1.1 Układy mechaniczne a układy elektryczne 1.1.2 Pierwsze głośniki i rozwój radiofonii 1.1.3 Zapotrzebowanie 1.2 Stereo 1.2.1 Początki powstania, geneza 1.2.2 Obraz dźwiękowy 1.2.3 Systemy stereofoniczne 1.2.4 Zestawienie toru fonicznego podczas procesu nagrania 1.3 Kwadrofonia 1.3.1 Dalsze zwiększanie i liczby wymiarów 1.3.2 Pierwsze układy kwadro 1.4 Surround 1.4.1 Specyfika układów surroun 2. Tor przetwarzania sygnału audio 2.1 Co nazywamy torem fonicznym 2.2 Sygnały w postaci analogowej i cyfrowej 2.3 Elementy toru fonicznego - analogowe 2.3.1 Przetworniki wejściowe 2.3.2 Analogowy stół mikserski 2.3.3 Wzmacniacz mocy 2.3.3.1 Przyciski przełączające 2.3.3.2 Regulatory tonów 2.3.3.3 Wyciszenie i panorama 2.3.3.4 Regulator głośności 2.3.4 Przetworniki wyjściowe 2.4 Elementy toru fonicznego - cyfrowe 2.4.1 Filtr antyaliasingowy 2.4.2 Układ próbkujkąco-pamiętający 2.4.3 Konwerter analogowo-cyfrowy 2.4.4 Konwerter cyfrowo-analogowy 2.4.5 Filtr wyjściowy 2.5 Możliwości łączenia torów analogowych i cyfrowych 3. Surround - rodzaje systemów 3.1 Dolby Surround 3.2 Dolby Surround Pro Logic 3.3 Dolby Surround Pro Logic II 3.4 Dolby Digital 3.5 Dolby Digital EX 3.6 DTS 4. Wymagania stawiane zestawom surround 4.1 THX 4.2. DCS 4.2.1. Virtual 3D Mode 4.2.2 Cinema Studio Mode 4.3 SONY 4D 5. Systemy kodowania i kompresji sygnałów fonicznych 5.1 PASC 5.2 MUSICAM 5.3 ATRAC 5.4 AC-3 5.5 Dolby E 5.6 CAC 5.7 MPEG 5.8 MP3 5.9 AAC 5.10 MLP 6. Układy zapisu wielokanałowego 6.1 Stoły mikserskie 6.1.1 Stół analogowy 6.1.2 Stół cyfrowy - Spirit Digital 328 Soundcraft 6.2 Magnetofony do zapisu wielośladowego 6.2.1 Analogowy magnetofon 24-śladowy. 6.2.2. Cyfrowy magnetofon DA98HR Tascam - 8-śladowy 6.2.3 Fostex D2424 - rejestrator twardodyskowy 6.2.4. Cyfrowy rejestrator MX-2424 Tascam 6.3 Wielokanałowe karty współpracy z komputerem 6.3.1 Creative Sound Blaster Live 6.3.2 Motu 6.3.3 Aark 20/20 6.3.4 Digidesign Pro Tools 6.4 Rodzaje cyfrowej transmisji sygnału dźwiękowego 6.4.1 S/PDIF 6.4.2 AES/EBU 6.4.3 I2S•e 6.4.4 ADAT 6.4.5 TDIF 6.4.6 FireWire (IEEE 1394, Sony i?Link) 6.4.7 mLAN 6.5 Synchronizacja i kody czasowe 6.5.1 Synchronizacja 6.5.2 Jitter 6.5.3 Rodzaje kodów czasowych 6.5.4 Synchronizatory 7. Możliwości komputerowej obróbki sygnałów 7.1 Wprowadzenie sygnału do komputera. 7.1.1 Karty muzyczne 7.1.2. USB (Universal Serial Bus) 7.1.3 CD-ROM-y 7.1.4 Sieć 7.2 Komputerowe formaty zapisu dźwięku. 7.2.1 Konwersja formatów plików audio. 7.3 Przetwarzanie sygnału 7.3.1 Cel i możliwości 7.3.2 Programy obsługi wejścia/wyjścia 7.3.3 Programy edycyjne specjalizowane stereo. 7.3.4 Programy mixu wielokanałowego 7.3.5 Sequencery 7.3.6 Programy wspomagające (Plug-In-y) 7.4 Wyprowadzenie sygnału z komputera 7.4.1 Z karty muzycznej na głośniki 7.4.2 Na nośnik (trwałe) 8. Muzyka w Internecie 8.1 Technologie sieci komputerowych przydatne w przesyłaniu muzyki 8.2 Muzyka w internecie 8.3 Strony internetowe związane z muzyką 8.4 Multimedia 8.5 Prawo autorskie a internet 9. Realizacja na DSP algorytmów przetwarzania sygnałów audio 9.1 Zapotrzebowanie i dziedziny zastosowań procesorów DSP 9.2 Charakterystyka DSP 9.3 Podstawowe bloki funkcjonalne DSP 9.4 Budowa układu EVM 9.5 Opis metod programowania 9.6 Budowa typowego programu w asemblerze przeznaczonego na DSP firmy Motorola 10. Możliwości modelowania akustyki pomieszczeń przy użyciu DSP 10.1 Modelowanie akustyki pomieszczeń 10.1.1 Układ przestrzenny 10.1.2 Opis teoretycznych metod badania układów zamkniętych 10.1.3 Opis metody impulsowej do badania akustyki 10.1.4 Charakterystyka i czas pogłosu oraz współczynniki akustyczne pomieszczenia 10.1.5 Modelowanie programowe 10.1.6 Opis programu symulacyjnego, modelującego pole akustyczne występujące w Bostońskiej Sali Koncertowej 11. Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera Dolby Pro Logic 11.1 Wstępne informacje o dekoderze, pierwsza wersja programu 11.2 Opis zasady działania dekodera Dolby Pro Logic 11.2.1 Technika uwydatniania kierunkowego 11.2.2 Dominacja wzmocnienia 11.2.3 Technika kompensacji kanałów 11.2.4 Dominacja kierunkowa sygnału 11.2.5 Określenie dominacji 11.3 Macierz adaptacyjna Pro Logic 11.4 Adaptacja na DSP algorytmu pracy dekodera Dolby Pro Logic. 11.4.1 Podstawowe bloki zawarte w programie 11.4.2 Program w składni asemblera 12. Zastosowania DSP, możliwości rozwoju, podsumowanie Bibliografia Dodatek A - Kod programu pasthru.asm Dodatek B - Kod programu dekoder.asm |
Szczegóły
ISBN | 83-206-1433-3 |
Autor | WOJCIECH BUTRYN- |
Oprawa | br |
Rok wydania | 2002 |
Format | b5 |
Stron | 232 |